Auteur Topic: GKV in Frankrijk  (gelezen 1373 keer)

dinadebeij

• Bekijk profiel
GKV in Frankrijk
« Gepost op: maart 29, 2012, 02:40:36 pm »
Aankomende zomer gaan we op vakantie met het gezin naar Frankrijk, voor het eerst. We zouden het heel fijn vinden om in de buurt van een GKV kerk te verblijven. Ik heb wel eens gehoord dat er Nederlandse diensten te bezoeken zijn in Frankrijk. We willen graag richting het zuiden van Frankrijk.

Als één van jullie weet waar een kerk is met Nederlandse kerken hoor ik het graag eventueel hoor ik ook graag of je een goede camping in de buurt weet. We hebben zelf een caravan met van alles erop en eraan. We willen graag een camping met goede verlichting voor 's avonds, dat zou fijn zijn.

Verder hebben we geen eisen!  :D

Groetjes,

Dina

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
GKV in Frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2012, 04:08:40 pm »
Modbreak:
Verplaatst naar het prikbord.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Zwever

• Naar Azië gevlogen
    • Bekijk profiel
GKV in Frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: april 01, 2012, 10:17:40 pm »
Tip: bezoek eens een gewone 'eglise reformee' of iets dergelijks; de protestantse kerk in frankrijk is miniscuul (lees: weinig kerken, en als ze er zijn vaak 20 leden) en elk bezoek van gasten is daarmee een steun in de rug!

Uiteraard versta je er niet veel van, maar wel eens een ervaring om mee te maken.
Mission = finding out what God is doing, and joining in!

jokiepokie

• Bekijk profiel
GKV in Frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2012, 04:42:53 pm »

quote:

dinadebeij schreef op 29 maart 2012 om 14:40:
We zouden het heel fijn vinden om in de buurt van een GKV kerk te verblijven.

Waarom zo in je eigen hokje blijven denken?? er zijn genoeg andere 'kerkstromingen' te vinden. zo ben ik bijv. eens naar een RK kerkdienst in Oostenrijk geweest (omdat dit de enige kerk in het dorp was). Prachtig om te zien hoe andere mensen hun geloof beleven.
Mijn advies: kijk in je vakantie eens verder dan een 'nederlandstalige GKV dienst in het buitenland.. Het verbreed je horizon enorm!!
« Laatst bewerkt op: mei 02, 2012, 04:44:21 pm door jokiepokie »

jokiepokie

• Bekijk profiel
GKV in Frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2012, 04:43:59 pm »

quote:

dinadebeij schreef op 29 maart 2012 om 14:40:
We zouden het heel fijn vinden om in de buurt van een GKV kerk te verblijven.

Waarom zo in je eigen hokje blijven denken?? er zijn genoeg andere 'kerkstromingen' te vinden. zo ben ik bijv. eens naar een RK kerkdienst in Oostenrijk geweest (omdat dit de enige kerk in het dorp was). Prachtig om te zien hoe andere mensen hun geloof beleven.
Mijn advies: kijk in je vakantie eens verder dan een 'nederlandstalige GKV dienst in het buitenland.. Het verbreed je horizon enorm!!

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
GKV in Frankrijk
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2012, 05:03:18 pm »

quote:

jokiepokie schreef op 02 mei 2012 om 16:43:
[...]

waarom? Wellicht omdat je er niet zo'n behoefte aan hebt, om in een dienst te zitten waarin het gaat om dingen waar je geen snars van gelooft? Ja, we hebben veel overeenkomsten met bv de RK, maar ook meer dan genoeg (fundamentele) verschillen. Ongetwijfeld hebben we ook meer dan genoeg overeenkomsten met bv. islamieten of bv. met vrijzinnig-protestanten. Maar ik zou niet in zo'n bijeenkomst gaan zitten om God te aanbidden.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
GKV in Frankrijk
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2012, 02:03:57 am »
Zo is dat. Nederlandse diensten in het buitenland zijn doorgaans wel zwaar gereformeerde bond, heb ik gemerkt. Maar niet allemaal. De EO zou je het beste kunnen berijken daarvoor.
« Laatst bewerkt op: mei 06, 2012, 02:04:24 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin