quote:
Dit hebben we te danken aan onze oosterburen in de jaren 40-45 van de vorige eeuw. Verder is het zo dat je Joods geboren wordt, er zijn er wel die overgaan, maar dat zijn er enkelen per jaar. Het jodendom onderscheidt zich van het christendom en islam in die zin dat het geen zendingsmissie heeft (de uitzondering vormt Eliyahu Silver en consorte, die wel "een zendingsmissie" heeft, namelijk christenen "te bekeren" naar het noachisme omdat hij het christendom als een dwaling ziet).
Verder ziet er wel een kern van waarheid in de stelling. Zelfs als mensen tot bekering komen tot het christendom zie je dat hun geloof en invulling daarvan veelal bepaald wordt door de omgeving waar men uit komt dan wel bepaald wordt door de evangelist die hen het evangelie gebracht hebt.
Of er 8% procent christenen zijn in China zijn weet ik niet, het klinkt mij als "wishful thinking", ik denk dat het er (veel) minder zijn.
8 procent betekent toch van iedere 100, 8? Ik ken meer dan 100 chinezen, en er zijn er slechts 1 of 2 echt christen, de rest gelooft alles wat je ze voorzet als ze het idee er bij hebben dat het hun "wealth en prosperity" gaat brengen.