Auteur Topic: Wat betekent canoniek en/of geïnspireerd voor je?  (gelezen 6347 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Wat betekent canoniek en/of geïnspireerd voor je?
« Reactie #45 Gepost op: juli 17, 2011, 03:07:20 pm »
Kolossenzen 4,16
Wanneer deze brief bij u is voorgelezen, moet u ervoor zorgen dat hij ook in de gemeente van Laodicea wordt voorgelezen, en dat u de brief aan hen te lezen

Wat de brief van Laodicea betreft die is uit de bijbel weg gelaten. Jakob Lorber beweerd dat hij deze brief opnieuw van Jezus geopenbaard heeft gekregen en heeft het weer op papier gezet. Ik heb dat gelezen en ik moet zeggen dat het zo waar als een koe klinkt en de volgende boodschap bezit: in het begin van het ontstaan van de gemeentes waren ze nog zuiver en puur, maar wereldse mensen namen de leiding in de kerken over en hebben het wettisch en serimonieel verziekt. Voor de eerste christenen was elke dag een dag van de Heer. Elke dag leefden ze in de sabbath die door de komst van de heilige Geest met pinksteren in hen is gaan leven. Zij hebben er rust door ontvangen. Maar de nieuwe leiders wilden de oude joodse serimonisch weer invoeren die eigenlijk vooruit verwezen hadden naar de komst van Jezus en nu met pinksteren vervuld was. Opeens moest er een Godshuis komen, terwijl ieders hart al een tempel was en bij de mensen thuis de samenkomsten waren. Ze wilden God in een gebouw stoppen. Ze hebben van het avondmaal een seremonie gemaakt met mooie liturgische woorden, alsof zonder het avondmaal God niet in je kon wonen, terwijl het avondmaal gewoon als beeld dient om je op Jezus te wijzen. Opeens moesten er priestergewaden komen en de voorgangers als bisschoppen en priesters geld verdienen aan hun taak die preken in mooie woorden, maar met slechts de wijsheid zoals de grieken en niet vanuit de Geest van God. Het waren (zo staat het in de brief) werktuigen van satan die van de gemeentes weer Babilon moesten maken. De gruwel die tot verwoesting dient.

Het klinkt mij bekend. Ik was er al wel bang voor.

God zij dank, dat er een vernieuwing door de kerken gaat. De ware aard van het christendom in Vertrouwen op Jezus en leven vanuit Zijn Liefde weer opnieuw herontdekt aan het worden is.

Op deze leiders trouwens machtig mooi van toepassing:
Sirach 20: 24 (deuterocanonieke boek uit het NBV)
"Beter iemand met weinig inzicht, maar ontzag voor de Heer
dan iemand met veel inzicht die de wet overtreedt."

en dan de versen 26-30:
"Er zijn mensen die met gebogen hoofd in het zwart gehuld gaan,
maar innig vol list zijn.
Zo iemand slaat de ogen neer en houdt zich doof,
maar als je niet oplet maakt hij misbruik van je.
Als hij nú geen kwaad kan doen,
doet hij het zodra de gelegenheid zich voordoet.
Je kent een mens aan zijn blik,
een verstandig mens herken je aan de manier waarop hij je aankijkt.
De kleding van een mens, zijn lach en zijn gang laten zien wie hij is."
Een nieuwe start is een nieuw begin