Auteur Topic: Traktement predikanten  (gelezen 15655 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Traktement predikanten
« Reactie #90 Gepost op: november 19, 2012, 12:48:43 am »

quote:

dingo schreef op 19 november 2012 om 00:36:
Als ik het goed herinner is er recent besloten om de vereniging emitering om te vormen naar een "echt" pensioenfonds en ja dan moet er vermogen gevormd worden. Deels door bijdragen van de predikanten en deels door de gemeenten, lijkt mij niks mis mee.

het staat lang niet vast wat er gaat gebeuren, de stukken van de jaarvergadering heb ik nog niet zien langskomen.
Helder is wel dat de huidige dekking gewoon niet aansluit bij de te verwachten kosten.
Pensioenfondsen korten de pensioenen dus...: ook in de GKv de bijdrage naar beneden gaan bijstellen.
Predikanten met emeritaat hebben een AOW + ruim pensioen. Wat snijden geeft denk ik geen schade.
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

• Bekijk profiel
Traktement predikanten
« Reactie #91 Gepost op: november 19, 2012, 02:12:14 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 november 2012 om 12:56:
[...]

Een ieder die een oudedagvoorziening wenst te hebben moge dat zelf bekostigen. Lijkt mij een goed plan.

Eens ! Alleen onhaalbaar nu, men had het ooit zo moeten in regelen inderdaad.
Maar de werknemers hebben van nu al zoveel betaald voor de gepensioneerden van nu, dat het onterecht zou zijn om deze groep nu te danken voor de moeite en zelf hun pensioen op te bouwen. Het gat is gewoon te groot en onbetaalbaar. ;(

dingo

• Bekijk profiel
Traktement predikanten
« Reactie #92 Gepost op: november 19, 2012, 03:42:21 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 november 2012 om 00:48:
[...]

het staat lang niet vast wat er gaat gebeuren, de stukken van de jaarvergadering heb ik nog niet zien langskomen.
Helder is wel dat de huidige dekking gewoon niet aansluit bij de te verwachten kosten.
Pensioenfondsen korten de pensioenen dus...: ook in de GKv de bijdrage naar beneden gaan bijstellen.
Predikanten met emeritaat hebben een AOW + ruim pensioen. Wat snijden geeft denk ik geen schade.
Klopt, "besloten" is een verkeerde term ik bedoelde dat er voorstel was om het zo te doen maar ik heb verder ook niets over besluitvorming gehoord.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Traktement predikanten
« Reactie #93 Gepost op: november 23, 2012, 12:37:55 am »

quote:

learsi schreef op 19 november 2012 om 14:12:
[...]

Eens ! Alleen onhaalbaar nu, men had het ooit zo moeten in regelen inderdaad.
Maar de werknemers hebben van nu al zoveel betaald voor de gepensioneerden van nu, dat het onterecht zou zijn om deze groep nu te danken voor de moeite en zelf hun pensioen op te bouwen. Het gat is gewoon te groot en onbetaalbaar. ;(
Predikanten in de GKv hebben nooit bijgedragen dus je "maar" gaat niet op in dezen.

learsi

• Bekijk profiel
Traktement predikanten
« Reactie #94 Gepost op: november 23, 2012, 12:09:22 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 23 november 2012 om 00:37:
[...]

Predikanten in de GKv hebben nooit bijgedragen dus je "maar" gaat niet op in dezen.

Die opmerking was even met de predikanten buiten beschouwing gelaten...... maar meer een algemene reactie op jou eigen algemene statement...

quote:

Riemer Lap schreef op 18 november 2012 om 12:56:
[...]

Een ieder die een oudedagvoorziening wenst te hebben moge dat zelf bekostigen. Lijkt mij een goed plan.

Ik nam aan dat je dit niet bedoelde voor de predikanten alleen?
Dus antwoordde ik eveneens in een ruimer perspectief, de predikant buiten beschouwing gelaten.

rtfm08

• Bekijk profiel
Traktement predikanten
« Reactie #95 Gepost op: november 23, 2012, 06:45:07 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 23 november 2012 om 00:37:
[...]

Maw als we dan al een vergelijk zouden willen maken zijn het als snel appels en peren waarbij ik van mening ben dat het allemaal nog niet zo slecht is !

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Traktement predikanten
« Reactie #96 Gepost op: november 24, 2012, 12:15:17 pm »

quote:

rtfm08 schreef op 23 november 2012 om 18:45:
[...]

Maw als we dan al een vergelijk zouden willen maken zijn het als snel appels en peren waarbij ik van mening ben dat het allemaal nog niet zo slecht is !
Nou, het begrotingstekort wat er ligt is wel "slecht" te noemen lijkt mij.
Daarbij: zowel appels als peren zijn fruit :)

learsi

• Bekijk profiel
Traktement predikanten
« Reactie #97 Gepost op: november 24, 2012, 01:45:31 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 24 november 2012 om 12:15:
[...]
Nou, het begrotingstekort wat er ligt is wel "slecht" te noemen lijkt mij.
Daarbij: zowel appels als peren zijn fruit :)

En appels en ijsjes zijn allen voedsel.
Peren en ijsjes trouwens ook.