quote:
gaitema schreef op 19 mei 2012 om 10:33:Zal het zo zeggen: ik heb dat ook wel eens dat God via bijbelteksten echt antwoord geeft, maar ik wil Hem niet voor mijn karretje spannen. Het zou makkelijk zijn als ik bij alles wat ik heb de bijbel raadpleeg om antwoorden en dat altijd maar ontvang.
Niemand kan de HEER voor het eigen karretje spannen, dan ontvang je geen antwoorden als Hij het niet wil. Zo simpel is dat. Het moet ook altijd weer samengaan met intensief gebed. Waarbij de antwoorden heus een week later komen kunnen. De HEER wil immers niets liever dan Zijn kinderen leiden en dat zijn kinderen alles met Hem delen voor beslissingen te nemen. Maar er zijn ook andere methodes, dat klopt, ook bij mij.
quote:
Wist je dat in de New Age mensen ook bij heel veel gebeurtenissen op een dag waar ze beslissingen over moeten nemen, een lot werpen? Door kaarten te leggen enzo. Zodat het besluit daaruit op te maken is?
Ja dat weet ik, maar dit gaat niet in samenspraak met het gebed tot JHWH, de GOD van Israel, Abraham, Isaac en Jacob in Naam van Jezus Christus. De satan aapt immers alles na.
quote:
Ik wil het daarom aan God overlaten hoe Hij mij helpt in het leven. God communiseerd op vele manieren.
Ik zocht een leider voor de club en had een lijstje opgesteld van mogelijke leiders. Ik bad wie het worden moest. Kwam er toen één voorbij reclamefolders bezorgen. Ik direct naar buiten en het haar vragen. Ze wilde er wel over na denken en was heel gemotiveerd. Nu is ze leider.
Dergelijke wijzen herken ik en is OOK een methode van de HEER. Zoals ik al eens eerder schreef laat de HERE ook soms niets weten en opent en sluit gewoon de deuren war Hij die nodig acht. Het is dus niet alleen maar via de schud-bijbel, maar OOK op andere manieren. Familiy-7 TV en zelfs internet.
quote:
Daardoor ging ik wel te laat weg voor mijn werk. Ik zat daar mee. Was te vliegerig op de weg, waardoor ik te kort op een invoegende vrachtwagen kwam, waardoor ik tegen de vangrail reed. Hij vergoede een deel van het bedrag en kende nog een beunhaas waardoor het goedkoop kon. Eigenlijk werd na de reparatie mijn auto er nog mooier op ook en ik had een goede reden om te laat op mijn werk te komen. Al gaat het hier op een vreemde manier.
Begrijp ik het juist dat de HEER je hier als het ware financieel zegende en zo de auto kon laten herstellen?
quote:
Ik zoek werk zonder dat ik diploma's heb. In deze tijd heb ik het gevonden en zit er goed. Net een contactverlenging gekregen.
Dat is mooi voorbeeld hoe de HEER zegent, net als bij mijn broer
Sinds hij geloofd (nu zo'n 3 jaar gelden, heb er samen met mijn moeder hard voor gebeden, of de HEER hem wilde aanraken) is zijn leven meer gezegend.
Mijn broer had problemen op zijn werk, men probeerde hem eruit te werken omdat hij niet de juiste papieren had. Ik adviseerde mijn broer om het geheel in de handen van de HEER te leggen (na de eigen ervaring die ik had en worstelde om niet de oude fouten in mijn leven weer te maken). Mijn broer is veel minder agressief van aard dan ik en dus negeerde hij de personen en bleef gewoon bidden. Ook voor degenen die hem zo misselijk behandeleden en probeerden hem eruit te werken.
Mijn broer werd dus vals beschuldigd, maar bleef kalm en legde zijn baas alles rustig uit, maar zonder kwaad te spreken over zijn collega's en direct leidinggevenden. Ook toen de directie daarna viste deed hij het niet. Dit had
veel indruk gemaakt op de directie.
Uiteindelijk werd er elders een vestiging geopend en zocht men iemand voor een leidinggevende functie. Doordat men NU mijn broer kende bij de directie (anders zou dat nooit zijn geweest) dacht men aan mijn broer en lieten hem weer opdraven. Mijn broer dacht toen dat ie alsnog de zak zou krijgen, maar in plaats daarvan werd hem gevraagd of hij geen belangstelling had voor deze nieuwe functie. Toen hij tegenwierp geen diploma's te hebben daarvoor, negeerde men dat en vroeg of hij het zou willen proberen. De gedrevenheid zat bij directie zeg maar.
Nu doet hij het sinds een jaar en het gaat super. Eerst was hij wel wat bang ervoor, maar ik zei tegen hem dat als de HEER je zo zegent, Hij je ook zegent met de talenten die nodig zijn om het te kunnen. Ook zo leidt de HEER inderdaad !
Zelf zo ook eens iemand aangenomen voor onze IT afdeling:
Betrokkene had geen diploma's maar was handig met computers en kon programmeren in Unix. Hij was erg gemotiveerd en toen ineens op het moment dat ik in zijn cv kijk en het woord kerk zie, hoor ik het hem ook zeggen "kerk".
Snel vraag ik in een schiet gebedje aan de HEER of dit van Hem is, of Hij mij iets wil duidelijk maken. Daarover nog aan het nadenken bidt ik na 15 minuten weer snel tot de HEER en zeg "Als dit kerk van u is, geeft u mij dan svp een bevestiging, laat hem nogmaals kerk... op dat moment zegt de sollicitant weer kerk. Ik vraag nog ff tot verbazing van de PZ man naast me door over de kerk, hoor welke enz.
Na het gesprek heb ik de voorganger gebeld en gevraagd of hij deze persoon ook kende. Ja dat was het geval, de gemeente had zelfs die zondag gebeden voor hem en zijn komende sollicitatie gesprek. Ik kon dus antwoorden, nu de gebeden zijn verhoord pastor, hij heeft de functie. Ik wist gewoon dat het de Wil van de HEER was en dat het goed zat. De PZ man naast me begreep "mijn keuze" niet, er waren meerdere kandidaten met betere diploma's wat hem betreft.
quote:
Ik vroeg me af of een stukje wat ik las aan de tieners op de tienerclub doorgegeven moest worden. Een stukje over een gebedsgenezingswonder van ernstige brandwonden bij een 13 of 14jarig meisje uit India. Die brandwonden liep ze op door Hindoeëxtremisten die haar gezicht haast in een openhaard hield, omdat ze haar geloof in Jezus niet wilde opzeggen. Mijn moeder kwam op bezoek. Ik liet haar het stukje lezen zonder over de tienerclub te hebben en ze reageerde er direct op: "moet je aan de tieners op de tienerclub laten zien!" Zo had ik antwoord van God gekregen en ben ik er mee naar de club gegaan. De tieners waren er helemaal door geboeid. Er stonden twee foto's van haar in het blad. Voor en na die tijd. Die foto's bleven ze maar naar turen.
Ik kon met moeite het blad terug krijgen

Ja mooi, mijn vriendin is vaak het klankbord voor mij. Zij voelt vaak antwoorden over zaken waarvoor ik bid zonder dat zij het weet. Ze komt dan met een bijbelvers of gewoon iets waarvan ze zegt, ik voel dat ik dit of dat moet zeggen. Ze weet niet waarom, maar als het dan gezegd is, is duidelijk dat het een antwoord is van de HEER. Uiteraard is de HEER niet afhankelijk van 1 medium of manier.
quote:
Bijbelteksten geeft Hij zo ook wel. Maar ik laat het aan God over hoe Hij antwoord en of Hij antwoord. Het is aan Hem.
Uiteraard is de HEER niet afhankelijk van 1 medium of manier. Daarom schud ik ook niet gelijk na gebed, pas als ik die aandrang sterk voel, waardoor er dan ook veelal een rake tekst komt. Daar gaat soms best wel tijd overheen.
quote:
Zo lag ik veel wakker van een meid die ik opeens weer na jaren zag en me stijl voorbij keek. Iemand die de kerk eens bezocht, omdat ze in de buurt was. Vroeger was ik er voorbij gelopen, in een tijd dat ik zelf er door heen zat. een hele mooie meid, maar ik ken haar niet.
Toen las ik in een christelijke boek van broeder evangelist Yun uit China (oprichter van de huiskerkbeweging) over hoe je een tijd nodig hebt om in een ei als vogel volwassen te worden. Wanneer je het ei te vroeg zelf los maakt, dan gaat de kuiken dood. Zo is dat ook met mensen, stelde hij. Soms maak je dingen mee, omdat je nog in dat ei zit.
Ik snapte hierdoor dat ik er toen niet klaar voor was en daarom haar liet lopen. Echter las ik ook in de bijbel over wolken in de gemeente die overdrijven. Die puur reageren vanuit instinktieve inpulsen en meer met het uiterlijk bezig zijn, dan met het innerlijk. Ik snapte hierdoor dat dit zo'n wolk kon zijn geweest in mijn leven.
Ik kon mij slaap weer vatten en het los laten.
Ik kreeg ik door welke intimidatiespelletje satan hier in gespeeld heeft.
Ja het zou kunnen dat deze mooie meid je van de kerk of HEER had weggetrokken anders en dat je daarvoor behoed bent. Meestal zit satan in de mooie hoek zeg maar. Niet altijd zoals mijn eigen vrouw bewijst, maar dat was eerst voor we tot geloof kwamen ook niet zo.