Auteur Topic: Het jaar voor 2013  (gelezen 18132 keer)

tin

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #105 Gepost op: januari 10, 2013, 01:34:07 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 08 januari 2013 om 01:51:
in de USA  daar is nog wat vrijheid ............/  en op bijna alle gebied zit de samenleving daar beter in elkaar, en iser meer mesnwaardigheid, zelfvertouwen en zelfs ook moed en optimisme.

Het is denk ik niet de bedoeling van dit forum in politieke discussies te geraken, maar bij zo'n uitspraak van  persoonlijke voorkeur over waar het gras het groenst zou zijn op deze planeet,vraagt men er natuurlijk wel om, vandaar dat dat door een paar forumgenoten ook reeds gedaan is.
Hier nog een paar kanttekeningen.
Indachtig dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad zijn, heeft iedere staat of iedere gemeenschap een bepaalde rol te vervullen in het toch zo goed mogelijk leefbaar maken van de maatschappij. De USA is een democratie, hetgeen betekend dat het volk (enige) inbreng heeft. Bovendien is de USA een religieus, of in ieder geval kerkelijk land. Toch is de ikkerigheid, de hang naar het aardse slijk, of hoe we het maar willen noemen er juist ongekend hoog. Het ware daarom te hopen dat men meer naar Joh 3:30 zou handelen: Hij moet wassen, maar ik minder worden.
Ahdoeb

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #106 Gepost op: januari 10, 2013, 02:35:14 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 10 januari 2013 om 10:55:
Wat ben je toch altijd bezig om mensen te werven voor je sekte. Is dat een opdracht van de meester tussen aanhalingstekens? Ik vind dat ook dit op dit forum verboden zou moeten zijn. Om als een soort Jehovah Getuige ook op dit forum telkens weer op de deurbel te drukken en desnoods de voet tussen de deur te houden. Het heeft geen zin, Harmoniezoeker.
Het is denk ik nooit helemaal zinloos. Niet alles is wat het lijkt. Het heeft altijd een bepaalde zin. Het is mogelijk een beproeving tot onderzoeking van geesten en een test van de waakzaamheid en van de slijtage en roestvorming op de eigen wapenrusting. Het is de weg waarover wij lopen waar zich van alles voordoet en van alles aandient met velerlei motieven en eigenaardigheden. Het is een raam waardoor iemand naar binnen kijkt en begint te praten. Open het raam en spreek hem toe en nodig hem uit net zo te doen als jij doet, en verwijs hem naar de deur om binnen te komen. Het nut van een bedelaar voor de gever is niet wat de bedelaar met de gift doet, maar het is hoe de gever hecht aan zijn eigendom en wat de gever doet met het geld dat niet van hem is. En bovendien is er iets mooiers voor de gever: het is een middel om te laten zien welke geestelijke rijkdom er uit hem voortkomt en welk een aangenaamheid het is om in het licht van zijn nabijheid te zijn.

Met mooi zichtbaar daarin een belangrijke les van de risico's van analogie-fouten. Door in beelden te denken van bedelaars, worden we door het beeld als vanzelf verhoogd en gearriveerd. Maar waar wij spreken van een bedelaar kan het in de praktijk zo blijken te zijn dat het geen bedelaar was, maar een prachtige verleiding waar we net even teveel aan toegaven. In ons voorbeeld (het is natuurlijk maar een klein voorbeeldje): de bedelaar kan de schijn zijn, en de vraag van God hoe wij omgaan met de bedelaar, kan de werkelijkheid zijn. Ons gift gegeven onder een hoogmoedig gevoel, kan dan ineens blijken hetzelfde te zijn als de brandoffers waarvan God een afschuw had.

Los daarvan, ben ik ben het hier trouwens inhoudelijk wel met je eens dat het een karakter van een geplande wervingsactie heeft in de aanloop naar een symposium. Dat leert de geschiedenis. December/Januari is namelijk traditioneel voor Harmoniezoeker traditioneel een zoekmaand. dec. 2008 dec. 2009 dec. 2010

Harmoniezoeker zoekt terwijl hij zegt dat hij gevonden heeft.
Laat hem daar dan aanspreekbaar op zijn.
Laten wij dan s.v.p. volharden in het goede te zoeken in recht en waarheid.
Zoals wij aanspreekbaar mogen zijn op wat wij vinden.
Zodat er ook iets voor harmonie-zoekenden valt te vinden.

quote:

Luk.1:17   En hij zal voor Hem heengaan, in den geest en de kracht van Elías, om te bekeren de harten der vaderen tot de kinderen, en de ongehoorzamen tot de bedachtzaamheid ('voorzichtigheid' staat er niet) der rechtvaardigen, om den Heere te bereiden een toegerust volk.
Harten van vaderen worden als kinderen, dat is het weer geloven als een kind door degenen die volwassen waren in geloof en leer. Het is leven in de gesteldheid van de Heilige Geest.
Ongehoorzamen tot bedachtzaamheid der rechtvaardigen, hier staat niet het terugkeren naar de vaderen, maar het terugkeren naar hetgeen de basis was voor de vastheid van de vaderen: de blik op bekering en het verstand gericht op overleggingen van Gods Woord en wat het is dat God vraagt en Hem eer bewijst.

Deze componenten van het ware geloof die hier zijn gepredikt als brug van oud naar nieuw, zijn beide onmisbaar. Om den Heere te bereiden een toegerust volk. Ook op dit forum. Onmisbaar om niet te vervallen in een van de vele uitersten of details die voor denominaties en andere groepen als enig of hoofdzakelijk kenmerk van hun geloof of organisatie kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2013, 03:08:41 pm door small brother »

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #107 Gepost op: januari 10, 2013, 03:07:04 pm »

quote:

small brother schreef op 10 januari 2013 om 14:35:
[...]

Het is denk ik nooit helemaal zinloos. Niet alles is wat het lijkt. Het heeft altijd een bepaalde zin.

Al was het maar om mij te laten beseffen dat vele versschillen van mening die ik heb met Riemer, minimaal zijn en daarmee de moeite waard om over in discussie te gaan.
Met Harmoniezoeker zijn de verschillen zo groot dat discussie nagenoeg zinloos lijkt. Wellicht gebruikt G'd Harmoniezoeker wel om zo te tonen tot welke leugens de staan in staat is. Hoe de Schrift wordt verdraaid, hoe sluw en misleidend deze sekten als JG, ZDA en Moon zijn.

Wat dat betreft maakt het dit forum wel tot een enorm bond gezelschap:
- Vrijzinnigen
- Ongelovigen
- Spiritualisten
- Othodoxen
- Sekten
- Atheisten
Van alles is hier te vinden en allemaal menen we te weten hoe het werkelijk zit  :*)
Allemaal verwijzen we naar de Schrift:
- Om het te zien als een inspirerend verhaal
- Om het af te wijzen als kennisbron.
- Om het te zien als een Spirituele inspiratie
- Om het letterlijk te zien als het Woord ingegeven door G'd de Vader
- Om het te wijzigen naar de eigen religie
- Om het te ontkennen als boek van G'd.
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2013, 03:12:32 pm door learsi »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #108 Gepost op: januari 11, 2013, 06:30:45 am »
Learsi, is het verschil tussen ons net zoals het verschil tussen de discipelen van Jezus en de Schriftgeleerden?
Small Brother, iedereen die een overtuiging heeft behoort anderen uit liefde te bereiken ...
Natuurlijk Zolderworm is het een wervingsactie, omdat dat zo werkt met de Ware Liefde;  we wensen immers met andere mensen God`s liefde te delen?  Relativerende humanistische mensen doen hetzelfde, maar wel op een afstandelijke, eigenwijze manier die nergens toe leidt - kijk maar naar de Griekse cultuur die nergens toe geleidt heeft, en nu eindelijk aan het bedelen is bij Vadertje - Europa?
Ik dring er inderdaad op aan dat alle deelnemers een symposium bijwonen voor de 22ste Februarie.
Achter de computer in onze leinstoel kunnen we de wereld niet veranderen, en God`s Koninkrijk niet realiseren .... toch?

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #109 Gepost op: januari 11, 2013, 10:36:00 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 11 januari 2013 om 06:30:
Learsi, is het verschil tussen ons net zoals het verschil tussen de discipelen van Jezus en de Schriftgeleerden?
Small Brother, iedereen die een overtuiging heeft behoort anderen uit liefde te bereiken ...
Natuurlijk Zolderworm is het een wervingsactie, omdat dat zo werkt met de Ware Liefde;  we wensen immers met andere mensen God`s liefde te delen?  Relativerende humanistische mensen doen hetzelfde, maar wel op een afstandelijke, eigenwijze manier die nergens toe leidt - kijk maar naar de Griekse cultuur die nergens toe geleidt heeft, en nu eindelijk aan het bedelen is bij Vadertje - Europa?
Ik dring er inderdaad op aan dat alle deelnemers een symposium bijwonen voor de 22ste Februarie.
Achter de computer in onze leinstoel kunnen we de wereld niet veranderen, en God`s Koninkrijk niet realiseren .... toch?

Voor sommige is het moeilijk, voor iedereen open te staan, en toch iedereen met zijn eigen "zaligheid" te laten leven.

Ik zie hier veelal het tegenovergestelde. Leven in hun eigen wereldje, en iedereen die niet daaraan wil meedoen, als leprazieke te behandelen.  :nee:

callista

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #110 Gepost op: januari 11, 2013, 11:12:01 am »

quote:

vrolijke schreef op 11 januari 2013 om 10:36:
[...]

Voor sommige is het moeilijk, voor iedereen open te staan, en toch iedereen met zijn eigen "zaligheid" te laten leven.

Ik zie hier veelal het tegenovergestelde. Leven in hun eigen wereldje, en iedereen die niet daaraan wil meedoen, als leprazieke te behandelen.  :nee:

dit kan ik alleen maar beamen...je slaat de spijker op zijn kop.
dat is mij helaas ook opgevallen :>
zo mis je volgens mij wel de essentie

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #111 Gepost op: januari 11, 2013, 12:39:57 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 11 januari 2013 om 06:30:
Natuurlijk Zolderworm is het een wervingsactie, omdat dat zo werkt met de Ware Liefde; we wensen immers met andere mensen God's liefde te delen?

Nou, verenig je dan met andere mensen in plaats van zo op je eigen streepjes te blijven staan en voor je eigen sekte'tje te blijven werven, en de visie van anderen af te kraken.

quote:

Relativerende humanistische mensen doen hetzelfde, maar wel op een afstandelijke, eigenwijze manier die nergens toe leidt - kijk maar naar de Griekse cultuur die nergens toe geleidt heeft, en nu eindelijk aan het bedelen is bij Vadertje - Europa?

De Griekse cultuur van bijna 2000 jaar geleden, die nu aan het bedelen is bij Europa? Ben je wel wakker?

quote:

Ik dring er inderdaad op aan dat alle deelnemers een symposium bijwonen voor de 22ste Februari.
Achter de computer in onze leunstoel kunnen we de wereld niet veranderen, en God's Koninkrijk niet realiseren .... toch?
Bij het symposium van 22 februari ook niet. Want dat wordt alleen maar de lof der collectieve eenzijdigheid. Dat wordt Moon, Moon en nog eens Moon, en wie een andere opvatting heeft mag niet meedoen.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2013, 12:42:14 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #112 Gepost op: januari 11, 2013, 12:40:32 pm »
Zicht
Wat je ziet mis je niet. Want je ziet het.
Maar de kwestie is dat wat je persoonlijk ziet,
volgens jou niet door anderen wordt gezien.

Of toch duisternis?
Als je dan ziet wat een ander niet ziet,
kun je dezelfde fout maken,
en de ander beschouwen als blind.

iemand beschouwen als blind voor inzichten,
is hetzelfde als iemand als lepra-lijder beschouwen:
want je zult liever dan dichterbij te komen,
van afstand heel hard roepen: Onrein, Onrein!

Land-inzicht
Maar als je ziet dat anderen iets niet zien,
dan is de vraag of je hebt gevraagd wat anderen zien,
en hebt gezegd wat jij ziet.

Waar liefde is...
Mogelijk blijken er dan meerdere essenties te zijn;
Mogelijk ben je behulpzaam om jouw essentie te benadrukken;
Mogelijk breng je de focus terug tot essentialia;
Mogelijk komen in het proces totaal andere zaken van essentie aan de oppervlakte.

Alle inbreng is welkom !

pjotr

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #113 Gepost op: januari 11, 2013, 12:48:56 pm »

quote:

small brother schreef op 11 januari 2013 om 12:40:
Zicht
Wat je ziet mis je niet. Want je ziet het.
Maar de kwestie is dat wat je persoonlijk ziet,
volgens jou niet door anderen wordt gezien.
Ik zat gisteren net te denken. Je hecht nogal aan het woord zicht. Daarom geen "voorzichtigheid", terwijl het, althans volgens het woordenboek van Kramers, de betekenis heeft van "behoedzaam, niet ondoordacht"; ik ben zo vrij daaraan toe te voegen "bedachtzaam". Maar je licht de nuance nu wat toe, dank je wel.

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #114 Gepost op: januari 11, 2013, 01:43:32 pm »

quote:

pjotr schreef op 11 januari 2013 om 12:48:

Ik zat gisteren net te denken. Je hecht nogal aan het woord zicht. Daarom geen "voorzichtigheid", terwijl het, althans volgens het woordenboek van Kramers, de betekenis heeft van "behoedzaam, niet ondoordacht"; ik ben zo vrij daaraan toe te voegen "bedachtzaam".
Bij die tekst van gisteren in Lukas  is het belangrijk de klemtoon te houden bij overleggingen in het hart en het nadenken. Voorzichtigheid dekt wel die betekenis, maar kiest voor het stamwoord "zien"  terwijl in de grondtekst het stamwoord "denken" is. Dat geeft iets meer de associatie van denken en piekeren. Vandaar alleen de voorkeur voor "bedachtzaamheid" boven "voorzichtigheid". Qua betekenisveld dekt echter ook voorzichtigheid hetzelfde begrip. Ons Nederlands taalgevoel is kennelijk minder subtiel..
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2013, 02:12:36 pm door small brother »

tin

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #115 Gepost op: januari 11, 2013, 11:18:00 pm »

quote:

learsi schreef op 10 januari 2013 om 15:07:[/

Wat dat betreft maakt het dit forum wel tot een enorm bond gezelschap:
- Vrijzinnigen
- Ongelovigen
- Spiritualisten
- Othodoxen
- Sekten
- Atheisten
Van alles is hier te vinden en allemaal menen we te weten hoe het werkelijk zit  :*)

@ Learsi
@ Small Brother
Kreeg ineens een "it's a small world" (Disneyland, California) gevoel van jullie laatste bijdragen aan dit topic. Vrolijk samen, hoe verschillend we ook zijn. Dank!

@ Vrolijke
@ Callista
Ook waar wat jullie schreven, mijn nuchterheid is weer wat terug!
Ahdoeb

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #116 Gepost op: januari 12, 2013, 08:35:43 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 10 januari 2013 om 04:29:
(...)
Trajecto, Jezus zei dat Zijn Koninkrijk niet van deze wereld was, maar hij bedoelde natuurlijk "niet van deze zondige wereld" , want Hij kwam om het Koninkrijk op aarde te stichten.  Dit betekent een `wereld` gericht op God gerichte gezinswaarden.

Ja en nee.
Wat je zegt dat hij natuurlijk bedoelde volgens jou, daar kan ik in zekere zin mee instemmen, maar dan vat ik je woorden anders op dan jij ze bedoelt, denk ik. Dat blijkt me uit wat je vervolgens zegt.
Deze (zondige) wereld kan niet worden omgezet in het koninkrijk dat niet van deze wereld is -- deze stoffelijke wereld is zoals ze is, maar wel heeft de mens mogelijkheid om van de "zonde-natuur" te gaan ontstijgen.  
(Maar kennelijk is deze visie van mij heel anders dan die die jij hebt -- je lijkt een soort van hemels aardrijk te verwachten.(?))

quote:

God gerichte gezinswaarden kan slechts beginnen met de Messias;  Jezus kon niet trouwen omdat hij werd verworpen door de Joodse religieuze gemeenschap, en op de berg der Verheerlijking werd aan Hem bekend gemaakt dat Hij de weg van het kruis moest gaan.  In die zin, kon Hij Zijn missie om God`s Koninkrijk te vestigen niet volbrengen, en kon Jezus slechts geestelijke redding verschaffen - Christenen, lichamelijk, gingen de weg op samen met lijden, en de Joden gingen de weg van de verstrooing ...

Wat is dat nu voor onzin dat Jezus ten behoeve van ideale gezinnen kwam prediken?
(Begrijp me goed: ik ben geen tegenstander van ideale gezinnen -- verre van dat. Ik ben er zelfs een warm voorstander van en ik vind dat het belang van gezinswaarden onvoldoende in de belangstelling staat in de huidige tijd.)

quote:

Nu is het een nieuwe tijd en Rev, Moon en Zijn vrouw zijn de Ware Ouders van de mensheid, en beginnen nu als de wedergekomen Christus, met een neuwe naam, de nieuwe voorzienigheid van de Huwelijksinzegeningen op wereldniveau.

Dit is de diepe betekenis van die Huwelijksinzegeningen, en ik hoop dat je het nader kan onderzoeken.

Wat ik moet denken bij "Ware Ouders van de mensheid" weet ik niet -- een wat vreemde verheffing van twee mensen -- de Moon-volgers zien dat zeker zo.
Of ik ga komen onderzoeken op een symposium dat valt te betwijfelen. Ik denk van niet. Voorlopig doe ik het maar even hier en ik heb nog niet echt iets gehoord dat me doet besluiten naar Amsterdam te snellen.

quote:

Ook Learsi en Nicodemus, die zeer religieus is, heeft die verantwoordelijkheid.  Ook in de tijd van Jezus waren zeer religieuze mensen zoals Learsi, bijv. de Essenen, Saduzeeres, Farizeeres, maar konden zich uiteindelijk niet verenigen met Jezus als de Messias, wat hun verantwoordelijkheid was.
Nu is het een bjzondere tijd in God`s voorzienigheid, en de huewelijksinzegeningen zijn voor iedereen een mogelijkheid om een nieuw begin te maken.  Mensen die ongetrouwd zijn kunnen voorgesteld worden aan internationale kandidaten die ook belangstelling hebben voor dieze visie.
In Amsterdam, Argonauten straat, zouden jullie wellicht een symposium kunnen bijwonen. Iedere zaterdagmiddag is er een symposium.  Kijk alsjeblieft op de internet, google, UPF. nl

Een huwelijk is een goede zaak maar wat is dat toch dat jullie het doen voorkomen (ik zeg maar even jullie want ik neem aan dat het een soort grondregel van de UPF is) alsof dat het ultieme doel of tenminste de start van een geestelijk leven zou zijn? Dat vind ik echt vreemd en het doet vermoeden dat er geen werkelijke diepgang is.
( Ik heb overigens even ge-googled en voor de Nederlandse website moet je niet UPF invullen zoals jij opgeeft, maar upf-nederland )

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #117 Gepost op: januari 14, 2013, 04:30:22 am »
Vnad zondige manier van leven `ontstijgen`, is precies waar het omgaat gedurende de heilige Huwelijks inzegening van de verenigingsbeweging.

Het ideaal moet worden gesticht op deze aarde, want dat is God`s oorspronkelijke doel van `scheppen`;  jezus zei ook:  Uw will geschiede in de hemel also op de aarde.

Waarom schrijf je dat het onzin is , betr. ideale gezinnen?
Alles begint bij het huwelijk en het gezin.  De messias is ook de enige die de fout van Adam en Eva kan herstellen - hun ongehoorzaamheid, en daardoor hun onvermogen een goede geslachtslijn , of bloedlijn, te beginnen.
Uiteraard, worden Hij en Zijn bruid, de herstelde Evan, dan de Ware geestelijke ouders van de mensheid - zoiets groots behoort iedere gelovige interesse te inspireren zou ik zeggen .........

Ik hoop echt Trajecto dat je de moed en belangstelling hebt om te komen - je zult er nooit spijt van hebben!!!

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #118 Gepost op: januari 14, 2013, 09:46:13 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 14 januari 2013 om 04:30:
Vnad zondige manier van leven `ontstijgen`, is precies waar het omgaat gedurende de heilige Huwelijks inzegening van de verenigingsbeweging.

Het ideaal moet worden gesticht op deze aarde, want dat is God`s oorspronkelijke doel van `scheppen`;  jezus zei ook:  Uw will geschiede in de hemel also op de aarde.

Waarom schrijf je dat het onzin is , betr. ideale gezinnen?
Alles begint bij het huwelijk en het gezin.  De messias is ook de enige die de fout van Adam en Eva kan herstellen - hun ongehoorzaamheid, en daardoor hun onvermogen een goede geslachtslijn , of bloedlijn, te beginnen.
Uiteraard, worden Hij en Zijn bruid, de herstelde Evan, dan de Ware geestelijke ouders van de mensheid - zoiets groots behoort iedere gelovige interesse te inspireren zou ik zeggen .........

Ik hoop echt Trajecto dat je de moed en belangstelling hebt om te komen - je zult er nooit spijt van hebben!!!
Ik ben lang geleden daar bij jullie in Amsterdam geweest. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ik heb nooit meer zo gelachen als toen. Wat een onzin was dat allemaal.
Tato na vicikitsate

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #119 Gepost op: januari 15, 2013, 12:53:07 am »
Spotterij is een zonde tegen de Heilige Geest die niet te vergeven is;  nederig berouw is de enige weg ...