Auteur Topic: profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson  (gelezen 29699 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
profetie over Griekenland enzo door David Wilkerson
« Gepost op: november 02, 2011, 03:52:28 pm »
Bekijk de link eens? Dit lijkt uit te gaan komen.
http://xandernieuws.punt.nl/?r=1&id=481910
Een nieuwe start is een nieuw begin

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: november 02, 2011, 04:18:05 pm »

quote:

"'Het gaat gebeuren. Zeer spoedig -en ik spreek nu profetisch, ik heb dit absoluut van God doorgekregen- zal er een kompleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land niet meer aan haar financiële verplichtingen kunnen voldoen en failliet gaan."

Zei een 'profeet' in... 9-2008?? Eerder nog?? Toch niet echt spoedig te noemen...

En het advies om massaal geld van de bank te halen? Leidt tot een self-fulfilling prophecy: dan gaan er ook banken omvallen... Daar hoef je geen profeet voor te zijn om dat te "voorspellen"...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: november 02, 2011, 06:28:09 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 02 november 2011 om 16:18:
[...]

"'Het gaat gebeuren. Zeer spoedig -en ik spreek nu profetisch, ik heb dit absoluut van God doorgekregen- zal er een kompleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land niet meer aan haar financiële verplichtingen kunnen voldoen en failliet gaan."

op 2011 jaar lijkt me dat vrij spoedig.

Zei een 'profeet' in... 9-2008?? Eerder nog?? Toch niet echt spoedig te noemen...

En het advies om massaal geld van de bank te halen? Leidt tot een self-fulfilling prophecy: dan gaan er ook banken omvallen... Daar hoef je geen profeet voor te zijn om dat te "voorspellen"...

op 2011 jaar lijkt me dat vrij kort

ik beschreef ongeveer 2 jaar geleden wat in de navolgende jaren zou gebeuren.
Ik werd een beetje voor gek verklaard, helaas vrienden....het wordt nog veel erger...
« Laatst bewerkt op: november 02, 2011, 06:30:54 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: november 02, 2011, 07:43:29 pm »
op basis van mijn vorige opmerking zou ik je aandacht willen vragen voor het laatste hoofdstuk van de profeet Daniël.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2011, 08:15:23 pm »
t Is niet heel origineel om in september 2008 met allerlei doemscenario's aan te komen. 't Was origineel geweest wanneer dat een jaar eerder was gebeurd, toen de real estate-bubbel nog niet gebarsten was. En wis en waarachtig: er waren in 2007 al mensen die hel en verdoemenis preekten naar aanleiding van de op hol geslagen economie. 't Waren alleen geen christenen maar 'gewoon' economen en investeerders.
In 2005 was er al een docu getiteld 'De dag dat de dollar valt'.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2011, 08:17:55 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2011, 09:10:10 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 18:28:
[...]

op 2011 jaar lijkt me dat vrij kort

ik beschreef ongeveer 2 jaar geleden wat in de navolgende jaren zou gebeuren.
Ik werd een beetje voor gek verklaard, helaas vrienden....het wordt nog veel erger...
Je gebruik van "ik" lijkt aan te geven dat jij de Xander van die website bent?
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: november 02, 2011, 09:49:07 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 november 2011 om 21:10:
[...]

Je gebruik van "ik" lijkt aan te geven dat jij de Xander van die website bent?
nee, wat een kul deponeer je hier. Je hebt in ieder geval geen profetische gave  :)  LOL

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: november 02, 2011, 09:49:59 pm »

quote:

elle schreef op 02 november 2011 om 20:15:
t Is niet heel origineel om in september 2008 met allerlei doemscenario's aan te komen. 't Was origineel geweest wanneer dat een jaar eerder was gebeurd, toen de real estate-bubbel nog niet gebarsten was. En wis en waarachtig: er waren in 2007 al mensen die hel en verdoemenis preekten naar aanleiding van de op hol geslagen economie. 't Waren alleen geen christenen maar 'gewoon' economen en investeerders.
er was ook enen diak die beweerde dat ik volledige onzin verkocht

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: november 02, 2011, 09:50:46 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 19:43:
op basis van mijn vorige opmerking zou ik je aandacht willen vragen voor het laatste hoofdstuk van de profeet Daniël.
wie gaat in op voorgaande ??

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: november 02, 2011, 09:52:14 pm »

quote:

elle schreef op 02 november 2011 om 20:15:

je beoordeelt de situatie van toen met de kennis van nu. Zie mijn opmerking over de mening van Diak en mijn toenmalige bijdrage.  Daarbij heb ik en o.a.  diak en anderen niet hel en verdoemenis gepredikt.
Maar lieve mensen `slaap verder`
« Laatst bewerkt op: november 02, 2011, 09:59:51 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: november 02, 2011, 11:44:00 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 21:49:
[...]

nee, wat een kul deponeer je hier. Je hebt in ieder geval geen profetische gave  :)  LOL

Nou, sorry, maar het lijkt wel zo :X
Je had beter even kunnen quoten met een linkje naar jouw profetie  :)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: november 02, 2011, 11:45:01 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 02 november 2011 om 21:52:
[...]

je beoordeelt de situatie van toen met de kennis van nu. Zie mijn opmerking over de mening van Diak en mijn toenmalige bijdrage.  Daarbij heb ik en o.a.  diak en anderen niet hel en verdoemenis gepredikt.
Maar lieve mensen `slaap verder`
Linkje graag???

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: november 03, 2011, 04:45:19 am »
Het is geen nieuwe voorspelling. We zitten in de moeilijkste periode van het zgn kali-yuga met een totale duur van 432.000jaar waarvan er nu ongeveer 5000 voorbij zijn. Dat het nog erger wordt en dat de materiele wereld gaat instorten is vele duizenden jaren geleden al " voorspeld " aan de hand van de sterren.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: november 03, 2011, 06:31:49 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 02 november 2011 om 23:44:
[...]

Nou, sorry, maar het lijkt wel zo :X
Je had beter even kunnen quoten met een linkje naar jouw profetie  :)

ik heb niet beweerd dat ik toen een profetie heb uitgesproken, ik heb mijn mening gegeven en mijn verwachting wat er zou gaan gebeuren en hoe moet ik dat in ....naam weer vinden in dit gigantische archief.

Overigens vind ik het aangehaalde artikel veel te breed interpreteerbaar en staat griekenland daar niet genoemd.

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: november 03, 2011, 08:37:26 am »
Citaat
Hendrik-NG schreef op 02 november 2011 om 16:18:
[...]"'Het gaat gebeuren. Zeer spoedig -en ik spreek nu profetisch, ik heb dit absoluut van God doorgekregen- zal er een kompleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land niet meer aan haar financiële verplichtingen kunnen voldoen en failliet gaan."
Citaat

Compleet Europees, Noord Afrikaans of Oosters land ... van een alwetende God kun je denk ik wel specifieker iets verwachten in een profetie. Regelmatig kijk ik op de site van Xander en heb al heel wat artikelen tegengekomen met aannames, profetieeen, hoe het zou kunnen gaan gebeuren allemaal en tot nog toe weinig tegengekomen daar wat ook onomstotelijk zo gebeurd is.

Begrijp me niet verkeerd, ik geloof zeker dat we in spannende tijden leven, dat het heel goed mogelijk is dat we vlak voor de wederkomst van Jezus Christus leven en dat er de komende jaren een opeenstapeling zal zijn van natuurrampen, politieke onrust en economische teruggang en dat het wereldwijd chaotisch gaat worden. Maar als ik profeteer dat zeer spoedig ergens in Azie of Australie of Amerika volgend jaar een land met gigantische wateroverlast te maken krijgt, vind ik het persoonlijk beter nacheckbaar als er heel specifiek een regio terugkomt. De kans dat er ergens iets gebeurd in een zeer groot gebied is nl. vele malen groter
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden: