Auteur Topic: video  (gelezen 3910 keer)

lkm

  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
video
« Gepost op: maart 27, 2011, 02:51:22 pm »
Steeds meer kerken maken gebruik van videocamera's en nemen de kerkdiensten en andere activiteiten in de kerk op. Sinds een paar maanden maken wij ook gebruik van video-apparatuur (en ook een beamer).
Het lijkt me nuttig om hierover ervaringen uit te wisselen.
- Bediening beamer en camera door 1 persoon?
- hoeveel camera's?
- Hoe switch je van het ene opnamepunt naar het andere?
- wie/wat breng je wanneer in beeld? Tijdens preek constant voorganger in beeld?
- beameroutput ook op de video?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Riemer Lap

  • was: okidoki
  • Berichten: 8804
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
video
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2011, 03:38:28 pm »
In Ureterp (Levensbron) weet ik dat ze er ook mee werken,in Leeuwarden meen ik ook.
En had je deze al ontdekt?
http://kerkdienstgemist.nl/browse/video
Mail me maar als je wat wilt weten

lkm

  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
video
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2011, 08:23:25 am »
Ja, hier kan ik natuurlijk alle opnames bekijken, maar ik kies liever voor de "discussie" (reacties uit het werkveld zeg maar).

Keimpe

  • Berichten: 68
  • Hart voor je omgeving!
    • Bekijk profiel
video
« Reactie #3 Gepost op: april 05, 2011, 02:47:04 pm »
Inderdaad wordt hier veel te weinig over gesproken, ik meende dat er al een site was van Streamit, maar kan ik zo snel niet vinden. (over ervaringen e.d.)

Wij hebben in onze kerk (GKv Kampen-Zuid) de installatie laten aanleggen door o.a. Schaap Sound, 2 beamers die op een muur projecteren, en 1 camera die 360 graden rond kan en achterin de kerkzaal hangt en enorm goed kan inzoomen voorin op de dominee bijvoorbeeld.
Tot op heden gebruikten we een afstandsbediening waar je wel presets mee in kon stellen, maar het beeld verplaatsen komt toch wat schokkerig over en dus komt er binnenkort een joystick voor in de plaats.  d:)b
Alles gebeurd door 1 persoon (nog wel...) gebeam op de muur en opnames maken (opnames maken is niet standaard trouwens, alleen bij doop, belijdenis, etc.)
Tijdens de preek hebben we constant de dominee in beeld, het komt onrustig over als je door de kerkzaal heen vliegt met je beeld.
de input van de beamers kan niet direct opgenomen worden, wel kunnen we de camera op de muur richten en op die manier het gebeamde materiaal opnemen. (Maar dat is niet zo'n goeie kwaliteit dus wordt nauwelijks gedaan)
Ikzelf heb wel eens voor trouwerijen de opnames mee naar huis genomen en daar afgewerkt met Pinnacle Studio, om het net even wat mooier te maken  :)
Maar met een reguliere doopdienst worden de opnames meteen gebrand en 'afgeleverd' aan de doopouders, het is wel 'ruw' materiaal dan, maar het is goed genoeg  :P

't is mij wel eens overkomen dat ik per ongeluk met de afstandsbediening de camera uitschakelde.. ik heb toen de opnames ook maar thuis bewerkt...  :D
Beter het anker kwijt dan het schip

lkm

  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
video
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2011, 08:46:33 pm »
Wat heeft bij samenzang de voorkeur? Weergave van de tekst die wordt gezongen of willekeurige beelden vanuit de gemeente.

Keimpe

  • Berichten: 68
  • Hart voor je omgeving!
    • Bekijk profiel
video
« Reactie #5 Gepost op: juni 10, 2011, 10:30:29 am »
beter laat dan nooit :) hier mijn antwoord;
Hangt een beetje af wat er technisch mogelijk is - ikzelf zet het beeld altijd op een groot overzicht.
't zal ook per gemeente verschillen. zoveel mensen zoveel wensen...
Beter het anker kwijt dan het schip