quote:
Ik snap je punt.
quote:
En daarom leef ik 100% de Bijbel na, niet wat anderen doen, dan weet ik zeker dat niet misleid wordt. Baptisten hebben helemaal niets met popsterren en ik ook niet.
Nou, der zijn vast wel tienermeisjes die hun idolen aan de muren hebben hangen. Mijn zusjes hadden ze ook. De backstreetboys en Take That waren echte tieneridolen in mijn tijd. Leef je echt 100 procent de bijbel na? Dan ben je toch net als de rijke jonge man?

Maar ik snap wat je bedoelt.
quote:
Baptist is niet 100% protestant, we volgen de Bijbel letterlijk meer niet

Maar je hebt wel gelijk dat Protestanten neiging hebben te flirten met pop sterren.
Dat bedoel ik.
quote:
Muurschilderijen maak niets uit, dat is niet door Heer God verboden.
Bedankt voor je uitleg, dat was best informatief
Graag gedaan.
quote:
Ik ga dit nader onderzoeken, ik weet zeker dat jij echt een grote vergissing maakt

Ja, zelfs ik moet nog veel leren

Ik zal over enkele dagen reageren
Neem rustig de tijd, want de brieven van Paulus zijn machtig interessant

Maar we zitten hier eigenlijk off-topic, dus rond ik dit hier bij af. Je kan wel een nieuw topic hier over openen.
quote:
Je moet weten dat Jezus God in vlees is. Volgens mij is het echt een druivenstok hoor? Maar goed, we zien wel
Ik snap wat je bedoeld.
Ik heb het voor je opgezocht:
Johannes 15:1-17
De ware wijnstok en de ranken
Ik ben de ware Wijnstok, en Mijn Vader is de Landman.Alle rank, die in Mij geen vrucht draagt, die neemt Hij weg;
en al wie vrucht draagt, die reinigt Hij, opdat zij meer vrucht drage.
Gijlieden zijt nu rein om het woord, dat Ik tot u gesproken heb.Blijft in Mij, en Ik in u. Gelijkerwijs de rank geen vrucht kan dragen van zichzelve, zo zij niet in den wijnstok blijft; alzo ook gij niet, zo gij in Mij niet blijft.
Ik ben de Wijnstok, en gij de ranken; die in Mij blijft, en Ik in hem, die draagt veel vrucht; want zonder Mij kunt gij niets doen.
Hier zie je dat we rein zijn door naar Jezus te luisteren. Dat is puur genade. Niet rein uit ons zelf, maar door Hem.
Al hebben we onze terugvallen. Bekeringsproces is iets dagelijks.
Maar door genade kijkt God niet meer naar onze zonden, die zijn weggedragen aan het kruis. Dus ziet Hij jou als rein. Wat een genade

quote:
Dat zijn Messiaanse Joden

Probleem met de Orthodoxe Joden is is dat zij Jezus ontkennen als de Messias. Wat Samuel heeft gezegd heeft volgens mij echt niets met erfzonde te maken.
Toch ook weer wel. Wat Samuël deed is ons confronteren met de zonde in het algemeen. Mensen zondigen, omdat ze er waarde aan hechten, terwijl God een zonde totaal waardeloos vindt. God zei eigenlijk: wanneer je zondigt, dan volg je dat wat waardeloos is (je niets oplevert en je niet bevrijd).
Er blijken trouwens steeds meer orthodoxe joden tegenwoordig in Jezus als de Messias te geloven. Sommigen worden messiaans Joods, anderen blijven orthodox. Vooral die laatste groep is groot. Dit stond laatst in de EO-visie.
Van de Israël-gebedsgroep weet ik ook dat dit mede komt door de inzet van veel christenen voor hen in Israël.
quote:
De Bijbel is een groot dik boek beste broeder
Dat vind ik ook al
quote:
Als je gedoopt bent, dan ben je van zondes vergeven maar niet verwijderd.
In de Kerk worden zelf kinderen gedoopt wat niet mag, dat leert de Bijbel ook niet.
Ik denk dat kinderen onschuldig zijn en rein zijn, maar neem het niet letterlijk op want een kind kan ook nare gedachte hebben.
Kinderdoop is ook een off-topic iets. Ik vrees dat een moderator daar ons een tik voor over de vingers mag geven. Het is een discussie appart, maar ik zeg het maar zo dat het Jezus nooit om het materiële of het vleselijke te doen is, maar om het geestelijke. Jezus gebruikte het beeld van de doop om ons op het geestelijke te wijzen. Wanneer we door hebben wat de doop betekend en er naar leven, dan zijn we zeker geestelijk gedoopt met de Heilige Geest. Het gaat niet om het water dat we over ons heen krijgen, maar om de Heilige Geest dat ons reinigt van onze zonden en ons een volledig nieuw mens maakt. Eentje die dus een deel van het lichaam van Christus is.
Ik denk dat de kinderen ook door de zondeval tekortkomingen hebben, maar evenzo dat een kind in een kinderlijk geloof in Jezus geestelijk van de zondeval bevrijd is en net als volwassen christenen geestelijk een groei kunnen door maken, door de werking van de Heilige Geest, al lijden de lichamen nog onder de gevolgen van de zondeval hier op aarde met de dood dat erop volgt. Kinderen staan eerder puur in geloof, geloof ik. Zonder te veel tegensputteringen. Dat maakt ze ontvankelijker.
quote:
Maar ik ga dit eens rustig bestuderen
Heel goed, neem de tijd en open er tegen die tijd een topic over. Ik zal hem wel vinden.

quote:
We hebben geestelijke band met Jezus niet lichamelijk band. Als de zonde er niet meer is, waarom sterven we dan nog? Want dat is de erfzonde die we hebben.
De erfzonde is dat we allen God de rug toe gekeerd hebben en daardoor in de dood zijn. Adam en Eva zijn ons erin voorgegaan, maar wij hebben allemaal God de rug toegekeerd. Zo zijn we als zondige mensen geboren op aarde, met een natuur dat van God afgekeerd is. Dat zit in ons, nog voor we er als kind een besef van hebben. Dat het lichaam hoe dan ook sterft, heeft ook te maken met de god van deze wereld. De duivel heeft macht over het vlees en kan je lichaam dus laten sterven en lijden, al dan wel binnen de grenzen die God hem toe laat (denk aan Job). De duivel echter kan je geest niet doden, enkel gijzelen. Zo probeert de duivel je geest gevangen te houden in het dodenrijk. God kan je geest daarvan bevrijden, door ons geloof in Jezus Christus. Dan ben je dus wel geestelijk bevrijd van de zondeval en de dood, maar je lichaam zal sterven.
Je bent wel in deze wereld (van de duivel), maar niet van deze wereld (als christen).
quote:
thanks.
quote:
WOW, dat is een geheim zeg

Hopelijk meen je het niet
Paulus zal het wel uitleggen. Je bestaat zelf natuurlijk wel, maar hij legt je uit in termen van de oude mens en de nieuwe mens. De oude mens is van satan en op zichzelf gericht. Het probeert door de wetten te houden God te bewijzen dat die goed is, maar juist daardoor zondigt die. De nieuwe mens laat zichzelf los en is gericht op Jezus. Het doet er feitelijk niet meer toe hoe je zelf bent, het draait om wie Jezus is. Als je in Jezus leeft, dan leid Hij jouw hele bestaan en Hij zondigt niet. Wel, lees maar
quote:
Ik heb ook sterke troost gevoeld van de Heilige Geest, het was een geweldig gevoel.
De Heilige Geest is er overal.
Ja

quote:
Ik lees dat je zeer gecorrigeerd houd op communisten, de islam zelf is ook hetzelfde als communisme. Als je de Koran leest dan gaan mij haren echt overeind staan zoveel haat tegen ons, Moslims zijn degelijk misleid ook daar bid voor.
Ik heb zelf een vrouw die zelf een Moslima is, en ze zegt zelf dat de islam een en al gevaarlijk is en geen liefde kent. Laat je niet wijsmaken als een Moslim tegen jou zegt dat wij hetzelfde god hebben, dat is niet het geval geloof me.
Dat is interessant. Ik geloof zelf ook dat de Islam een dwaalleer is. Wat de Paus doet en waarom hij het doet, heb ik me niet in verdiept. Daar kan ik niet wat van zeggen.
Van de paus denk ik vooral: het is niet mijn manier van geloven.
quote:
Ik vond het gewoon normaal

Wat je vind hoef je niet te kopen