quote:
gaitema schreef op 01 juni 2012 om 17:48:Ja, hier nog wel. Ik denk meer aan het moment van de grote rampen over de aarde. En derde vergaat door branden. Een derde door natuurrampen etc.. Het 1000 jarige rijk dat komt is een vernieuwen van dat wat verwoest is. De heidenen zijn er in omgekomen en de joden die dus Jezus hebben aangenomen, zijn bij Jezus.
Volgens mij moeten hier 2 dingen goed van elkaar gescheiden worden.
namelijk dat de ongelovige mensen, afgodendienaren en misleide christenen die bij de hoer van Babylon horen en de valse profeet volgen allen tezamen Israël zullen aanvallen en verdrukken waardoor de grote verdrukking komt.
(
Dit zal gebeuren nadat de ware volgelingen van Jezus opgenomen zijn in de opake. De boze heeft dan het alleenrecht even op aarde)
Maar er zal ook een wraak komen van de HEER over alle ongelovige mensen, afgodendienaren en misleide christenen die bij de hoer van Babylon horen en de valse profeet volgen. Volgens mij is daar waar jij het nu over hebt met dat 1/3 van de wereld zal vergaan.
In het duizend jarig vredesrijk komen de profetieën uit het OT uit, waarin het lam bij de leeuw ligt en het kno speelt met de adder.
Jesaja 116 En de wolf zal met het lam verkeren, en de luipaard bij den geitenbok nederliggen; en het kalf, en de jonge leeuw, en het mestvee te zamen, en een klein jongske zal ze drijven.
7 De koe en de berin zullen te zamen weiden, haar jongen zullente zamen nederliggen, en de leeuw zal stro eten, gelijk de os.
8 En een zoogkind zal zich vermaken over het hol van een adder; en een gespeend kind zal zijn hand uitsteken in den kuil van den basilisk.
9 Men zal nergens leed doen noch verderven op den gansen berg Mijner heiligheid; want de aarde zal vol van kennis des HEEREN zijn, gelijk de wateren den bodem der zee bedekken.quote:
Dan komt het waar we het over hebben. De grote sabbath die beloofd is aan de joden, dat zal gaan aanbreken (de sabbat is een verwijzing ernaar) is het duizend jarige rijk. Dan zal inderdaad harten van steen die de dode letter lezen omgevormd worden in harten van vlees, waarin God zelf zijn wetten zal schrijven.
De HEER laat alle doden in/uit Israël opstaan uit de dood en stort Zijn Geest uit over Israël, opent hun ogen en hart en zij zullen alsnog de HEER als Messias (h)erkennen.
Zover zitten we nu geloof ik op dezelfde lijn, toch?
quote:
Maar er zit in de bijbel zoals wel vaker een dubbele laag in.
We hebben namelijk ook pinksteren. Met pinksteren gebeurd het zelfde. De Heilige Geest heeft de zelfde functie. Door dat Jezus in je leeft zal ook je heidense hart van steen een christelijke hart van vlees worden waarin God zijn wetten schrijft. Door Jezus' kruiziging staan er doden in vertrouwen op Jezus, met Hem op uit de dood. Dan worden doodsbeenderen van heidenen en joden die zich bekeren tot Jezus ook levend. Vandaar mijn verwijzing naar de doden die met de kruiziging van Jezus opstaan uit de dood. Het gebeurd er letterlijk, dat doden er levend worden. Maar dat is het begin. Het echte werk gebeurd pas in het 1000 jarig vredesrijk.
Inderdaad, want bij de opstanding van Jezus uit de dood staat niet heel Israël ook op uit de dood, maar 'slechts" een enkeling.
quote:
Met pinksteren proeven wij er al van, maar we leven nog als ballingen en staan nog aan het begin van een lange weg die we gaan moeten, in geestelijke groei. Daar doelde ik op. Wie in Jezus geloofd, behoord al tot de genen die uit de dood zijn opgestaan en zijn gaan leven.
Zoals je ook al aangaf inderdaad in
Johannes 1125 Jezus zei tegen haar: Ik ben de Opstanding en het Leven; wie in Mij gelooft, zal leven, ook al was hij gestorven,
26 en ieder die leeft en in Mij gelooft, zal niet sterven in eeuwigheid. Gelooft u dat?
quote:
Die hoort al bij Gods koninkrijk en in hun harten is de Sabbath die komen zou alvast aangebroken, al is de wereld om ons heen nog niet zo ver en hebben we daar onder te lijden, net als Jezus er onder leed. Ook al hebben we onze zwakke momenten, waarin we nog zondigen.
Bedoel je dit nog niet zo ver zoals het er staat?
Bedoel je dat de wereld nog wel eens zover komen gaat?
Of bedoel je eigenlijk gewoon dat we wereld niet in het koninkrijk is?
quote:
Nog iets. 1 dag is gelijk aan 1000 jaar staat er in de bijbel. Dat slaat op de sabbath in verband met het duizendjarige vredesrijk. Pas als het duizendjarige vredesrijk is aangebroken, zal God rusten van zijn werken. God heeft namelijk nog niet gerust van zijn werken, vanwege de zondeval. De sabbath als rustdag is een heenverwijzing naar de grote sabbath dat komt en wat voor de volgelingen van Jezus alvast in hun harten begonnen is. Het paradijs waar Adam en Eva in wandelden was al een weerglans van die Sabbath die komen zou, net als pinksteren dat is.
De levensboom uit Genesis komt niet voor niets weer terug in Openbaringen 22. Dan pas heeft de HEER alles weer hersteld naar zoals het was voor de zondeval in het paradijs. Dan is de cirkel weer rond en kan de HEER weer genieten van de Schepping.
quote:
Hierin rust God al welliswaar uit van bepaald scheppingswerken in een bepaalde genoegdoening, maar God rust pas echt uit als het rijk van vrede echt is aangebroken. Wanneer de schaap weer naast de leeuw kan liggen, zonder opgegeten te worden. Als de oorlogsmaterieel wordt omgesmeden tot nuttig werktuigen. Dan pas is het echt Sabbath.
Leuk, dit had ik nog niet gelezen, maat had dezelfde bijbelverzen gebruikt.