Hallo Elle,
Dank voor je reactie.
Over de twee wetten:
Zoals Jezus ons zegt, is het geloof uit de joden! In feite bedoelt Hij dat de decaloog, zoals deze bij de Schepping en later aan het joodse volk, op stenen tafelen, door Mozes nog eens bevestigd werd, daar het Joodse volk voorbestemd was om het Evangelie te brengen (maar vervolgens niet deden en een eigen versie er van brachten, ,op grond van Gods wet) de enige wet die voorziet in de gehele grondslag van het Hemels Koninrijk.
quote:
1.Ik ben de eeuwige uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis, geleid heb.
2.Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
3.Gij zult de naam van de Eeuwige, uw God, niet ijdel gebruiken.
4.Gedenk de Sjabbat, dat gij die heiligt.
5.Eer uw vader en uw moeder.
6.Gij zult niet moorden.
7.Gij zult niet echtbreken.
8.Gij zult niet stelen.
9.Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste.
10.Gij zult niets begeren dat van uw naaste is.
De RKK Staat heeft echter deze wet veranderd, op grond van politiek- en religiueze overwegingen, waarbij Constatijn een belangrijke rol speelde, en het gezag geheel in handen kwam van de RKK over het Rijk, toen Constatijn naar Constantinopel vertrok. De decaloog van de RKK is dus gebaseerd op haar gezag vanuit heidense aanbidding, want men heeft aan dié decaloog, de autoriteit van de Almachtige en Jezus onttrokken.
Daardoor kreeg de (veranderde-) decaloog een andere heer! Deze wet, die voorgesteld wordt als de decaloog van de Kerk ( en dus niet van God) de volgende inhoud:
[qoute]1.Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
2.Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
3.Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
4.Eer uw vader en uw moeder.
5.Gij zult niet doden.
6.Gij zult geen onkuisheid doen.
7.Gij zult niet stelen.
8.Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
9.Gij zult geen onkuisheid begeren.
10.Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.[/quote]
Hierbij valt dus op dat de eerste 3 geboden een verandering hebben ondergaan, en het 4e gebod alszodanig geheel verdwenen is.
Eén ding is duidelijk, het feit dat de Almachtige god ons uit Egypte (heden als het Grote Babylon) wil bevrijden is verdwenen. De Sabbat van het 4e gebod, waarvan Daniël on shet volgende verteld:
Daniël 7:2525
Hij zal in opstand komen tegen de hoogste God, en
de heiligen van de hoogste onderdrukken. Hij zal proberen
hun feesten en hun wet te veranderen, en
zij zullen aan zijn heerschappij zijn overgeleverd voor één tijd, een dubbele tijd en een halve tijd.[/quote]
Hierbij wordt geduidt op een politieke macht die door religieuze aanmatiging meent op gezag van de Almachtige, een rijk op aarde te moeten inrichten. Ditv terwijl Jezus duidelijk zegt dat Zijn Rijk niet van deze aarde is, en zeker niet door geweld en onderdrukking, maar door Zijn Geest, opgericht zal worden.
Ik denk Elle dat ik mijn argumenten voldoende, en op Bijbelse gronden mijn overwegingen formuleer.
Ten aanzien van Jezus Christus weten we dat Hij 3 ochtenden en 3 dagen (het is avond en het is ochtende geweest) in hhet Graf was en op het eind van de weekelijkse Sabbat, uit het graf is op gestaan en niet op de eerste dag der week, zoals velen denken dat is geschied. Hij is immers "in het midden van de week" geofferd, gelijk het Pesach lam! En dus niet op vrijdag gekruisigd en in het graf gelegd, maar vlak voor de Grote Sabbat, het begin van het feest der ongezuurde broden. Bovendien kan Jezus nooit op Vrijdag veroordeeld én gekruisigd zijn, want tussen vrijdag en zondag kan men geen 3 ochtenden en 3 nachten persen.
Ook daar faalt mijns inziens de traditie van de Kerk. Maria is ten hemel gevaren, uit een gedachte van traditie. Jezus Christus is gefundamenteerd niet op of in tradities, maar in profetische juistheden, tot op de dag van vandaag!
Indien de moeder van Christus een dermate belangrijke positie zou ingenomen hebben, zoals met name de RKK Staats traditie ons voorhoudt, zou dat evenementg uitgebreid in het Evanglie/de Bijbel aan bod gekomen zijn. Jezus wijst haar echter daar, waar zij hoort te zijn.
quote:
Volgens de traditie zou Thomas toen de tenhemelopneming van Maria hebben gezien
Als we over de ongelovige Thomas spreken, dan staat dat Bijbels gezein, alleen in verband met Jezus Christus en nergens vermeldt als zodanig met betrekking tot Maria!
Voorlopig tot zover!
Groet en zegen!