Auteur Topic: [splits] RKK: oecumene, Maria, Petrus en andere dogma's  (gelezen 12378 keer)

Ozombi

• Bekijk profiel
[splits] RKK: oecumene, Maria, Petrus en andere dogma's
« Reactie #45 Gepost op: oktober 17, 2011, 02:50:39 am »
Lekker technisch allemaal , val er bij in slaap zo saai en onbelangrijk.

Wil je God dienen? Breng Christus naarbuiten! Wil je verlossing? Druk het Leven en de Liefde ten volle uit! De rest is interessant-doenerij dat wijst op ego-gedrag van kerkelijke instellingen. Aardse torens doen de mensheid meer onheil dan recht. De mens heeft alles een naam gegeven, zelfs " God " en " Christus " zijn namen door de mens bedacht. Daar gaat het niet om, om hoe iets genoemd wordt/is. De Ene Geest kan niet door een naam herkend worden. Van binnenuit zal het komen, vanuit de hemel.
Ongeacht de naam en titel zal inzicht in de geest ervan tot wijsheid leiden.

Het Koninkrijk der Hemelen is de innerlijke oorsprong van de Koning die er regeert.
God is de Waarheid en het Leven van Christus.

Als God uw waarheid en leven is, dan is Christus hetgene dat op u wacht.
Als u God wilt dienen, breng uw Christus-zelf tot uitdrukking.

Van buitenaf komt niets dat leidt tot volbrenging van het ideaal.
Wie nu afwacht of berust zoekt buiten zichzelf naar wat binnen-in is.
Is het afsterven van een mens dan niet het logisch gevolg?
Hoewel het Leven zijn genade zal tonen is het zonde van de verspilde tijd.
Waarom de dienaar blijven als u ook de Meester kunt zijn?
Alleen de Meester in u dient het hoogste.
« Laatst bewerkt op: oktober 17, 2011, 03:16:06 am door Ozombi »

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: oktober 17, 2011, 09:54:09 am »

quote:

knackebrod schreef op 16 oktober 2011 om 13:12:
Thorgrem,

Ik mag veronderstellen dat de berichtgeving, welke in een huisorgaan van het Vaticaan zelf, door jou toch als juist en legaal aangenomen moet worden.
Wat begrijp je niet aan het woord 'context'?

quote:

[...]

Als bovenstaande berichtgeving dus van het Vaticaan zelf is, dan moeten we toch aannemen dat dit bericht klopt en zal de Paus betrouwbare medewerkers hebben, alsdan zal hij ook het wel gelezen hebben!
L'Osservatore Romano is het dagblad van het Vaticaan. De Apeldoornse courant is het dagblad (ochtendkrant) van Apeldoorn. Daarmee echter nog geen blad van de gemeente Apeldoorn. Knippen en plakken uit artikelen om ze te laten buikspreken kunnen we overigens allemaal, vandaar dat ik de context wil weten.

quote:

Je zei ook nog dit:

[...]

Zeker, daarom is hij als enige in het wit gekleed en, kan dus nooit vervolgd of verantwoordelijk gesteld worden. De Paus is onschendbaar!
Ik ken meerdere mensen die regelmatig in het wit gekleed zijn. De paus is een staatshoofd hij kan net zoveel verantwoordelijk gesteld worden als andere staatshoofden. Ook hierin dus geen uitzonderingspositie. De paus legt overigens regelmatig verantwoording af over van alles en nog wat.

quote:

Jezus Christus is een Verlosser en Redder in een persoonlijke relatie met de mens. Sinds Hij het Nieuwe Testament heeft ingesteld en het Oude Testament heeft afgeschaft, is er maar één daadwerkelijk plaatsvervanger, voor de individuele gelovige en dat is volgens mij de Heilige Geest.
Valse tegenstellingen plaatsen helpt niet echt in een gesprek.

quote:

Eigenaardig ook dat je nu zelf aangeeft dat "alleen uit de Katholieke Kerk" kan iets goeds komen; door te stellen "mits door de Katholieke Kerk"
Eigenaardig dat je nu foute conclusies trekt.

quote:

Nog niet zo lang geleden hoorde ik een predikant van een  Evangelische kerk zeggen:

"We zullen uiteindelijk allemaal in de Oecumene van het Vaticaan" terecht komen.
Daar is hij dan zelf verantwoordelijk voor als voorganger.

quote:

Wel daarbij is wetgeving vanuit dat Instituut nodig.
Veruit de meeste oecumene vindt plaats op het laagste niveau (parochies/gemeenten).

quote:

Je stelt dus Christus en de Heilige Geest van God buiten werking als je de Paus of de Kerk als zaligmakend wil betitelen.
En wederom een valse tegenstelling. Een hobby van je?

quote:

Uit de geschiedenis weet ik dat Rome meermaals zich met oorlogen heeft ingelaten, al waren het maar de Kruisvaarders, die de Kerk met dood en verderf aan mensen heeft opgedrongen, bovendien bewijs je me dit gegeven door deze uitspraak:
Wederom is de geschiedkundige kennis schrikbarend laag.

quote:

Nergens leert Jezus Christus dat er in deze wereld vrede zal komen!

Wat vervolgens niet betekend dat we ons niet kunnen inzetten om het leed in de wereld kleiner te maken. Maar goed, je hebt altijd natuurlijk van die passieve christenen die aan de zijlijn wel even vertellen hoe het allemaal moet.

Afijn, we zijn het over vele dingen niet eens. Dat is geen probleem. Maar de complottheorieën die jij erop nahoud zijn een gevaar voor je geestelijke gezondheid en tevens voor je persoonlijke relatie met Christus. Zoek hulp bij een professional. Ik vind het echter niet de moeite waard om er nog een reactie op te geven.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: oktober 17, 2011, 10:49:53 am »

quote:

Aan God, aan de andere bischoppen, aan de gelovigen die hij spreekt, aan zijn biechtvader. Om er maar wat te noemen.

Maar goed, dit gesprek en dit forum is voor mij verleden tijd. Het zal me werkelijk niet meer kunnen interesseren wat de meeste protestanten allemaal denken en doen.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: oktober 17, 2011, 11:00:37 am »
Dan constateer ik dat je een impulsief mens bent, aangezien je net nog een uitgebreide reactie in elkaar timmerde voor 'ons'. Nou jammer dat je vertrekt, want ik waardeerde je aanwezigheid! Wist je trouwens dat ik katholiek ben? Echter ik ben zo oud katholiek dat de huidige RKK me niet meer moet, maar wel veel orthodoxer, probeer het eens! ;)
« Laatst bewerkt op: oktober 17, 2011, 11:04:26 am door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: oktober 17, 2011, 06:45:02 pm »
Men kan op een dergelijk forum geen enkel verschil maken door zich bezig te houden met aardse feiten en aardse gebeurtenissen. Ofwel men is zelf aardig op de hoogte , ofwel men kan dmv een naslagwerk diezelfde kennis zo opzoeken. Het is juist zaak tot overeenstemming te komen - met jezelf en uiteindelijk met de wereld - over de dingen die men niet fysiek (be)grijpbaar kan maken. Wat een concilie dus hier of daar afspreekt, of hoe een paus en zijn bischoppen-apparaat benoemd wordt door zus of zo , heeft met de essentie van de zaak niets van doen.
Hoewel al die informatie me al lezende werkelijk verveelt, stoor ik me er totaal niet aan , omdat ik me er niet mee bezighoud. Er is geen reden  voor om dat te doen. Beter alle aandacht op 1 essentie gericht dan verdeelde aandacht op tal van ondergeschikte details. Of het moet je hobby zijn uiteraard :)  
Iets wezenlijks is er niet uit af te leiden iig.
« Laatst bewerkt op: oktober 17, 2011, 06:46:21 pm door Ozombi »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #50 Gepost op: oktober 18, 2011, 12:49:41 am »

quote:

Thorgrem schreef op 17 oktober 2011 om 10:49:

Maar goed, dit gesprek en dit forum is voor mij verleden tijd. Het zal me werkelijk niet meer kunnen interesseren wat de meeste protestanten allemaal denken en doen.

Dat is jammer omdat je de wrevel richting enkelen projecteert op de massa hier.
Ik vind het erg jammer dat je je kennis hier niet meer wilt delen omdat enkelen niet weten hoe ze met mensen om moeten gaan.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: oktober 18, 2011, 12:53:48 am »

quote:

Ozombi schreef op 17 oktober 2011 om 18:45:
Men kan op een dergelijk forum geen enkel verschil maken door zich bezig te houden met aardse feiten en aardse gebeurtenissen. Ofwel men is zelf aardig op de hoogte , ofwel men kan dmv een naslagwerk diezelfde kennis zo opzoeken.
Ik vrees dat je Thorgem NIET kunt verwijten niet op de hoogte te zijn qua kennis. Daar waar jij wazig bent is hij juist erg helder :)

quote:

Het is juist zaak tot overeenstemming te komen - met jezelf en uiteindelijk met de wereld - over de dingen die men niet fysiek (be)grijpbaar kan maken.
Wat onzinnig. Overeenstemming is een typisch poldermodelwoord wat in geloofszaken juist niet speelt.

quote:

Wat een concilie dus hier of daar afspreekt, of hoe een paus en zijn bischoppen-apparaat benoemd wordt door zus of zo , heeft met de essentie van de zaak niets van doen.
inderdaad: niet voor hen die menen zelf de wijsheid in pacht te hebben en een eigenzinnige godsdienst nastreven. Voor hen die nog enig apostolisch besef hebben speelt dat echter niet....

quote:

Hoewel al die informatie me al lezende werkelijk verveelt, stoor ik me er totaal niet aan , omdat ik me er niet mee bezighoud. Er is geen reden  voor om dat te doen. Beter alle aandacht op 1 essentie gericht dan verdeelde aandacht op tal van ondergeschikte details. Of het moet je hobby zijn uiteraard :)  
Iets wezenlijks is er niet uit af te leiden iig.

Waarom zou jij je ook bezig moeten houden met de leer van de Waarheid volgens het Woord? Jij hebt immers je eigen navelstaren al gedaan en je eigen waarheid al gevonden?
Wat maakt dat je zo negatief naar Thorgem bent derhalve?
Mail me maar als je wat wilt weten

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: oktober 18, 2011, 05:36:51 am »
@Riemer Lap::

1)Ik verwijt Thorgrem zeker niet dat hij qua kennis niet op de hoogte is. Hij weet er ongetwijfeld meer vanaf dan mij en vele anderen. Ik zeg alleen dan men met dat soort kennis geen onderscheid kan maken hier, omdat velen dit al weten of simpelweg omdat je dit in naslagwerken zo terug kan vinden. Dat laatste geldt bijvoorbeeld voor mij. Betekent niet dat ik opeens allerlei citaten ga geven om een punt ergens over te maken. Dat doe ik trouwens zowiezo heel weinig, omdat het niet nodig zou moeten zijn.

2) Met 'overeenstemming' bedoel ik hier dat er maar 1 Waarheid is, of 1 oorspronkelijke Religie die alles omvat. Gezien het feit dat de wereld nu verdeeld is in talloze religies (en sub-stromingen) geeft aan dat de mensheid als geheel zich heeft verdeeld. Het lijkt me beter terug te keren naar de oorspronkelijke overeenstemming die er ongetwijfeld ooit was.

3)
" zelf de wijsheid in pacht " ...... " eigenzinnige godsdienst nastreven " ???  Lees 2) nog eens goed en begrijp mijn werkelijke streven als het hier om gaat. Apostolisch besef is iets van de laatste 2000 jaar voor mensen die dat belangrijk vinden. Mijn besef houdt in dat 2000 triljard jaar daarvóór de Waarheid al was wat ie nu nog steeds is. In géén enkele relatie tot dát wat aardse mensen ervan proberen te maken, maar een Universeel Principe dat ten allen tijden onveranderd IS. Apostolisch besef is iets van bepaalde mensen en is niet bepalend voor begrip van de Wet die 2000 triljard jaar geleden ook al geldig was. (en ver daarvoor)

4) De (Leer van de)  Waarheid is niet ontstaan omdat de bijbel of enig ander heilig boek is verschenen. Natuurlijk kan men in deze boeken wél kennis verkrijgen door goed te lezen. Geestelijk Inzicht is echter alleen te verkrijgen door die kennis om te zetten in innerlijke wijsheid en deze vervolgens in praktijk te brengen zodat resultaat wordt bereikt voor het goed van de mensheid als geheel.

Als jij de leer van de Waarheid aan de hand van het geschreven woord (van bv de bijbel) kunt omzetten naar innerlijke wijsheid dan is dat mooi.
Dat betekent niet dat slechts door de bijbel te lezen en desnoods uit het hoofd te kennen, geestelijk inzicht vanzelf ontstaat. Men zal met zekerheid moeten weten wat wordt verstaan onder God en alles wat daarmee samenhangt. Dat kun je alleen aan de hand van je innerlijke leven toetsen. Dát is wat ik bedoel. Zonder enig oordeel te vellen over wie dan ook. Op het moment dat ik de absolute Waarheid van het Leven ken, ben jij de eerste die het hoort!

Nee, ik ben niet negatief naar wie dan ook. Men moet doen wat men denkt te moeten doen. Als men wil discusseren over kerkelijke besluiten en wat al niet, dan is men volkomen vrij dit te doen uiteraard.

De vraag die ik stel is: " Wat is het nut ervan? " .
Waarom is het belangrijk genoeg voor bv Thorgrem dit forum te verlaten?
Het zwarte schaap ozombi hangt toch ook nog in de wei rond?

Zolang de wol blijft groeien is de kou te verdragen en zal geen brandmerk zichtbaar blijven.
« Laatst bewerkt op: oktober 18, 2011, 05:39:50 am door Ozombi »

knackebrod

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: november 07, 2011, 02:17:08 pm »
Graag wil ik nog even terug komen op een aantal zaken, waaronder de "functie" van Maria, de moeder van Jezus en dus niet de moeder  van Zijn Vader en aangaande Petrus, en heb ontdekt dat Maria feitelijk helemaal geen vervangende, of versterkenden taak of toevoeging had, aan het Dienstwerk van haar Zoon. Ergo, zij wordt door Jezus op niet te verstane wijze op haar plaats gezet, tijdens het Bruiloftsfeest te Kanaän. Maria (maar ook de broers van Jezus) proberen aan de positie van Jezus beter te worden.

Het feit al dat Maria dus gewoon menselijke tekortkomingen heeft en dus ook haar Zoon als Messias (eerst) moet leren aannemen, zoals ook wij dat moeten doen, kan haar dus ook nooit een "bevelvoerende" opdracht doen uitvoeren, die haar Zoon zou beveelt hebben (zoals de KKK suggereert) Precies zo met Petrus, ook hij kan en kon nooit de "opvolger" van Jezus zijn, omdat ooki hij door Jezus terecht gewezen wordt, als Jezus tegen hem zegt, "Satan ga achter mij", omdat Petrus zich door de Tegenstander laat leiden! Petrus/Chefas  verloochende Jezus.

Als Petrus bij de heiden Cornelius is geweest, en daar maaltijd met hem heeft gehouden, maken de apostelen opmerkingen daarover en vragen Petrus om verantwoording. Hij kan er niet op antwoorden. Blijkbaar heeft Petrus nooit de zelfde autotiteit gehad of ontvangen, die boven- of gelijk is aan Christus. Ook Paulus berispt Petrus openlijk bij een gelegenheid. Ook hier kan men dus het oprechte doel, Petrus een primaatschap toe te dichten, naast zich neer leggen.
Ten aanzien van Maria zegt de Heiland dan ook terecht, vanuit zijn positie als Gezegend en geheiligde Zoon, als mens van vlees en bloed, maar ten hemel gevaren en dienst doende in het Heilige der Heilige, dat Hij met haar niets van doen -meer- meer heeft! Hij, de Messias is allleen nog maar verantwoording schuldig aan de Heilige Vader in de hemel.

Aangaande de politieke en religieuze machten, waaronder de belangrijke werken van de RKK Staat, hier een interessante film over het Grote Babylon, waarover ik al eens zelf iets aangeduid heb, in andere topic, maar mij niet in dank is afgenomen.

Een mooi "zichtbaar" en "auditief" bewijs van de profetie van Daniël en Openbaring, aansluitende op dit interessante topic aangaande de Oecumene en de RKK.  " Poltiek-Economisch" Beest dat haar beginselen in de EU zal beginnen en -vooral proberen te implanteren (The Keys of this blood), om haar rijk op te richten in een "Global One World Order".
In dit clipje wordt aangeduid dat alle politieke, economische en religieuze organisaties samenwerken, achter de coulissen, achter de schemren waar wij weinig of geen invloed meer op -kunnen of mogen- hebben! Zelfs de invoering van de ¤¤¤, gebaseerd op de Rijksmark van het Derde Rijk, is een initiatief van Rome, zoals we zullen horen!

Onder andere horen we over de financiële crisis,  en over alle andere politiek-economische trucjes om Europa één te maken waarbij de RKK Staat een centrale plaats in neemt! De chaos die nu in Europa ontstaat en waarbij griekenland een eminente plaats in neemt, is niet zo maar een  kleine crisis, maar een vooropgezet spelletje, om éénheidsdoelen te bereiken. Het lijkt een zeer recente presentatie te zijn vanuit Australië!

Indien u de website van Hal Mayer kunt vinden, dan zult aan documentatie van het bewijs van zijn beweringen, kunnen terug vinden, zoals hij aangeeft!

http://www.ktfministry.org/en/

http://www.youtube.com/watch?v=a9-PKJaFwD0&feature=youtu.be

Je moet er wel even voor gaan zitten, want het clipje duurt 1 uur en 46 minuten. (Kopieren dus met een You Tube downloader) (English spoken)

Groet en zegen!
« Laatst bewerkt op: november 07, 2011, 08:13:19 pm door knackebrod »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: november 07, 2011, 04:21:47 pm »
Modbreak:
Hier gaat het over roken RKK-dogmatiek. Een losse opmerking aangrijpen om je punt uit een ander topic voort te zetten is ook hier niet de bedoeling.
Bericht verwijderd.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Oogje

• Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: november 07, 2011, 08:08:15 pm »

quote:

Graag wil ik nog even terug komen op een aantal zaken, waaronder de "functie" van Maria, de moeder van Jezus en dus niet de moeder  van Zijn Vader

Maria is inderdaad Moeder van God de Zoon en niet van God de Vader. Nochthans dus nog altijd Moeder van God, daar Jezus nooit is opgehouden God te zijn.

quote:

en heb ontdekt dat Maria feitelijk helemaal geen vervangende, of versterkenden taak of toevoeging had, aan het Dienstwerk van haar Zoon. Ergo, zij wordt door Jezus op niet te verstane wijze op haar plaats gezet, tijdens het Bruiloftsfeest te Kanaän.

Dat is niet waar. Zij geeft aan dat er een probleem is en Hij vraagt haar op plechtige wijze wat zij daarmee van doen hebben. Vervolgens zegt Maria tegen de dienaren dat zij moeten doen wat Jezus zegt, waarop Jezus daadwerkelijk zijn eerste wonder verricht. Op Maria's voorspraak vervroegd Hij dus zijn openbare optreden, hoewel Hij eerst zei dat het zijn uur nog niet was.

quote:

Maria (maar ook de broers van Jezus) proberen aan de positie van Jezus beter te worden.

Dat is nogal een stevige beschuldiging aan het adres van Maria die je op geen enkele wijze hard kunt maken.

quote:

Het feit al dat Maria dus gewoon menselijke tekortkomingen heeft en dus ook haar Zoon als Messias (eerst) moet leren aannemen,

In de Schrift staan geen tekortkomingen van Maria beschreven, dus je roept dit op basis van buitenbijbelse bronnen. En Jezus aanvaardde Jezus al bij het geven van haar fiat. "Zie de dienstmaagd des Heren, mij geschiedde naar uw Woord." Als dat geen volmaakte overgave is aan Gods plan, wat dan nog wel?

quote:

zoals ook wij dat moeten doen, kan haar dus ook nooit een "bevelvoerende" opdracht doen uitvoeren, die haar Zoon zou beveelt hebben (zoals de KKK suggereert)

Waar zou de CKK dat suggereren dan? Maria geeft geen bevelen aan Jezus, maar Jezus luistert wel naar haar gebed en laat zich ook door haar verbidden. Waarom? Omdat het gebed van een rechtvaardige veel vermag en als Moeder van Christus mogen wij haar als de meest rechtvaardige na Christus zien. Ook wij mogen tot God bidden en ook naar ons luistert Hij aandachtig.

quote:

Precies zo met Petrus, ook hij kan en kon nooit de "opvolger" van Jezus zijn, omdat ooki hij door Jezus terecht gewezen wordt, als Jezus tegen hem zegt, "Satan ga achter mij", omdat Petrus zich door de Tegenstander laat leiden! Petrus/Chefas  verloochende Jezus.

Dus omdat Petrus tekortkomingen kende, kon hij niet herder over Jezus' kudde zijn? Dan had David ook geen koning kunnen zijn en Salomo ook niet. Maar Jezus gaf Petrus, na de verloochening, duidelijk de opdracht om zijn kudde te weiden. Want Hij maakt inderdaad gebruik van zondaars om zijn heilswerk te laten verrichten. Die algemene christelijke stelling gaat echter ineens niet meer op voor Petrus en ook ineens niet meer op voor de paus?

quote:

Als Petrus bij de heiden Cornelius is geweest, en daar maaltijd met hem heeft gehouden, maken de apostelen opmerkingen daarover en vragen Petrus om verantwoording. Hij kan er niet op antwoorden. Blijkbaar haaft Petrus nooit du sdié autotiteit gehad of ontvangen, die boven- of gelijk is aan Christus. Ook Paulus berispt Petrus openlijk bij een gelegenheid. Ook hier kan men dus het oprechte doel Petrus een primaatschap toe te dichten, naast zich neer leggen.
Ten aanzien van Maria zegt de Heiland dan ook terecht, vanuit zijn positie als Gezegend en geheiligde Zoon, als mens van vlees en bloed, maar ten hemel gevaren en dienst doende in het Heilige der Heilige!

Blijkbaar waren David en Salomo ook nooit koning over Israël en blijkbaar hebben de profeten ook nooit gesproken. En blijkbaar zul jij ook nooit ingezet kunnen worden voor Gods werken, omdat jij ook wel niet zonder zonde zult zijn. Daarbij leert de katholieke Kerk ook nérgens dat Petrus gelijk zou zijn aan Jezus. Ze leert ook niet dat Maria gelijk zou zijn aan of boven Jezus zou staan.

En op filmpjes ga ik niet reageren. Kom maar gewoon met argumenten vanuit de enige bron die je waarschijnlijk wel zult aanvaarden, namelijk de Schrift. Niet dat die omgang met de Schrift ook maar enigszins bijbels is, maar als je dan zo met de Schrift wil omgaan, wees daarin dan ook consequent en kom niet aan met filmpjes.

knackebrod

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: november 07, 2011, 08:33:10 pm »
Hallo Oogje,

Dank voor je reactie!

Ik zal je beweringen en verwijzingen eerst eens doorlezen en je antwoorden.
Dat filmpje dat ik aangegeven heb zou ik toch maar eens bekijken. als was het alleen maar om meer inzicht te verwerven aan gaande het profetische woord want de Kerk die zich voornamelijk beroept op Maria, is ook medespeler van het Werelds gebeuren! Mischien maken we wel binnenkort wel voor een tweede keer, de Middeleeuwen mee; verval, armoede en onderwerping aan een systeem, waarvan wij menen dat het nooit meer terug zou kunnen keren! Openbaring 12:17 en 14:12

In ieder geval wil ik je graag alvast duiden op de volgende Bijbels aanwijzingen aangaande het bestaan aan één Allerhoogste god:

Hoe bewijst de Almachtige god Zijn autoriteit:

1. Door de Schepping
    Psalmen 19:2,3
    Romeinen 1:20

2. door het openbaren van weldaden:
    Handelingen 14:17

3. door het geweten:

Romeinen 2:15

4. Door Jezus Christus:

Johannes 1:18  

18 Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon, die aan de boezem des Vaders is, die heeft Hem doen kennen.

Uit wiens naam sprak Jezus nu, uit zichzelf?

Johannes 7:16

Mijn leer is niet van Mij, maar van Hem, die Mij gezonden heeft

Wat zegt Jezus over Zijn Vader en Zijn God:

Johannes 14:6

6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

Zijn er nu 3 goden of Openbaart de Almachtige zich in 3 personen!

1.Zichzelf
2.De zoon
3.De Heilige Geest

Ondersteunende tekst:

Binnen vele kerken heerst er een dubbele moraal zo lijkt het en is van politieke oorsprong:

quote:

Zowel uit de Bijbel als uit hetgeen Jezus zegt en wat de discipelen/apostelen schrijven moet geconcludeerd worden, dat er vanuit bijbels perspectief totaal géén drie-eenheid is. En dat klopt ook, want de drie-eenheid is een heidens concept. Een concept dat we te danken hebben aan de Romeinse Keizer Constantinus.

Constantinus was tot zijn sterven een 3-ene-zonnegod-aanbidder. Hij geloofde in Isis, Horus en Seth; beter bekend als Baal, Astarte en Tammuz, maar in de Rooms-Katholieke Kerk bekend als 'IHS', op sommige ornamenten van deze geloofsgemeenschap kom je deze tekst wel eens tegen; niet voor niets dus!

Constantinus stuurde een peleton soldaten af op de fundamentele-, bijbelse Christenen die de onbijbelse 3-eenheid niet wilden.  

Deze romeinse keizer ruimde op deze wijze de Christenleiders uit de weg en maakte zo de weg vrij om tijdens het Concilie van Nicea zowel de drie-eenheid te introduceren, en de bijbelse Sabbat af te schaffen. En zo werden de Christenen een onbijbels fundament rijker (3-eenheid) en een bijbels fundament in het teken van God (Sabbat) armer!

Hoeveel afgoden er ook zijn gecreëerd  en welke namen er aan hen ook gegeven werden wereldwijd: één ding staat vast: de afgoderij begon met Nimrod. En Nimrod was het zoveelste geslacht na Adam en Eva, zelfs ná Noach

Je kunt dus stellen dat de heidense drie-eenheid en de bijhorende afgoden en bijhorende feestdagen dus "kopieën" zijn, voor zover een en ander gelijkluidend kan zijn met "het origineel".

De drie-eenheid is van uit haar oorsprong heidens. De afgoden, onder andere Baäl, Astarte en Tammuz, (ook bekend onder de namen Isis, Horus en Seth; IHS  zijn afgoden of beter nog: tegenstanders van God.

Het is daarom wellicht zeer wijs Oogje, om de door mij aangeduide film eens te bekijken, want de Wereldkerk heeft grote plannen met de Christenen in Europa en heeft daarom een mooi plan gesmeed, waar wij nu spoedig de wrange vruchten van zullen gaan plukken, zo het schijnt. Laten we maar bidden dat Jezus spoedig komt! Want de mensen zullen bezwijmen van -de- angst!

Ik betracht mijn relatie met Christus vanuit een christelijk-messiaans oogpunt!
Misschien daarom dat we allebei anders tegen de Zoon Christus, die een beeltenis van Zijn Vader was en is. Dat zegt Hij zelf ook, Jezus beweert Zelf nergens dat Hij "God" is:

Het bewijs

1 Johannes 5:20

20 We weten ook dat de Zoon van God gekomen is en ons inzicht heeft gegeven om de Waarachtige te kennen. En wij zijn in de Waarachtige, omdat we in zijn Zoon Jezus Christus zijn. Hij is de ware God, hij is het eeuwige leven.

Welke Woord sprak en spreekt Jezus nu tot ons:

Johannes 17:8-18

quote:

8 Want de woorden, die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik hun gegeven, en zij hebben ze ontvangen, en zij hebben waarlijk bekend, dat Ik van U uitgegaan ben, en hebben geloofd, dat Gij Mij gezonden hebt. 9 Ik bid voor hen; Ik bid niet voor de wereld, maar voor degenen, die Gij Mij gegeven hebt, want zij zijn Uw. 10 En al het Mijne is Uw, en het Uwe is Mijn; en Ik ben in hen verheerlijkt. 11 En Ik ben niet meer in de wereld, maar deze zijn in de wereld, en Ik kome tot U, Heilige Vader, bewaar ze in Uw Naam, die Gij Mij gegeven hebt, opdat zij een zijn, gelijk als Wij. 12 Toen Ik met hen in de wereld was, bewaarde Ik ze in Uw Naam. Die Gij Mij gegeven hebt, heb Ik bewaard, en niemand uit hen is verloren gegaan, dan de zoon der verderfenis, opdat de Schrift vervuld worde. 13 Maar nu kom Ik tot U, en spreek dit in de wereld, opdat zij Mijn blijdschap vervuld mogen hebben in zichzelven. 14 Ik heb hun Uw woord gegeven; en de wereld heeft ze gehaat, omdat zij van de wereld niet zijn, gelijk als Ik van de wereld niet ben. 15 Ik bid niet, dat Gij hen uit de wereld wegneemt, maar dat Gij hen bewaart van den boze. 16 Zij zijn niet van de wereld, gelijkerwijs Ik van de wereld niet ben. 17 Heilig ze in Uw waarheid; Uw woord is de waarheid. 18 Gelijkerwijs Gij Mij gezonden hebt in de wereld, alzo heb Ik hen ook in de wereld gezonden.

Wie is nu de Allerhoogste god en Hemelse Vader en wie is nu de Zoon, die tot YHWH spreekt! Uit wiens naam handelt Jezus, de Zoon nu! Als beeltenis van Zijn Vader is Hij `n god (voor de schepselen) en de Heilige Vader in de Hemel Zijn en onze Vader, Zijn en onze God

Aangaande Maria kom ik nog terug.

Tot spoedig en Gods zegen!
« Laatst bewerkt op: november 08, 2011, 03:33:41 am door knackebrod »

knackebrod

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: november 08, 2011, 04:26:02 am »
Hallo Oogje,

Zoals ik beloofd heb, kom ik nog terug op de moeder van Jezus; Maria.
In de Bijbel en in het voorbeeld van Christus zelf, kunnen we weten dat er maar één Trooster, Plaatsvervanger en godheid in de wereld is gekomen; Namelijk de Heilige Geest. Hij leidt ons, brengt ons tot de overtuiging dat we bekeerd moeten, helpt ons en wijst ons de juiste weg, opdat wij Bijbelse leerstellingen kunnen aannemen welke ook inderdaad in overéénstemming zijn met de Schrift in het voorbeeld dat Jezus ons gegeven heeft. Zo, bijv. is er geen andere dag van rist dan de Sabbat van de 7e dag! Er is dus nooit een andere dag van rust ingesteld, want immers " Er staat geschreven..."

Hoe komen wij dan aan de diverse feesten ter ere van Bijbelse figuren en in het bijzonder die van Maria. Laten we eens zien wat de RKK/KKK ons er over leren:

quote:

Jaarlijks op 15 augustus viert de Kerk het hoogfeest van Maria Tenhemelopneming en gedenkt hiermee het feit dat Maria na haar dood met ziel en lichaam door God in de hemel werd opgenomen. Het feest is ontstaan in het Oosten en in de 7e eeuw door Rome overgenomen. Maria Tenhemelopneming geldt voor de Katholieke Kerk als het belangrijkste Mariafeest.  

De oudste Mariafeesten danken hun ontstaan aan de sterk opkomende Mariaverering na het Concilie van Efeze (431), waarop Maria, de moeder van Jezus, als de Godbarende of Moeder van God werd betiteld. Deze feesten - 'Maria Boodschap' en de 'Opdracht van de Heer in de tempel' - zijn primair op Christus gericht en hebben ook een relatie met Kerstmis.

Later kwamen feesten waarop Maria als heilige geëerd werd:

1.'Maria Geboorte' en
2.'Maria Tenhemelopneming'.  

Dit feest werd eind 6e eeuw door keizer Mauritius in Byzantium ingevoerd. In de 7e eeuw nam Rome, onder paus Sergius I, dit feest uit het Oosten over.

We zien dus dat de verschillende feesten, aangaande Maria geen Bijbelse oorsprong hebben, maar voortgekomen zijn uit menselijke overwegingen. Men lijkt de aandacht van Christus af te willen leiden naar Maria, die overigens nooit ten hemel gevaren is, anders had Jezus daar beslist iets over gezegd in de Bijbel.

Immers Mozes en Elia zijn in het Hemels Jeruzalem en dat gegeven staat op diverse plaatsen wél in de Bijbel waarbij getuigen die feiten ook bevestigen. Maria, zo schijnt het, heeft dus een andere, en schijnt een minde belangrijke plaats in te nemen, wat door de Bijbel ook wordt aangeduid, zoals ik eerder aangaf.

quote:

Het feest dat wij op 15 augustus vieren heette aanvankelijk 'Dormitio Mariae' (= de ontslaping van Maria). Onder invloed van apocriefe literatuur en volkslegenden werd het feest vanaf de achtste eeuw de 'Tenhemelopneming van Maria' genoemd. De intrede van Maria in de hemel geldt zowel haar lichaam als ziel. Zij is hier volgens het katholieke geloof de koningin van alle engelen en heiligen.

De in de volksmond ook wel eens gebruikte term 'Maria Hemelvaart' is volgens het katholieke geloof niet juist, omdat Maria - in tegenstelling tot Christus - niet zelf ten hemel opstéég, maar door God in de hemel werd opgenómen. Op 1 november 1950 werd de Tenhemelopneming van Maria met ziel en lichaam door paus Pius XII tot dogma verklaard.

In Nederland is 15 augustus, in tegenstelling tot de ons omringende landen, geen maatschappelijke vrije dag.

Ook hier zien we dus Oogje, dat de Mariaverering en de aandacht voor Maria, slechts door volksverhaling en "overlevering" alsook menselijke overwegingen door Kerkautoriteit "tot leven" is geroepen. En dat, op een enkel punt, nog niet zo lang geleden 1950. Ik was toen 3 jaar! Het is natuurlijk een stevige beschuldiging en wetsverachting om Jezus dienstwerk en Zijn profetische kader ui!t het zicht van de mens te houden, door er iets anders voor in de plaats te stellen. Iets toevoegen of iets weglaten uit de Bijbel en de mensen een ander "evangelie" daarvoor in de plaats te brengen is een zeer zware zonde, zoals Openbaringen 22 ons leert.

Dus we moeten wel degelijk rekening houden met twee Heren en twee Rijken die zich in deze wereld manifesteren.

-De Kerk als geestelijk fundament van onze wereld
-De Kerk van Jezus Christus als geloofsgemeenschap waarvan het Rijk, niet van deze aarde is!

Over de dogma-verklaring

quote:

Nadat op het 1ste Vaticaanse concilie (1869-70) al 200 bisschoppen de dogmatische definitie van de lichamelijke tenhemelopneming hadden gevraagd, volgde de bekroning in de dogmaverklaring door Pius XII op 1 november  1950(Allerheiligen) .

Het dogma stipuleert dat "de Moedermaagd, na het beëindigen van haar aardse leven, met lichaam en geest is opgenomen in de hemelse Glorie, om er in alle schittering te stralen als Koningin aan de rechterhand van haar Zoon, de onsterfelijke Koning van alle tijden."

Wat we hierboven dus zien Oogje is dus even buitenbijbels als onbijbels. We kunnen er in de Bijbel geen enkel bewijs voor vinden. Nieman kan mij wijsmaken dat het ontstaan van de Bijbel in 1950 zijn eindbestemming heeft gevonden!
Immers het is de Heilige Geest die ons de juistheden van de Schrift (Jesaja 8:20)

quote:

Zelfs binnen katholieke kringen zijn er twijfels over de opportuniteit van de dogmaverklaring. De critici vonden het een onnodige provocatie in een periode waarin oecumenische relaties tussen de verschillende christelijke Kerken eindelijk wat sterker aan het worden waren.
Anderen daarintegen vonden het na twee wereldoorlogen en de verschrikking van de concentratiekampen een niet eens zo ongeschikt moment om de waardigheid van het menselijke lichaam opnieuw te bevestigen en het geloof in de verrijzenis van het lichaam aan te wakkeren.

De protestantse gemeenschap reageerde negatief. De reactie van de orthodoxen daarentegen was veel positiever. Zij zagen het als een bevestiging van wat daar al eeuwen lang met de nodige luster werd gevierd.

quote:

Met het feest van Maria Tenhemelopneming begint een periode van 30 dagen waarin tal van belangrijke Mariafeesten op de kalender staan, waaronder Maria Koningin (22 augustus, octaafdag van Maria Tenhemelopneming), Maria Geboorte (8 september) en Naam van de Heilige Maagd Maria (12 september)

Nu, in België waar ik woon, vieren we wel Maria ten hemelopneming, maar de overige dagfeesten niet. We kunnen dus weten dat deze feesten van heidense oorsprong zijn en door mensen zijn ingesteld.

Tenslotte nog:

Pasen en Tenhemelopneming

quote:

Al van in de 8ste eeuw wordt het feest de "Tenhemelopneming van Maria" genoemd. Dat is een zo goed als letterlijke vertaling van "assumptio" uit de Latijnse liturgie. De naam slaat allereerst op de bijzonder hechte band tussen Jezus en zijn moeder. Die is zo hecht dat hij niet door de dood doorbroken kan worden. Maria’s lichaam wordt in plaats van te ontbinden "opgenomen bij Christus in het paradijs". De huidige spiritualiteit brengt de Mariale hoogdag dan ook graag in verband met het Paasfeest. Op basis van het beste van de traditie van de Kerk beschouwt zij Maria’s Tenhemelopneming niet zozeer als een uniek voorrecht voor Jezus’ moeder, wel als een zo goed als noodzakelijk gevolg van haar intieme verbondenheid met Christus: wat aan het Godsvolk als geheel beloofd is - volheid van geluk, overwinning op de dood en het delen in de heerlijkheid van de Heer - is al vervuld in de vrouw van Gods welbehagen, gezegend boven alle vrouwen, uit wier schoot Gods Zoon een lichaam aannam tot verlossing van de mensheid.

In de Oosterse Kerk gaat aan de viering van Maria Tenhemelopneming ook vandaag nog altijd een voorbereidende vasten vanaf 1 augustus en een ‘voorfeest’ op 14 augustus vooraf. De ‘naviering’ duurt tot en met 23 augustus (oorspronkelijk zelfs tot 31 augustus). Daardoor krijgt de hele maand augustus er een uitgesproken Mariaal karakter.

Zoals we uit de Schrift weten, leert Jezus ons dat er maar één is, die de aanbidding en verering waardig is, en dat is Zijn en Onze Hemelse Vader. Er is dan ook maar één Heilige Vader. Niet die van vlees en bloed in Rome, maar Hij "die Geest" is.

In de brief aan de Efeziërs 4:4-6 vinden we een voorbeeld en weergave van de werkelijke aanbidding terug:

quote:

4 Eén lichaam is het, en één Geest, gelijkerwijs gij ook geroepen zijt tot een hoop uwer roeping; 5 Eén Heere, één geloof, één doop, 6 Eén God en Vader van allen, Die daar is boven allen, en door allen, en in u allen.

Waar is de Almachtige Vader? Waar is de Heilige Vader van ons allen en Jezus?

Je mag Maria (ver-) eren en aanbidden Oogje, indien je daar voldoening en openbaring van Gods Woord in meent te vinden! Elke mens is vrij in zijn of haar wijze van aanbidding! Maar ik vraag me dan wel af, in hoeverre brengt het je dichter bij Jezus!

Groet en zegen
« Laatst bewerkt op: november 08, 2011, 04:28:45 am door knackebrod »

Oogje

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: november 08, 2011, 12:11:49 pm »
Knackebrod, de Drie-eenheid is een dermate fundamentele christelijke stelling, dat het inderdaad niet gepast is om dat in dit topic te betwisten. In andere fora kan dat wel, zoals Riemer Lap al betoogt, maar of ik dan aan die discussie zal deelnemen, dat weet ik niet. Reageer ik daarom op je daaropvolgende post.

quote:

Zoals ik beloofd heb, kom ik nog terug op de moeder van Jezus; Maria.
In de Bijbel en in het voorbeeld van Christus zelf, kunnen we weten dat er maar één Trooster, Plaatsvervanger en godheid in de wereld is gekomen; Namelijk de Heilige Geest. Hij leidt ons, brengt ons tot de overtuiging dat we bekeerd moeten, helpt ons en wijst ons de juiste weg, opdat wij Bijbelse leerstellingen kunnen aannemen welke ook inderdaad in overéénstemming zijn met de Schrift in het voorbeeld dat Jezus ons gegeven heeft.

Precies, al eeuwenlang wordt de Kerk door de heilige Geest geleidt en mogen we naar Hem opzien en van Hem horen als zij door scheuringen bedreigd wordt. Wat jij hier schrijft is dus niets nieuws, hoewel jij wel een vrij absolute kijk op de Schrift hebt die nergens in de Schrift zelf wordt aanbevolen. Christus is het Woord van God en Hij spreekt tot ons door de Kerk en de Schrift, die weer uit de Kerk voortgekomen en samengesteld is.

quote:

Zo, bijv. is er geen andere dag van rist dan de Sabbat van de 7e dag! Er is dus nooit een andere dag van rust ingesteld, want immers " Er staat geschreven..."

Christus is de sabbat en schenkt ons de eeuwige rust. Alle zegeningen van de sabbat worden vervuld door Christus. De Kerk viert daarom de sabbat niet, maar viert dagelijks het Paasmysterie, in het bijzonder op de eerste dag van de week.

quote:

Hoe komen wij dan aan de diverse feesten ter ere van Bijbelse figuren en in het bijzonder die van Maria. Laten we eens zien wat de RKK/KKK ons er over leren:

[...]

Men lijkt de aandacht van Christus af te willen leiden naar Maria, die overigens nooit ten hemel gevaren is, anders had Jezus daar beslist iets over gezegd in de Bijbel.

Maria wijst altijd naar Christus en deze feesten zijn dan ook ten diepste op Christus gericht. En wie zegt dat Jezus toen al iets gezegd had moeten hebben tijdens zijn openbare leven? De tenhemelopneming gebeurde pas op het uur dat zij zou sterven, toen Christus alreeds de Verlossing had gebracht. En nu verkondigt Hij door de Kerk dat Maria ons alreeds is voorgegaan en als beeld van de Kerk zo heeft laten zien waar de toekomst van de Kerk ligt: niet in het graf, maar bij God in de hemel.

quote:

Immers Mozes en Elia zijn in het Hemels Jeruzalem en dat gegeven staat op diverse plaatsen wél in de Bijbel waarbij getuigen die feiten ook bevestigen. Maria, zo schijnt het, heeft dus een andere, en schijnt een minde belangrijke plaats in te nemen, wat door de Bijbel ook wordt aangeduid, zoals ik eerder aangaf.

Maria speelde toen een bescheiden rol als Moeder Gods, maar wordt daarvoor juist geëerd en zalig geprezen door alle geslachten heen. Immers, wie zich vernederd zal verheven worden en Maria heeft zich geheel nederig overgegeven aan Gods wil. Zij heeft God in haar schoot gedragen, Hem opgevoed en Hem moeten zien lijden aan het Kruis en verdiend daarom onze eerbied.

quote:

Het feest dat wij op 15 augustus vieren heette aanvankelijk 'Dormitio Mariae' (= de ontslaping van Maria). Onder invloed van apocriefe literatuur en volkslegenden werd het feest vanaf de achtste eeuw de 'Tenhemelopneming van Maria' genoemd. De intrede van Maria in de hemel geldt zowel haar lichaam als ziel. Zij is hier volgens het katholieke geloof de koningin van alle engelen en heiligen.

[...]

Ook hier zien we dus Oogje, dat de Mariaverering en de aandacht voor Maria, slechts door volksverhaling en "overlevering" alsook menselijke overwegingen door Kerkautoriteit "tot leven" is geroepen. En dat, op een enkel punt, nog niet zo lang geleden 1950. Ik was toen 3 jaar!

Toen werd plechtig vastgesteld wat de Kerk altijd al geloofde. Dogma's bevatten nooit nieuwe leerstellingen, maar leggen enkel vast wat wij geloven zodra er teveel onduidelijkheid daarover ontstaat.

quote:

Het is natuurlijk een stevige beschuldiging en wetsverachting om Jezus dienstwerk en Zijn profetische kader ui!t het zicht van de mens te houden, door er iets anders voor in de plaats te stellen. Iets toevoegen of iets weglaten uit de Bijbel en de mensen een ander "evangelie" daarvoor in de plaats te brengen is een zeer zware zonde, zoals Openbaringen 22 ons leert.

Openbaringen 22 gaat natuurlijk over de profetie van Openbaringen zelf; er was toen nog helemaal geen complete Schrift. Ook zou je prima kunnen beargumenteren dat de enigen die boeken uit de Schrift hebben verwijderd de protestanten zijn, die de deuterocanonieken verwijderden, omdat die niet zo goed uitkwamen met hun leer. De katholieke Kerk heeft echter nooit iets toegevoegd of verwijderd uit de Schrift.

Maar goed, wie de katholieke Leer bestudeerd, ondervindt dat ook Maria naar Christus wijst en dat wie met Maria omgaat, Christus zal ontmoeten. Maria staat ook niet in Jezus' plaats, net zoals jij ook voor mij niet op Jezus' plaats staat als wij vriendschap met elkaar zouden onderhouden en jij voor mij zou bidden.

quote:

Dus we moeten wel degelijk rekening houden met twee Heren en twee Rijken die zich in deze wereld manifesteren.

-De Kerk als geestelijk fundament van onze wereld
-De Kerk van Jezus Christus als geloofsgemeenschap waarvan het Rijk, niet van deze aarde is!

Er is maar één Kerk, namelijk de Kerk van Jezus Christus wiens Rijk op aarde nog onvolmaakt gevestigd is en die het geestelijk fundament van onze wereld dient te zijn en ooit zal worden.

quote:

Over de dogma-verklaring
quote:

Nadat op het 1ste Vaticaanse concilie (1869-70) al 200 bisschoppen de dogmatische definitie van de lichamelijke tenhemelopneming hadden gevraagd, volgde de bekroning in de dogmaverklaring door Pius XII op 1 november 1950(Allerheiligen) .

Het dogma stipuleert dat "de Moedermaagd, na het beëindigen van haar aardse leven, met lichaam en geest is opgenomen in de hemelse Glorie, om er in alle schittering te stralen als Koningin aan de rechterhand van haar Zoon, de onsterfelijke Koning van alle tijden."

Wat we hierboven dus zien Oogje is dus even buitenbijbels als onbijbels. We kunnen er in de Bijbel geen enkel bewijs voor vinden. Nieman kan mij wijsmaken dat het ontstaan van de Bijbel in 1950 zijn eindbestemming heeft gevonden!
Immers het is de Heilige Geest die ons de juistheden van de Schrift (Jesaja 8:20)

Huh? Er staat toch nergens dat het dogma aan de Schrift werd toegevoegd? De Schrift blijft gewoon de Schrift, alleen lezen wij haar nog altijd in de context van het christelijke geloof en staat de Schrift dus niet op zichzelf. Het idee dat de Schrift de enige bron van Openbaring zou zijn, is een idee dat je nergens in de Schrift tegenkomt en de Schrift een positie geeft die enkel Christus toekomt.

quote:

Zelfs binnen katholieke kringen zijn er twijfels over de opportuniteit van de dogmaverklaring. De critici vonden het een onnodige provocatie in een periode waarin oecumenische relaties tussen de verschillende christelijke Kerken eindelijk wat sterker aan het worden waren.
Anderen daarintegen vonden het na twee wereldoorlogen en de verschrikking van de concentratiekampen een niet eens zo ongeschikt moment om de waardigheid van het menselijke lichaam opnieuw te bevestigen en het geloof in de verrijzenis van het lichaam aan te wakkeren.

De protestantse gemeenschap reageerde negatief. De reactie van de orthodoxen daarentegen was veel positiever. Zij zagen het als een bevestiging van wat daar al eeuwen lang met de nodige luster werd gevierd.

Het gaat erom wat waar is en wat niet en wat nodig is en wat niet. Niet om hoe andere mensen zouden reageren. Daar let jij toch ook niet op, of jouw geloof wel of niet mensen tot aanstoot zou zijn?

quote:

Met het feest van Maria Tenhemelopneming begint een periode van 30 dagen waarin tal van belangrijke Mariafeesten op de kalender staan, waaronder Maria Koningin (22 augustus, octaafdag van Maria Tenhemelopneming), Maria Geboorte (8 september) en Naam van de Heilige Maagd Maria (12 september)

[...]

Zoals we uit de Schrift weten, leert Jezus ons dat er maar één is, die de aanbidding en verering waardig is, en dat is Zijn en Onze Hemelse Vader. Er is dan ook maar één Heilige Vader. Niet die van vlees en bloed in Rome, maar Hij "die Geest" is.

Alleen God wordt aanbeden door de Kerk. Maria en de andere heiligen worden vereerd en geliefd, net zoals jij ook je vrouw of je man liefhebt en eert, als je getrouwd bent. Niets vreemds aan. Sowieso spoort Christus ons aan om elkaar lief te hebben en zo mogen we ook onze broeders en zusters in de hemel liefhebben, omdat zij immers gewoon leven. Méér nog dan wij zelfs.

En het Vaderschap van God sluit het natuurlijk vaderschap van je vader en het geestelijk vaderschap van de "herders van de Kerk" niet uit. Paulus en Johannes noemden hun gelovigen immers ook kinderen, dus mogen we er vanuit gaan dat er een vaderlijke band was tussen de apostelen en de gelovigen. Een vaderschap dat zo beeld mag zijn van God de Vader, waar ieder vaderschap uiteindelijk uit ontspringt.

quote:

In de brief aan de Efeziërs 4:4-6 vinden we een voorbeeld en weergave van de werkelijke aanbidding terug:

quote:

4 Eén lichaam is het, en één Geest, gelijkerwijs gij ook geroepen zijt tot een hoop uwer roeping; 5 Eén Heere, één geloof, één doop, 6 Eén God en Vader van allen, Die daar is boven allen, en door allen, en in u allen.

Waar is de Almachtige Vader? Waar is de Heilige Vader van ons allen en Jezus?

Daar waar Hij aanbeden wordt en men Christus navolgt. Daar waar de sacramenten en de liturgie gevierd wordt, waar gebeden wordt en waar de Schrift wordt geopend. En daar waar broeders en zusters elkaar liefhebben met een liefde die de grens tussen hemel en aarde overstijgt.

quote:

Je mag Maria (ver-) eren en aanbidden Oogje, indien je daar voldoening en openbaring van Gods Woord in meent te vinden! Elke mens is vrij in zijn of haar wijze van aanbidding!

Ik aanbid Maria niet, niemand binnen de Kerk doet dat. Alleen God komt aanbidding toe. Ongetwijfeld zullen hier en daar katholieken een beetje doorschieten in de verering van Maria, net zoals er hier en daar protestanten doorschieten in het minachten en zwartmaken van Maria. Dat maakt de Leer over Maria echter niet meer of minder waar.

quote:

Maar ik vraag me dan wel af, in hoeverre brengt het je dichter bij Jezus!
Heel dicht, omdat zij immers zijn Moeder is en daarom altijd naar Christus wijst. Lees nog maar eens het verhaal over het wonder op de bruiloft in Kana: Maria wijst altijd naar Christus: "Wat Hij u ook zegt, doe het maar." Daarom zullen alle geslachten haar zalig prijzen, zoals zijzelf al profeteerde in het Magnificat.

knackebrod

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: november 08, 2011, 03:28:13 pm »
Hallo Riemer,

Je schreef:

quote:

Verder nergens om hoor maar het loochenen van de Godheid van Christus past wederom niet in dit sub-forum.
 Mijn voorstel is dat je daarom met je ideologie een eigen draad gaat maken onder levensbeschouwing waar dergelijke uitlatingen wél passen.
 ter info uit de policy in dit subforum:

Zo, zo Rimer, jij loopt al aardig vooruit op de toekomstige Oecumene en haar algemene kerkrecht, lijkt het. Wie beweert dat ik de godheid van Jezus betwijfel.  Ik heb op diverse plaatsen aangeduid, dat Jezus exact aangeeft welke plaats Hij inneemt, binnen de Godheid. Hij geeft ook aan wie die Ene God is die aanbeden en vereert mag worden. Indien wij de Vader aanbidden, doen wij dat dan niet in naam van Jezus?

quote:

Dit is een christelijk forum. Daarom willen we in dit subforum christenen en mensen die zich met christenen verwant voelen, de ruimte bieden om te discussiëren over allerlei zaken op grond van de Bijbel en van het Apostolicum. Niet-christenen -van welk pluimage dan ook- mogen wel gewoon meepraten in dit subforum en belangstellende vragen stellen, zolang zij zich houden aan deze policy.

Ik heb voortdurend verwezen naar Bijbelse fundamenten en Bijbelse verwijzingen aangehaald. Messiaanse joden of Messiaanse Christenen zien, over het algemeen de 3 éénheid op een andere wijze vervult, binnen de Godheid. Of geldt alleen die van Rome Riemer. Ik hoop dat je het door mij aangeduide filmpje hebt bekeken, dan geldt nog steeds dat het volk van de Almachtige Vader in de hemel, de Gave der profetie heeft en het Getuigenis van Jezus. Niet door de bril van Rome, maar door een nauwe band met Christus, ook op de Sabbat van het 4e gebod. De tijd dat we niet meer mogen navolgen die we willen, zoals in de voordracht op Bijbelse gronden aangetoond wordt, is nabij! Als je meent dat je daar alvast het voortouw moet opnemen, door te trachten mensen uit te sluiten, dan ben je in goede handen van het Vaticaan. Nu lach je er waarschijnlijk om, maar er zullen tijden komen, datnog velen het lachen zal vergaan, omdat ze Tevergeefs  Jezus hebben aanbeden, daar ze geboden en wetten van mensen onderhielden.

Je hebt gepronkt met een indrukwekkend berichtgeving aangaande je CV, wel ook nu weer kom je met geen enkel Bijbels tegenbewijs van de dingen die ik beweer. Ook de Wereldkerk zal straks mensen vervolgen omdat zij "Jezus verloochenden", niet omdat zij de Sabbat van het 4e gebod onderhouden en de Gave der profetie hebben, maar omdat zij weigeren voor het Beeld, dat een Geest en mond kreeg, te buigen. Lees Daniël en Openbaringen eens door Riemer, en verdiep je in de profetieën! Kom dan eens langs met je indrukwekkende CV, want ik heb je notabene aan de hand van de Bijbel, aangegeven dat menselijke wijsheid tot niets zal leiden!

Verloochen ik Christus of de godheid van Christus (want Hij is voor ons een God) als ik nogmaals benadruk dat Hij, welke plaats in neemt?

Efeziërs 4:4-6

quote:

ichaam is het, en een Geest, gelijkerwijs gij ook geroepen zijt tot een hoop uwer roeping; 5 Een Heere, een geloof, een doop, 6 Een God en Vader van allen, Die daar is boven allen, en door allen, en in u allen.
Groet en zegen!
« Laatst bewerkt op: november 08, 2011, 04:11:28 pm door knackebrod »