Auteur Topic: the secret  (gelezen 3404 keer)

FoDo

• Bekijk profiel
the secret
« Gepost op: december 11, 2011, 09:47:59 pm »
Wie heeft het boek the secret gelezen en wat vinden jullie daar van?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
the secret
« Reactie #1 Gepost op: december 12, 2011, 10:26:18 am »
Nooit gelezen.
Ik weet dat er een aantal jaren terug ophef over was, omdat het een hele beweging op gang bracht die sekte-achtige trekken had.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

pyro

• Bekijk profiel
the secret
« Reactie #2 Gepost op: december 13, 2011, 01:36:32 pm »

quote:

FoDo schreef op 11 december 2011 om 21:47:
Wie heeft het boek the secret gelezen en wat vinden jullie daar van?

Het geheim in kwestie staat ook in de bijbel, waar het kernachtig is verwoord als: "zoekt en je zult vinden".
In de bijbel wordt er dan ook nog bij gezegd wat de moeite waard is om te zoeken: het Koninkrijk en de gerechtigheid van God.
The secret daarentegen komt wat dit betreft niet verder dan: ikke, ikke, ikke.
« Laatst bewerkt op: december 13, 2011, 01:38:22 pm door pyro »

FoDo

• Bekijk profiel
the secret
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2011, 08:43:09 pm »

Dat is niet juist. Er staat juist in dat je het niet alleen je zelf maar iedereen moet gunnen

pyro

• Bekijk profiel
the secret
« Reactie #4 Gepost op: december 16, 2011, 07:34:26 am »

quote:

FoDo schreef op 15 december 2011 om 20:43:

Dat is niet juist. Er staat juist in dat je het niet alleen je zelf maar iedereen moet gunnen
Het gaat er bij de wet van de aantrekking, de kern van het secret verhaal, uitsluitend om dat jij krijgt wat je wil. Aardig dat je een ander dan ook nog wat gunt, maar dat is niet de kern van het verhaal. Die is dat iedereen via zijn gedachten keihard verantwoordelijk is voor alles wat hem overkomt.
In de secret word je bijvoorbeeld aangeraden zieke mensen uit de weg te gaan. Wegens verkeerde invloed op je gedachten dus ongewenste aantrekking zeg maar. Dat is lijnrecht in strijd met de naastenliefde die God gebiedt.

Puritan

• Bekijk profiel
the secret
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2011, 08:27:05 pm »
Ik vind dat de Secret opvallende overeenkomsten heeft met het welvaartsevangelie / properity gospel. Als je ergens voor bidt moet je het echt willen, echt geloven, visualiseren, staan op de beloftes van God.

Ik denk wel dat misschien zou kunnen werken (secret), maar of de bron dan ook uit God is, is maar zeer de vraag.
Zojuist besloten, ik ben een Theofiel met een Theofobie. En ik ben er zo gelukkig mee.

Oogje

• Bekijk profiel
the secret
« Reactie #6 Gepost op: december 25, 2011, 10:39:19 pm »
Visualiseren werkt alleen als je niet het einddoel, maar de weg ernaartoe visualiseert. Zo visualiseren atleten ook in gedachten de perfecte looptechniek die ze willen gaan doen, en de topgolfers de perfecte slag. Want daarmee worden dezelfde hersengroepen geactiveerd dan wanneer ze de techniek daadwerkelijk toepassen, zodat de hersenen alvast "gewend zijn." Maar ze visualiseren niet het podium en niet het succes erna. Je bereikt je doel dus alleen als je met de weg ernaartoe bezig bent en jezelf daarin oefent. Zowel in daad als in gedachte.