Auteur Topic: Het jaar voor 2013  (gelezen 17718 keer)

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #120 Gepost op: januari 15, 2013, 09:49:08 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 15 januari 2013 om 00:53:
Spotterij is een zonde tegen de Heilige Geest die niet te vergeven is;  nederig berouw is de enige weg ...
De Heilige Geest maakt een uitzondering voor spotternij over de Moon-sekte, omdat de Moon-sekte in de jaren zestig zeer actief was als wapenproducent, met name voor het leger van Zuid-Korea, en zijn aanhangers liet werken in de wapen-industrie. Moons zoon Kook Jin Moon is de eigenaar van Kahr, een wapenproducent in de Verenigde Staten. En dan maar kletsen over liefde.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2013, 10:12:03 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

tin

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #121 Gepost op: januari 15, 2013, 11:35:35 am »

quote:

Zolderworm schreef op 14 januari 2013 om 09:46:
[...]

Ik ben lang geleden daar bij jullie in Amsterdam geweest. Ik heb er nooit spijt van gehad. Ik heb nooit meer zo gelachen als toen. Wat een onzin was dat allemaal.

Aha, ik dacht al, zo uitbundig lachen is toch niet vriendelijk, maar als je er zelf geweest bent...  
Ik kan mij wel voorstellen dat het na diep vorsen naar de essentie van religie en naar de werkelijkheid  van het bestaan, een dergelijke meeting humoristische afwisseling was.
Ahdoeb

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #122 Gepost op: januari 15, 2013, 12:00:16 pm »

quote:

tin schreef op 15 januari 2013 om 11:35:
[...]

Aha, ik dacht al, zo uitbundig lachen is toch niet vriendelijk, maar als je er zelf geweest bent...  
Ik kan mij wel voorstellen dat het na diep vorsen naar de essentie van religie en naar de werkelijkheid  van het bestaan, een dergelijke meeting humoristische afwisseling was.

Ik ben ook al dikwijlder "exotische" religieuze exkursies gemaakt.

Bij "Jesuspeople" en bij "Scientology", om maar twee voorbeelden te noemen. Van de Scientologen heb ik zelfs dat boek von Ron Hubbart.

Ik zal nooit begrijpen, dat mensen aan zo´n kul kunnen geloven.

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #123 Gepost op: januari 15, 2013, 12:00:32 pm »

quote:

tin schreef op 15 januari 2013 om 11:35:
[...]

Nou, het vreemde was destijds ook dat er daar bij de Moon-sekte één persoon was van wie ik vond dat ze wél zinnige dingen zei, maar van wie de anderen naderhand zeiden (toen ze even naar de W.C. was) dat ze haar maar een vreemd persoon vonden.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik de Mooners destijds in Amsterdam op zich wel aardig vond. Maar wel erg naïef soms. De meesten beseffen totaal niet wat er werkelijk achter de sekte schuil gaat. In ieder geval heb ik toen hun leerstellingen bestudeerd om goed contact met ze te kunnen hebben, niet omdat ik er zelf in geloofde.
Ik weet wel dat mijn moeder het toen niet goed vond dat ik erheen ging, omdat ze bang was dat ik een sekte verzeild zou raken. Maar daar hoefde ze echt niet bang voor te zijn, want feitelijk zag ik niets in de Moon-sekte. Ik was alleen maar iemand die erg graag met allerlei mensen over religie praatte, inclusief de Mooners.

Het is net als met dieronderzoek. Om de aapjes te kunnen begrijpen moet je zelf de aapjes in het wild hebben gezien. Hetzelfde geldt voor de leden van de Moon-sekte. Daarom begrijp ik Harmoniezoeker ook zo goed.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2013, 12:22:53 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Pottenbakker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #124 Gepost op: januari 15, 2013, 12:55:19 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 02 januari 2012 om 01:44:
Duidelijke uitleg en begrip betreffende alle aspecten van het leven zijn nu slechts via de Goddelijke Beginselen te beseffen in deze tijd; woorden van de Heer van de Wederkomst, Sun Myung Moon.  Korea is ook het enige land in de wereld wat een voorbeeld kan laten zien op het gebied van patriottisme, familie tradities, economie, wetenschap etc.
In het jaar 2012 is het belangrijk om dit serieus te nemen, want dit jaar is het laatste voordat er een nieuwe tijd aanbreekt.

Beste Harmoniezoeker,
Dit is het enige Schriftuurlijke antwoord op de vraag hoe wij enthousiast over de wederkomst kunnen worden, namelijk door 'in Christus' te zijn!
Wie hier op aarde Christus niet als zijn hoogste goed (Ps. 16:2) kent, voor hem wordt de wederkomst een dood artikel "van zijn belijdenis".
Eenheid met Christus!
Maar hoe kunnen wij concreet in ons verlangen naar de wederkomst groeien.
In de prediking, deze draagt de belofte voortdurend verder de toekomst in,
totdat Christus op de wolken terugkomt.
Jezus zelf zegt immers:
"En dit evangelie van het koninkrijk zal verkondigd worden in de hele wereld tot een getuigenis voor alle naties; en dan zal het einde komen" (Matt. 24:14).
Hopelijk mag deze bijdrage, bijdragen tot een herorientatie van jouw inzicht,
omtrent de "wederkomst"/einde van deze wereld!
Een hartelijke Groet.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #125 Gepost op: januari 16, 2013, 12:43:19 am »
Pottenbakker, de wederkomst heeft heeft al plaatsgevonden;  zie studie hieronder:

Dit is een van de kortste, maar zeker de belangrijkste bijbelstudie die u ooit heeft gedaan. Het gaat over de Wederkomst.

De eerste komst van de Messias vond niet op een miraculeuze wijze plaats,  bijv. vanuit de lucht of zo, zoals voorspeld was in het OT boek Daniel, maar op een gewone manier, geboren van een vrouw, zoals dat was voorspeld in het boek Michah 5:2. Sommige mensen beweren dat Daniel profeteerde m.b.t. de wederkomst, maar in Romeinen 10:4 lezen we dat `Christus het einde van de wet is` en in Matt.11:13 lezen we dat alle profetieen slechts tot aan Johannes geldig waren. Zijn profetie was dus bedoeld voor de eerste komst, en we behoren `wolken` of `lucht` (termen die worden gebruikt m.b.t. de wederkomst in het OT en eht NT) dus symbolisch op te vatten, namelijk een heilige en pure sfeer.  Wolken worden immers gevormd door pure waterdamp en laten vuile bestanddelen achter in het water, van waaruit het komt.  In Hebr.12:1  lezen we dat wolken grote groepen wezens kunnen betekenen.  Christus zal dus verschijnen onder een grote groep mensen die zich relatief hebben afgescheiden van het kwaad.

Mensen hebben gewoonlijk hun ogen tot de lucht en de hemel (vaak gebruikt als symbool voor puurheid en goedheid) gericht, daar ze niets goeds verwachtten van dingen die uit de aarde voorkomen. Desondanks werkte God altijd door mensen van geloof, op aarde geboren, net als ons allemaal.

Een voorbeeld van een tweede komst vinden we in het verhaal van Johannes de Doper. In Maleachi 4:5, lezen we dat God de profeet Elijah, die 850 jaar daarvoor leefde, weer naar de aarde zou sturen.  Jezus z`n woorden in Matt.11:14 en 17:13 maken het duidelijk dat Johannes die positie innam, daar zowel hij als Elijah dezelfde missie hadden, namelijk, het Joodse volk voorbereiden en verbinden met God.

Hier zien we dus een duidelijk voorbeeld van het feit dat een `Wederkomst` niet altijd in de vorm van de zelfde persoon hoeft plaats te vinden.  In Openbaringen 2:17 en 19:13 is er daarom geschreven dat Christus met een `nieuwe naam zal komen, die slechts degene die de naam draagt zal kennen.

Dat is precies wat er gebeurde in de Koreaanse Bergen, op die paasmorgen van 1936, toen Jezus verscheen aan de jonge Sun myung Moon, die wanhopig aan het bidden was, en hem vroeg om verder te gaan met de missie om het Koninkrijk der Hemelen te vestigen door het bouwen van ideale gezinnen. Als de wedergekomen Christus dus, met de nieuwe naam , de Ware Ouders van de mensheid.

Veeg het aub niet van de tafel, maar bidt, vast, mediteer ...  (en reageer alsu wilt!!!)

Zie ook www.reverendsunmyungmoon.org en www.upf.nl

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #126 Gepost op: januari 16, 2013, 12:47:19 am »
Zolderworm.  Kennelijk vertegenwoordig jij `het zaad dat op de weg terecht kwam` in de gelijkenis van de zaaier.
Jammer van zo`n leven.  Maak een nieuw begin, beveel ik aan, en begin met een nieuwe naam, want `Zolderworm`, impliceert al iets "droogs, stoffigs en doods".  Als je zo besluit wens ik je veel sterkte op je verdere levensweg ...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #127 Gepost op: januari 16, 2013, 12:50:46 am »
Vrolijke, je bent iemand die wel aardig is maar niet veel karakter toont.  Je zult toch een keer moeten kiezen in het leven.  Mensen die `lauw` zijn, kunnen maar weinig bijdragen in de samenleving.  Het is beter koud of heet te zijn, dat betekent, ergens voor kiezen, en je ervoor geven ...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #128 Gepost op: januari 16, 2013, 12:56:54 am »
Tin, ik denk niet dat er sprake was van oprecht vorsen naar de essentie van het bestaan.  Mensen die God, en de Heilige Geest afwijzen, kunnen noch echt oprecht, noch iets goeds bijdragen aan de samenleving, want ze waaien uiteindelijk met de wind mee, als` zaad` op de weg.
Natuurlijk is er altijd hoop dat ze iemand tegen komen die ze kan overtuigen, maar de mens is soms behoorlijk hardnekkig.  Dit is het tragische van de zonde die inde harten van de mensen kan werken.  Nu is er wel een uitkomst via de de Goddelijke Beginselen, en de opkomst van de cultuur uit het Verre Oosten, een cultuur die meer innerlijk is/

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #129 Gepost op: januari 16, 2013, 09:50:28 am »
Harmoniezoeker, ik heb slechts vijf armzalige zintuigen en een stel simpele hersenen, en kan dus niet ervaren of er echt een God is en al helemaal niet hoe die eruit ziet. Het zelfde geldt voor jou. Alleen maak jij jezelf wijs dat je het allemaal wel weet, en ik doe dat niet. Dat maakt mijn leven een stuk avontuurlijk en boeiender dan jouw leven. Niets is zo saai, lijkt me, als het allemaal zogenaamd al precies te weten. Maar blijkbaar hebben sommige mensen daar behoefte aan omdat ze bang zijn voor de vrijheid en de onzekerheid van het leven.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2013, 11:13:42 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #130 Gepost op: januari 16, 2013, 10:24:22 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 januari 2013 om 00:50:
Vrolijke, je bent iemand die wel aardig is maar niet veel karakter toont.  Je zult toch een keer moeten kiezen in het leven.  Mensen die `lauw` zijn, kunnen maar weinig bijdragen in de samenleving.  Het is beter koud of heet te zijn, dat betekent, ergens voor kiezen, en je ervoor geven ...

Ik weet niet, wat ik zou moeten kiezen.
Ik heb gekozen voor mijn manier van leven.
En ik denk dat er weinig zijn, die tevredener door´t leven gaan als ik.

Ik tracht ernaar, de wereld better te verlaten, als dat ze was, als ik kwam.

tin

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #131 Gepost op: januari 16, 2013, 01:43:38 pm »

quote:

vrolijke schreef op 16 januari 2013 om 10:24:
[...]

Ik tracht ernaar, de wereld better te verlaten, als dat ze was, als ik kwam.

Hé, dat is ongeveer dezelfde regel als ik in het kennismakings- topic schreef.
Tracht ik dus ook, een eerste daarvoor is volgens mij alles wat het (een grotere waarheid) in ieder geval NIET is terzijde te schuiven. En daar zijn wel een aantal voorbeelden te geven op dit forum....
Ahdoeb

callista

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #132 Gepost op: januari 16, 2013, 04:35:31 pm »

quote:

tin schreef op 16 januari 2013 om 13:43:
[...]

Hé, dat is ongeveer dezelfde regel als ik in het kennismakings- topic schreef.
Tracht ik dus ook, een eerste daarvoor is volgens mij alles wat het (een grotere waarheid) in ieder geval NIET is terzijde te schuiven. En daar zijn wel een aantal voorbeelden te geven op dit forum....

ik sluit me daar ook bij aan. :ja:
lijkt me toch wat belangrijker dan alle teksten uit de bijbel uit je hoofd te leren en op te dreunen en menen dat je de waarheid en wijsheid in pacht hebt  :>
en erger: dat proberen anderen op te dringen als enig zaligmakende visie en leer, want het is hoofdzakelijk de leer, die dan de hoofdrol speelt.
en dan verdwijnt meestal de spiritualiteit.
bovendien betekent dat vaak  het einde van het zelfdenkend vermogen.

probeer 'goed' te leven, zo goed mogelijk om te gaan met je naaste .
daaronder vallen ook de dieren en het milieu.
die laatsten worden nogal eens vergeten helaas, omdat velen zich hoger achten dan de dieren, daar ze zich b.v. als kroon op de schepping zien. :'(

en:  wat je zaait, zul je oogsten.
en:  wat u niet wil dat u geschiedt....etc....

dan ben je al een eind op de goede weg i.m.o.

tin

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #133 Gepost op: januari 16, 2013, 07:33:24 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 16 januari 2013 om 00:56:
   de opkomst van de cultuur uit het Verre Oosten, een cultuur die meer innerlijk is/
Verschillende delen van de wereld gezien hebbende moet ik zeggen dat er werkelijk weinig verschil is in het spiritueel niveau van de mensen in verschillende gebieden. Men zou hoogstens kunnen zeggen dat Europa, maar om voor de hand liggende redenen uiteraard ook China, naar verhouding erg onkerkelijk zijn. Maar dit hoeft nog niet zo veel te zeggen over het spiritueel niveau. Wel vind ik dat in oude aziatische geschriften, of moderne commentaren daarop, veel wijsheid te vinden is voor de zoeker, maar daar houdt de moon beweging zich nu juist niet mee bezig. En de moderne Aziaat helaas veel te weinig. Men kan de groepering zo gek niet verzinnen of er zit wel een groepje van in bepaalde Aziatische landen. Maar nogmaals: met iets spiritueels, of innerlijks, heeft dit weinig te maken
Ahdoeb

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #134 Gepost op: januari 17, 2013, 02:17:53 am »
Tin, hoe weet je dat de Moon beweging zich niet bezig houdt met die innerlijke aspecten?  Denk je dat spirtuele zaken niet samenhangen met het feit of mensen zich wensen te verbinden in een soort verband, kerk of ander soort gemeenschap?
Vrolijke, dat is een nobel sstreven, maar denk je dat dit kan worden volbrengen door zelfgenoegzaamheid en middelmatigheid.  Dit is geen oordeel, maar omdat ik je lief heb als een broeder probeer ik je een beetje wakker te schudden met een goed motivatie ... wat van een symposium in Amsterdam?
Ik kan je verzekeren dat dit je streven om de wereld beter te verlaten meer reeel zal maken.
Zolderworm, zeker weten geeft overtuiging, wat weer kracht en resultaat oplevert.  Dit is een zegen, en ik ben daar dankbaar voor.
Het lijkt erop dat je een tweede kans hebt gekregen van God.
Ik was wellicht wat hard voor je, maar het feit dat je je toch in een dialoog waagt, bewijst dat je belangstelling hebt voor een betere wereld.  Kijk `s naar Romeinen 1:20, zelfs alhoewel je niet van teksten houdt.  Je komt waarschijnlijk van een religieuze achtergrond, en het feit dat er geen excuus is, klinkt ernstig ...  Als je de schoonheid van de natuur aanschouwt, is er inderdaad geen excuus.

Learsi is net zo religieus als Saulus voor zijn bekering;  Saulus werd Paulus, dus Learsi kan ook `Pearsi` worden,  denk ik, en ook naar het symposium komen ...