Auteur Topic: Het jaar voor 2013  (gelezen 16138 keer)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Gepost op: januari 02, 2012, 01:44:41 am »
Duidelijke uitleg en begrip betreffende alle aspecten van het leven zijn nu slechts via de Goddelijke Beginselen te beseffen in deze tijd; woorden van de Heer van de Wederkomst, Sun Myung Moon.  Korea is ook het enige land in de wereld wat een voorbeeld kan laten zien op het gebied van patriottisme, familie tradities, economie, wetenschap etc.
In het jaar 2012 is het belangrijk om dit serieus te nemen, want dit jaar is het laatste voordat er een nieuwe tijd aanbreekt.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #1 Gepost op: januari 02, 2012, 01:50:25 am »
Dit lijkt logisch omdat er binnen alle religies, kerken en idieologien grote onenigheid en verwarring bestaat in deze tijd.  Daarom is vernieuwing en duidelijke waarheid belangrijk, meer dan ooit!
Anders herkennen we de tijd van onze bezoeking niet!  We willen immers niet behoren tot de mensen die zeggen als ze uitgenodigd worden tot het bruiloftsmaal:  "ik heb geen tijd;  ik moet een stuk land (nieuw huis) kopen, ik ga een koe (nieuwe auto) bekijken!"
In de tijd van Noach trouwden de mensen, en werden in huwelijk gegeven, maar namen het woord en de waarschuwingen van Noach niet serieus ...

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2012, 03:54:12 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 02 januari 2012 om 01:50:

Dit lijkt logisch omdat er binnen alle religies, kerken en idieologien grote onenigheid en verwarring bestaat in deze tijd.  Daarom is vernieuwing en duidelijke waarheid belangrijk, meer dan ooit!
Anders herkennen we de tijd van onze bezoeking niet!  We willen immers niet behoren tot de mensen die zeggen als ze uitgenodigd worden tot het bruiloftsmaal:  "ik heb geen tijd;  ik moet een stuk land (nieuw huis) kopen, ik ga een koe (nieuwe auto) bekijken!"
In de tijd van Noach trouwden de mensen, en werden in huwelijk gegeven, maar namen het woord en de waarschuwingen van Noach niet serieus ...
Dat was in elke tijd zo. Nog nooit anders geweest.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2012, 03:58:12 am »
Vrolijke je lijkt me een vriendelijk iemand, maar ook iemand die niet graag een sterk standpunt inneemt.
In Openbaringen staat dat we er voor moeten waken om middelmatig te zijn, en dat de enige optie dus ¨"heet zijn" behoort te zijn.
Op bepaalde momenten vooral is dat belangrijk, anders missen we dat "one moment in time"
Stel je voor dat je in de tijd van de Messia leeft, en je zegt:  "dit is niet bijzonders"?   Wat kan je dan tegen God zeggen aan het einde van je leven?
We leven nu in zo n tijd ....

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #4 Gepost op: januari 03, 2012, 09:30:38 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 03 januari 2012 om 03:58:
Vrolijke je lijkt me een vriendelijk iemand, maar ook iemand die niet graag een sterk standpunt inneemt.
In Openbaringen staat dat we er voor moeten waken om middelmatig te zijn, en dat de enige optie dus ¨"heet zijn" behoort te zijn.
Op bepaalde momenten vooral is dat belangrijk, anders missen we dat "one moment in time"
Stel je voor dat je in de tijd van de Messia leeft, en je zegt:  "dit is niet bijzonders"?   Wat kan je dan tegen God zeggen aan het einde van je leven?
We leven nu in zo n tijd ....

Sory, maar er is nog nooit een andere tijd geweest als die, waar religies zich daarover strijden, wie het "ware geloof" heeft.
Of heb je nog nooit een geschiedenisboek gelezen?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #5 Gepost op: januari 07, 2012, 02:27:47 am »
Er zijn bijzondere tijden in de geschiedenis;  ook in ons leven.
Vrolijke,ook in jouw leven.  Asl je alles bekiijkt door de NL relativistische bril, loop je misschien de boot mis - dat is niet iets wat ike je toewens.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2012, 04:16:20 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 07 januari 2012 om 02:27:
Er zijn bijzondere tijden in de geschiedenis;  ook in ons leven.
Vrolijke,ook in jouw leven.  Asl je alles bekiijkt door de NL relativistische bril, loop je misschien de boot mis - dat is niet iets wat ike je toewens.

Wil je de "nieuwe tijd" een beetje preciseren?
"Nieuwe tijden" zijn al een paar honderd keer vooruitgezegd worden.

Ik voor mijn part, leef gewoon zoals altijd, en ben niet bang voor 2013, 2014, 2015 of wanneer dan ooit.

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #7 Gepost op: januari 07, 2012, 05:50:23 pm »
@ Harmoniezoeker

quote:

vrolijke schreef op 07 januari 2012 om 16:16:
[...]

Wil je de "nieuwe tijd" een beetje preciseren?
"Nieuwe tijden" zijn al een paar honderd keer vooruitgezegd worden.

Ik voor mijn part, leef gewoon zoals altijd, en ben niet bang voor 2013, 2014, 2015 of wanneer dan ooit.
Ja Harmoniezoeker, kun je wat meer vertellen over waarop je je baseert als je stelt dat 2012 het laatste jaar vóór het aanbreken van een nieuwe tijd zou zijn.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #8 Gepost op: januari 07, 2012, 06:37:58 pm »
@Harmonie zoeker,

Als ik het goed begrijp wordt 2013 een ander jaar dan 2012. Lijkt mij logisch.
2012, wordt ongetwijfeld een ander jaar dan 2011.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #9 Gepost op: januari 09, 2012, 02:23:45 am »
Vrolijke, het is niet een kwestie van bang zijn, maar het aanpakken van een nieuwe kans.
Als je Openbaringen leest, is NL een uitstekende kandidaat om zoals een soort "Babylon" weggevaagd te worden - er is zelfzucht, seksuele ontucht, hoogmoed, misdaad alom.  Maar net zoals er een kans werd aangeboden aan Lot en z`n familie en de mensen in Noach`s tijd, is er ook nu een kans voor mensen die `hun bezoeking` herkennen.
Sun Myung Moon heeft de gezinswaarde van (her)inzegening van huwelijken ingesteld, om mensen hun relaties `bij te stellen`, en meer zich in de richting van hemels fortuin en geluk te begeven.
Die kans is er nu!
Ik ben doodernstig, en het is geen loos geschrijf.  Er is, zoals altijd bij belangrijke beslissingen, niet eeuwig de tijd om te besluiten;  dit jaar is dus een bijzonder jaar ...

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #10 Gepost op: januari 09, 2012, 10:58:00 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 09 januari 2012 om 02:23:
Vrolijke, het is niet een kwestie van bang zijn, maar het aanpakken van een nieuwe kans.
Als je Openbaringen leest, is NL een uitstekende kandidaat om zoals een soort "Babylon" weggevaagd te worden - er is zelfzucht, seksuele ontucht, hoogmoed, misdaad alom.  Maar net zoals er een kans werd aangeboden aan Lot en z`n familie en de mensen in Noach`s tijd, is er ook nu een kans voor mensen die `hun bezoeking` herkennen.
Sun Myung Moon heeft de gezinswaarde van (her)inzegening van huwelijken ingesteld, om mensen hun relaties `bij te stellen`, en meer zich in de richting van hemels fortuin en geluk te begeven.
Die kans is er nu!
Ik ben doodernstig, en het is geen loos geschrijf.  Er is, zoals altijd bij belangrijke beslissingen, niet eeuwig de tijd om te besluiten;  dit jaar is dus een bijzonder jaar ...

Mensen waarschuwen voor "nieuwe tijden" hoort bij het repertoire, die geen ander doel hebben, als mensen in een afhankelijksverhouding te bekomen.

Ik heb geen "nieuwe kans" nodig.
Ik ben een gelukkig mens, die in harmonie met zichzelf en zijn millieu leefd.

We spreken ons nog een keer in 2013.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #11 Gepost op: januari 10, 2012, 01:53:21 am »
Zelfgenoegzaamheid is een gevaar!  Daag jezelf `s uit Vrolijke.  Toen Jezus op aarde was zocht hij naar mensen met sterk geloof en ook visie ..
Nu is het dezelfde tijd.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #12 Gepost op: januari 10, 2012, 02:14:22 pm »
Nog een rede, waarom sommige mensen denken,dat de tijd ophoud in 2013.

http://2.bp.blogspot.com/_68dc2X9bOzA/S39x89DNa7I/AAAAAAAABWU/c7_Mpu_D7NM/s400/Maya+Calendar.jpg

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #13 Gepost op: januari 10, 2012, 03:11:30 pm »

quote:

(...)
Ik wil best geloven dat je het ernstig meent en dat je overtuigd bent, maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag waarom nu juist dit jaar aan te duiden is als laatste jaar voor een nieuwe tijd.
Vrolijke verwijst al naar de Mayakalender met een grappig plaatje. Heeft het met die kalender te maken of heb je een andere reden om 2012 aan te duiden?

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #14 Gepost op: januari 10, 2012, 07:27:13 pm »

quote:

Die kans is er nu!

Sun Myung Moon is een valse Christus.
na 21 december zal het nog een tijd doorgaan.
De wereld zal opgelucht adem halen en nog veel voortvarender zijn eigen wil volgen.
Er zal gelachen worden op tv, waar blijft nu de uitkomst van al die voorspellingen
Ze zullen het verschil niet zien tussen de mayakalender en de wederkomst
Ze gooien alles op één hoop
Ze zullen schamper lachen
Het zal terugkomen in de nieuwjaarconferences
Er zal even een tijd van vrede aanbreken en financieel herstel
ook gelovigen gaan over tot de orde van de dag
de afval zal toenemen
de liefdeloosheid ook omdat deze jeugdgeneratie alleen maar gericht is op zichzelf, het ik en de geesteloze communitycultuur via de blackberry etc
de behoefte aan luxe zal exploderen
en dan overkomt de mensheid plots een onheil

open deur? Vast niet....
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2012, 07:32:03 pm door grondig christelijk »