Auteur Topic: De marketing methodes van de VPRO  (gelezen 5411 keer)

Saar22

• Bekijk profiel
De marketing methodes van de VPRO
« Gepost op: november 23, 2010, 05:05:42 pm »
Hallo allemaal!!!

Ik wilde even weten wat jullie denken van evt. leven op Mars,
wat is de rol van God hierin? Vanavond is er namelijk een interessant
programma op Nederland 2 genaamd Labyrint. Het zal gaan over de
zoektocht van vreemd leven op aarde en aards leven op Mars.
Ik vind dit allemaal reuze interessant, maar ik ben soms een beetje in
de war met het geloof als ik de wetenschappelijke ontwikkelingen volg.

Anyway, ik wilde jullie gewoon even attenderen op dit programma.
Het is om 21:25 op Nederland 2. Daarna kunnen we ook vragen twitteren
met #labyrint en zij zullen die in een live studiogesprek beantwoorden.
Ze hebben ook een site:
Modbreak:
Maar we linken er niet naar.

groetjes, Saar :)
« Laatst bewerkt op: november 24, 2010, 01:21:31 am door AVee »

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2010, 05:14:24 pm »
Wat is de verwarring tussen geloof en leven op Mars precies? Zou je me dat uit kunnen leggen? Is het dat God alleen leven op aarde geschapen zou hebben? Dat de aarde centraal staat? Dat...?
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2010, 10:30:19 pm »
Als God plezier heeft aan al het leven, daar blij van wordt, dan lijkt het me heel waarschijnlijk dat het heelal wemelt van het leven. Misschien gescheiden door afstanden van vele lichtjaren, maar toch...
maar misschien zit ik er wel naast

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 24, 2010, 01:18:07 am »

quote:

Saar22 schreef op 23 november 2010 om 17:05:
[...]
[...]
groetjes, Saar :)
Zo, en dat om vijf over vijf, je krijgt de overuren toch wel betaald hoop ik? Of ben je nog bezig met je stage?

Je post toch niet altijd alles drie keer hoop ik?

Beetje jammer, je had hierover best een bericht op het Prikbord mogen plaatsen. Dan had je er gewoon onder kunnen zetten dat je voor de VPRO werkt...

Normaal zou dit soort spam verwijdert worden, maar in dit geval maak ik een uitzondering. De marketing ethiek van een Nederlandse publieke omroep mag wat mij betreft publiek besproken worden.

Dus bij deze wat vindt men er hier van dat de VPRO liegt om z'n programma's aan de man te brengen?

Voor wie nog twijfelt, het bericht van Saartje werd verstuurd vanaf 'ph-proxy-01.vpro.nl'
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 24, 2010, 09:10:27 am »

quote:

AVee schreef op 24 november 2010 om 01:18:
[...]

Zo, en dat om vijf over vijf, je krijgt de overuren toch wel betaald hoop ik? Of ben je nog bezig met je stage?

Beetje jammer, je had hierover best een bericht op het Prikbord mogen plaatsen. Dan had je er gewoon onder kunnen zetten dat je voor de VPRO werkt...

Normaal zou dit soort spam verwijdert worden, maar in dit geval maak ik een uitzondering. De marketing ethiek van een Nederlandse publieke omroep mag wat mij betreft publiek besproken worden.

Dus bij deze wat vindt men er hier van dat de VPRO liegt om z'n programma's aan de man te brengen?

Voor wie nog twijfelt, het bericht van Saartje werd verstuurd vanaf 'ph-proxy-01.vpro.nl'
Jij maakt anders ook wel overuren, ...01.18 uur.... en dat niet-betaald....
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 24, 2010, 09:28:00 am »

quote:

AVee schreef op 24 november 2010 om 01:18:
[...]

Er is natuurlijk een mogelijkheid dat deze mens écht tegen het probleem aanloopt.
Dus dan is er (behalve dat de vermelding "ik werk bij de VPRO") weinig aan de hand.
Is dat niet zo dan is het een teken van hoe het niet hoort.
Mail me maar als je wat wilt weten

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 24, 2010, 12:44:50 pm »
Ongelofelijk wat een spam! Lage actie van de VPRO...
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 24, 2010, 05:47:37 pm »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 24 november 2010 om 09:10:
[...]

Jij maakt anders ook wel overuren, ...01.18 uur.... en dat niet-betaald....
en absoluut ook niet nieuwsgierig...
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 24, 2010, 07:44:43 pm »

quote:

Antonius schreef op 24 november 2010 om 17:47:
en absoluut ook niet nieuwsgierig...

Nou, normaal had ik niet zoveel uitgezocht, maar gewoon de post verwijdert en de gebruiker gebanned. Maar omdat het hier geen Chinese schoenverkoper of Russische goksite (daar verwacht je dit soort dingen van) betreft maar een Nederlandse publieke omroep heb ik het deze keer laten staan. Als je dan dit soort beschuldigingen publiek uit, dan moet je ze onderbouwen en dus heb ik iets meer moeite gedaan dan normaal. Sara22 heeft ook geen ban gekregen, ze mag zichzelf verdedigen.

In het algemeen lijkt het er de laatste tijd op dat er in de marketingwereld een idee leeft dat alles maar toegestaan is. En dan bedoel ik niet een beetje overdrijven, maar zoals hier gebeurt, gewoon liegen over wie je bent en iemand anders voor de kosten van je campange (hosting is niet gratis) op laten laten draaien.
En het wordt dubbel wrang als dat gedaan wordt door een omroep, ik zou willen dat de publieke omroepen dit soort dingen aan de kaak stelden (het gebeurt veel meer dan de meeste mensen denken). Maar als ze in plaats daarvan zelf op een dergelijke manier te werk gaan, dan hebben de mensen die de publieke omroep willen afschaffen wat mij betreft gelijk.
« Laatst bewerkt op: november 24, 2010, 07:46:25 pm door AVee »
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 25, 2010, 01:55:08 am »

quote:

AVee schreef op 24 november 2010 om 01:18:Ik vind dit allemaal reuze interessant, maar ik ben soms een beetje in
de war met het geloof als ik de wetenschappelijke ontwikkelingen volg.

Bedankt voor je vraag. Wat ik vind is dat als iemand in de verwachting leeft dat zij anoniem is, en vanuit die insteek zich de vrijheid geeft om een promotie te doen, waarbij het verwerpelijke deel (als ik het goed begrijp) bestaat uit: "Ik vind dit allemaal reuze interessant, maar ik ben soms een beetje in de war met het geloof als ik de wetenschappelijke ontwikkelingen volg. ",
dat het dan volgens mij niet verwerpelijk is als er ook een bijpassende emotie bijhoort.

Maar door de toevoeging:
"Anyway, ik wilde jullie gewoon even attenderen op dit programma."
maak ik eruit op dat het geweten wel werkt en er een kennelijke zoektocht is geweest naar een formulering om de aandacht te trekken zonder teveel het geweten te belasten. Dat is gewaarborgd met:
"Anyway, ik wilde jullie gewoon even attenderen op dit programma."

In dat licht vind ik termen als "liegen" gecombineerd met een privacy-openbaargeving, niet buitengewoon gevoelig.

Hoewel de boodschap aan de omroep helder is: "speel geen spelletjes met ons".  Duidelijk en ad-rem, hoewel er geen basis is voor de gedachte dat het de omroep ook te verwijten valt.
Maar laat dan iets duidelijker doorklinken dat het dan niet meer gaat om, en gericht is aan, de individuele bijdrage van de post-plaatster,
de enige die aanspreekbaar is op de post.

Denk ik.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 25, 2010, 08:11:58 am »

quote:

AVee schreef op 24 november 2010 om 19:44:
[...]
En het wordt dubbel wrang als dat gedaan wordt door een omroep, ik zou willen dat de publieke omroepen dit soort dingen aan de kaak stelden (het gebeurt veel meer dan de meeste mensen denken).
Misschien is het een goed onderwerp voor Argos....!!  ;)

(We zullen de VPRO eens tippen.........)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

VPRO

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 02, 2010, 01:56:04 pm »
Hierbij een reactie van de VPRO Communicatie: we betreuren het dat een medewerker van het wetenschappelijke programma Labyrint zich op dit forum voor iemand anders heeft uitgegeven, ook al was het met de beste bedoelingen om een aflevering onder de aandacht te brengen van zo veel mogelijk mensen. Dit past niet in de wijze waarop de VPRO actief is om publiciteit te genereren: het is onze stelregel dat we als afzender altijd herkenbaar zijn. Inmiddels is de persoon in kwestie hierop aangesproken.
« Laatst bewerkt op: december 02, 2010, 01:56:51 pm door VPRO »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: december 02, 2010, 02:25:35 pm »

quote:

VPRO schreef op 02 december 2010 om 13:56:
Hierbij een reactie van de VPRO Communicatie: we betreuren het dat een medewerker van het wetenschappelijke programma Labyrint zich op dit forum voor iemand anders heeft uitgegeven, ook al was het met de beste bedoelingen om een aflevering onder de aandacht te brengen van zo veel mogelijk mensen. Dit past niet in de wijze waarop de VPRO actief is om publiciteit te genereren: het is onze stelregel dat we als afzender altijd herkenbaar zijn. Inmiddels is de persoon in kwestie hierop aangesproken.
Dat is wel heel netjes dat de VPRO hier reageert. Alle lof!
Mail me maar als je wat wilt weten

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: december 02, 2010, 02:50:29 pm »
Waarom zou het een probleem zijn voor mijn geloof als er microscopisch leven op mars zou wezen?
Het is die veelvoorkomende aanname welke ik niet begrijp.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: december 02, 2010, 07:02:33 pm »
Tja... Dat wordt "aankloppen" bij uitzending gemist, Piebe....  ;)
'De roeping van de mens is mens te zijn!'