Auteur Topic: vrijgemaakte basisschool  (gelezen 6086 keer)

KeesS

• Bekijk profiel
vrijgemaakte basisschool
« Reactie #15 Gepost op: februari 07, 2012, 11:13:18 am »
Hier in de buurt zijn in een omtrek van 20km geen vrijgemaakte scholen en ik vind het gewoon te ver om m'n kinderen daar heen te sturen. Ik vind het uiteindelijk ook belangrijk dat ze een sociaal leven kunnen opbouwen en dat is haast onmogelijk als alle klasgenootjes op zo'n grote afstand van elkaar wonen. Daarnaast denk ik ook wat losser over de opvoeding van kinderen en vind het goed als ze andere kanten van het (levens)verhaal zien. Wat ze op school niet krijgen, kan ik ze dan thuis nog wel bijleren.

meribel

• Bekijk profiel
vrijgemaakte basisschool
« Reactie #16 Gepost op: februari 09, 2012, 06:23:06 pm »
wat bedoel je met de andere kant het levensverhaal zien?
( ben je overigens gkv? )

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
vrijgemaakte basisschool
« Reactie #17 Gepost op: februari 10, 2012, 04:35:31 pm »
De vrijgemaakte basisschool (de Prof. B. Holwerdaschool) in de regio is op minder dan vijf minuten lopen van mijn ouderlijk huis. Geen probleem mee gehad dus. Ik denk wel dat als mijn ouders bedacht hadden ons naar een andere school te sturen daar wel opmerkingen of vragen over gekomen zouden zijn. Dat is ook wel logisch in een kleine dorpsgemeente.

@meribel: vroeger hadden we hier nog wel actieve 'nieuwe' vrijgemaakten. Als je de zoekfunctie goed gebruikt kun je nog wel het e.e.a. vinden.
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

meribel

• Bekijk profiel
vrijgemaakte basisschool
« Reactie #18 Gepost op: februari 14, 2012, 10:33:04 am »
@waar zou ik dan op moeten zoeken? Want echt heel oude topics kan ik niet vinden

socrates

• Bekijk profiel
vrijgemaakte basisschool
« Reactie #19 Gepost op: februari 14, 2012, 12:21:30 pm »
Ik zit er nu nog niet zo mee, maar als alles goed blijft gaan sta ik over ruim 3 jaar voor deze keuze. Bij ons in het dorp zit niet een gereformeerde basisschool, 10 km verder op wel. Nu gaat er vanuit ons dorp een busje die kant uit. Ik zou het zelf wel de moeite waard vinden om eens rustig op de basisschool in ons dorp rond te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Ik zal ook de site van de onderwijsinspectie raadplegen. Want hoe je het ook wendt of keert, primair is het een onderwijsinstelling. Als het op de gereformeerde basisschool zo is: -een beetje gechargeerd 'sorry, pietje kan nauwelijks zijn naam  spellen, maar hij heeft wel een 10 op naam en feit', dan zal mijn voorkeur toch uitgaan naar een school zonder per se de gereformeerde inslag die wel kwaliteit biedt. Daar tegenover staat dat onze zoon er één is in een uitgebreide lichting en dan zou het ook raar kunnen zijn om niet mee te gaan. Het wordt nog een lastige overweging, die ik voorlopig nog even voor mij uit kan schuiven. 2 zaken spelen dus een rol: in welke mate een christelijke school, en wat is de kwaliteit van het aangeboden onderwijs.
'het enige dat ik weet, is dat ik niets weet'

dinadebeij

• Bekijk profiel
vrijgemaakte basisschool
« Reactie #20 Gepost op: maart 29, 2012, 02:08:50 pm »
Ik denk niet dat mensen hier op aarde daarover moeten beslissen wat goed is of fout. Ik denk dat het goed is om na te denken over de veiligheid van je kinderen, je moet ze tenslotte ook beschermen.

Als het beter voelt, als ouders, om je kinderen naar een minder christelijke basisschool te laten gaan is dat goed. Ouders zullen daarover zelf verantwoording afleggen. Dit is zoals ik het ervaar. Het is moeilijk om als ouders beslissingen te nemen aangaande een christelijke opvoeding. Het wordt ook niet makkelijker.