Auteur Topic: God versus Jezus nav vraag  (gelezen 10297 keer)

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
God versus Jezus nav vraag
« Reactie #135 Gepost op: juni 02, 2012, 01:49:43 pm »

quote:

gaitema schreef op 02 juni 2012 om 13:30:
Ja, dus hij verdwijnt niet. Hij blijft bestaan. Dus satan wordt niet vernietigd. Wel gestraft.

Dan is het nog de vraag wat "alle eeuwigheid" inhoud. Ik las net de Naardense bijbel en daar staat dit: "...,en zij zullen gekweld worden dag en nacht tot in de eeuwen der eeuwen."

De bronvertaling is iets als "aeoon tôn aeonon" (grieks) is me onderwezen door een pinksterbroeder met wie ik een briefwisseling had. Een man van ruim in de 80 jaar waar ik via de eo correspondentie mee kreeg. "aeoon tôn aeonon" is lastig te vertalen. Een aeoon is het beste te vertalen als een Era. Een tijdperk van honderden jaren, maar met een begin en een eind. "aeoon tôn aeonon" is daar het meervoud van. Je zou kunnen zeggen: "honderden maal honderden jaren".

Ze zullen dus knarzetanden, wel honderden maal honderden jaren. Dat is vertaald tot eeuwen der eeuwen.

Met vernietigen bedoelde ik niet verswijnen, zou inderdaad kunnen.
Een ziel is onsterfelijk en kan niet verdwijnen, vandaar dat de satan en de zielen die hem helpen in de poel vuurpoel zullen branden tot in eeuwigheid. Dat noemde ik dan vernietiging.

Maar dat is dan achteraf bezien niet een term die de geheel lading dekt. Dus ook dat zijn we eens  :ja:
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
God versus Jezus nav vraag
« Reactie #136 Gepost op: juni 02, 2012, 05:28:48 pm »
Ja :)
Een nieuwe start is een nieuw begin