Auteur Topic: Riemers Schiet Maar blog  (gelezen 15550 keer)

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #15 Gepost op: april 19, 2011, 12:42:48 am »
Op 1 mei:


Dag van de arbeid.

Vandaag is het 1 mei.
In kringen van socialisme en communisme bekend als “Dag  van de Arbeid”
De meeste arbeiders hebben echter vandaag niet genoten van een vrije dag om dit te vieren, hooguit in Amsterdam en bij de vakbonden is er nog betaald verlof op deze dag.
Tegenwoordig is het eerder een dag van internationale verbondenheid tussen vakbonden te noemen dan een “dag  van de arbeid”.

Ook in het oude Israel kende men al een dag van de arbeid.
Sterker nog: men kende er zes per week.
Immers: zes dagen zult gij arbeiden zo zeggen de tien woorden van God ons.
Niet één dag van de arbeid, nee: zes dagen van arbeid.
Zes dagen je in het zweet werken om brood op tafel te krijgen en te zorgen dat je gezin én je naaste het goed hebben.
Ik zeg ook nadrukkelijk : én je naaste.
Want werken doe je niet alleen voor jezelf en de mensen die in je gezin wonen.
Nee, werken hoort in een daglicht van Delen met Velen te staan.

Al in het oude testament lezen we over hoe er gedeeld moest worden.
Het boek Ruth geeft ons een mooie inkijk in hoe dat in de praktijk vorm kreeg.
Ruth bedelde niet maar Boaz bedeelde wel.
En niet omdat hij als een blok viel voor haar verschijning.
Nee, het was een WET in Israel.

Ook later, in de tijd van Jezus lezen we opdrachten om te delen.
In de Rooms Katholieke kerk kent men nog steeds de werken van barmhartigheid.
Zes van deze werken kennen we uit de bijbel.
Mattheus vertelt er over.
Hij noemt in zijn boek de volgende werken:
Geef eten aan wie honger heeft
Geef drinken aan wie dorst heeft
Geef kleding aan wie naakt is
Geef onderdak aan wie als vreemdeling en dakloze bij je komt
Geef aandacht aan de zieken
Geef aandacht aan hen die gevangen zitten

In de katholieke traditie is er een 7e werk toegevoegd: Geef een begrafenis aan hen die overleden zijn en ook in protestantse kringen is dit in vroeger eeuwen opgepakt als taak om te doen.

Dag van de arbeid.
Voor een christen is elke dag een dag van de arbeid.
Hoeveel mensen eten mee met ons? Hoe groot is de tafel die wij dekken? En is er ruimte voor de gast aan tafel die op afstand van ons woont?
Zit er wel eens een arme sloeber aan onze tafel?
Delen we het brood en de beker in die zin met anderen? Met hen die om welke reden dan ook geen droog brood te eten hebben?

Hoe vaak staan wij bij de kraan en tappen we water terwijl er elders in de wereld mensen sterven door gebrek aan water?

En sta je wel eens stil bij die ene mens die in koude tijden geen warmte van kleding kent? Die mensen die letterlijk sterven van de kou?
Waar ben jij dan als dat gebeurt?
Sta je aan de kant of maak je werkelijk van elke dag een Dag van de Arbeid?

In Smallingerland hebben we de luxe van een asielzoekerscentrum.
Ik noem het een luxe omdat wij als Nederlanders in onze gemeente geconfronteerd worden met de verscheurde wereld zoals die er is.
Stichting Gave doet veel en gezegend werk onder asielzoekers. Doen wij mee?
Staan we stil bij het werk wat er te doen is onder deze groep asielzoekers?

En wat dacht je van de zieken en ouden van dagen in onze gemeenten.
Veel mensen ontberen bezoek.
Eenzaamheid is een ziekte die heerst onder hen die door hun leeftijd of door ziekte niet meer mee kunnen met de maatschappij.
Een bezoek bij hen kan zeer helend werken tegen de ziekte van eenzaamheid.
En niet alleen aan de kant van de eenzame of zieke, nee, ook de bezoeker kan geraakt worden door het feit dat een uurtje bezoek heel veel betekent voor de ander.

En de gevangenen?
Laten we die in de steek?
Eigen schuld, dikke bult?
Ze zitten er niet voor niets natuurlijk. De criminelen in ons land zijn per saldo veroordeeld door een objectieve rechter.
Maar ontslaat dat jou en mij om aandacht aan hen te geven?
Heb je wel eens op de website van gevangenenzorg Nederland gekeken hoe groot de impact is van bezoek voor een gevangene?
Ken je het werk van stichting Exodus onder ex-gevangenen?

Of laat het je koud.
Ben je druk met je arbeid en je eigen wereldje….

Ik zou zeggen: wordt wakker!
De wereld is een arbeidsmarkt voor de christen.
Elke dag is DAG VAN DE ARBEID.
Lees het maar mee in Mattheus 25 vers 31 en verder:

31 Wanneer de Mensenzoon komt, omstraald door luister en in gezelschap van alle engelen, zal hij plaatsnemen op zijn glorierijke troon. 32 Dan zullen alle volken voor hem worden samengebracht en zal hij de mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt; 33 de schapen zal hij rechts van zich plaatsen, de bokken links. 34 Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.” 37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan.”

Dag van de arbeid. Elke dag weer. Werk zat.

Ik wens U vrede en Alle Goeds toe deze week.
En, heel veel energie om de échte arbeid te gaan doen.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #16 Gepost op: april 19, 2011, 12:43:55 am »
Adreskaartje


Toen ik jaren geleden ging werken op de Veluwe nabij Harderwijk was een onderdeel van mijn werk het op bezoek gaan bij de ouders van mijn cliënten.
Eén van de vragen die ik in die jaren met grote regelmaat kreeg te horen was de volgende:
“Va wel ben ‘ie d’r eene?”
Oftewel: van wie ben jij een kind?
Wat is je “kom-af”?

Hele gewone vragen als je op kennismakingsbezoek komt bij mensen.
Mensen willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Wij mensen zijn gebrand op het weten van waar iets of iemand vandaan komt.
Op basis daarvan maken we een beeld en vormen we ons een mening.
Een mening over dingen maar ook een mening over mensen.
Denk maar eens na hoe vaak ook jij dat doet.
Als ik bijvoorbeeld hier in Drachten zeg “dat is de zoon van Bert Middel” dan denkt iedereen te weten met wie ze van doen hebben. Immers, Bert Middel is de burgervader in Smallingerland.
We maken ons een beeld van de ander zonder dat we de ander écht kennen.

Zo ging het ook met Jezus in Zijn tijd op aarde.
Jezus wordt in de evangeliën aangeduid als “zoon van de timmerman” en als “de timmerman, zoon van Maria”. Zoek het maar eens op in bijvoorbeeld Marcus 6.

De aanduiding “timmerman” en “zoon van Maria” was dus voldoende om Hem als mens te kennen.

We gaan terug naar de Bron van het Leven: God Woord zoals dat in de bijbel naar ons toekomt.

Als kind van God heb je een ander adreskaartje als dat van de jongen uit het voorbeeld.
Ook anders dan wat er op het aardse adreskaartje van Jezus stond.
Je bent niet “Jan van de slager” of “Kees van de kapster”.
Nee, als kind van God ben je “kind van de Allerhoogste”
Je bent een kind van de koning van  hemel en aarde.
Een kind van de enige leider die er bestaat.
Je bent een Koningskind, een burger van een koninkrijk in de Hemel.

Een predikant noemde dat ooit: je bent een hemelburger.
Ik wil daar een stap verder in gaan.
Je bent behalve burger in het koninkrijk óók koning samen met de Grote Koning.
Je bent in feite BURGERKING.

En nee, dan heb ik het niet over de snelle hap die je haalt bij een keten fastfoodrestaurants.
Nee, ik heb het over een koninkrijk dat niet commercieel is maar een Goddelijk Koninkrijk.

Als dat op je adreskaartje staat dan ben je gezegend.
Dan ben je de koning te rijk.

Vanuit het weten dat je Koningskind bent gaat er een zegen van jou uit en komt er een zegen over jou.

Mocht iemand jou de komende weken vragen van wie je er eentje bent denk dan eens aan je échte Vader, aan de Koning die in je leven heerst.


Als mensen dan vragen “Van wie ben jij er één?”

Dan mag jij zeggen:
Ik ben er eentje van God
Mijn vader is de koning over hemel en aarde
Hij is ook de koning in mijn leven
Hij zorgt voor mij


Meer dan dat zelfs.
Dán kun jij net zoals Maria, de moeder van Jezus zeggen:
Alle geslachten zullen mij voortaan gelukkig prijzen
ja, grote dingen heeft de Machtige voor mij gedaan,
heilig is zijn naam.
Barmhartig is hij, van geslacht op geslacht,
voor al wie hem vereert.

Met deze woorden sluit ik af.
Vrede en Alle Goeds voor de komende week toegewenst.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #17 Gepost op: april 19, 2011, 12:45:04 am »
O ja, vergeten: ik heb maximaal 7 minuten.  Korter mag want dat vullen ze wel op met muziek. Leuke is dat ik ook de muziek mag voorstellen dus als ik geen schrijfzin heb doe ik een liedje van 7 minuten  O-)
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #18 Gepost op: april 19, 2011, 12:57:34 am »

quote:

Adinomis schreef op 14 april 2011 om 23:52:
Dus Riemer, toch de prediking!  :ja:
Een mooie taak!

Ik moet bekennen dat het toch steeds weer begint te knagen om iets in de richting van theologie en predikantschap te gaan doen.
Maar op dit moment kan het gewoon niet op eurotechnisch gebied.
Het is voor mij niet te doen om én een eigen bedrijf te runnen én een studie van enkele duizenden euro's te doen (je vraagt je af hoe ze er bij komen dat "genade om niet is". Dan zou de opleiding gratis moeten zijn  O-)  ).
Wie weet dat er ooit een moment komt dat het te doen is qua gezin en werk, nu zit het er gewoon niet in.
De prediking ligt mij wel aardig en ik moet zeggen dat ik verbaasd was toen ik gevraagd werd.
In de regio sta ik bekend als iemand die "vrolijk gereformeerd" is.
Iets wat niet altijd past bij het gkv idee dat anderen hebben.
Mijn geloof is echter geen GKv geloof maar een bijbels geloof en een zeker weten van de Toekomst.
Daarnaast heb ik aardig wat RKK invloeden in mijn leven, genoeg om het goede van de RKK te genieten zeg maar....
Ik denk ook dat dat de reden is dat ik de discussie niet meer aanga met bv en WTG lid.  Het heeft geen nut om elkaar met woorden te bestoken.
Wat wel nut heeft is om te bidden voor de ander en ik zit in een positie dat ik dat meermalen per dag ook mag en kan doen.
Maar die prediking? Ja, het trekt. Alleen de route om er toe te komen trekt niet :(
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #19 Gepost op: mei 19, 2011, 11:16:58 am »
Na de zomervakantie doe ik een serie waarin onderstaande de aftrap is.
----


Het onze vader;

De komende weken wil ik met u stil gaan staan bij het gebed wat Jezus ons geleerd heeft.
En dan niet zoals de catechismus van de protestantse kerken het aangeeft maar anders.
Van elk deel wil ik een kernpunt gaan benoemen en daar met u over na gaan denken.

Het Onze Vader is niet het enige gebed wat we van Jezus in het nieuwe testament kunnen lezen. Wel is het hét gebed waarvan Jezus ons opdracht geeft om het te bidden.
Een bijzonder gebed als we de delen gaan toepassen op ons leven.
En, toepasbaar is dat gebed!

Als eerste wil ik graag met u delen de aanhef van dit gebed:
Onze Vader.

Staat u wel eens stil bij deze twee woorden?
Er staat nog al wat namelijk:
Ten eerste wil God ONZE vader zijn en ten tweede wil Hij voor ons als een VADER zijn.


En hoe zit dat ook al weer?
Komt een kind bij zijn vader via de voordeur?
Moeten we aanbellen bij onze aardse vader (of moeder) om kenbaar te maken dat we er zijn?

Mijn ervaring is anders.
Een kind dat zijn vader bezoekt gaat via de achterdeur het huis in.
Die deur is altijd open.
Een fries zal zeggen “us heit wit wol wat ik wol”.
Je bent één door de band tussen jou en de vader.

Vandaar ook voor deze avond als overdenking: Kind aan huis bij de Vader.

Want daar gaat het in deze bede om:
God zegt “jij bent mijn kind en IK ben de vader”.
Zo ben jij Kind aan huis bij mij.
Gewoon omdat ik je ken en je als kind heb aangenomen.

En jij zegt” Ja vader, U bent mijn vader, ik wil Uw kind zijn”.
Is dat gewoon?

Nee, eigenlijk niet zo gewoon.
God heeft geen enkele verplichting om u en mij als kind te aanvaarden.
Wij hebben dat niet verdient vrees ik.
Wij maken er in de regel een potje van als mensen.
Maar dat is dan ook niet de reden waarom God onze Vader wil zijn!

Want er is meer: zijn Zoon, de opgestane HEER is er.
Hij maakt ons door zijn dood en opstanding levende kinderen van de vader.
Levende kinderen!
Een dood kind is niet levensvatbaar immers?
Maar een levend kind is KIND aan HUIS bij de Vader!

En dat betekent nogal wat.
Je zit aan de tafel bij de HEER, je tafelheer is GOD zelf. De Vader nodigt je uit.

Denk je er wel eens over na hoe dat is?
Stel je even voor dat je bij je ouders thuis komt.
Moeder is afwezig en vader zit in de stoel in de voorkamer.
En jij,. Als kind, jij komt zomaar binnen .
Jij hoeft niet aan te bellen want jij komt achterom. Jij weet de weg in het huis want ooit was dit je ouderlijk huis en eigenlijk is dat nog zo: jij voelt je er thuis.

Zomaar, zonder toestemming, loop je door naar de woonkamer.
Dat mag, want jij bent immers Kind aan Huis?


Zo wil GOD met jou en mij de omgang hebben.
Jij mag kind aan huis zijn bij GOD.
Jij hebt geen andere sleutel nodig dan de naam van de Opgestane Heer.
Die HEER heeft dood en ellende doorleeft opdat JIJ KIND AAN HUIS mag zijn.

Denk je daar wel eens over na?

Dat het helemaal niet zo gewoon is dat je Onze Vader mag zeggen?
Dat er een dode is gevallen (Christus) zodat JIJ GOD je vader mag noemen?

Onze Vader.

Onze Vader is een vader van het gewone.
Van het kind wat belt om te vragen hoe het met Heit is, het kind dat CONTACT houdt met de vader.
Van het kind dat achterom komt en in de keuken de koffie weet te vinden.
Zo’n kind mag jij zijn in het huis van de Hemelse Vader.

Die vader is ONZE vader.
Die vader verwelkomt zijn kinderen.

In Zijn huis.

Psalm 103 getuigt daar over.
We lezen daar (in de Naardense Vertaling):

Zoals een vader zich ontférmt over zónen,
ontfermt zich de ÉNE
over wíe hem vrézen.

En weet u?


Deze vader wil niet een vergeten vader in het verzorgingshuis  zijn.

Deze vader wil bezoek.
Elke dag, 24 uur per dag zelfs wil Hij dat jij hem zoekt.
En Hij geeft je de garantie dat Hij luistert naar jou.

Zoals bij Elia in 1 koningen 19 zal HIJ als Vader er zijn.
Geen man van geweld maar een GOD die in stilte verschijnt als in de bries van de wind.

En dat, beste luisteraars, die Vader maakt van elke dag VADERDAG.

U mag kind aan huis zijn bij HEM.
Durf je zelf ook Hem als KIND te zoeken?
Kind aan huis bij GOD de Vader.

Gezegend ben je dan.

Ga vanuit die zegen en zekerheid ook deze week op weg.
Wees een Kind van je vader en getuig dat JIJ de Vader kent.
Voel je welkom bij de Vader.
Zijn deur staat voor je open.
Zijn Zoon is de sleutel.
En jij hebt toegang door die Zoon.
De opgestane HEER van Pasen heeft je toegang al geregeld.
Gratis entree want: GOD is een VADER.

Vrede en alle Goeds!


Riemer Lap
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2011, 11:18:14 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #20 Gepost op: mei 23, 2011, 01:08:40 am »
De eerste lezingen zijn geweest en de reactie's zijn positief !
op www.smelnefm.nl kun je de ingesproken teksten ontdekken onder uitzending gemist, rond het kerkplein.

Enne, ik ben best wel trots :)
Mail me maar als je wat wilt weten

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2011, 09:24:04 pm »
Hoi Riemer,

quote:

Riemer Lap schreef op 12 april 2011 om 23:54:
je [...] ziet dat de leerlingen het nog steeds niet helemaal lijken te begrijpen.

Dit sprong er voor mij uit in je tekst: de constatering dat (het Nieuwe Testament er blijk van geeft dat) Jezus' leerlingen, die jaren met hem hebben opgetrokken, Jezus' boodschap nog steeds niet helemaal begrepen lijken te hebben op het moment van zijn hemelvaart.
Diezelfde leerlingen die in de jaren daarna de Kerk georganiseerd hebben, die verhalen over Jezus doorverteld of op schrift gesteld hebben.
Hen wordt verteld zich open te stellen voor de Geest en daarop te vertrouwen.
Zouden wij dan niet ook eerder op de Geest moeten vertrouwen dan op (onze interpretatie van) wat die beperkte volgelingen van Jezus op schrift hebben gesteld?

Met v&Vriendengroet,

Wim

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2011, 09:32:31 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 mei 2011 om 11:16:
onze vader [...] Er staat nog al wat [...] Stel je even voor dat je bij je ouders thuis komt. [...] jij voelt je er thuis.
Ja, een krachtige metafoor, verbeelding van een gevoel van verbondenheid, verbeelding van de nabijheid en vertrouwdheid van het goddelijke.

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #23 Gepost op: juni 24, 2011, 09:39:22 pm »
Hoi Riemer,

quote:

Riemer Lap schreef op 19 april 2011 om 00:57:
prediking [...] trekt. Alleen de route om er toe te komen trekt niet

Is opleiding nodig om genade te kunnen ontvangen en door te kunnen geven?
In nieuw-testamentische tijden nog niet.
Voor mij is het niet vanzelfsprekend dat dat nu wel zo zou zijn.

Met v&Vriendengroet,

Wim

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #24 Gepost op: juni 24, 2011, 09:42:57 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 april 2011 om 00:43:
Mensen willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Ja, ook in cyberspace.
Gaat het dan aan om geen (echt) antwoord te geven?

wimnusselder

  • Berichten: 727
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #25 Gepost op: juni 24, 2011, 09:47:07 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 april 2011 om 00:42:
zes dagen zult gij arbeiden [...] Dag van de arbeid. Elke dag weer. Werk zat.
En de 7e dag was niet bedoeld als dag voor theologische discussie.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #26 Gepost op: juni 25, 2011, 12:33:40 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 24 juni 2011 om 21:24:
Hoi Riemer,


[...]

Dit sprong er voor mij uit in je tekst: de constatering dat (het Nieuwe Testament er blijk van geeft dat) Jezus' leerlingen, die jaren met hem hebben opgetrokken, Jezus' boodschap nog steeds niet helemaal begrepen lijken te hebben op het moment van zijn hemelvaart.
Diezelfde leerlingen die in de jaren daarna de Kerk georganiseerd hebben, die verhalen over Jezus doorverteld of op schrift gesteld hebben.
Hen wordt verteld zich open te stellen voor de Geest en daarop te vertrouwen.
Zouden wij dan niet ook eerder op de Geest moeten vertrouwen dan op (onze interpretatie van) wat die beperkte volgelingen van Jezus op schrift hebben gesteld?

Met v&Vriendengroet,

Wim

Mijn opmerking in de lezing gaat over de tijd vóór de Geest uitgestort is.
Kenmerkend is dus dat je zonder de Geest God niet kunt kennen. Dat is een vervolg zeg maar op de genomen en bekende conclusie.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #27 Gepost op: juni 25, 2011, 12:35:31 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 24 juni 2011 om 21:39:
Hoi Riemer,


[...]

Is opleiding nodig om genade te kunnen ontvangen en door te kunnen geven?
In nieuw-testamentische tijden nog niet.
Voor mij is het niet vanzelfsprekend dat dat nu wel zo zou zijn.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Ja en nee.
Wel is het handig om de bronteksten te kunnen lezen en meerdere kanten van interpretatie te kennen. Daar heb je, in welke vorm dan ook, scholing voor nodig al was het maar om de oude talen te leren.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #28 Gepost op: juni 25, 2011, 12:36:42 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 24 juni 2011 om 21:42:
[...]

Ja, ook in cyberspace.
Gaat het dan aan om geen (echt) antwoord te geven?
Hoe bedoel je deze opmerking?
Ik heb elders al aangegeven dat écht kennen en een virtuele wereld imho niet kan.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Riemers Schiet Maar blog
« Reactie #29 Gepost op: juni 25, 2011, 12:37:37 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 24 juni 2011 om 21:47:
[...]

En de 7e dag was niet bedoeld als dag voor theologische discussie.

Hoe bedoel je deze opmerking?
Doel je daarmee op het gegeven dat in onze cultuur de zondag voor de samenkomsten benut wordt? Of bedoel je wat anders?
Mail me maar als je wat wilt weten