Auteur Topic: Liefdevol debat  (gelezen 3644 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Liefdevol debat
« Reactie #15 Gepost op: april 28, 2011, 12:07:32 am »

quote:

Piebe schreef op 27 april 2011 om 09:36:
[...]

Dat denk ik wel ja. :)
Wel, dan zijn we het over iets dat het hart van het christendom raakt het eens met elkaar  _O_
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Liefdevol debat
« Reactie #16 Gepost op: april 28, 2011, 12:21:23 am »
Small Brother: Dat ben ik met je eens: het delen in gebed wat je dagelijks meemaakt heeft voeding door God vaak als gevolg. God reageerd met zijn Liefdevolle Geest in jouw leven en werkt dat uit. Dat uitdragen van de liefde naar de mensen toe, door wat je voor ze doet heen is inderdaad waar het uiteindelijk op aan komt. Vaak is het zo dat mensen niet zitten te wachten op mooipraters, maar op mensen die ook echt met hun leven laten zien dat ze achter hun eigen woorden staan, want zo iemand komt geloofwaardiger over en aan zo iemand heb je nog eens wat.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Liefdevol debat
« Reactie #17 Gepost op: april 28, 2011, 12:26:39 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 27 april 2011 om 00:09:
In de regel merk ik dat op fora als rorate, waar de katholieke inslag wat groter is, men bv eerder zegt "ik bid voor je".
Gereformeerden zijn dat (in mijn beleving) niet zo gewend.
Persoonlijk gebruik ik het wel veel en mensen zijn er nogal eens verbaasd over.
En dat terwijl het gebed zo belangrijk is en zo veel kracht mag hebben!
Daarin zijn ze wat milder.

Aan de andere kant merk ik ook dat ik moet oppassen om teveel vragen te stellen.
Zo werd ooit een draad van mij over de omgang met heiligen op een dergelijke site direct gesloten omdat "de omgang met heiligen geen discussiepunt is binnen dit forum".
't Was daar iets anders dan hier en ook anders als rorate  :+ en deze domme protestant vroeg kennelijk iets waar men als beheer geen zin in had.
Maar zo heeft elk forum wel wat denk ik dan.

Als je het over liefde hebt dan doet het mij direct denken aan de tijd dat ik afscheid moest nemen van mijn ouders. Ik kreeg zelfs mail van mensen van hier toen mijn vader overleden was!
Dat doet zo ongelooflijk goed.
En het weten dat mensen je in bidden en denken meedragen doet echt heel veel.
Meer dan de ander kan bedenken.
En dát is liefde volgens mij: dat je iets betekent in het leven van de ander.
Zo denk ik dagelijks ook aan de user hier waar de vader ziek van is, denk ik met regelmaat aan hen die pdd-nos hebben (mede door mijn werk natuurlijk), bidt ik voor mensen die in de handen van sektarische groepen zijn gevallen.
En lach ik om mensen als Piebe en ook wel om mensen als Gaitema met hun blonde, eerlijke gedrag hier :)

Bij liefde denk ik ook aan die man die toen ik door omstandigheden (weet je wat een advocaat kost???) aan de grond zat op financieel gebied en die ons als gezin een rollade bracht.
Dat is liefde.
Liefde is niet zeggen dat je van iemand houdt maar laten ZIEN dat je van iemand houdt.
En daarin kun je zoveel liefde van Christus uitstralen!!!

Durf ie mie blond te noemen?  |:(

maar zonder gekheid:je laat wel goed zien waar het in de liefde op aankomt. Het brengt bewogenheid met de mensen voort. Een christelijke collega van me heeft het thuis zwaar. Hij heeft een boedistische vrouw vanuit de tijd dat hij nog niet zo bewust met zijn geloof bezig was. Maar toen hij serieus er voor koos om Jezus te gaan volgen in zijn leven, keerde zijn vrouw een beetje van hem af. Dat leverd strijd op, ook omdat ze één van hun twee zonen minder liefdevol benaderd dan het andere kind. Daar heeft hij ook een enorme worsteling mee. Hij weet echter dat vele christenen voor hem bidden en gaf aan dat het momenteel ook beter gaat. Hij vertrouwd erop dat het wel goed komt, al merk ik dat het vertrouwen erop een zware taak voor hem is. Geregeld wordt het hem bijna te veel. Dat grijpt mij dan ook aan, als hij er zo over heeft.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2011, 12:29:23 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Liefdevol debat
« Reactie #18 Gepost op: april 28, 2011, 10:29:59 pm »
Liefde is als een dimlicht. Wanneer het donker wordt in je leven, dan kijk je naar het licht dat God je beloofd heeft. Je richt je vizier op Jezus en op de beloftes die Hij gedaan heeft, dan draait Hij weer aan de knop en komt het licht weer in je leven. We leren stap voor stap langzaam aan de duisternis dat we krampachtig vasthouden (alsof het ons goed zou doen) los te laten en we laten ons gelijdelijk aan oplichten, door Jezus toe te laten in je leven, aan de knop van de dimlicht te draaien. Zodat uiteindelijk het licht voluit zal gaan schijnen.

Daarop richten we onze blik als het donker om ons heen wordt, dat Jezus de knop voluit heeft gedraaid en de knop niet meer nodig is, omdat het voluit licht is.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Liefdevol debat
« Reactie #19 Gepost op: april 28, 2011, 10:33:12 pm »
http://media.paperblog.fr/i/161/1616784/teddy-bear-lamp-L-1.jpeg

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Liefdevol debat
« Reactie #20 Gepost op: april 29, 2011, 06:03:56 pm »
Lastig vind ik het wel. Op mijn werk liep ik er tegen aan dat mensen mijn opmerkingen te prikkelbaar vinden en dat ik te betweterig reageerde. Na zelfkritisch naar me zelf gekeken hebben kom ik er achter dat ze wel een punt hebben. Vandaag ging het een stuk beter, maar wanneer leef je nu echt goed hé?

Verder hoorde ik dat twee collega's moesten vertrekken. Eén van die twee in het bijzonder is iemand die al heel veel heeft meegemaakt en daardoor overgevoelig is. Het sloeg kennelijk door in haar werk. Het komt hard op me over dat ze dan zo vertrekken moet. Ik ken dat van mijn eigen ervaringen. De teleurstellingen en de confrontatie met de bikkelharde werkelijkheid dat niet vraagt naar wie je persoonlijk bent, maar bikkelhard naar prestaties. De zwakkeren ontvangen daarin de harde klappen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Liefdevol debat
« Reactie #21 Gepost op: mei 05, 2011, 09:51:05 pm »
Deze week wat het ronduit bagger. Twee maal heb ik bij de baas op het kantoor gezeten. Iedere keer was er weer wat. De ene dag gewrijf met een goede collega van me. Een andere dag kwam ik in een zeg maar vuurgevecht met een surinamer die me met stekende opmerkingen over mijn vrijgezel zijn en eerder over mijn toekomstvisie tot het uiterste dreef en de dag erop gaat iemand van sysofrenie naar huis, omdat die met mij heeft gewerkt. Dat terwijl ik alleen maar hem wilde helpen. die dag erop (na voor de tweede keer bij de baas op het kantoor te zijn geweest), kwam hij weer terug en verontschuldigde hij zich tegenover me, het lag volgens hem aan zijn medicatie. Hij kan er ook niets ana doen en dat weet ik. Ik heb hem gerust gesteld dat ik rekening met hem houdt en niet voor me hoeft te vrezen. Dat weer gehad, kwijg ik een vuurkanon van een vrachtwagenchaufeur op me af gevuurd, over mijn waaghalserij tussen het laden en lossen door, waar ik met een kop vol drukte me amper van bewust was.

Help Jezus, help! Ik bak er weer helemaal niets van!

familie

• Bekijk profiel
Liefdevol debat
« Reactie #22 Gepost op: mei 16, 2011, 10:03:18 pm »
soms gaan de dingen niet altijd zoals wij willen maar daar zit altijd wel een les in daar wij altijd van kunnen leren