Auteur Topic: Het jaar voor 2013  (gelezen 16006 keer)

Peter68

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #180 Gepost op: januari 23, 2013, 07:43:20 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 17:27:
[...]

Bijvoorbeeld kerken die de hel ontkennen en van G'd een "knuffelgod" maken die alles goedvindt wat de mens doet. Maar ook de Christenkerk die zich tegen G'd Zijn Oogappel Israël verzet en het alle Beloften illegaal wegkaapt en toe-eigent verwordend tot een hoer van babylon.
De kerk waarin ik zit ontkent zeker niet de hel, evenmin maakt ze van God een "knuffelgod". Tevens verzet zij zich niet tegen God's oogappel Israel. Ook de benaming hoer van Babylon vindt ik niet van toepassing op "mijn" kerk. Toch zijn we het niet op alle fronten eens, je brengt je mening zo zwart wit en zonder nuance dat me toch het gevoel bekruipt dat ik dus volgens jou fout zit.

callista

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #181 Gepost op: januari 23, 2013, 07:46:45 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 17:27:
[...]

Ik citeer slechts uit de schrift, zoals G'd het ons heeft gegeven. Het zijn daarmee niet mijn woorden.

wel gemakkelijk om je daarachter te verschuilen.

quote:

Het Woord van G'd in de Schrift moet doorgang vinden en het is inderdaad het Woord van G'd Zelf dat oordeelt of juist niet.

het is maar net hoe je de Schrift leest.
als het allemaal zo duidelijk was, waren er niet zoveel meningen en stromingen.

quote:

G'd is niet een allemansvriend leert de Schrift en Hij is super duidelijk welke oordelen wanneer te wachten staan.
Inderdaad zijn er ook kerken die de hel ontkennen en leren dat G'd immers van alle mensen houdt. Maar dat is niet zoals  het in de Schrift staat.

jij schijnt het allemaal te weten en anderen hebben het mis?

quote:

Bijvoorbeeld kerken die de hel ontkennen en van G'd een "knuffelgod" maken die alles goedvindt wat de mens doet. Maar ook de Christenkerk die zich tegen G'd Zijn Oogappel Israël verzet en het alle Beloften illegaal wegkaapt en toe-eigent verwordend tot een hoer van babylon.

velen geloven niet meer in een letterlijke hel - dat klopt.
en velen zijn ook geen zionisten [israëlknuffelaars] die alles wat Israël betreft maar door de vingers zien.

quote:

Het gaat er niet om wat de mens vindt, maar wat G'd ons heeft nagelaten in Zijn Woord in de Schrift.

de Schrift is multi -interpreteerbaar en door mensen geschreven.
niemand kan voor God spreken

quote:

De goedheid van de mens kan de mens zelf onmogelijk meten. Dat geldt ook voor de christenen, we kunnen alleen onszelf lang de meetlat leggen en niet onze broeders, als het erop aankomt wie een betere Christen zou zijn.

helemaal mee eens.

quote:

De Discipelen vroegen dit ook eens aan Jezus, wie van hen de beste plek zou ontvangen naast Christus......
vele eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #182 Gepost op: januari 23, 2013, 10:32:11 pm »

quote:

callista schreef op 23 januari 2013 om 19:46:

en velen zijn ook geen zionisten [israëlknuffelaars] die alles wat Israël betreft maar door de vingers zien.

Beter een israel-knuffelaar dan een moslimknuffelaar. Immers JHWH, de G'd van israel was en is ook een Israël Knuffelaar !

G'd zegt over mensen die Sion haten:

Psalm 129
5 Laat beschaamd worden en terugwijken
allen die Sion haten.

Zacharia 8
3 Zo zegt de HEERE:
Ik ben naar Sion teruggekeerd
en Ik zal midden in Jeruzalem wonen.
Jeruzalem zal ‘stad van de waarheid’ genoemd worden,

de berg van de HEERE van de legermachten ‘de heilige berg’.

Psalm 132
13 Want de HEERE heeft Sion verkozen,
Hij heeft het begeerd tot Zijn woongebied.

14   Dit is, zei Hij, Mijn rustplaats tot in eeuwigheid,
hier zal Ik wonen, want naar haar heb Ik verlangd.

Wie Sion haat, die haat G'd.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #183 Gepost op: januari 24, 2013, 01:32:49 am »
Beste mensen, ik verlaat het forum weer voor een bepaalde tijd.  Ik ben een harmoniezoeker omdat ik werk en zoek naar harmonie onder gelovigen, en zelfs samenwerking met ongelovigen van goede wil.

Ik bied mijn verontschuldigingen aan aan iedereen die ik mogelijkerwijs heb gekwestst, en ik buig me diep in berouw voor God, omdat ik er niet in ben geslaagd om deelnemers dichter bij Zijn ideaal te berengen, of zelfs naar een symposium om hen diepe in te lichten.

God zegene allen, en ik wens jullie alle kracht toe in de komende zware tijden ...

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #184 Gepost op: januari 24, 2013, 01:40:59 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 24 januari 2013 om 01:32:
Beste mensen, ik verlaat het forum weer voor een bepaalde tijd.  Ik ben een harmoniezoeker omdat ik werk en zoek naar harmonie onder gelovigen, en zelfs samenwerking met ongelovigen van goede wil.

Ik bied mijn verontschuldigingen aan aan iedereen die ik mogelijkerwijs heb gekwestst, en ik buig me diep in berouw voor God, omdat ik er niet in ben geslaagd om deelnemers dichter bij Zijn ideaal te berengen, of zelfs naar een symposium om hen diepe in te lichten.

God zegene allen, en ik wens jullie alle kracht toe in de komende zware tijden ...
Mij heb je nimmer gekwetst,(hooguit gestoord met je reclame :) ) kennelijk zoeken we beiden iets wat momenteel hier niet te vinden is... GA MET GOD EN HET GA JE GOED!
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 01:41:35 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #185 Gepost op: januari 24, 2013, 02:14:23 am »
Riemer Lap in "Praatvaria"
waarvan akte, met name het laatste deel.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 09:34:02 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #186 Gepost op: januari 24, 2013, 10:39:06 am »

quote:

Het ga je goed Harmoniezoeker en van mijn zijde zal ik voor je bidden dat de Heer jou ogen zal openen, opdat je zien kunt dat je met de beste bedoelingen van de wereld op de verkeerde weg zit, zodat je alsnog de Enige juiste kunt nemen.

Desondanks wens ik je God's Zegen toe.

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #187 Gepost op: januari 24, 2013, 11:13:56 am »

quote:

Ik bied mijn verontschuldigingen aan aan iedereen die ik mogelijkerwijs heb gekwestst, en ik buig me diep in berouw voor God, omdat ik er niet in ben geslaagd om deelnemers dichter bij Zijn ideaal te brengen, of zelfs naar een symposium om hen diepe in te lichten.

Ik denk dat je vooral de zware tijden op dit forum bedoelt, nu de moderatoren niet ingrijpen waar dat nodig is. Het schijnt dat ze op vakantie zijn en dus dansen de muizen op tafel. Ik wens je het beste, Harmoniezoeker.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 11:14:36 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #188 Gepost op: januari 24, 2013, 02:08:18 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 24 januari 2013 om 11:13:
[...]

Ik denk dat je vooral de zware tijden op dit forum bedoelt, nu de moderatoren niet ingrijpen waar dat nodig is. Het schijnt dat ze op vakantie zijn en dus dansen de muizen op tafel. Ik wens je het beste, Harmoniezoeker.
Moderatoren?
http://blogs.taz.de/arabesken/files/2010/06/fragezeichen1.jpg

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #189 Gepost op: januari 24, 2013, 02:22:29 pm »
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 02:23:02 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #190 Gepost op: januari 24, 2013, 03:25:41 pm »
Haha, genoemd naar de heilige Modera misschien? :+

( O nee, dat mag hier niet -- het is geen Praatvaria.  8)7 )

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #191 Gepost op: januari 24, 2013, 03:54:13 pm »

quote:

learsi schreef op 23 januari 2013 om 12:09:

Wat ik er niet mee wilde zeggen is dat G'd de zegen uit de gelovigen haalt, dat geloof ik niet. Door alle kerkgenootschappen heen zal G'd de echte gelovigen (die de geboden bewaren) blijven zegenen.

Het terugtrekken van de Zegen van G'd uit het kerkinstituut is niet synoniem aan terugtrekken van de Zegen aan de ware gelovige. !
Dat geldt voor zowel voor het Jodendom als het Christendom.

Het wrange nu is dat veel christenen wel het terugtrekken van G'd uit Israël zien en erop wijzen, zonder oog te hebben voor het tijdelijk karakter ervan. Maar helaas niet zien dat hetzelfde nu aan het gebeuren is met onze kerkinstituten.
Waar gelukkig ook wij kunnen blijven vertrouwen als individu op G'd Zijn Eeuwige Beloften dat OOK wij door waar geloof zalig zullen worden gemaakt door Hem.

Ik kan je goed volgen wat je hier post.
Het geldt dus voor zowel het Jodendom, als het Christendom.

Dus waarom spreek je over Israël anders dan over dwalende kerken? De belofte is immers gelijk. Of zoals ik helemaal in het begin schreef: ik begrijp het belang niet. Wat is Israël anders dan een dwalende kerk? Ze hebben Gods geboden en Gods profeten en Gods verlossing; maar ze zijn blind voor het goede pad.

Wat begrijp ik nu niet?
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2013, 04:00:47 pm door small brother »

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #192 Gepost op: januari 24, 2013, 04:32:06 pm »

quote:

small brother schreef op 24 januari 2013 om 15:54:
[...]

Ik kan je goed volgen wat je hier post.
Het geldt dus voor zowel het Jodendom, als het Christendom.

Dus waarom spreek je over Israël anders dan over dwalende kerken?

ik spreek niet anders over israel dan onze christelijk kerkinstituten, beiden heeft G'd toch Zijn Zegen terug getrokken?
Israel is er al voor gestraft en zwaar ook, zoals G-d waarschuwde in Zijn Woord.
Maar ook altijd weer Zijn Eeuwige Belofte van Genade voor Zijn eigen Oogappel Israël.

Veel van onze christelijke kerkinstituten zijn nu net zo in overtreding als Israël destijds, dus trekt G-d Zich ook terug uit deze kerkinstituten. Het verschil is dat G-d Zijn Schaapjes er niet voor straft, omdat Jezus de schuld over onze zonden weghaalt.

Vergelijkbaar met een gemeente van een stad dat verzuimd om een onveilige rijbaan tijdig veiliger te maken, waardoor er een paar doden te betreuren zijn. De gemeente is laakbaar en krijgt een straf, maar niet de individuele gemeenteambtenaren die er laks mee zijn omgegaan.

quote:

De belofte is immers gelijk. Of zoals ik helemaal in het begin schreef: ik begrijp het belang niet. Wat is Israël anders dan een dwalende kerk?

Inderdaad en daar zijn ze al heel streng voor gestraft zoals G-d had gewaarschuwd. Maar uiteindelijk beloofd G-d dat Hij al deze zonden zal wegwassen en reinigen, opdat heel Israël zalig zal worden. Dus naar hun zonden wordt dan niet meer gekeken.
Eigenlijk niet anders dan bij ons Christenen dus, het Fundament Christus zal ons behouden ondanks onze slechte werken van hooi of stro.