Auteur Topic: Geachte dames....  (gelezen 3466 keer)

Puritan

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Gepost op: januari 07, 2012, 03:09:47 pm »
Een topic speciaal voor Dames.

Ik wil het nu eindelijk eens snappen. Generaliseren toegestaan!

Kan je nou zeggen dat jullie vrouwen niet voor het uiterlijk gaan, maar voornamelijk voor het innerlijk? En kan je zeggen dat jullie denken in termen van geborgenheid, veiligheid, zorg en aandacht?

Er schuilt natuurlijk wel een verhaal achter dit topic. Ik zal het kort toelichten.

Sinds kort ben ik gelukkig met een lieve én ook mooie vriendin. Het valt me alleen op (en misschien is dit gewoon te pijnlijk voor mijn ego) dat het haar helemaal niet om mijn uiterlijk te doen is. Toen wij hier over spraken zei ze wel dat ze bijvoorbeeld nooit zou vallen op iemand die heel corpulent is, omdat zij dit gewoon niet verzorgd vindt. Maar voor de rest is zij niet bezig met uiterlijk.

Hoe zit dat nou eigenlijk. Als man ben ik visueel en natuurlijk ik ga ook voor een totaalpakket. Mijn liefde voor haar is gebaseerd op het hele plaatje. Ik vind haar mooi, uiterlijk en innerlijk. Maar dus, Puritan snapt niet wat het uiterlijk voor haar dan wel betekent.

Wat voor functie heeft mijn kleding, wat voor functie hebben mijn luchtjes? Waarom ziet ze het niet als ik een andere bril draag, of een nieuwe trui aan heb (vandaag... haha)?  Dames schenk mij de blauwdruk, geef mij een kijkje in de vrouwelijke psyche.

Hulp, hulp, hulp.... driewerf HULP!

Groet,

Puritan

P.s. Dit is een waargebeurd, maar gedramatiseerd verhaal, net een echte film ;-)
« Laatst bewerkt op: januari 07, 2012, 03:52:36 pm door Puritan »
Zojuist besloten, ik ben een Theofiel met een Theofobie. En ik ben er zo gelukkig mee.

mirt

  • Moderator
  • Berichten: 1730
  • strijd de goede strijd
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Reactie #1 Gepost op: januari 08, 2012, 10:30:29 pm »
Ik denk dat je niet kunt zeggen dat vrouwen niet om uiterlijk geven. Wel op een andere manier dan mannen (in het algemeen). Voor een deel is het trouwens denk ik ook opvoeding. In Nederland hoor je denk ik meer dan in de meeste andere landen tegen opgroeiende kinderen zeggen: het gaat niet om het uiterlijk, maar om het innerlijk.

Ik wilde schrijven: ik kan alleen maar voor mij zelf spreken.. Maar dat is niet helemaal waar. Ik heb namelijk best wel regelmatig wat over dit soort dingen gelezen. Maar voor het gemak toch maar even vanuit mijzelf gesproken:

er zijn zoveel meer zaken om op te merken dan alleen maar een andere bril of nieuwe trui. Dat is misschien een beetje vreemgd gezegd, maar ik denk dat een vrouw op veel meer dingen tegelijk kan letten dan een man. Misschien dacht je vriendin wel: wat kijkt hij mij onderzoekend aan, wat betekent dat? En vele gedachten heeft zij daarover gehad voor zij zag dat je een andere bril had. Terwijl jou onderzoekende blik alleen maar inhield: ziet zij wel dat ik een nieuwe trui aan heb of een andere bril op heb. Weet ik veel of dit zo is (het zou kunnen), maar het geeft wel aan dat het veel ingewikkelder kan zijn dat alleen maar: waarom geven dames niet om uiterlijk.

Ik denk dat mannen meer denken: wat is zij mooi, wat is dit van haar mooi en dat en dat wat minder. Terwijl vrouwen meer denken: wat zijn zijn ogen mooi want hij kijkt mij zo bijzonder aan of: dat of dat van hem is misschien wat minder mooi, maar hoe hij zich uitdrukt met zijn houding daarbij is zo bijzonder, dat kan alleen hij.

Nou, heb je nog meer vragen? Ik reageer niet zo vaak de laatste tijd, maar een 'driewerf HULP', dat kan ik niet laten staan...  ;)
ernstige mensen worden pas somber als ze niet ernstig mogen zijn

Puritan

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2012, 11:10:37 am »
Hoi Mirt,

Meer vragen... nee jouw reactie vind ik al heel leuk. Maar het liefst zou ik natuurlijk een gesprek zien ontstaan tussen meerdere vrouwen. Maar of de vrouwen zijn op dit forum schaars, of ze staan (op jou na) met hun mond vol tanden ;-).

Ik denk inderdaad dat zij (of vrouwen in het algemeen) andere dingen ziet en andere dingen ervaart. En dat maakt het juist zo interessant, want hoe gemakkelijk maak ik mijn (wellicht de mannelijke) manier van kijken naar een ander mens tot maatstaf.
Zojuist besloten, ik ben een Theofiel met een Theofobie. En ik ben er zo gelukkig mee.

elle

  • Moderator
  • Berichten: 7583
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Reactie #3 Gepost op: januari 09, 2012, 11:33:44 am »
Ik wilde ook wel reageren op dat driewerf HULP, maar ik weet niet zeker of ik de juiste persoon ben. ;)
Maar vanuit mijzelf gezegd: ik ben iemand die niet enorm let op uiterlijk. Een nieuwe bril of schoenen vallen mij niet op. Wanneer iemand een geurtje op heeft en ik dat ruik, dan is dat doorgaans een minpunt (ik hou niet van mannen die kunstmatig naar dennenbos of scheepswerf rieken).
't Kan zijn dat je vriendin is zoals ik. Dan heb je pech: ik ben weinig romantisch aangelegd. :P Ik val op betrouwbaarheid, eerlijkheid. En op dat iemand mij waardeert, zelfs al doe ik bizarre dingen (motorrijden, beenham in cola maken, rondlopen in afgedragen kleren).
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Bumblebee

  • Berichten: 6100
  • Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2012, 01:25:19 pm »
Haha, ik kan ook wel meevoelen met je vriendin. Dat een man een "goeie vent" is vind ik veel belangrijker dan uiterlijk. Overigens zegt dat bij mij niet dat ik uiterlijk volmaakt onbelangrijk vind.

Ik vind het met name belangrijk als een man goed verzorgd is. Mij valt het trouwens wel op als mijn man nieuwe kleren heeft of naar de kapper is geweest, maar meestal weet ik het ook wel vantevoren als hij naar de kapper gaat, of gaat winkelen. Dus dan is het een beetje een inkoppertje.

Met verzorgd bedoel ik schoon, een fatsoenlijk gebit en niet stinkend naar zweet. Geen gele vlekken bij zijn gulp. Schone kleren. Een broek met een gat vind ik een stuk minder erg dan zo'n spijkerbroek die rechtop blijft staan als je 'm uittrekt.

Qua figuur: binnen de grenzen van normaal. Hij hoeft echt geen wasbord te hebben maar enorm dik of enorm dun vind ik niet aantrekkelijk.

Tenslotte zijn er natuurlijk wel dingen waar je "op valt". Bij mij tenminste wel. Ik vind mijn man mede aantrekkelijk omdat hij rossige krullen heeft, blauwe ogen, sproeten, een grijns van oor tot oor en een grappig brilletje. En hij is langer dan ik. Ik ben lang (1.76 m) en ik vind het niet fijn als een man kleiner is dan ik.

Luchtjes hoeven van mij niet zo. Maar inderdaad, ik word blijer en aanhankelijker van een man die vrolijk is, zorgzaam en vol aandacht, dan van een man die zich mooi heeft opgedoft. Dus als mijn man mij blij wil maken kan hij veel beter in zulke dingen zijn energie steken dan in een nieuwe trui.
Bombus terrestris Reginae

Puritan

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2012, 08:06:01 pm »

quote:

Ik val op betrouwbaarheid, eerlijkheid. En op dat iemand mij waardeert, zelfs al doe ik bizarre dingen (motorrijden, beenham in cola maken, rondlopen in afgedragen kleren).


Best bizar inderdaad Elle... Ik houd het vooralsnog bij het waarderen van je post... ;-) Dank daarvoor.

Als ik de reacties zo lees is het gewoon best complex. Zou je misschien kunnen zeggen dat de indeling uiterlijk - innerlijk helemaal niet te maken is. Zoals ik al schreef, ik kijk naar het totaalpakket. Ja, ik vind een mooi gezicht in de eerste plaats en een mooi lichaam in het algemeen belangrijk. En ook de hygiëne, geur en kleding doen er voor mij toe. Natuurlijk is uiteindelijk betrouwbaarheid en eerlijkheid doorslaggevend en het enige dat een relatie in stand kan houden.

Ik denk dat die uiterlijke dingen (geur, kleding, uiterlijk) ook wel sterk samenhangen met het verlangen naar seksualiteit. En daarin is de beleving van de man vaak anders dan die van vrouwen. Meer lichaamgericht, meer gericht op bepaalde gedeelten van het lichaam (netjes gezegd hè...haha) Een vrouw kan namelijk nog zo betrouwbaar en eerlijk zijn, maar als ik haar niet aantrekkelijk vindt ontstaan er bij mij geen verlangens naar intimiteit. Maar als de vrouw onbetrouwbaar en oneerlijk blijkt te zijn smoort dat elke opwinding die er wellicht aanvankelijk was en aangezet werd door het uiterlijk.

Mijn voorlopige conclusie. Het gaat dus om het totaalpakket. Alleen de verhoudingen en volgorden van belangrijkheid zijn voor mannen anders dan voor vrouwen.... wellicht.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2012, 08:37:29 pm door Puritan »
Zojuist besloten, ik ben een Theofiel met een Theofobie. En ik ben er zo gelukkig mee.

AVee

  • Templateontwikkelaar
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 1933
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2012, 08:33:37 pm »
Mijn vrouw heeft uiteraard wel vanwege m'n uiterlijk voor mij gekozen... O-)
"I forgave myself. When God forgave me, I figured I'd better do it too." -- Jonny Cash

Puritan

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Reactie #7 Gepost op: januari 09, 2012, 08:38:17 pm »
Uiteraard.... haha.

Templateontwikkelaars staan bekend om hun aantrekkelijke uiterlijk en een innerlijk dat slechts omschreven kan worden in nulletjes en ééntjes.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2012, 08:39:25 pm door Puritan »
Zojuist besloten, ik ben een Theofiel met een Theofobie. En ik ben er zo gelukkig mee.

Puritan

  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Geachte dames....
« Reactie #8 Gepost op: januari 09, 2012, 08:54:14 pm »
Bumblebee...

quote:

Haha, ik kan ook wel meevoelen met je vriendin.
Ik denk dat mijn vriendin inderdaad wel amen zal zeggen op jouw post. Alleen niet over de lengte van de man. Ik ben denk ik een centimetertje of twee kleiner dan mijn vriendin. Ik vind dat niet ideaal, maar ook daar lijkt zij zich niet druk over te maken.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2012, 08:58:20 pm door Puritan »
Zojuist besloten, ik ben een Theofiel met een Theofobie. En ik ben er zo gelukkig mee.