Auteur Topic: In Jezus naam, genees!  (gelezen 1238 keer)

Magdalyn

• Bekijk profiel
In Jezus naam, genees!
« Gepost op: november 28, 2011, 10:50:45 pm »
Het internet staat bol van de youtube video's van 'street healers', dwz christenen die buiten op straat anderen - in de naam van Jezus - (gratis) genezen. Voorbeelden die je kunt googelen zijn: 'Street Healing with Tom Fischer', 'Todd White Healing on the Streets' of video's van Pete Cabrera jr. Ook op andere plekken dan op straat wordt healing gedaan, voorbeelden daarvan: 'Bill Johnson - Grocery Store Healing', 'Roger Sapp Airport Healing' (ook al is 't niet te zien dat het op 'n vliegveld is).

Het genezen (demonen uitdrijven en het Goede Nieuws vertellen) gebeurt op basis van Markus 16:15-18:
"Trek de wereld in", zei Hij tegen hen, "en vertel aan de hele schepping het goede nieuws over Mij. ..... De mensen die het geloven, zullen hieraan te herkennen zijn: Zij zullen in Mijn naam boze geesten verjagen; ......; zij zullen zieke mensen de handen opleggen en genezen."

Ook in NL wordt aan straatgenezing gedaan. Iedere 'gelovige' kan het doen (zie Mk.16:15-18); je hoeft geen speciale genezingsgave te hebben, immers, Jezus doet het werk. Als je aan Jezus' oproep gehoor wilt geven, en wilt leren 'hoe het moet', dan kun je allerlei boeken erover lezen (veelal in het Engels) of - nog sneller - het volgende doen:

- Als je Engels redelijk goed is: Request free simple instructions (in English) 'You can Be a Healer TODAY' from: betterways at live dot nl

- En/of vraag je voorganger/dominee om 'evangelisatie training' (in Ned. of Eng.). Zie www. evangelisatie- training.nl.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
In Jezus naam, genees!
« Reactie #1 Gepost op: november 29, 2011, 12:03:47 am »
Ahum: we zijn hier gewend dat de starter van een draad ook aangeeft wat hij / zij er mee wil.
Is dit een enkelvoudige mededeling of wil je er over praten met anderen?
Mail me maar als je wat wilt weten

wimnusselder

• Bekijk profiel
In Jezus naam, genees!
« Reactie #2 Gepost op: november 29, 2011, 07:10:44 am »
Hoi Riemer,

Gezien het forum (prikbord) en het registratie-moment van Magdalyn (10 minuten voor het openen van dit topic) acht ze Markus 16:15-16 in letterlijke zin van toepassing op zichzelf en past ze dit toe in cyberspace.
Daarin staat niet "ga met de hele schepping in discussie over het goede nieuws over Mij" en het prikbord is daar -neem ik aan- ook niet voor bedoeld.
We zouden in een ander forum zelf een gesprekstopic kunnen beginnen over de vraag wat we vinden van zo'n mededeling en van het op die manier omgaan met deze bijbeltekst.
Of we zouden een eerder gesprek daarover kunnen voortzetten, bijv. in het laatste topic van die aard: Geneest Jezus niet meer?

Met v&Vriendengroet,

Wim

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
In Jezus naam, genees!
« Reactie #3 Gepost op: november 29, 2011, 09:09:33 am »

quote:

wimnusselder schreef op 29 november 2011 om 07:10:
Hoi Riemer,

Gezien het forum (prikbord) en het registratie-moment van Magdalyn (10 minuten voor het openen van dit topic) acht ze Markus 16:15-16 in letterlijke zin van toepassing op zichzelf en past ze dit toe in cyberspace.
Daarin staat niet "ga met de hele schepping in discussie over het goede nieuws over Mij" en het prikbord is daar -neem ik aan- ook niet voor bedoeld.
We zouden in een ander forum zelf een gesprekstopic kunnen beginnen over de vraag wat we vinden van zo'n mededeling en van het op die manier omgaan met deze bijbeltekst.
Of we zouden een eerder gesprek daarover kunnen voortzetten, bijv. in het laatste topic van die aard: [NOHTML]Geneest Jezus niet meer?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Dan zou het ook in CZDP passen :)
Maar als het een gespreksonderwerp is dan zou een schopje een oplossing zijn :)
Ik kopieer hem wel effe naar de draad die jij aangaf.
« Laatst bewerkt op: november 29, 2011, 09:10:15 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten