Auteur Topic: Presentatieprogramma?  (gelezen 9001 keer)

Muntdropje

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Gepost op: juli 11, 2011, 05:04:32 pm »
Wij maken elke week een presentatie voor de kerkdienst op Powerpoint. Dit wordt gedaan uit verschillende programma's. Dus veel knippen en plakken.
Kan het gemakkelijker? Wat is er op de markt? Bijv. OPS pro. Maar hoe gemakkelijk zet je daar een Gereformeerd Kerkboek in? Wij hebben nog het oude OPS met liedboek, wil je daar nieuwe liederen in zetten, dan moet ik ze 1 voor 1 invoegen. Teveel werk dus.
Wie heeft ervaring met EasyWorship? Staan daar naast Opwekking ook Liedboek v Kerken en Geref. Kerkboek liederen in?

lkm

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #1 Gepost op: juli 16, 2011, 09:14:29 pm »
Muntdropje, neem even contact met mij via het mailadres in mijn profiel.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2011, 11:27:09 pm »

quote:

lkm schreef op 16 juli 2011 om 21:14:
Dat lijkt me niet de bedoeling. Dat kan toch gewoon hier?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2011, 08:44:58 am »
Modbreak:
Titlefix. O-)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Muntdropje

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2011, 04:03:11 pm »

quote:

lkm schreef op 16 juli 2011 om 21:14:

Ik heb toch maar een mail gestuurd, want ik ben wel benieuwd

Mijn zoektocht is niet beperkt gebleven bij OPS en EasyWorship (wat overigens gewoon te duur is voor ons, als klein kerkje)
Ik heb PresCreator onderzocht. Handig programma, maar ik krijg geen antwoorden op de contactformulieren die ik instuur.
Ook heb ik contact met de Fonteinkerk in Haarlem, zij hebben een heel handige generator die de liturgie gelijk omzet in een powerpoint (of eigenlijk Impress van Open Office, maar dat kan PowerPoint ook lezen) Dat is wel heel handig.

Online beamen kan ook, iemand daar ervaring mee? Prescreator heeft zo'n functie, en ik kwam ook al op Luisterkerk.nl. Alleen is dat meer vlgs mij, meer met video opnamen.

beamteam

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #5 Gepost op: september 13, 2011, 04:36:19 pm »
Muntdropje, heb je inmiddels antwoorden op je vragen gekregen?
Wij willen nl ook met een beamer gaan werken, maar willen graag eerst weten wat de mogelijkheden en de kosten van licenties etc. zijn.
wij willen eigenlijk alleen de presentatie van de predikant en de tekst uit de Bijbel beameren.
Dus niet de liederen. Ik heb nog wel even naar easy worship gekeken maar daar heb je geen notenbalken bij de liederen. Dat vinden wij een groot gemis.
Kun je me hier iets over vertellen?

Icarus

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2011, 10:10:52 pm »
Bij ons in de kerk gebruiken we regelmatig illustraties van Internet ter ondersteuning bij de prediking. De vraag is of er ook voor het gebruik in de kerk (niet commercieel) copyrights rusten op illustraties die van Internet worden gehaald?

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 12, 2011, 10:57:52 pm »

quote:

Icarus schreef op 12 oktober 2011 om 22:10:
Bij ons in de kerk gebruiken we regelmatig illustraties van Internet ter ondersteuning bij de prediking. De vraag is of er ook voor het gebruik in de kerk (niet commercieel) copyrights rusten op illustraties die van Internet worden gehaald?

Ja. Een afbeelding waarop copyright rust (en dat geldt voor elke afbeelding die niet expliciet is vrijgegeven, ook als er geen copyright-claim bijstaat) mag je niet vermenigvuldigen of projecteren. Of je doel commercieel is of niet doet niet ter zake.

Overigens zijn er op het internet vele afbeeldingen te vinden waarvan het copyright wel is vrijgegeven, of in ieder geval voor zulk soort doelen. Even rondzoeken in plaats van lukraak van sites te vissen wil dus wel helpen.

Icarus

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #8 Gepost op: oktober 13, 2011, 09:35:54 pm »
Thanx!

lkm

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #9 Gepost op: oktober 24, 2011, 08:29:22 pm »
Wat bedoel je met online beamen? Met beamworks.nl kun je online een presentatie  van liederen met muzieknoten. Ik moet nog steeds een kwaliteitstest uitvoeren bij ons in de kerk omdat de eerste test wat tekortkomingen had.
Overigens maak ik de presentaties met notenbalken (doorgaans van moeilijk zingbare liederen) ook gewoon zelf met behulp van Noteworthy Composer.

projector

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #10 Gepost op: januari 13, 2012, 02:20:04 pm »
Muntdropje,wij (in een kleine GKv) gebruiken als beam-programma met veel gemak Prescreator. Het projecteren van de tekst van psalmen en gezangen uit het GKv-kerkboek en LvdK liederen (alle tekst in bijgeleverde database) gaat moeiteloos en snel. Tien minuten voor de dienst beginnen is genoeg. Wijzigen tijdens de dienst probleemloos. Preekpunten invoeren en projecteren simpel. Het presentatie-klaar maken van een aangeleverde ppt kost wat meer tijd. Prijs is heel laag. Voor de rechten van het LvdK hebben we het LvdK beamerpakket aangeschaft (er zijn voldoende gedrukte exemplaren beschikbaar in de gemeente, dat is voorwaarde) , maar we gebruiken in feite de database uit Prescreator. Voor minder dan ¤ 150 eenmalig en een schijntje per jaar ben je klaar. Tekst met notenbalken kunnen we via ppt wel, maar we doen het niet. Illegaal waarschijnlijk. Bijbelteksten doen we ook niet, maar kan wel via Prescreator, legaal.
projector

AVee

• Templateontwikkelaar
  • Administrator
    • Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2012, 09:13:38 pm »

quote:

Pooh schreef op 12 oktober 2011 om 22:57:
Overigens zijn er op het internet vele afbeeldingen te vinden waarvan het copyright wel is vrijgegeven, of in ieder geval voor zulk soort doelen. Even rondzoeken in plaats van lukraak van sites te vissen wil dus wel helpen.
Een goede start is http://www.sxc.hu/ waarvan de meeste foto's zonder meer gebruikt mogen worden (alles waarvoor de 'standard restictions' gelden in elk geval).
En dan is er ook nog Wikimedia Commons, dat zijn onder andere afbeeldingen die in Wikipedia gebruikt worden. De voorwaarden bij die afbeeldingen zijn verschillend, maar gaan meestal niet veel verder dan de verplichting de auteur te vermelden.
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

jdevries

• vrie55
    • Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #12 Gepost op: februari 08, 2012, 12:09:58 pm »
Wij hebben al een aantal jaren een beam team binnen onze gemeente, wij vroegen ons in één van onze laatste bijeenkomsten af of er niet iets van een handboek bestaat voor het beamen, je komt toch regelmatig tegen dat je wordt gevraagd dingen te beamen waar je je bij afvraagt is dit wel het doel van het beamen, en wordt de beamer in de kerkdiensten op deze manier wel op een juiste manier gebruikt.
Zijn er binnen onze kerken (Geref kerken  vrijgem) gemeentes die een handboek opgesteld hebben voor het beamen tijdens de erediensten?
Graag zou ik in kontakt willen komen met deze gemeente(s)
vrie55

small brother

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #13 Gepost op: februari 08, 2012, 12:29:40 pm »
@ beamen: De dominee doet ons toch aan het einde van èlke preek voor, hoe het moet..? :+

meribel

• Bekijk profiel
Presentatieprogramma?
« Reactie #14 Gepost op: februari 08, 2012, 01:10:19 pm »
ja, je zal het niet geloven maar het is zo, hier in onze gemeente is een beamer handboek geschreven vol met ( nuttige? ) regeltjes en afspraken omtrent het beameren.