Auteur Topic: Leven we in "de laatste dagen"? Waar gaan we heen?  (gelezen 2547 keer)

ewiak

• Bekijk profiel
Leven we in "de laatste dagen"? Waar gaan we heen?
« Gepost op: maart 31, 2011, 11:52:14 am »
Een grote hulp is de visie van Daniel.

Daniël 11:2 - Cambyses II, Smerdis (Bardiya), Darius I, Xerxes I.

Daniël 11:3, 4 - Alexander de Grote.

Daniël 11:5 - De koning van het Zuiden = Ptolemaeus I Soter. Een van zijn oversten = Seleucus I Nicator.

Daniël 11:6 - De koning van het Noorden = Antiochus II Theos. De koning van het Zuiden = Ptolemaeus II Philadelphus.

Daniël 11:7-9 - De koning van het Noorden = Seleucus II Callinicus. De koning van het Zuiden = Ptolemaeus III Euergetes I.

Daniël 11:10-19 - De koning van het Noorden = Antiochus III de Grote. De koning van het Zuiden = Ptolemaeus IV Philopator (11:10-12);  Ptolemaeus V Epiphanes (11:13-17).  

Daniël 11:14b, (NBG-vertaling 1951) - "ook zullen gewelddadige mensen uit uw volk zich verheffen om een gezicht tot werkelijkheid te maken, maar zij zullen struikelen" = De opstand van de Makkabeeën (Mattheüs 24:15; Daniël 10:14).

Daniël 11:20 - De koning van het Noorden = Imperator Caesar Augustus.

Daniël 11:20b, (NBG-vertaling 1951) - "maar binnen enkele dagen zal hij verbroken worden, doch niet door toorn, noch door strijd". Caesar Augustus - stierf na een korte ziekte. Seleucus IV Philopator werd vermoord!

Daniël 11:21-23 - De koning van het Noorden = Tiberius. De gebieder (vorst, leider) des verbonds = Jezus Christus (Jesaja 55:4).

Daniël 11:24 - De koning van het Noorden = Tiberius en de opeenvolgende keizers.

Daniël 11:25, 26a – Aurelianus tegens Zenobia, koningin van Palmyra.

Daniël 11:26b = De schemering van het Romeinse Rijk (Daniël 9:26b).

Daniël 11:27 - In de negentiende eeuw, Rusland breidde haar invloed in de regio, die vroeger deel uitmaakten van Seleucus I Nicator en nam de rol van de koning van het Noorden. De koning van het Zuiden  = Verenigd Koninkrijk.

Mattheüs 24:5 - "Want velen zullen optreden in mijn naam en zeggen: “Ik ben de gezalfde”, en ze zullen veel mensen misleiden". Lukas 21:8b - "Want er zullen velen komen in mijn naam en zeggen: “Ik ben het,” en: “De bestemder tijd is nabij.” Loop niet achter hen aan".Onder deze usurpators zijn Joseph Smith, Ellen Gould White, Charles Taze Russell.

Daniël 11:28 - "En hij zal in zijn land wederkeren met groot goed [1945], en zijn hart zal zijn tegen het heilig verbond [atheïstische staat]; en hij zal doen, en wederkeren in zijn land [het betekent ook het uiteenvallen van de Sovjet-Unie en het Warschaupact]".

Daniël 11:29 - "Ter bestemder tijd zal [hij] wederkeren [het betekent ook het uiteenvallen van de Europese Unie en de NAVO], en [hij] zal komen het zuiden [het zou kunnen zijn Georgië], maar het zal niet zijn zoals de eerste [1921], of zoals de laatste keer [2008]".

Numeri 24:24a - "En de schepen uit de zijde der Chittieten [van schepen van de United States Navy], en zij zullen Assur [Rusland] verdrukken, en zullen Eber [de resterende tegenstanders] verdrukken".

Daniël 11:29b, 30a =  Mattheüs 24:7 = De Derde Wereldoorlog.

Het zal een nucleaire oorlog (Openbaring 6:4). "Een groot zwaard" = Een nucleaire zwaard. Dit zal het begin zijn van de geboorte weeën (Mattheüs 24:8).

Daniël 11:30b - De koning van het Noorden tegen het heilig verbond.

Daniël 11:31-35 = De Grote Verdrukking van de kleine christelijke kerken (Mattheüs 24:15, 21, 22; Daniël 7:25; Openbaring 6:9-11; 11:2, 7; 13:7). "De gruwel der verwoesting" = "Het beest" = De Wereld overheid. De koning van het Zuiden = de Anglo-Amerikaanse alliantie (Daniël 7:8, 21; 8:10-12). Het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten hun samenwerking zullen versterken (Openbaring 13:11).  

Daniël 11:36-39 - Rusland vóór Vierde Wereldoorlog. Dictatuur en militarisme.

Daniël 11:40-43 = De Vierde Wereldoorlog (Mattheüs 24:29; Lukas 21:25; Openbaring 6:12; 13:3; Jesaja 5:26-30; Daniël 7:11; Ezechiël 32:2-16; 39:23-29; Habakuk 1:5-17; Zefanja 1:14-18; Joël 2:1-11).

Openbaring 17:16 = "Het oordeel over de grote hoer, die zit aan vele wateren" = Voorgangers van grote kerken die Christus verraden (Jakobus 4:4).

Ezechiël 43:11 = De Derde Tempel in Jeruzalem (Ezechiël 37:24-28; Romeinen 11:25-32; Hosea 3:5; 5:15).

Daniël 11:44 - "De geruchten uit het oosten en uit het noorden" - Psalm 48:3; Job 37:22; Jesaja 41:25; Joël 3:16; Jeremia 25:30.

Daniël 11:45 = Ezechiël 38:8-23 = De aanval van Gog van Magog, (van de toekomstige dictator van Rusland).

Daniël 12:1 = De Grote Verdrukking van de vijanden van Gods volk (2 Thessalonicenzen 1:6-9; Openbaring 7:14).

"De voorgaande dingen – zie, ze zijn gekomen! Nieuwe dingen verkondig Ik; voordat ze ontkiemen, doe Ik ze u horen" (Jesaja 42:9).

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2011, 12:59:21 pm »
Waarom is de wereld toch vol met eindtijd-profeten?
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2011, 04:02:06 pm »
In een toekomstvoorspelling voor de hele wereld, waarin details als namen van landen worden genoemd, zou ik de namen India en China eigenlijk verwachten. Nou ja, ze ontbreken hier, tot mijn verrassing.

Ik denk trouwens dat onze zon nog wel een paar miljard als zon blijft functioneren, en dat gedurende het grootste deel van die toekomstige tijd deze planeet nog wel leven zal herbergen.
maar misschien zit ik er wel naast

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2011, 01:22:35 pm »
ik heb zo het idee dat het einde begon met de hemelvaart van Jezus. Wanneer het afloopt, wanneer hij terug komt daar heb ik geen flauw idee van. Ik weet alleen da hij terugkomt, dat er een nieuw hemel en een nieuwe aarde komt, wanneer, geen flauw idee.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2011, 05:09:54 pm »
(Na uitloggen uit Hotmail kom je uit op een msn-website vol ditjes en datjes en allerlei aanklikbaarheden. Een paar dagen geleden stond daar een eindtijdprofetie tussen!!! Hieronder staat een tekst uit de website waarnaar verwezen wordt. Voor de liefhebbers.)

Het is nú meer dan ooit de tijd om zich voor te bereiden op de wederkomst van Jezus Christus. Het Zevende Zegel is geopend en de wereld bevind zich nu in de profetische ‘verdrukking'. Ronald Weinland, de dienaar van Gods Kerk op aarde, is door de God van Abraham aangesteld als Zijn eindtijdprofeet en één van de twee eindtijd getuigen (en woordvoerder van beiden) voorafgaand aan de wederkomst van Jezus Christus op 27 Mei 2012.

Geprofeteerde Eindtijd Boeken
 De twee boeken De Geprofeteerde Eindtijd en 2008–Gods Laatste Getuigenis waarvan Ronald Weinland de auteur is, zullen de lezer uitdagen om de catastrofale eindtijdgebeurtenissen, waarvan geprofeteerd is dat zij nu staan te gebeuren, serieus te overdenken. Hoewel velen datgene wat hier geschreven staat niet serieus zullen nemen, zal hen toch gaandeweg een gevoel van ongeloof bekruipen, wanneer de gebeurtenissen die in deze boeken beschreven worden zich beginnen te voltrekken. Beide boeken worden gratis aangeboden.

the-end.com

(Meneer Weinland is misschien wel een atheïst met als hobby het belachelijk maken van godsdienst.)
maar misschien zit ik er wel naast

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 08, 2011, 05:19:37 pm »
Modbreak:
Geen idee waar dit over gaat, maar dit voldoet op geen enkele manier aan de eisen voor een topicstart hier. Dicht