Auteur Topic: Verleidelijk  (gelezen 1716 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verleidelijk
« Gepost op: januari 14, 2012, 03:15:39 pm »
De afgelopen weken is me opgevallen dat een aantal zaken in mijn leven die me zo mooi leken en waar ik met verwarde gedachten en gevoelens in gezocht heb, of eerder op ingegaan zou willen zijn, wolken blijken te zijn die overdrijven, zonder dat er regen uit valt. Dat beeld schets Paulus over heidenen die in kerken doorgedrongen waren met hun droomgezichten, maar dus slechts misbruik maken van een ogenschijnlijke christelijke levenswijze, maar eigenlijk puur misbruik van alles maakten en gaan voor financieel geluk en dit soort dingen nog meer. Het beeld wordt geschetst van mensen die hun uiterlijk misbruiken, van wie de kleren zelfs besmeurd kunnen zijn met hun onreinheid en die mopperen over het lot dat hen zelf zo treft. Die op basis van instincten woedend kunnen zijn als ze hun zin niet krijgen, maar waar geen enkele uitwerking van de Heilige Geest in door werkt. Zo lezende besefte ik hoe de wereld vaak in elkaar steekt. Hoe jongeren op een dergelijk manier de kerk kunnen verlaten of uit de kerk gelokt wordt door anderen. Herkennen jullie deze strijd ook?
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2012, 03:21:53 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verleidelijk
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2012, 03:26:22 pm »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Verleidelijk
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2012, 06:26:29 am »
Ik denk dat iedereen deze strijd erkent!
De enige manier waarop dit kan worden overwonnen is als ouders een onverbrekelijke band met God en met hun kinderen kunnen vormen ...

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Verleidelijk
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2012, 09:15:11 am »
Da's lullig voor gaitema. Hij heeft geen kinderen.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Verleidelijk
« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2012, 04:35:34 pm »
Dat werkt bij me ook niet nee, al is het wel zo dat mijn familie wel eens met nuttige wijsheden komen. Wat ik ook vond helpen is om met andere christenen er over te hebben. Afgelopen zondag sprak ik in een evangelische gemeente waar een oud collega van me naar toe gaat een broeder van hem. Ik ging dan ook een keer mijn oud collega daar opzoeken. Die broeder vertelde vanuit zijn ervaringen waar ik wel wat bemoedigingen van mee kreeg. Daarnaast ook op Rorate kwamen van twee katholieken mooie wijsheden naar voren. Het werkt verlichtend als je met anderen je worstelingen kunt delen. Dan blijken ook anderen zulke ervaringen te hebben en je te kunnen helpen, merk ik. Daar werkt God denk ik ook in door.

dingo

• Bekijk profiel
Verleidelijk
« Reactie #5 Gepost op: januari 18, 2012, 07:19:48 pm »
Mijn grootste strijd is om te accepteren dat christenen soms net mensen zijn. Je zou beter verwachten maar in de praktijk is het vaak niet zo. (Geldt net zo goed voor mezelf trouwens.)