Auteur Topic: Het jaar voor 2013  (gelezen 17717 keer)

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #60 Gepost op: januari 30, 2012, 09:10:15 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 30 januari 2012 om 03:25:
Als Mozes dus niet naar de berg gaat, komt de berg naar Mozes;

alle delen van de Goddelijke Beginselen kunnen via youtube worden bestudeerd.  (zie de reaktie hierboven!)

Ik zie jullie dus weer begin volgend jaar!  Hopelijk!!!  Als we het beleven mogen dus.

Ik heb ze bekeken. Er is m.i. inderdaad een beginsel te identificeren in je verhaal, maar dat is niet een goddelijk beginsel, maar een Marketing beginsel. Het beginsel van marketing kiest geen inhoud maar associatie: marketing is de smiley-associatie van de lach en van de huil.

Het beginsel leert: er zijn twee categorieën mensen:

http://img.smileys.nl/968/smile.png   -   De product X kopers   - en daartegenover:         de niet-kopers -   http://img.smileys.nl/981/very-sad.png

De inhoud van het product is volgens dit beginsel een storende factor.
Van belang is uitsluitend om het associatie-beeld zo markant mogelijk neer te zetten.

Realiseren is dus niet iets doen met wat je weet, maar:
Realiseren is weten wat je doet.

Dat is:
1. Een marketing-beginsel inzetten voor iets geestelijks;
2. Een gevonden "betere" uitleg, gebruiken als wrikstok om kinderen van God binnen de eigen invloedssfeer te krijgen.

Dat is in wezen wat je zelf beschrijft over wat Lucifer deed:
via de lijn van begeerte een nieuwe anti-gemeenschap stichten,
het "ideale" gezin.

Als de mens niet naar God komt,
komt God naar de mens;
Zo is het. Maar eerst komt de beproeving.
Jezus zegt: En àls ik terugkom,
zal ik dan nog geloof op aarde vinden?
« Laatst bewerkt op: januari 30, 2012, 09:39:38 am door small brother »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #61 Gepost op: januari 31, 2012, 01:21:40 am »
Dank je wel voor je inzet om het te bestuderen - heb je alle 13 delen bestudeerd?
Let wel:  nieuwe wijn, kan alleen in nieuwe wijnzakken ...

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #62 Gepost op: januari 31, 2012, 09:58:57 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 31 januari 2012 om 01:21:
Dank je wel voor je inzet om het te bestuderen - heb je alle 13 delen bestudeerd?
Let wel:  nieuwe wijn, kan alleen in nieuwe wijnzakken ...

Harmoniezoeker je lijkt me een vriendelijk iemand, maar ook iemand die niet graag een standpunt inneemt.

In Openbaringen staat dat we er voor moeten waken om middelmatig te zijn, en dat de enige optie dus ¨"heet zijn" behoort te zijn. Op bepaalde momenten vooral is dat belangrijk, anders missen we dat "one moment in time"

Stel je voor dat je in de tijd leeft dat God zich aan jou openbaart, en je zegt:  "dit is niet bijzonders"?   Stel je voor dat je God's bevestiging zoekt, en je hebt het gekregen en dit was het al. Dat wat je nu hebt, is waar je het mee  moet doen. Wat kun je dan tegen God zeggen aan het einde van je leven?

Wie weet is nu zo'n tijd .... Daarom is vernieuwing en duidelijke waarheid belangrijk, meer dan ooit!

Anders herkennen we de tijd van onze bezoeking niet! We willen immers niet behoren tot de mensen die zeggen als ze uitgenodigd worden tot het bruiloftsmaal: "ik heb geen tijd; ik moet een stuk land (nieuw huis) kopen, ik ga een koe (nieuwe auto) bekijken!"
In de tijd van Noach trouwden de mensen, en werden in huwelijk gegeven, maar namen het woord en de waarschuwingen van Noach niet serieus ...

Ik waarschuw je dat er aan het einde van de tijden een wijn wordt geschonken die is voorzegd door Johannes, welke wijn is uit wellust en de begeerte en het breken met God. Deze wijn dient zich aan als nieuwe wijn, maar zij is de oudste wijn die er is geschonken. Dat is het eerste bloed dat is gevloeid omdat de mens brak met God, en dat is het bloed van Abel.

Zou je luisteren als het je eigen woorden waren?

Chaveriem

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #63 Gepost op: januari 31, 2012, 01:28:00 pm »
Ik heb met enige verbazing en vermaak door de 3 pagina's heen gebladerd ( en niet alles strikt gelezen).
Ik begrijp dat er nogal aan Moon gehangen wordt, ik ken de beste man en zijn leringen niet, maar wat ik in de hele discussie mis zijn 2 dingen.
1. Niemand weet wanneer de "tijd" teneinde loopt, zelfs God niet zegt de Bijbel, en voor mij betekent dat wanneer iemand een tijd noemt het die tijd dus wel niet zal zijn, want dan weet hij meer dan God, en dat... gaat niet gebeuren :P

2. Er wordt altijd gesproken over een uniforme regering, wereld regering, en die is er ook (nog) niet, als zijn er wel mensen druk bezig dit proberen te bouwen, maar zijn daar tot op heden ook nog niet in geslaagd (maar dat is een onderwerp op zich).

En er zijn wel meer dingen en voorwaarden die nog niet op hun plaats zijn en die ik ook nog niet zo 1-2-3 binnen een jaar gerealiseerd zie...
Sorry Harmoniezoeker, ik denk dat je je verwachting nog een paar jaar moet uitstellen.
mea culpa mea culpa mea maxima culpa

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #64 Gepost op: februari 01, 2012, 01:19:12 am »
Small Brother, die woorden zouden ook van mij kunnen komen, tot jou gericht.  Je lijkt mij ook serieus en oprecht.
Probeer alle hoofdstukken te bestuderen alsjeblieft. op je gemak.
Bidt oprecht tot God, en Hij zal je leiden via inspiratie, droom of/en realisatie.  Een ding is zeker:  het dierbare Oostelijke gedachtengoed behoort op z`n waarde geschat te worden, en gecombineerd met het goede vertrouwde Christendom.  De historicus Toynbee profeteerde dat ook, en het past ook in het opkomen van Tijdperk van de Stille Oceaan, economisch, politiek, maar ook sociaal cultureel en uiteindelijk ook geestelijk.
Ikzelf kan nu geen tijd meer besteden aan oeverloze discussies ivm mijn werk.
Als je ervoor klaar bent probeer een van onze centra in Utrecht of Amsterdam te bezoeken.
Na een maand bekijk ik het forum weer, maar ik zal pas volgend jaar januarie weer meedoen voor een paar weken;  intussen hoop ik dat jij verder gaat met de discussie als je tijd hebt, en die nieuwe ideeen die op de YOUTUBE presentaties kan leren, meer kan verduidelijken aan de andere deelgenoten op dit forum.

God`s zegen toegwenst, gezondheid, goed fortuin en succes in je werk!

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #65 Gepost op: februari 01, 2012, 08:55:42 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 01 februari 2012 om 01:19:
Ikzelf kan nu geen tijd meer besteden aan oeverloze discussies ivm mijn werk.
Harmoniezoeker : Een religieuze oorlog staat wellicht voor de deur.

quote:

...ik zal pas volgend jaar januari weer meedoen voor een paar weken;
Harmoniezoeker : We willen immers niet behoren tot de mensen die zeggen als ze uitgenodigd worden tot het bruiloftsmaal: "Ik heb geen tijd !"

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 januari 2012 om 03:12:
Mensen hebben gewoonlijk hun ogen tot de lucht en de hemel gericht, daar ze niets goeds verwachtten van dingen die uit de aarde voorkomen. Desondanks werkte God altijd door mensen van geloof, op aarde geboren, net als ons allemaal.
Waarom zijn dan je ogen gesloten, is je verstand op nul, en zijn je zinnen gericht op het materiële?

quote:

God`s zegen toegwenst, gezondheid, goed fortuin en succes in je werk!
Moon heeft twee ogen, een neus, en een mond.
Je geweten roept. God's Geest roept. En de geest van WA kent je niet.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2012, 08:58:33 am door small brother »

small brother

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #66 Gepost op: december 24, 2012, 10:08:27 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 24 december 2012 om 02:51:
God heeft in het `levende` Christendom gewerkt om Zijn ideaal meer en meer kenbaar te maken.  Verschillende mensen zijn dus dmv inspiratie of openbaring opgestaan en hebben verschillende aspecten van het geloof en de praktijk benadrukt.  Vaak met tegenstand en verweer en ook vervolging.  Zo zijn de verchillende kerken en denominaties ontstaan. Het is een onmogelijke taak om hen allen een te maken, tenzij er een totaal nieuwe Gedachte opkomt, waarin alle stromingen, en liefst alle religies zich kunnen vinden.  De historicus Toynbee verwacht zo`n verniewing uit het verre Oosten.

Trajecto schreef op 24 december 2012 om 03:32:
Bedoel je Arnold Joseph Toynbee? Er zijn er meer geweest en je spreekt in de tegenwoordige tijd waardoor het lijkt of je over een nog levende persoon spreekt, maar Arnold Joseph Toynbee is overleden in 1975.

Harmoniezoeker schreef op 24 december 2012 om 09:14:
Dat kan zijn ja

Je bent weer terug Harmoniezoeker! Een nieuwe periode breekt aan voor jou! Ik hoop dat wat je vindt, is wat je zoekt. En kun je gelijk de discussie van vorig jaar voortzetten !

quote:

Harmoniezoeker schreef op 02 januari 2012 om 01:50:
Dit lijkt logisch omdat er binnen alle religies, kerken en ideologien grote onenigheid en verwarring bestaat in deze tijd.  Daarom is vernieuwing en duidelijke waarheid belangrijk, meer dan ooit!
Anders herkennen we de tijd van onze bezoeking niet!  We willen immers niet behoren tot de mensen die zeggen als ze uitgenodigd worden tot het bruiloftsmaal:  "ik heb geen tijd;  ik moet een stuk land (nieuw huis) kopen, ik ga een koe (nieuwe auto) bekijken!"
In de tijd van Noach trouwden de mensen, en werden in huwelijk gegeven, maar namen het woord en de waarschuwingen van Noach niet serieus ...

Ik zeg u:

In dien nacht zullen twee op een bed zijn;
de een zal aangenomen,
en de ander
zal verlaten worden.

Twee vrouwen zullen te zamen malen;
de ene zal aangenomen,
en de andere
zal verlaten worden.

Twee zullen op den akker zijn;
de een zal aangenomen,
en de ander
zal verlaten worden.

En zij antwoordden
en zeiden tot Hem:
Waar, Heere?

En Hij zeide tot hen:
Waar het lichaam is,

aldaar
zullen de arenden vergaderd worden.

Het Koninkrijk Gods komt niet met uiterlijk gelaat.
En men zal niet zeggen: Ziet hier, of ziet daar,
want, ziet, het Koninkrijk Gods is binnen ulieden.

Luc. 17
« Laatst bewerkt op: december 24, 2012, 10:10:53 am door small brother »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #67 Gepost op: december 31, 2012, 02:41:35 am »
Is het binnen Small Brother?  Ik hoop het wel.
Als hij alle dingen letterlijk neemt die in de Heilige Schrift staan, wordt het moeilijk.  Alleen met vasten, diep oprecht gebed, een nederige houding tov mentoren en eventuele profeten en engelen die in ons leven verschijnen en een opofferend leven kunnen we uiteindelijk God`s wil (h)erkenen in ons leven.

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #68 Gepost op: januari 04, 2013, 12:08:36 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 31 december 2012 om 02:41:
Is het binnen Small Brother?  Ik hoop het wel.
Als hij alle dingen letterlijk neemt die in de Heilige Schrift staan, wordt het moeilijk. Alleen met vasten, diep oprecht gebed, een nederige houding tot mentoren en eventuele profeten en engelen die in ons leven verschijnen en een opofferend leven kunnen we uiteindelijk God's wil (h)erkenen in ons leven.

Ja, dat zijn precies de gedachten die van een groepering een sekte maken.
De leden van de sekte geloven of moeten erin geloven dat de visie van de leider de enige juiste visie is. Sekteleden nemen een uiterst negatief kritische houding aan ten opzichte van andere visies. Daarentegen zijn ze over de visie van de sekte helemaal niet kritisch.
Het in twijfel trekken of kritiek hebben op de sektarische beweging wordt gezien als rebels gedrag en wordt onmiddellijk de kop in gedrukt. Onvoorwaardelijke gehoorzaamheid en onderwerping zijn de eigenschappen van gedrag waarmee sekteleden waardering van andere sekteleden/sekteleiding ontvangen.

Zoals bekend wordt de moon-sekte ervan verdacht samen te werken met extreem rechtse organisaties.

"Begin jaren zeventig liet de Verenigingskerk zich zelfs in de neo-nazi-hoek zien. Teddy Verheyen, de oprichter en toenmalig leider van de Verenigingskerk in Nederland, zat in het centraal comitee van de kersverse Nederlandse Volksunie (NVU). Hij vertegenwoordigde daar de Internationale Federatie voor Overwinning op het Communisme, een mantelorganisatie van de Moonsekte. Ook Frans Naerebout was aktief in de NVU en verbonden aan de Verenigingskerk. Hij schreef regelmatig in het blad Doorbraak en was ondertussen afdelingssecretaris van de Centrumpartij in Amsterdam. Naerebout is bovendien mede-oprichter van het Consortium de Levensboom, de organisatie van 'de zwarte weduwe', Florrie Rost van Tonningen-Heubel.

Contacten tussen de Moonsekte en extreem-rechts zijn absoluut geen specifiek Nederlands verschijnsel. Zo heeft de Fransman Jean-Marie le Pen voor zijn Front National-verkiezingskampagne financiele en personele steun gekregen van de Moonsekte. Bovendien heeft het Moon-imperium een agent bij het Front National ingekocht. Hiermee zou 500.000 dollar gemoeid zijn. Deze Moon-handlanger, Gustav Pordéa, is voor het Front National in 1984 in het Europees Parlement gekozen. Nu zit Pierre Ceyrac voor het FN in het Europarlement, hij zat eerder (ook namens het FN) in de Franse Assemblée. Ceyrac is tevens de leider van de Unification Church in Frankrijk en hij was de voorzitter van CAUSA (Confederation of the Associations for the Unification of the Societies of the Americas), de politieke arm van de Moonsekte."
Bron: http://www.stelling.nl/simpos/moonie.htm

In navolging van hun overleden leider streven zij naar de wereldheerschappij, zowel in economisch als in politiek opzicht. In werkelijkheid zijn ze dus een politieke macht en geen kerk. De kerk is alleen maar een dekmantel. Duizenden mensen, die niet in staat zijn zelfstandig en kritisch na te denken, vliegen hier in.

"Om aan te geven welke politieke denkbeelden Bo Hi Pak, de plaatsvervangend leider van de Moon-sekte, er op na houdt is te vermelden dat hij een van de eersten was die de nieuwe machthebbers in Bolivia feliciteerde na de, door nazi Klaus Barbie geregisseerde, militaire staatsgreep. De leider en stichter van de Unification Church zelf, de stinkend rijke Sun Myung Moon, is één van de oprichters van de World Anti Communist Leage (WACL), een club die recentelijk nog in het nieuws geweest is vanwege het lidmaatschap van de moordenaars op Chris Hani in Zuid-Afrika. De WACL is een wereldwijde vergaarbak van (ex)-dictators, fascisten, CIA-agenten en andere radicale anti-communisten."

Dus, Small Brother, ga er niet heen!
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2013, 12:24:59 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #69 Gepost op: januari 04, 2013, 12:17:21 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 31 december 2012 om 02:41:
Als hij alle dingen letterlijk neemt die in de Heilige Schrift staan, wordt het moeilijk..

Dit is nu precies DE reden waarom de satan de Schrift zo enorm hekelt en:
- eigen "boeken" laat schrijven als de koran.
- Vervalsingen in de Schrift tracht te krijgen door (moderne) vertalingen met als duidelijkste voorbeeld de Nieuwe Wereld Vertaling van de jehova getuigen.
- satan alles doet om christenen de Schrift niet letterlijk te laten nemen als voorgaande listen niet werken.

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #70 Gepost op: januari 06, 2013, 06:19:23 pm »

quote:

learsi schreef op 04 januari 2013 om 12:17:
[...]Dit is nu precies DE reden waarom de satan de Schrift zo enorm hekelt en:
- Vervalsingen in de Schrift tracht te krijgen door (moderne) vertalingen met als duidelijkste voorbeeld de Nieuwe Wereld Vertaling van de jehova getuigen.
- satan alles doet om christenen de Schrift niet letterlijk te laten nemen als voorgaande listen niet werken.
Dus jij beweert dat de Koran door de Satan is geschreven en dat dus alle islamieten Satanisten zijn. Deed Hitler niet ook zoiets bij de Joden?
Tato na vicikitsate

learsi

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #71 Gepost op: januari 06, 2013, 06:31:20 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 06 januari 2013 om 18:19:
[...]

Dus jij beweert dat de Koran door de Satan is geschreven en dat dus alle islamieten Satanisten zijn.

Inderdaad dat beweer ik !
Lees de koran en je ziet dat het een ani-bijbel is, die alle belangrijke zaken verdraait en ontkent die in de Schrift staan.
islamieten volgen afgod allah, welke is satan die op deze afgods zetel zit. Immers de satan wilde altijd zo graag boven de G'd van Israël en onze Vader staan. Als allah kan hij zich daarmee bevredigen.

quote:

Deed Hitler niet ook zoiets bij de Joden?
nee, Hitler deed als de islam nu, namelijk de het volk van G'd de Joden, bestrijden op alle manieren tot het fysieke toe. Daarom was de leermeester van meester terrorist wijlen "arafatje" ook nauw bevriend met Hitler.....
http://venomi.eu/Artikelen/2005/2005-04.htm

Zolderworm

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #72 Gepost op: januari 06, 2013, 06:43:40 pm »

quote:

learsi schreef op 06 januari 2013 om 18:31:
[...]

Inderdaad dat beweer ik !
Lees de koran en je ziet dat het een ani-bijbel is, die alle belangrijke zaken verdraait en ontkent die in de Schrift staan.
islamieten volgen afgod allah, welke is satan die op deze afgods zetel zit. Immers de satan wilde altijd zo graag boven de G'd van Israël en onze Vader staan. Als allah kan hij zich daarmee bevredigen.

[...]

nee, Hitler deed als de islam nu, namelijk de het volk van G'd de Joden, bestrijden op alle manieren tot het fysieke toe. Daarom was de leermeester van meester terrorist wijlen "arafatje" ook nauw bevriend met Hitler.....
http://venomi.eu/Artikelen/2005/2005-04.htm
Nou nee, wat jij vooral doet is alle mensen van een bepaald geloof over één kam scheren en demoniseren. Dat is precies wat Hitler ook deed. Ik zou zeggen: stop hiermee. Eén idioot in de geschiedenis is al genoeg.
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2013, 06:44:15 pm door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

tin

• Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #73 Gepost op: januari 06, 2013, 09:34:49 pm »

quote:

learsi schreef op 04 januari 2013 om 12:17:
[...]

Dit is nu precies DE reden waarom de satan de Schrift zo enorm hekelt en:
Zolang de mens doorgaat met leven in een dualiteit waarbij mijn gelijk het gelijk van God is en andermans gelijk van satan komt zal de wereld nooit ook maar iets veranderen, en blijven conflicten en oorlog ons deel.  Heeft satan soms zo,n angst voor satan gezaaid dat hij ons daardoor juist ketend en iedere mogelijkheid tot ontsnappen uit deze ketenen belet?
Ahdoeb

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Het jaar voor 2013
« Reactie #74 Gepost op: januari 06, 2013, 09:52:56 pm »
en nu : het is nu 2013
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen