quote:
AVee schreef op 24 november 2010 om 01:18:Ik vind dit allemaal reuze interessant, maar ik ben soms een beetje in
de war met het geloof als ik de wetenschappelijke ontwikkelingen volg.
Anyway, ik wilde jullie gewoon even attenderen op dit programma.
Dus bij deze wat vindt men er hier van dat de VPRO liegt om z'n programma's aan de man te brengen?
Voor wie nog twijfelt, het bericht van Saartje werd verstuurd vanaf 'ph-proxy-01.vpro.nl'
Bedankt voor je vraag. Wat ik vind is dat als iemand in de verwachting leeft dat zij anoniem is, en vanuit die insteek zich de vrijheid geeft om een promotie te doen, waarbij het verwerpelijke deel (als ik het goed begrijp) bestaat uit: "Ik vind dit allemaal reuze interessant, maar ik ben soms een beetje in de war met het geloof als ik de wetenschappelijke ontwikkelingen volg. ",
dat het dan volgens mij niet verwerpelijk is als er ook een bijpassende emotie bijhoort.
Maar door de toevoeging:
"Anyway, ik wilde jullie gewoon even attenderen op dit programma."
maak ik eruit op dat het geweten wel werkt en er een kennelijke zoektocht is geweest naar een formulering om de aandacht te trekken zonder teveel het geweten te belasten. Dat is gewaarborgd met:
"Anyway, ik wilde jullie gewoon even attenderen op dit programma."
In dat licht vind ik termen als "liegen" gecombineerd met een privacy-openbaargeving, niet buitengewoon gevoelig.
Hoewel de boodschap aan de omroep helder is: "speel geen spelletjes met ons". Duidelijk en ad-rem, hoewel er geen basis is voor de gedachte dat het de omroep ook te verwijten valt.
Maar laat dan iets duidelijker doorklinken dat het dan niet meer gaat om, en gericht is aan, de individuele bijdrage van de post-plaatster,
de enige die aanspreekbaar is op de post.
Denk ik.