Auteur Topic: Osama bin Laden is dood  (gelezen 15475 keer)

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #60 Gepost op: mei 05, 2011, 05:24:39 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 05 mei 2011 om 16:55:
Wellicht is het in theorie waar dat volgens allerlei conventies etc het niet zo hoort maar dat is mosterd na de maaltijd.
Die conventies waren er ruimschoots voor de maaltijd. Als we nu met z'n allen gaan zeggen 'ach, het is nu toch al gebeurt' dan hoef ik m'n volgende bekeuring ook niet te betalen, dat is dan net zo goed mosterd na de maaltijd.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #61 Gepost op: mei 05, 2011, 05:34:18 pm »

quote:

[...]

Terroristen van dit type moet je idd of gevangen nemen of uit schakelen.Hier is dus gekozen voor het laatste.
Maar hoe rijm je dat dan met een tekst als deze?

quote:

27 Tot jullie die naar mij luisteren zeg ik: heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten, 28 zegen wie jullie vervloeken, bid voor wie jullie slecht behandelen. (...) 32 Is het een verdienste als je liefhebt wie jullie liefhebben? Want ook de zondaars hebben degenen lief die hen liefhebben.  (...)
Nee, heb je vijanden lief, doe goed en leen geld aan anderen zonder iets terug te verwachten (...) 36 Wees barmhartig zoals jullie Vader barmhartig is. 37 Oordeel niet, dan zal er niet over je geoordeeld worden. Veroordeel niet, dan zul je niet veroordeeld worden. Vergeef, dan zal je vergeven worden. (Lucas 6)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #62 Gepost op: mei 05, 2011, 05:47:22 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 05 mei 2011 om 14:41:
we kunnen ons dan wel druk maken over die jodenhater zijn dood, wat in de links staat is minstens zo actueel...

Tja, did topic gaat nu eenmaal over Bin Laden. En verder, gebrek aan recht, willekeur van grootmachten en discriminatie moet altijd iets zijn om je druk om te maken, onafhankelijk van wie het slachtoffer is.

Juichen dat Bin Laden buiten het recht om gedood is maar piepen als Joden onterecht behandeld worden is uiteindelijk ook gewoon discriminatie.
Ofwel er is een recht op gelijke behandeling, en dan had Bin Laden net als ieder ander gewoon recht op een eerlijk proces (waarin ie van mij ter dood veroordeeld had mogen worden), of dat recht is er niet maar dan is het ook prima om de ruiten van Joden in te gooien. Als je daar niet consequent in bent gebruik 'rechtvaardigheid' alleen maar om je eigenbelang of je eigen wereldbeeld te legitimeren. En dat is akelig hypocriet.

quote:

Obama doet niet aan propaganda zegt-ie in een interview met droge ogen...
[...]
Laat-ie zich eens druk maken over noord-korea met hun strafkampen waar velen lijden...dan ben je een held als je die durft aanpakken.
Of Syrie, of Saudi-Arabie, of je doet iets honger en aids in Afrika waar heel wat meer mensen aan dood gaan dan wat Bin Laden op z'n geweten heeft. Maar goed dat is dezelfde hypocriete houding.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #63 Gepost op: mei 05, 2011, 05:53:39 pm »

quote:

elle schreef op 05 mei 2011 om 17:34:
[...]

Maar hoe rijm je dat dan met een tekst als deze?

[...]

Wanneer je iemand liefhebt, ook je vijand, vraag je wat iemand beoogde met zijn acties, ook al hadden ze meest afschuwelijke gevolgen voor de
omstanders.
Wat hier gebeurt is, Osama Bin laden is gewoon vermoord. Heeft  volgens mij niets meer te maken met het liefhebben van je vyand, hooguit bescherming van en vergelding zoeken namens je naaste.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #64 Gepost op: mei 05, 2011, 08:12:06 pm »
Vergelding is niet naar goed christelijke gebruik Antonius want er staat geschreven 'Mij komt de wraak toe.'

Het is een hele vreemde symbolische actie, vanavond was president Obama in het nieuws te zien, hem werd gevraagd wat hij van de foto's van bin Laden vond, hij antwoordde 'it was him' met diezelfde stelligheid als intertijd Clinton die bezwoer 'i did not have sex with that woman' (...)
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2011, 08:12:45 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #65 Gepost op: mei 05, 2011, 08:50:29 pm »

quote:

Piebe schreef op 05 mei 2011 om 20:12:
Vergelding is niet naar goed christelijke gebruik Antonius want er staat geschreven 'Mij komt de wraak toe.'

Het is een hele vreemde symbolische actie, vanavond was president Obama in het nieuws te zien, hem werd gevraagd wat hij van de foto's van bin Laden vond, hij antwoordde 'it was him' met diezelfde stelligheid als intertijd Clinton die bezwoer 'i did not have sex with that woman' (...)

Ik gaf antwoord op elle´s vraag of de actie van Obama te rijmen is. Volgens mij is ie dat niet. En vervolgens leg ik uit waarom niet.

Of Obama Osama te pakken heeft, dat moeten wij dus maar aannemen. Op grond waarvan, enkele interessante filmpjes die een reconstructie van de arrestatie moeten voorstellen, beelden van een ommuurd huis?
Als postbost bezorger, moet ik een verklaaring omtrent mijn gedrag overleggen, de president van U.S.A moeten we geloven omdat hij de president van de U.S.A. is?
Ik blijf het vreemd vinden dat er geen foto's worden vrijgegeven.
Overigens ben ik blij dat je durft te twijfelen, ik dacht de enige t zijn.

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #66 Gepost op: mei 05, 2011, 09:11:09 pm »

quote:

Antonius schreef op 05 mei 2011 om 20:50:
Of Obama Osama te pakken heeft, dat moeten wij dus maar aannemen. Op grond waarvan, enkele interessante filmpjes die een reconstructie van de arrestatie moeten voorstellen, beelden van een ommuurd huis?
Als postbost bezorger, moet ik een verklaaring omtrent mijn gedrag overleggen, de president van U.S.A moeten we geloven omdat hij de president van de U.S.A. is?
Ik zou er niet aan twijfelen dat het voor Osama einde oefening is, de V.S. kan niet het risico lopen dat later bekend wordt dat hij toch nog ergens rondloopt. Of het allemaal precies zo gegaan is als nu beweerd wordt kan eigenlijk niemand controleren.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #67 Gepost op: mei 05, 2011, 09:13:01 pm »

quote:

[...]

Ik gaf antwoord op elle´s vraag of de actie van Obama te rijmen is. Volgens mij is ie dat niet. En vervolgens leg ik uit waarom niet.
Zo kwam het op me over omdat je het had over beschermen van je naaste. :)

quote:

Er zijn zeker meer hoor die twijfelen, maar volgens de amerikanen zijn dat extremisten.  |:(
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #68 Gepost op: mei 05, 2011, 09:20:47 pm »

quote:

[...]

uh, met zijn drieën...obama liegt, dat kon je zien aan zijn gezicht (meen ik)
hé Piebe we zijn het eens  d:)b  :)

OOGCONTACT
Veel mensen veronderstellen dat leugenachtigheid kan worden aangetoond doordat hun gesprekspartner hen niet aankijkt. Uit eerdergenoemde poll blijkt evident dat veel mensen menen dat iemand liegt als hij geen oogcontact maakt. Dit geldt waarschijnlijk wel voor kinderen, maar volwassenen in West-Europa weten dat ze minder snel zullen worden geloofd als ze de ander niet aankijken. Het gevolg is, dat een leugenaar zijn gesprekspartner juist zal aankijken terwijl hij onwaarheid spreekt. In Oosterse culturen geldt een andere norm voor wat betreft aankijken. Vaak geldt het daar juist als teken van respect om uw gesprekspartner niet aan te kijken. Het ontbreken van oogcontact is dus geen bewijs dat iemand niet de waarheid spreekt.

Obama keek de interviewer gisteren in het journaalitem bij de eerste twee vragen onnatuurlijk strak aan, hij bewoog zelfs de wimpers niet.
De derde vraag was een open vraag die hem ruimte gaf de ander van zijn leugen te overtuigen.
Sommigen zullen denken dat ik hier nogal wat durf te beweren. toch ben ik er van overtuigd dat hij loog. Maar dat kan natuurlijk weer heel persoonlijk zijn...ik heb nu eenmaal een vreselijke antipathie tegen hem.
« Laatst bewerkt op: mei 05, 2011, 09:23:55 pm door grondig christelijk »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #69 Gepost op: mei 05, 2011, 09:23:37 pm »

quote:

AVee schreef op 05 mei 2011 om 21:11:
[...]

Ik zou er niet aan twijfelen dat het voor Osama einde oefening is, de V.S. kan niet het risico lopen dat later bekend wordt dat hij toch nog ergens rondloopt. Of het allemaal precies zo gegaan is als nu beweerd wordt kan eigenlijk niemand controleren.
Daar zeg je wat, dat zou een flater zijn, en dan kan hij zijn herverkiezing wel shaken. (kan ie nog altijd postbeozrger worden) of erger nog, als het uitkomt, na de verkiezingen, en hij is herkozen, zal hij af moeten treden.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #70 Gepost op: mei 05, 2011, 10:02:47 pm »
Wat een geklets toch, complottheorieën zijn vaak nonsens. Die kerel is gewoon in het rijk der doden. Osama beladen met een stel grafstenen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Pink

• Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #71 Gepost op: mei 05, 2011, 11:57:45 pm »
Is het niet zo dat de overheid het zwaard mag hanteren? Hoe onrechtvaardig zou het zijn als misdadigers niet gestraft zouden worden.

Waarom de discussie of Obama het recht had om de opdracht te geven Osama rechtstreeks ter dood te brengen. Osama heeft zijn bekentenis reeds lange tijd geleden in het openbaar afgelegd van de misdaad op 11/9.

Dit staat los van het feit dat je als gewone christen-burger je vijand moet liefhebben. Ook je vijand hoeft geen misdadiger te zijn. Dat zijn volgens mij twee geheel verschilende zaken die je niet door elkaar moet halen.

Al die complottheorieën kunnen me gestolen worden. Trouwens de discussie over rechtvaardigheid en discrimininatie vind ik ook oneindig. Immers wij als mensen zijn uiteindelijk toch nooit in staat om heilig en rechtvaardig te leven.
Wij hebben elke dag weer vergeving nodig door genade.

Wellicht iets voor een andere discussie, maar het discrimininatie-artikel in de grondwet zou wat mij betreft er uit gehaald moeten worden. Discrimininatie is iets ongrijpbaars en kan uiteindelijk leiden tot het verbieden van het onderschrijven van bepaalde tekstgedeelten uit de bijbel bv het verbod inzake sex tussen mannen en vrouwen onderling.
De Here God is genadig en rechtvaardig

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #72 Gepost op: mei 06, 2011, 12:19:48 am »
Als het aan mij lag, dan pakten we het Europees aan. Osama oppakken en berechten, vervolgens gevangen zetten. Daarmee is het nog mooier als een gevangenisprediker er zou zijn, via wie hij zijn echte Heer leert kennen.
Discriminatie: heb je een punt denk ik.
Een nieuwe start is een nieuw begin

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #73 Gepost op: mei 06, 2011, 06:30:35 am »

quote:

Ter info er waren zo ik gelezen heb slechts 20 navy seals direct bij betrokken maar dat terzijde.
Even gecheckt, inderdaad geen 150. Er werden 25 gedropt in de compound. Het overig, vliegend, personeel blijft dan wachten dus wellicht een man of 30 waarbij één helicopter verloren is gegaan. bron

quote:

Of OBL echt in het huis was was niet 100 % zeker,of er bewapening was zou je mogen veronderstellen,zeker gezien de bouw van het pand.

Volgens de amerikanen was hij dus wel degelijk aanwezig en is dat wereldnieuws. Naar hun eigen zeggen was OBL ook ongewapend. Ze verklaren dat er een kort vuurgevecht is geweest met een bewaker, dus dat er wapens zijn geweest mogen we wel aannemen.

quote:

Wellicht is het in theorie waar dat volgens allerlei conventies etc het niet zo hoort maar dat is mosterd na de maaltijd.

De Conventie van Geneve bestond al ruim 60 jaar voor de maaltijd, zoals Avee ook al zei. Maar wat is het nut van Verdragen en Conventies als we maar in het wilde weg eigen rechter mogen spelen en dan vervolgens de handen in de lucht gooien en roepen…tja,  nu is het  te laat.

quote:

Terroristen van dit type moet je idd of gevangen nemen of uit schakelen.Hier is dus gekozen voor het laatste.

En dat is dus nu de discussie: is dat een legitieme keuze en een rechtmatige handelswijze? Een land dat zich ‘leider van de vrije wereld’ noemt en vervolgens alle rechtsregels en vrijheid aan de kant schuift wanneer het hen uitkomt, is een onbetrouwbare leider. Het is niet voor niks dat zij het Internationaal Strafhof niet erkennen: ze voelen zich verheven boven elke rechtsgang wanneer zij zelf ter verantwoording geroepen kunnen worden.

quote:

Verder moeten we denk ik niet roomser willen zijn dan de Paus want wat hadden wij gedaan als we op de stoel van Obama hadden gezeten ??

Als jij Obama de Paus vindt, dan zijn wij zeker een heel stuk roomser en terecht! Als ik mij niet vergis, heeft Nederland vorig jaar nog een uitleveringsverzoek gedaan aan Duitsland om een Nederlandse oorlogsmisdadiger hier voor het gerecht te slepen. Wij zijn niet met een moordcommando Duitsland ingetrokken om eigen rechter te spelen.

We kunnen natuurlijk ook als een stel beeldenstormers over elke andere cultuur heen willen walsen en internationale regels willen vertrappen omdat we ons superieur achten. Om dan ook vervolgens onze eigen interpretatie van ‘justice’ en rechtsregels aan de ander willen opleggen. Maar de universele ‘waarheid’ van internationale verdragen en ethiek zijn daarom niet minder van kracht en gaan niet weg omdat onze interpretatie ervan  toch zoveel prettiger (voor ons) is…
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Osama bin Laden is dood
« Reactie #74 Gepost op: mei 06, 2011, 06:49:57 am »

quote:

Pink schreef op 05 mei 2011 om 23:57:
Is het niet zo dat de overheid het zwaard mag hanteren?

Binnen haar staatsgrenzen bedoel je.. of ook ongevraagd in andere landen?

quote:

Hoe onrechtvaardig zou het zijn als misdadigers niet gestraft zouden worden.

Voor velen zeer onrechtvaardig. Omdat de VS het Internationaal Strafhof niet erkent kunnen ze nooit ter verantwoording worden geroepen voor hun daden en dat roept heel veel onrechtvaardigheidsgevoel en animositeit jegens amerikanen op, wereldwijd.

Maar wellicht doelde je op OBL. Voor hem geldt hetzelfde...als wij ons als leiders van de vrije wereld presenteren dan moeten we daar ook zelf naar handelen en had OBL zich voor een tribunaal o.i.d. moeten verantwoorden. We gaan niet eigenhandig moorden en dan roepen dat 'justice has been done.' Ja, voor het onderbuikgevoel is het wellicht rechtvaardig, maar volgens bestaande rechtsregels die de vrije wereld hanteert als norm is het dat niet.
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)