Een topic speciaal voor Dames. Ik wil het nu eindelijk eens snappen. Generaliseren toegestaan!
Kan je nou zeggen dat jullie vrouwen niet voor het uiterlijk gaan, maar voornamelijk voor het innerlijk? En kan je zeggen dat jullie denken in termen van geborgenheid, veiligheid, zorg en aandacht?
Er schuilt natuurlijk wel een verhaal achter dit topic. Ik zal het kort toelichten.
Sinds kort ben ik gelukkig met een lieve én ook mooie vriendin. Het valt me alleen op (en misschien is dit gewoon te pijnlijk voor mijn ego) dat het haar helemaal niet om mijn uiterlijk te doen is. Toen wij hier over spraken zei ze wel dat ze bijvoorbeeld nooit zou vallen op iemand die heel corpulent is, omdat zij dit gewoon niet verzorgd vindt. Maar voor de rest is zij niet bezig met uiterlijk.
Hoe zit dat nou eigenlijk. Als man ben ik visueel en natuurlijk ik ga ook voor een totaalpakket. Mijn liefde voor haar is gebaseerd op het hele plaatje. Ik vind haar mooi, uiterlijk en innerlijk. Maar dus, Puritan snapt niet wat het uiterlijk voor haar dan wel betekent.
Wat voor functie heeft mijn kleding, wat voor functie hebben mijn luchtjes? Waarom ziet ze het niet als ik een andere bril draag, of een nieuwe trui aan heb (vandaag... haha)? Dames schenk mij de blauwdruk, geef mij een kijkje in de vrouwelijke psyche.
Hulp, hulp, hulp.... driewerf HULP!
Groet,
Puritan
P.s. Dit is een waargebeurd, maar gedramatiseerd verhaal, net een echte film