Auteur Topic: Kinderbijbel  (gelezen 4886 keer)

socrates

• Bekijk profiel
Kinderbijbel
« Gepost op: augustus 06, 2011, 06:30:51 pm »
Hallo! 3 en een halve week geleden ben ik de blije vader geworden van een kleine jongen. Erg leuk, erg boeiend en nogmaals, erg leuk. Mijn ouders willen ons voor de doop een kinderbijbel aanbieden, en dus ik ben mij aan het oriƫnteren. Belangrijke criteria zijn voor mij:
- inhoud, dat die erg goed aansluit bij de Bijbel
- vormgeving. Ik ben redelijk kritisch als het gaat om hoe er getekend is etc. Ik hou van mooi en mooi is uiteraard subjectief. Ik zag de kinderbijbel van Evert Kuijt, wat mij qua vormgeving erg aanspreekt. Iemand ervaring met deze kinderbijbel?

Andere tips?
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Kinderbijbel
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2011, 07:10:47 pm »
Hebben we het eerder over gehad hier, mogelijk dat je iets met deze draad kunt:
Kinderbijbels
Mail me maar als je wat wilt weten

DoubleUP

• www: Wees Wijs met de Wijsheid
    • Bekijk profiel
Kinderbijbel
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2011, 02:19:09 pm »
Hallo Socrates, wij gebruikten indertijd (onze jongste is nu 12) als belangrijkste selectiecriterium het verhaal van het lijden en sterven en de opstanding van de Heer Jezus.
Als je dat bijbelgetrouw terugvindt, is de 'rest' meestal ook prima.
Als duidelijk blijkt dat hij stierf om onze zondeschuld te betalen heb je immers de kern van het evangelie te pakken. Als dat buiten beeld blijft, kun je de andere verhalen ook wel laten zitten...
(in een winkel heb je immers meestal niet de tijd het hele boek te lezen...)
Altijd in voor verbeteringen!

Thorgrem

• Bekijk profiel
Kinderbijbel
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2011, 10:52:06 am »
Ik ben wel content met "Bijbelse verhalen voor kinderen" van D.A. Cramer-Schaap. (2 delen in mooie cassette, OT en NT) Die gebruik ik ook op school als ik kerst en pasen onder de aandacht breng.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Kinderbijbel
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2011, 01:50:48 pm »
Wij lezen momenteel uit "Volg Mij" van Liesbeth van Binsbergen. Reformatorisch getint vermoed ik ("Heere") maar een leuke Bijbel voor kinderen die de bijbels voor de allerkleinsten al wat zijn ontgroeid.

Mijn kinderen van 6, 5 en 3 (en 0, maar die doet nog niet mee  :+ ) vinden met name de quizvragen na elk verhaaltje leuk, hoewel ik voor onze zoon van 3 zelf een eenvoudig vraagje moet verzinnen.

http://www.kinderbijbels.nl/upload/Volg_mij_Liesbeth_van_Binsbergen_237.jpg
Bombus terrestris Reginae

socrates

• Bekijk profiel
Kinderbijbel
« Reactie #5 Gepost op: september 06, 2011, 09:16:19 pm »
Om aan het verzoek van Riemer te voldoen: de keus is gevallen op de Prentenbijbel van Marijke ten Cate. Illustraties zijn werkelijk schitterend en de verhalen mooi gekozen en verteld. Maar nog belangrijker: het was een waarachtig prachtige dienst :D
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Kinderbijbel
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2011, 10:04:21 am »
Modbreak:
De discussie over de noodzaak van bijbelgetrouwheid van kinderbijbels is verplaatst naar: [splits] Wat zullen we de kinderen leren?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]