Auteur Topic: Conflict  (gelezen 5838 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #15 Gepost op: november 26, 2011, 02:43:31 pm »

quote:

Pooh schreef op 26 november 2011 om 13:13:
Dit forum is een discussieforum, geen gezellig babbel-forum, geen koffie-en-bier-drink forum, en al helemaal geen plek om ruzie te maken.

Natuurlijk mag het in Grand Cafe en 't chatforum best gezellig worden, en een topic als 'de boom' mag best z'n plek hebben, maar begrijp wel dat dat niet het hoofddoel van dit forum is. Als alleen Chat en Grand Cafe overblijven als actieve delen, is het tijd om dit hele forum van een slotje te voorzien.

In discussietopics is het vrij duidelijk: de ander is nooit het onderwerp, en dus worden ruzies verwijderd omdat ze off-topic zijn. In grand cafe en chat is dat wat minder duidelijk, maar we willen gewoon geen geruzie op het forum. Gedraag je volwassen, of vecht het buiten het forum uit, maar loop niet de sfeer hier te verzieken. Een willekeurige buitenstaander die op dit forum terechtkomt rent gillend weg als zulk geharrewar de 'actieve topics'-lijst bevuilt.

Als mensen zich niet kunnen gedragen, gaan we niet alleen posts verwijderen, maar ook users. Laat dat duidelijk zijn.
Ik waardeer jullie inzet en waardeer dat. Mocht het zo overkomen, ik beschuldig jullie nergens van. Als ik ergens over de schreef ga en je zou het me aangeven, dan leg ik me neer bij jullie besluiten.
Een nieuwe start is een nieuw begin

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #16 Gepost op: november 26, 2011, 03:42:38 pm »

quote:

gaitema schreef op 26 november 2011 om 13:56:
.. Naar mij idee is de boodschap die aan mij gericht is er één van: "uit je geloof voor een deel niet. Zwijg over je geloof ... [in diverse zaken]
Mocht je dat idee hebben nav wat de mods doen/beslissen, dan vind ik dat jammer. 't Is niet zo dat bepaalde geloofsovertuigingen hier geweerd worden. Alleen staat het iedereen vrij om vragen te stellen over waarom men dingen gelooft. Een antwoord als 'Dat voel ik zo' zal inderdaad kritiek kunnen verwachten. 't Is namelijk heel gezond om gevoel te wantrouwen, zeker bij theologie.

quote:

Openheid voor de evangelische tak is er gewoon niet. Ze worden geargwaand.

Is dat echt zo? De manier waarop evangelische mensen (de 'echte arminianen') omgaan met bepaalde vraagstukken in de bijbel is nu eenmaal heel anders dan de gereformeerde (of katholieke) manier. Dat roept vragen op. Dat kun je vertalen als 'argwaan', maar het komt weer neer op de ander bevragen op het 'waarom' van zijn overtuiging. Maar dat bevragen geldt ook voor katholieken en hun visie op bijv. Maria. Wat ik typerend vind is katholieken doorgaans heel goed kunnen verdedigen waarom ze 'afwijken van de gereformeerde visie', terwijl veel evangelische mensen (al begeef ik me nu wat op glad ijs) zich alleen maar aangevallen voelen en niet verder komen dan verongelijkt in een hoekje te kruipen. Terwijl men alleen maar wil weten waarom de ander vindt wat hij vindt, en hoe de ander dat rijmt met bijbelcitaat x of y.

Dát is imho wat openheid bij discussieren inhoudt: ruimte om elkaar te bevragen. Wanneer een ander inderdaad kan uitleggen wat hij/zij vindt -en waarom-, dan kun je pas beginnen met elkaar te begrijpen.
Wanneer iemand stelselmatig de vragen van anderen negeert, dan heeft zo iemand een probleem. Wanneer iemand zegt 'ik weet het niet precies, maar zo voel ik het', dan is dat OK (en een beetje teleurstellend). Maar het is niet zo dat na uitleg de ander het eens moet zijn. Er zijn heel veel discussies die 'onbeslist' blijven, terwijl men wel meer over de bijbel weet, en meer begrip heeft voor elkaar.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #17 Gepost op: november 26, 2011, 05:35:02 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 26 november 2011 om 12:46:
Ondanks dat ik geen deel was van het conflict maar er wél bij betrokken ben door één van de partijen heb ik getracht dit buiten het forum om bespreekbaar te maken. Ik weet dat Piebe dat ook heeft gedaan.
Ja en het conflict is voor een groot deel ontstaan vanwege een meningsverschil over de eindtijd. Gaitema wordt pisnijdig als mensen hem van goed onderlegde repliek bedienen en daar herken ik de geest der waarheid niet in. Overigens vind ik ook dat GC weinig begrip heeft voor andersdenkenden en dat zijn toon vaak lomp en grof is tegen een ieder die het niet met hem eens is.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #18 Gepost op: november 26, 2011, 05:36:53 pm »
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #19 Gepost op: november 26, 2011, 05:44:20 pm »

quote:

Piebe schreef op 26 november 2011 om 17:35:
 Overigens vind ik ook dat GC weinig begrip heeft voor andersdenkenden en dat zijn toon vaak lomp en grof is tegen een ieder die het niet met hem eens is.

Jouw zin is op zich al op de man en grof en lomp. Dus wat jij een ander verwijt, maar het is me best.....

hou mij er verder buiten aub.
« Laatst bewerkt op: november 26, 2011, 05:48:44 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #20 Gepost op: november 26, 2011, 05:47:13 pm »

quote:

Piebe schreef op 26 november 2011 om 17:35:
[...]

Ja en het conflict is voor een groot deel ontstaan vanwege een meningsverschil over de eindtijd. Gaitema wordt pisnijdig als mensen hem van goed onderlegde repliek bedienen en daar herken ik de geest der waarheid niet in.
en deze zin is helemaal aanmatigend

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #21 Gepost op: november 26, 2011, 05:53:40 pm »
Ja klopt helemaal, zo vond ik het ook aanmatigend van hem om me te betichten van het hebben van een boze geest. Dat was een knipoog daarnaar.
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #22 Gepost op: november 26, 2011, 05:54:32 pm »
*

*hier had een tekst kunnen staan maar dat moet maar niet.
Slotje?????
« Laatst bewerkt op: november 26, 2011, 05:54:45 pm door Riemer Lap »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #23 Gepost op: november 26, 2011, 05:55:23 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 26 november 2011 om 17:44:
Jouw zin is op zich al op de man en grof en lomp. Dus wat jij een ander verwijt, maar het is me best.....

hou mij er verder buiten aub.
Zo'n woede kan nooit goed voor je bloeddruk zijn.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #24 Gepost op: november 26, 2011, 06:08:43 pm »
Nog maar een keer: wie de ander verwijten wil maken kan dat via de mail doen en het buiten het forum houden. Enkele users weten dat inmiddels al en maken veelvuldig van die optie gebruik (mijn mailbox zit vol met verwijten inmiddels  :+  {uitleg: :+  betekent "grapje" }

verder zou het fijn zijn dat er nu weer over de inhoud gepraat kan worden en derhalve zou ik een slotje wel fijn vinden op deze draad.
« Laatst bewerkt op: november 26, 2011, 06:09:21 pm door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #25 Gepost op: november 26, 2011, 06:10:29 pm »
als er iemand behoeft heeft aan het laatste woord, ga jullie gang....

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #26 Gepost op: november 26, 2011, 06:12:15 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 26 november 2011 om 18:08:
Nog maar een keer: wie de ander verwijten wil maken kan dat via de mail doen en het buiten het forum houden. Enkele users weten dat inmiddels al en maken veelvuldig van die optie gebruik (mijn mailbox zit vol met verwijten inmiddels  :+  {uitleg: :+  betekent "grapje" }

verder zou het fijn zijn dat er nu weer over de inhoud gepraat kan worden en derhalve zou ik een slotje wel fijn vinden op deze draad.

je kunt je natuurlijk opgeven voor moderator RL, kun jij je tevens de beschermheilige voelen van je gedachtegoed.

Uh slotje?
« Laatst bewerkt op: november 26, 2011, 06:13:24 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #27 Gepost op: november 26, 2011, 06:17:48 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 26 november 2011 om 18:12:
[...]

je kunt je natuurlijk opgeven voor moderator RL, kun jij je tevens de beschermheilige voelen van je gedachtegoed.

Uh slotje?

Dank u, TR is maar weer aangemaakt.
Verder ga ik niet in op je verhalen aangezien dat nergens toe leidt in mijn optiek.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #28 Gepost op: november 26, 2011, 06:25:48 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 26 november 2011 om 18:17:
[...]

Dank u, TR is maar weer aangemaakt.
Verder ga ik niet in op je verhalen aangezien dat nergens toe leidt in mijn optiek.
ook ik hoop dat ze me verwijderen, echt waar. ´t zou me denk ik rust geven. Heb jij ook je zin en wordt het hier nog interessanter. Hoeveel zijn  er eigenlijk al weg van dit forum, een heel groepje.
« Laatst bewerkt op: november 26, 2011, 06:30:49 pm door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Conflict
« Reactie #29 Gepost op: november 26, 2011, 06:45:04 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 26 november 2011 om 18:25:
[...]

ook ik hoop dat ze me verwijderen, echt waar. ´t zou me denk ik rust geven. Heb jij ook je zin en wordt het hier nog interessanter. Hoeveel zijn  er eigenlijk al weg van dit forum, een heel groepje.