Auteur Topic: Griekenland  (gelezen 2830 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Gepost op: november 21, 2011, 12:49:26 am »
De draad over "griekenland profetie" is gesloten maar ik heb het verzoek dat alle zaken die daar op de man zijn verwijderd worden.
Er staan aantijgingen in aan mijn adres (en aan die van anderen!) waar ik beslist van wens dat die verwijderd worden.
Dus mijn verzoek om die draad volledig te verwijderen.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2011, 07:32:42 am »
De draad blijft maar mooi staan. Ik zelf vind hem namelijk voor een ieder de moeite waard om het te kunnen lezen.
« Laatst bewerkt op: november 21, 2011, 07:38:55 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2011, 09:18:09 am »
Aangezien dit geen discussiedraad is mag er direct wel een slotje op.

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2011, 09:28:42 am »
Ik vind ook dat er opmerkignen gemaakt worden die ver over de schreef gaan, maar in het verleden is gebleken dat deze gewoon blijven staan ( ik ben ervaringsdeskundige :+). Wat mij betreft mogen dit soort draadjes ook wel verdwijnen...
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2011, 09:53:31 am »
Alsof een buitenstaander dat gaat zitten lezen, ik lees het niet eens en kom hier dagelijks. Wat mij betreft laat men het staan, het zal mij een zorg zijn.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2011, 03:21:40 pm »
Het gaat mij er gewoon om dat ik met de beste bedoelingen een draad heb geopend en dat niet door andere zo maar even over boord gegooid kan worden. Er is met het onderwerp niets mis mee, maar wat mij betreft... blijft dit gewoon staan en hebben we het er niet meer over.
als er bezwaren zijn tegen bepaalde opmerkingen, dan kan je de moderator gerust verzoeken er naar te kijken, dan kan die ook even de aanvallen op mij en anderen weg halen, al hoeft dat van mij niet.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2011, 08:39:52 am »
Een enkele vervelende opmerking wil ik best weghalen, maar als deelnemers pagina's lang ruzie lopen te maken ga ik zo'n topic echt niet opschonen. Het hele topic verwijderen gaat me dan weer net te ver, dus blijft 't mooi zoals het is.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Reactie #7 Gepost op: november 22, 2011, 09:38:05 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 21 november 2011 om 09:18:
Aangezien dit geen discussiedraad is mag er direct wel een slotje op.
JE standpunt is helder. Dus:slotje dan maar?
« Laatst bewerkt op: november 22, 2011, 09:38:38 am door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Griekenland
« Reactie #8 Gepost op: november 22, 2011, 06:45:57 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 22 november 2011 om 09:38:
[...]
JE standpunt is helder. Dus:slotje dan maar?

vlak voor het slotje.
Ik heb RL een valse profeet genoemd. Ik bedoelde daar niet mee dat RL zijn standpunt een in absolute en bredere zin, valse en onbijbelse is. Ik bedoelde daarmee dat de uitleg van mat 6 aantoonbaar onjuist is en dat gelijk de gereformeerde leer stelt dat profeteren een uitleg is van de schrift een verkeerde uitleg is.
Deze tekst hanteren om het eigen standpunt te verdedigen is niet de sterkste.
Dit was al door anderen aangetoond. (naar mijn mening)

Met valse profeet heb ik een vergelijk willen maken tussen de typering die gemaakt is over de voorganger Wilkerson (onheilsprofeet) en zijn kennelijk onjuiste manier van doen.
RL is geen valse christen maar een christen die voor zijn overtuiging staat.
Dat mag net zoals ik dat mag, zeker in christelijk leven.
Als de indruk is gewekt dat hij dit niet mag is het op zijn plaats te benadrukken dat dit niet de bedoeling was RL zo weg te zetten.

Om het wat breder te trekken dan het meningsverschil tussen RL en o.a. mij, ik wel wil toevoegen is dat het misschien van toegevoegde waarde is elkaar niet te benaderen van de ik vind gedachte, maar met elkaar in gesprek te gaan vanuit oprechte houding te bevragen waarom iemand iets vind en van daaruit meningen te wisselen en ook werkelijk van elkaar te willen leren.

Tot slot wil ik benadrukken dat ik de houding van RL om de gereformeerde leer en visie te verdedigen door mij zeker wordt gewaardeerd, dat wij hier met zijn allen veel meer overeenkomsten hebben dan verschillen maar ook dat er maar één "winnaar wil worden" als wij elkaar bestrijden op punten die niets toevoegen omdat wij door het geloof in wie JC is etc. (1e brief Johannes) zijn gered .
Het zijn vaak de punten die er niet toedoen dat wij niet één kunnen zijn. Wie kan ons scheiden van? NIEMAND!!
« Laatst bewerkt op: november 22, 2011, 07:27:56 pm door grondig christelijk »