Auteur Topic: Is Jezus God?  (gelezen 23266 keer)

kerklid00

• Bekijk profiel
Is Jezus God?
« Reactie #210 Gepost op: februari 23, 2011, 12:25:03 pm »
Volgens mij is Christus een beeltenis van de Allerhoogste. Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Dus, wat karakter betreft leeft Christus door de werking van de Heilige Geest van (onze) de Hemelse Vader. Christus laat zien wie Zijn en onze Vader is. Hij handelt een houdt ons voor, de Geest waardoor de Vader handelt. Zo ook wij kunnen de Gerechtigheid aannemen en zo een Getuigenis worden.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
Is Jezus God?
« Reactie #211 Gepost op: februari 23, 2011, 02:53:13 pm »

quote:

kerklid00 schreef op 23 februari 2011 om 12:25:
Volgens mij is Christus een beeltenis van de Allerhoogste. Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Dus, wat karakter betreft leeft Christus door de werking van de Heilige Geest van (onze) de Hemelse Vader. Christus laat zien wie Zijn en onze Vader is. Hij handelt een houdt ons voor, de Geest waardoor de Vader handelt. Zo ook wij kunnen de Gerechtigheid aannemen en zo een Getuigenis worden.
Meer nog, Christus is de Allerhoogste. Kijk maar hoe Hij én de Vader beide "Eerste en Laatste" zijn (Openbaring 1:17, etc). Kijk maar hoe Johannes (joh.12) claimt dat Jesaja Jezus zag, terwijl Jesaja claimt dat hij JHWH zag. Kijk hoe er één Rechter is (Jacobus 4 en 5) terwijl volgens diezelfde Jacobus de Vader en Jezus die rechter zijn. Kijk naar hoe Johannes de doper de profeet is die uitging voor Jezus, maar aangekondigd werd als uitgaand voor 'de allerhoogste' (Lukas 2), of hoe Jesaja (Jes.40) en Maleachi (Mal.3) profeteren dat de bode (Johannes de doper) uit zou gaan voor JHWH, maar de evangelisten (bv. Marc.1, Mat.11) laten zien dat die profetieën op Jezus sloegen. Dus niet slechts beeltenis van de Allerhoogste, maar de Allerhoogste zelf.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Is Jezus God?
« Reactie #212 Gepost op: februari 23, 2011, 05:06:44 pm »
Ik ben een voorstander van de combinatie  van kerklid met de reactie van Nunc. Jezus en zijn Vader zijn alles samen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Pink

• Bekijk profiel
Is Jezus God?
« Reactie #213 Gepost op: maart 17, 2011, 09:23:41 pm »
Mat28:19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest, ...

Als God, die bestaat uit de Vader, de Zoon, en de Heilige Geest, niet uit verschillende personen bestaat, zou deze opdracht ook niet zijn gegeven.

Wij mensen zijn slechts eenvoudig van geest en kunnen dit niet begrijpen. We moeten leren als de kinderen te vertrouwen en te geloven. Zowel de Vader, de Zoon en de Heilige Geest waren er vanaf het begin. Gods Geest zweefde over de wateren. En de Vader stuurde zijn Zoon naar de aarde.

Toch zijn ze samen één God. En er is maar één weg tot God voor ons zondaars en dat is Jezus Christus. Jezus heeft de weg tot God weer geopend.
De Here God is genadig en rechtvaardig

Pink

• Bekijk profiel
Is Jezus God?
« Reactie #214 Gepost op: maart 17, 2011, 09:31:55 pm »
En de Heilige Geest is ook een zelfstandige persoon binnen de Goddelijke eenheid;

Ananias, waarom heeft de satan uw hart vervuld om de heilige Geest te bedriegen en iets achter te houden van de opbrengst van het stuk land?

Je kunt toch alleen IEMAND bedriegen?
De Here God is genadig en rechtvaardig