Auteur Topic: Het jaar voor 2013  (gelezen 18158 keer)

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #150 Gepost op: januari 19, 2013, 03:39:47 am »
Hartelijk dank Small Brother en Learsi voor de wwardevolle bijdrage.
Zolderworm, is typisch iemand die `too smart for his own good` door het leven gaat, en door gebrek aan wil en bereidheid om zich voor God te vernederen verwarring zaait onder goed willende mensen door leugens en valse informatie.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #151 Gepost op: januari 19, 2013, 03:54:37 am »
learsi, want vond je van mijn uitleg van de andere wang toekeren, mbt een voorouderlijke schuld, bijv. de `schuld` die de blanke man heeft mbt de `zwarte` man?

Ozombi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #152 Gepost op: januari 19, 2013, 04:54:48 am »
small brother::
Je doet enkele uitspraken die je op geen enkele manier kan staven. De bedoeling is niet het forum te ontregelen, want dat zou nog veel eenvoudiger zijn dan de werkelijke motivatie om in dit forum te posten.

Laten we het ook maar niet hebben over het verspreiden van valse informatie. Strikt genomen is de informatie die ikzelf tracht over te brengen niet eens in strijd met het door velen zo geliefde woord van God van de bijbel. Het verschil zit 'm in de letterlijke dan wel geestelijke benadering daarvan. Moet ik dus oren hebben naar de afkeuring van mensen die zich niet kunnen vinden in de meer geestelijke uitleg van bijbelteksten, terwijl nota bene de bijbel een boekwerk is dat ter ontwikkeling van de menselijke geest is samengesteld?!

Zodoende zijn enkele van jouw uitspraken daaromtrent nogal twijfelachtig. Is het misleidend om anderen aan te sporen zelf te zoeken naar juiste betekenissen en ideeen? Het is juist misleidend dat niet te doen.

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #153 Gepost op: januari 19, 2013, 10:36:42 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 januari 2013 om 03:54:
learsi, want vond je van mijn uitleg van de andere wang toekeren, mbt een voorouderlijke schuld, bijv. de `schuld` die de blanke man heeft mbt de `zwarte` man?

Inderdaad heeft het blanke ras en helaas ook het christendom een enorme voorouderlijke schuld richting vele volken, waaronder de negroïde, indiaanse  en joodse mens.

Uiteindelijk heeft het (christelijke) blanke ras veelvuldig negroïde, indiaanse  en joodse mens geslagen en niet andersom.

Echter bezien op de uitleg over de bedoeling van de wang toekeren, zouden niet wij blanken (even van uitgaand dat jij blank bent), maar juist de negroïde, indiaanse en joodse mens.  De blanke mens heeft immers de negroïde, indiaanse  en joodse mens veelvuldig uit de hoogte geslagen met de rechter backhand.

Doordat nu de negroïde, indiaanse en joodse mens het (christelijke) blanke ras de andere wang zou toekeren, zouden we hen moeten slaan met de binnenzijde van onze rechterhand, waarmee we zouden erkennen dat zij gelijk aan het (christelijke) blanke ras zijn, of ons compleet belachelijk te maken door met de linker (backhand) te slaan.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 10:37:30 am door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #154 Gepost op: januari 19, 2013, 10:40:19 am »

quote:

Ozombi schreef op 19 januari 2013 om 04:54:
small brother::
Strikt genomen is de informatie die ikzelf tracht over te brengen niet eens in strijd met het door velen zo geliefde woord van God van de bijbel. Het verschil zit 'm in de letterlijke dan wel geestelijke benadering daarvan.

Hierdoor ben ik eigenlijk best wel verheugd met jou aanwezigheid en bijdragen, opdat ik hoop dat vele christenbroeders (en zusters) hierdoor de gevaren van het geestelijk nemen van het Woord van G-d zullen gaan inzien. Je bent daarin het negatieve voorbeeld.

Dank je daarvoor, ;)

callista

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #155 Gepost op: januari 19, 2013, 11:22:26 am »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 10:40:
[...]

Hierdoor ben ik eigenlijk best wel verheugd met jou aanwezigheid en bijdragen, opdat ik hoop dat vele christenbroeders (en zusters) hierdoor de gevaren van het geestelijk nemen van het Woord van G-d zullen gaan inzien. Je bent daarin het negatieve voorbeeld.

Dank je daarvoor, ;)

ook mijn dank, met dit verschil dat ik 'negatief' verander in  'positief'.  :ja:
de Bijbel is een geestelijk geloofsboek en geen weergave van letterlijk plaatsgevonden gebeurtenissen.
daarom staat er ook meerdere malen [7x] : "Wie oren heeft die hore"

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #156 Gepost op: januari 19, 2013, 12:23:17 pm »

quote:

callista schreef op 19 januari 2013 om 11:22:

ook mijn dank, met dit verschil dat ik 'negatief' verander in  'positief'.  :ja:
de Bijbel is een geestelijk geloofsboek en geen weergave van letterlijk plaatsgevonden gebeurtenissen.
daarom staat er ook meerdere malen [7x] : "Wie oren heeft die hore"

Er is een verschil tussen geestelijk en vergeestelijken.
G'd is Geest(elijk).
Maar letterlijke aanwijzingen vergeestelijken is heel iets anders, dat is vrijzinnigheid.

Met je opmerking geef je (naar mijn mening) aan teveel in de afgedwaalde vrijzinnige vergeestelijking te zitten en daarmee nu net niet hoort met haar oren.

tin

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #157 Gepost op: januari 19, 2013, 01:05:21 pm »

quote:

callista schreef op 19 januari 2013 om 11:22:
[...]

"Wie oren heeft die hore"
Inderdaad. De gevaren van het letterlijk nemen van de bijbel zijn helaas wel heel gemakkelijk overal om ons heen te zien.  Zonde van een boek waar zoveel wijsheid uit te halen is.
Ahdoeb

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #158 Gepost op: januari 20, 2013, 04:16:16 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 januari 2013 om 03:39:
Hartelijk dank Small Brother en Learsi voor de wwardevolle bijdrage.
Zolderworm, is typisch iemand die `too smart for his own good` door het leven gaat, en door gebrek aan wil en bereidheid om zich voor God te vernederen verwarring zaait onder goed willende mensen door leugens en valse informatie.
Ik ben zojuist hier achter mijn computer door m'n stoel gezakt. Zou het een teken van God zijn dat ik niet nederig genoeg ben? Overigens was ook Jezus `too smart for his own good'. Dus ik bevind met in goed gezelschap.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 04:21:31 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #159 Gepost op: januari 20, 2013, 07:20:53 pm »

quote:

small brother schreef op 18 januari 2013 om 13:57:
[...]
Dat is de waarheid bekeken vanuit een liefdeloze hartsgesteldheid. Een goed voorbeeld om jezelf eens aan te spiegelen en je te bekeren!!
Ik ben het met je eens dat de wetenschap van het menselijk gedrag vaak afstandelijk en, zo je wilt, liefdeloos is. Zeker als de mens als een soort dierlijke automaat wordt beschouwd. Maar dat is nu eenmaal zoals het onbewuste werkt. We kunnen hier geen wetenschap bedrijven zonder liefdeloos te zijn. Als we onze "proefkonijnen" maar goed behandelen. Met zich bekeren heeft dit niets te maken, zou ik denken. Het lijkt me niet nodig dat alle gedragswetenschappers zich zouden moeten bekeren en vervolgens hun wetenschap van het menselijk gedrag afzweren.
Tato na vicikitsate

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #160 Gepost op: januari 20, 2013, 07:57:59 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 20 januari 2013 om 19:20:
Ik ben het met je eens dat de wetenschap van het menselijk gedrag vaak afstandelijk en, zo je wilt, liefdeloos is. Zeker als de mens als een soort dierlijke automaat wordt beschouwd. Maar dat is nu eenmaal zoals het onbewuste werkt. We kunnen hier geen wetenschap bedrijven zonder liefdeloos te zijn. Als we onze "proefkonijnen" maar goed behandelen. Met zich bekeren heeft dit niets te maken, zou ik denken. Het lijkt me niet nodig dat alle gedragswetenschappers zich zouden moeten bekeren en vervolgens hun wetenschap van het menselijk gedrag afzweren.
Daar had ik het niet over. Er is een verschil tussen emotioneel en liefdeloos. Liefdeloos was waar ik het nu even over had. Het beeld van lachen in de dierentuin, je weet wel.. Maar waar het gaat om emotie, ben ik graag met je eens dat de wetenschap zich er liever zonder stelt, en zie ik graag jouw inzet voor minder emotioneel en méér analytisch. Want dat is essentieel om tussen de klippen van waarheid en recht en geloof door te kunnen laveren.

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #161 Gepost op: januari 20, 2013, 09:29:43 pm »

quote:

small brother schreef op 20 januari 2013 om 19:57:
[...]

Daar had ik het niet over. Er is een verschil tussen emotioneel en liefdeloos. Liefdeloos was waar ik het nu even over had. Het beeld van lachen in de dierentuin, je weet wel.. Maar waar het gaat om emotie, ben ik graag met je eens dat de wetenschap zich er liever zonder stelt, en zie ik graag jouw inzet voor minder emotioneel en méér analytisch. Want dat is essentieel om tussen de klippen van waarheid en recht en geloof door te kunnen laveren.
Als iemand een volgeling is van een persoon die zich voorgeeft een nieuwe messias te zijn, en die de absolute huwelijkstrouw predikt en van zijn volgelingen eist, en vervolgens zelf enkele buitenechtelijk kinderen blijkt te hebben, en dit uiteindelijk tracht te rechtvaardigen door te stellen dat deze buitenechtelijke kinderen zijn verwekt om het grote doel van zijn kerk te realiseren, dan is dit volkomen belachelijk. Daar ging het namelijk om. Ik kan er niets ander van maken. Het spijt me.
Tato na vicikitsate

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #162 Gepost op: januari 21, 2013, 02:17:08 am »
Learsi, ik zakte ook bijna door mijn stoel.
Zouden vertegewoordigers van het blanke ras nu met de andere kant van hun hand andere rassen moeten neerslaan???
Het is meer zo dat het blanke ras nu `klappen` kan verwachten van andere rassen, wat we nu zien in de vorm van terrorisme.  DE westerlingen gaan immers door met extremem vormen van materialisme, sexuele corruptie en zelfzucht?  God kan niet altijd werkeloos bliven toekijken, en als mensen gewoon niet willen veranderen, trekt God zich terug, en laat Satan de vrije hand ...  dat is, tenzij, de mensen tot inkeer komen, en zich overgeven aan onzelfzuchtige liefde en dienstbaarheid.  Vooral ook in de derde wereld!

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #163 Gepost op: januari 21, 2013, 11:09:45 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 21 januari 2013 om 02:17:
Learsi, ik zakte ook bijna door mijn stoel.
Zouden vertegewoordigers van het blanke ras nu met de andere kant van hun hand andere rassen moeten neerslaan???

Nee, want met de linkerhand slaan was helemaal een blamage !

quote:

Het is meer zo dat het blanke ras nu `klappen` kan verwachten van andere rassen, wat we nu zien in de vorm van terrorisme.  DE westerlingen gaan immers door met extremem vormen van materialisme, sexuele corruptie en zelfzucht?  God kan niet altijd werkeloos bliven toekijken, en als mensen gewoon niet willen veranderen, trekt God zich terug, en laat Satan de vrije hand ...  dat is, tenzij, de mensen tot inkeer komen, en zich overgeven aan onzelfzuchtige liefde en dienstbaarheid.  Vooral ook in de derde wereld!

Inderdaad zijn de meest gevaarlijke tegenstanders degenen die NIETS te verliezen hebben.

Inderdaad, wanneer G'd Zich terugtrekt en daarbij Zijn zegen, dan krijgt de satan meer ruimte. De duisternis kan oprukken alleen als het Licht zich terugtrekt, niet andersom. De duisternis kan geen licht verdrijven van zichzelf, maar krijgt pas de overhand als we het licht afschermen of uitdoen. Net als in de natuurkunde.
Dat is nu precies wat we helaas in onze christelijke kerken zien gebeuren momenteel, waardoor het eng aan het instorten is.

Dat satan de islam nu gebruikt om angst en paniek te zaaien ben ik ook met je eens.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #164 Gepost op: januari 22, 2013, 12:17:57 am »
Learsi, we zijn het vaak eens, maar alleen als je je verdiept in de Goddelijke Beginselen, naar een symposium komt en de internationale Huwelijks inzegening kan bijwonen volgende maand, kunnen we nieuwe niveau`s van eenheid en harmonie ontdekken, alsmede hogere sferen van ware liefde.  Wees sterk en moedig, en besluit om een keertje te komen. God zegen toegewenst!