Auteur Topic: veranderingen gkv  (gelezen 33042 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #300 Gepost op: april 16, 2012, 11:32:15 pm »

quote:

Peter68 schreef op 16 april 2012 om 09:57:
[...]

Mooi dat je er zo van kan genieten!
offtopic:Ik kan mij vaag herinneren dat jij bij "ons thuis" ook wel eens het orgel mishandeld hebt tijdens een logeerpartij :). De goeie oude tijd... Yuk, we worden oud!!!
« Laatst bewerkt op: april 16, 2012, 11:33:43 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Peter68

• Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #301 Gepost op: april 16, 2012, 11:52:44 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 16 april 2012 om 23:32:
[...]

offtopic:Ik kan mij vaag herinneren dat jij bij "ons thuis" ook wel eens het orgel mishandeld hebt tijdens een logeerpartij :). De goeie oude tijd... Yuk, we worden oud!!!

We?

On topic: Naar mijn idee wordt de discussie vaak vertroebeld door persoonlijke voorkeuren en tradities als het gaat over vormen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #302 Gepost op: april 17, 2012, 12:03:34 am »

quote:

Aan je foto online te zien gaan de jaren bij jou ook over in grijze haren :)

quote:

On topic: Naar mijn idee wordt de discussie vaak vertroebeld door persoonlijke voorkeuren en tradities als het gaat over vormen.
inderdaad.
Een bekende uitspraak is dat waar traditie heerst is de geest verdwenen.
Andersom kun je ook stellen dat waar mensen menen dat ze door de geest beheerst worden de traditie ontkent wordt .
Balans zoeken is in alles van belang!

Peter68

• Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #303 Gepost op: april 19, 2012, 11:37:55 am »
Maar hoe vindt je die balans.
 Aan de ene kant vindt je de traditionele vrijgemaakten die ten koste van veel (zo niet alles) willen vasthouden aan het erfgoed en aan de andere kant charismatische/evangelische vrijgemaakten die ten koste van veel (zo niet alles) de hele boel compleet willen veranderen.
En is er nog een groep in het midden die van allebei wel iets wil.
 Ik merk dat de twee uitersten elkaar met vuur bestrijden, waarbij de traditie toch vaak de overhand heeft en niets los wil laten.

Peter68

• Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #304 Gepost op: april 19, 2012, 11:39:07 am »
Citaat
Riemer Lap schreef op 17 april 2012 om 00:03:
[...]
 Aan je foto online te zien gaan de jaren bij jou ook over in grijze haren :)

Het beetje haar wat er nog is wordt inderdaad grijs Riemer! }:|

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #305 Gepost op: april 19, 2012, 02:15:42 pm »

quote:

Peter68 schreef op 19 april 2012 om 11:37:
Maar hoe vindt je die balans.
 Aan de ene kant vindt je de traditionele vrijgemaakten die ten koste van veel (zo niet alles) willen vasthouden aan het erfgoed en aan de andere kant charismatische/evangelische vrijgemaakten die ten koste van veel (zo niet alles) de hele boel compleet willen veranderen.

Ik denk dat die grote middengroep de balans heeft.
Niet alles wat nieuw is is daarmee ook beter maar ook niet alles wat oud is is beter.
Je moet in alles de vraag stellen: wie dienen we als we dit gaan doen?
Dien je de mens (bv. omdat de muziek dan leuker is of omdat de regels zo lekker bekend zijn ) dan ben je fout bezig.

quote:

En is er nog een groep in het midden die van allebei wel iets wil.
 Ik merk dat de twee uitersten elkaar met vuur bestrijden, waarbij de traditie toch vaak de overhand heeft en niets los wil laten.
Grappig is dat trouwens: mensen slaan elkaar aan beide uitersten de kerk uit en de middengroep gaat vrolijk voort op 's Heeren Weegen...

dingo

• Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #306 Gepost op: april 19, 2012, 08:39:04 pm »
Nou "... vrolijk voort ...." de manier waarop de nieuwe vrijgemaakten zich afgescheurd hebben dan wel werden afgescheurd, maakte mij niet echt vrolijk.

Peter68

• Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #307 Gepost op: april 19, 2012, 11:39:47 pm »

quote:

[...]

Grappig is dat trouwens: mensen slaan elkaar aan beide uitersten de kerk uit en de middengroep gaat vrolijk voort op 's Heeren Weegen...
Vaak ziet de middengroep het met lede ogen aan, ik weet niet of dat zo grappig is. Zie ook de opmerking van Dingo

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
veranderingen gkv
« Reactie #308 Gepost op: april 20, 2012, 12:15:11 am »

quote:

Peter68 schreef op 19 april 2012 om 23:39:
[...]

Vaak ziet de middengroep het met lede ogen aan, ik weet niet of dat zo grappig is. Zie ook de opmerking van Dingo
Grappig in de zin van verbazing opwekkend dan. Het lijkt op "waar twee honden vechten om een been......."
En ja, ik zie daar wel enige humor in omdat beide kampen schreeuwen dat het om eenheid moet gaan maar dat ze tweeheid bewerken. Mensen zijn gewoon dom....