Riemer Lap schreef op 27 april 2011 om 00:09:In de regel merk ik dat op fora als rorate, waar de katholieke inslag wat groter is, men bv eerder zegt "ik bid voor je".
Gereformeerden zijn dat (in mijn beleving) niet zo gewend.
Persoonlijk gebruik ik het wel veel en mensen zijn er nogal eens verbaasd over.
En dat terwijl het gebed zo belangrijk is en zo veel kracht mag hebben!
Daarin zijn ze wat milder.
Aan de andere kant merk ik ook dat ik moet oppassen om teveel vragen te stellen.
Zo werd ooit een draad van mij over de omgang met heiligen op een dergelijke site direct gesloten omdat "de omgang met heiligen geen discussiepunt is binnen dit forum".
't Was daar iets anders dan hier en ook anders als rorate

en deze domme protestant vroeg kennelijk iets waar men als beheer geen zin in had.
Maar zo heeft elk forum wel wat denk ik dan.
Als je het over liefde hebt dan doet het mij direct denken aan de tijd dat ik afscheid moest nemen van mijn ouders. Ik kreeg zelfs mail van mensen van hier toen mijn vader overleden was!
Dat doet zo ongelooflijk goed.
En het weten dat mensen je in bidden en denken meedragen doet echt heel veel.
Meer dan de ander kan bedenken.
En dát is liefde volgens mij: dat je iets betekent in het leven van de ander.
Zo denk ik dagelijks ook aan de user hier waar de vader ziek van is, denk ik met regelmaat aan hen die pdd-nos hebben (mede door mijn werk natuurlijk), bidt ik voor mensen die in de handen van sektarische groepen zijn gevallen.
En lach ik om mensen als Piebe en ook wel om mensen als Gaitema met hun blonde, eerlijke gedrag hier

Bij liefde denk ik ook aan die man die toen ik door omstandigheden (weet je wat een advocaat kost???) aan de grond zat op financieel gebied en die ons als gezin een rollade bracht.
Dat is liefde.
Liefde is niet zeggen dat je van iemand houdt maar laten ZIEN dat je van iemand houdt.
En daarin kun je zoveel liefde van Christus uitstralen!!!