Auteur Topic: [Docu] Op zoek naar God  (gelezen 8846 keer)

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Gepost op: december 23, 2010, 02:07:20 pm »
Heeft iemand al iets van die docu gezien?

Ik heb nu de eerste twee delen bekeken en vind het eerder slechte- als goede reclame voor het christendom.

Blijkbaar denkt de EO er hoge ogen mee te gooien want ze verspreiden zelfs gratis dvd's.

Kijk hier de documentaire.

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTjTZBqtmuzWAhioiSeeGqgFAKkbqW9XGvmBJgtPYFgQZ2XGezN7Q
Gordon op zoek naar God.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #1 Gepost op: december 23, 2010, 03:40:59 pm »
O ja, dat was iets wat zou komen. Ik was het al weer vergeten. Bedankt voor de tip; ik zal het eens gaan bekijken.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #2 Gepost op: december 23, 2010, 04:12:27 pm »
Ik heb het eerste deel bekeken en ervan gelezen in de Visie. Ik vind het geweldig goed van God om zo het medium de EO te gebruiken om mensen als Gorden met het evangelie te berijken. Gods wegen zijn inderdaad ondoorgrondelijk :)

Slechte reclame vindt ik de EO-leden die weer in grote getalen hun EO-lidmaatschap hebben opgezegd omdat Gorden mee doet.

Ik ben blij juist net weer lid te zijn van de EO.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2010, 04:15:46 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #3 Gepost op: december 23, 2010, 04:54:50 pm »

quote:

Trajecto schreef op 23 december 2010 om 15:40:
O ja, dat was iets wat zou komen. Ik was het al weer vergeten. Bedankt voor de tip; ik zal het eens gaan bekijken.

Graag gedaan.

Die Engelse dj welke met Dennis van der Geest in gesprek ging vond ik tot nu toe de enige die zijn verhaal een beetje op orde had.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #4 Gepost op: december 23, 2010, 04:56:24 pm »

quote:

gaitema schreef op 23 december 2010 om 16:12:
Ik heb het eerste deel bekeken en ervan gelezen in de Visie. Ik vind het geweldig goed van God om zo het medium de EO te gebruiken om mensen als Gorden met het evangelie te berijken. Gods wegen zijn inderdaad ondoorgrondelijk :)

Slechte reclame vindt ik de EO-leden die weer in grote getalen hun EO-lidmaatschap hebben opgezegd omdat Gorden mee doet.

Ik ben blij juist net weer lid te zijn van de EO.

Gordon zei dat hij best wilde geloven maar niets met de Bijbel te maken wil hebben, misschien is het katholicisme iets voor hem?  :+

Overigens heeft -ie het Jezusbeeld wat de E.O. hem cadeau deed op het graf van zijn moeder gezet. Dat vond ik wel opvallend.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2010, 04:58:18 pm door Piebe »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #5 Gepost op: december 23, 2010, 05:28:21 pm »
De tweede aflevering inmiddels gezien. Die vindt ik anders dan de eerste. De eerste was echt en puur. De tweede vind ik persoonlijk het echt een EO-ding om een moderne overdreven evangelische kerk op te zoeken, wat jammer is. De eerste kerk had ik meer mee. Het is meer puur. De tweede had ik net als Gorden zo iets van: vlaggen, hoorn, vallen en handen opleggen gedoe is te veel een vormgeloof. Andre Bijleveld heb ik van de gasten het meeste mee, net als de man van de Kist.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2010, 05:28:47 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #6 Gepost op: december 23, 2010, 05:35:53 pm »

quote:

Piebe schreef op 23 december 2010 om 16:56:
[...]

Gordon zei dat hij best wilde geloven maar niets met de Bijbel te maken wil hebben, misschien is het katholicisme iets voor hem?  :+

Hij staat er nog ingeschreven :)

Hij zei letterlijk dat hij niet zo veel met de bijbel heeft. Eigenlijk het zelfde als wat ik met de kerkleer heb, daar heb ik ook niet zoveel mee. Hoewel ik juist de bijbel en getuigenissen van mensen vandaag juist interessant vindt en ook wel weer de uitleg van mensen van de leer waar ze in geloven. dus de kerkleer boeit me op zich niet zo, maar wel weer de visie van de personen die de kerkleer schreven en de mensen die het lezen en het eigen maken, hoe zij dat weer brengen.
Het is iets persoonlijks denk ik. Ik weet ook niet wat Gorden er verder mee gaat doen. Daar hoef ik denk ik ook niets van te zeggen en te denken :)

quote:

Overigens heeft -ie het Jezusbeeld wat de E.O. hem cadeau deed op het graf van zijn moeder gezet. Dat vond ik wel opvallend.
Leuk. Dat wist ik niet :)

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #7 Gepost op: december 23, 2010, 05:51:20 pm »

quote:

Dat komt in een van de uitzendingen.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2010, 05:51:41 pm door Piebe »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #8 Gepost op: december 23, 2010, 07:28:38 pm »
Heb ik net gekeken. Echt de mooiste aflevering van de eerste drie. Dat is inderdaad geen toeval met de beelden die Gorden kreeg. Opeens vind ik die tweede toch ook weer achteraf bekeken vanuit die tekenen die Gorden zag wel heel interessant.

En wat heeft hij een schat van een moeder :)

Trajecto

• Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #9 Gepost op: december 23, 2010, 07:32:30 pm »
Het lukte mij niet om via de site bij een echte aflevering te komen. Die trailer is een eindeloze aaneenschakeling van brokjes van een paar seconden en daar schiet je weinig mee op, vind ik.
Via  www.uitzendinggemist.nl heb ik de eerste aflevering bekeken.
Mwa och, niet iets waarvoor leden hun EO-lidmaatschap zouden moeten opzeggen vind ik; of ik het echt als positief zou moeten beoordelen blijft voor mij twijfelachtig.

Trajecto

• Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #10 Gepost op: december 23, 2010, 07:37:11 pm »

quote:

gaitema schreef op 23 december 2010 om 19:28:
Heb ik net gekeken. Echt de mooiste aflevering van de eerste drie. Dat is inderdaad geen toeval met de beelden die Gorden kreeg. Opeens vind ik die tweede toch ook weer achteraf bekeken vanuit die tekenen die Gorden zag wel heel interessant.

En wat heeft hij een schat van een moeder :)

Welke? De derde?
Toen je eerder leek te zeggen dat het na de eerste aflevering alleen maar minder werd dacht ik al:
Nou dan hoef ik niet meer te gaan kijken; dan was de eerste wel genoeg voor mij.
Maar nu zeg je dus iets anders als ik het goed begrijp?

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #11 Gepost op: december 23, 2010, 09:17:41 pm »

quote:

Trajecto schreef op 23 december 2010 om 19:37:
[...]

Welke? De derde?
Toen je eerder leek te zeggen dat het na de eerste aflevering alleen maar minder werd dacht ik al:
Nou dan hoef ik niet meer te gaan kijken; dan was de eerste wel genoeg voor mij.

Volgens mij kwam dat in de tweede ja.
Wat opvalt aan Gordon is dat hij heel erg gefocust is op een teken en het willen voelen van God.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2010, 09:18:01 pm door Piebe »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #12 Gepost op: december 26, 2010, 11:56:29 pm »

quote:

Trajecto schreef op 23 december 2010 om 19:37:
[...]

Welke? De derde?

Sorry. Ik bedoelde dat de tweede minder was dan de eerste, maar had toen enkel de eerste twee afleveringen gezien. Ik zie nu dat de tweede voor Gorden ook van grote waarde was. De derde vond ik heel mooi. Dat is de bijzondere aflevering waarin de tekenen voor Gorden gebeuren.

Ik heb de één na laatste ook gezien, ook mooi en de rest moet ik nog kijken.
« Laatst bewerkt op: december 27, 2010, 12:03:04 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #13 Gepost op: december 26, 2010, 11:58:19 pm »

quote:

Piebe schreef op 23 december 2010 om 21:17:
[...]

Volgens mij kwam dat in de tweede ja.
Wat opvalt aan Gordon is dat hij heel erg gefocust is op een teken en het willen voelen van God.

Logisch. hij wil de bevestiging dat God bestaat en die kreeg hij :)

Dat ken ik wel. Dat heb ik zelf ook gehad en die teken gekregen in de bijnadoodervaring van mijn tante en de gebedsgenezing van de beste kammaraad van mijn oom.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
[Docu] Op zoek naar God
« Reactie #14 Gepost op: december 27, 2010, 10:09:26 am »

quote:

gaitema schreef op 26 december 2010 om 23:58:
[...]

Logisch. hij wil de bevestiging dat God bestaat en die kreeg hij :)

Dat ken ik wel. Dat heb ik zelf ook gehad en die teken gekregen in de bijnadoodervaring van mijn tante en de gebedsgenezing van de beste kammaraad van mijn oom.
Als dat logisch is dan snap ik niet hoe kon Jezus zeggen dat het boos en overspelig geslacht een teken verzoekt (Mat 12,39; Mat 16,4; Luk 11,29) en 'zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.' (Joh 20,29)
« Laatst bewerkt op: december 27, 2010, 10:10:26 am door Piebe »