Auteur Topic: God versus Jezus nav vraag  (gelezen 12996 keer)

Peter68

• Bekijk profiel
God versus Jezus nav vraag
« Reactie #75 Gepost op: mei 23, 2012, 01:41:03 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 23 mei 2012 om 12:38:
[...]

Lees de vele profetieën in OT en Openbaringen, eigenlijk de eindtijd profetieën en kijk om je heen in de wereld naar wat er gebeurd.

Kijk wat EU steunt en JHWH afkeurt:
-Kijk hoe JHWH ingreep bij het terroristische Flottielje naar Gaza.
-Kijk naar de islamitische opstanden in MO, die door de EU worden gesteund.
-Kijk naar de officiële brief die de EU wilde opstellen tegen Israël, waar gelukkig NL weigerde te tekenen en het dus niet zo is opgeteld.
-Kijk naar de gas leverantie die Egypte nu stil wil leggen, net nu JHWH heeft voorzien in enorme hoeveelheden gas en olie in Israël. Zelfs goud ontdekt recent.
-Kijk hoe de EU moord en brand roept als het beloofde land Israël zich moet verdedigen tegen islamitische terroristen, bij bijvoorbeeld een muur ter protectie te bouwen.
- Kijk hoe de EU zwijgt als het graf als Turkije pure genocide pleegt dit haar op de Koerden als wraak op hun niet terroristische, maar Guerrilla aanval.
-Kijk hoe de EU heimelijk een pact heeft gesloten met islamitische oliestaten.
enz.
En hierdoor zijn we in een economische crisis geraakt?

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: mei 23, 2012, 02:02:49 pm »
Ik zie dat als een waarschuwing van JHWH aan Europa ja,
Nederland, Duitsland en Polen zijn Israël als enigen in Europa nog goed gezind, daar gaat het economisch ook nog redelijk goed mee.

JHWH waarschuwt niet voor niets tegen verdeling door de mensheid van Zijn Beloofde Land?

Joel 3:
2 zal Ik alle heidenvolken bijeenbrengen
en hen doen afdalen naar het dal van Josafat.
Daar zal Ik met hen een rechtszaak voeren,
vanwege Mijn volk en Mijn eigendom Israël,

dat zij onder de heidenvolken verstrooid hebben.
Mijn land hebben zij verdeeld.

3 Zij hebben het lot geworpen over Mijn volk.
Zij gaven een jongen voor een hoer;
zij verkochten een meisje voor wijn, zodat zij konden drinken.
4 En ook, wat wilt u van Mij, Tyrus en Sidon,
en alle gebieden van Filistea?
Wilt u Mij Mijn handelwijze vergelden?
Als u Mij dat wilt aandoen,
zal Ik snel en onmiddellijk
uw vergelding op uw hoofd doen terugkeren
,

Tyrus = Libanon, Sidon eveneens
Fillistina is Gaza, de Gazanen, "palestijnen"
Libabon = Hezbollah / Gaza is Hamas tezamen vroeger PLO.

Ezechiel 36
2 Zo zegt de Heere HEERE: Omdat de vijand over u gezegd heeft: Haha! Zelfs de eeuwige hoogten zijn ons tot  erfelijk bezit geworden,
3 profeteer daarom, en zeg: Zo zegt de Heere HEERE: Daarom, omdat men u van rondom verwoest en opgeslokt heeft, zodat u een erfelijk bezit werd voor het overblijfsel van de heidenvolken, u over de tong ging en er kwaad gerucht bij het volk was

5 daarom, zo zegt de Heere HEERE: Voorwaar, in het vuur van Mijn na-ijver heb Ik gesproken tot het overblijfsel van de heidenvolken en tot heel Edom, die zichzelf Mijn land tot erfelijk bezit hebben gegeven met de blijdschap van heel hun hart, met leedvermaak, zodat zijn weidegrond tot buit zou zijn.
6 Profeteer daarom over het land van Israël, en zeg tegen de bergen en tegen de heuvels, tegen de waterstromen en tegen de dalen: Zo zegt de Heere HEERE: Zie, in Mijn na-ijver en in Mijn grimmigheid heb Ik gesproken, omdat u de  smaad van de heidenvolken gedragen hebt.

Tot slot: Zacheria 9
5 Askelon zal het zien en bevreesd zijn, evenals Gaza, en het zal hevig beven, ook Ekron, omdat zijn verwachting wordt beschaamd. De koning zal uit Gaza verdwijnen en Askelon zal onbewoond zijn.
6 De bastaard zal in Asdod wonen; Ik zal de trots van de Filistijnen uitroeien.

Let op !
De bastaard in Asdod ! De nep-palestijen die claimen van Filistijnen afkomst te zijn, wordt HIER al geprofeteerd ! Bastaarden zijn het !
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2012, 04:27:37 pm door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: mei 24, 2012, 12:16:07 am »
Je kunt de boel ook omdraaien:
Dan kunnen de ministers van financiën dus ophouden met het maken van plannen om de euro te redden en het bedenken van ideeën om uit de schuldencrisis te geraken?
Ze kunnen dus beter afspraken gaan maken over het feit dat we als Europa vooral pro-Israel moeten zijn en anti-islam?
Dan gaat het weer goed met Europa en verdwijnt de crisis als sneeuw voor de zon en kan Griekenland gewoon lid blijven van de EU?

Volgens mij is de financiele crisis ontstaan door andere zonden namelijk hebzucht en en grootheidswaanzin.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: mei 24, 2012, 12:27:22 am »

quote:

Peter68 schreef op 24 mei 2012 om 00:16:
Je kunt de boel ook omdraaien:
Dan kunnen de ministers van financiën dus ophouden met het maken van plannen om de euro te redden en het bedenken van ideeën om uit de schuldencrisis te geraken?
Ze kunnen dus beter afspraken gaan maken over het feit dat we als Europa vooral pro-Israel moeten zijn en anti-islam?
Dan gaat het weer goed met Europa en verdwijnt de crisis als sneeuw voor de zon en kan Griekenland gewoon lid blijven van de EU?

Volgens mij is de financiele crisis ontstaan door andere zonden namelijk hebzucht en en grootheidswaanzin.

dat laatste klopt, maar omdat JHWH Zich "terug trekt" als straf waardoor Zijn Zegen verdwijnt. Dit voor wat de EU met Zijn Uitverkoren Volk doet, krijgt de boze de overhand en zullen de graaiers worden opgestookt om zo te handelen.

Als GOD Zijn zegen verdwijnt of afneemt zal de boze meer ruimte krijgen voor zijn boze plannen. Daarom zal de grote verdrukking ook ontstaan omdat de HEER Zijn Zegen wegneemt en de boze de ruimte krijgt. Dus wat in het klein bij een mens gebeurd, gebeurd ook in het groot.

Zonder GOD Zijn Zegen zijn we verloren.
Veel mensen keren GOD de rug toe, maar oh weeh als GOD ons Zijn Rug toekeert.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: mei 24, 2012, 09:12:59 am »
De dingen die zegt kloppen wel maar zijn niet echt een antwoord op mijn vragen.
Ik snap niet hoe je Israel beleid en economische crises aan elkaar kunt koppelen, waarom gaat Amerika dan ook gebukt onder dit alles terwijl zij toch behoorlijk pro- Israel zijn en zelfs oorlog voeren in Islam landen. Dan zou het Amerika volgens jouw redenatie toch voor de wind moeten gaan?

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: mei 24, 2012, 09:38:11 am »
Even er informatie: Joel 3 kom je later tegen in de preek van Petrus, Handelingen 2.
Mail me maar als je wat wilt weten

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: mei 24, 2012, 12:31:54 pm »
Hallo lieve forumgenoten,

Gisteravond was ik aan het lezen in "Sleutels Tot de Bijbel", van J. David Pawson, want ik zou me graag in het boek Openbaringen willen verdiepen. In het hoofdstuk over Openbaringen wijst meneer Pawson de lezer op een gegeven moment op drie verzen over de Alfa en de Omega. Dat is een titel die alleen God toekomt. Dit zijn de verzen (GNB vertaling):

1:8  ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, die is, die was en die komt, de Almachtige.

1:17-18
Toen ik hem zag, viel ik als dood aan zijn voeten. Maar hij legde zijn rechterhand op mij en zei: ‘Wees niet bang! Ik ben de eerste en de laatste. 18 Ik ben de levende! Ik was dood, maar nu leef ik voor altijd, voor eeuwig. Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk.

22:12-13
Weet: ik kom spoedig, en het loon heb ik bij me: ieder krijgt het loon voor zijn daden. 13 Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.

De onderstreepte delen zijn uitspraken van Jezus, over zichzelf, in een Goddelijke aanduiding, toch?

(Mijn excuses als ik iemand van jullie herhaal. Ik heb namelijk niet deze hele draad doorgelezen, maar wil gewoon iets wat ik gisteren heb geleerd met jullie delen. Wellicht draag ik water naar de zee?)
maar misschien zit ik er wel naast

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: mei 24, 2012, 04:07:10 pm »

quote:

Paul2 schreef op 24 mei 2012 om 12:31:

Gisteravond was ik aan het lezen in "Sleutels Tot de Bijbel", van J. David Pawson, want ik zou me graag in het boek Openbaringen willen verdiepen. In het hoofdstuk over Openbaringen wijst meneer Pawson de lezer op een gegeven moment op drie verzen over de Alfa en de Omega. Dat is een titel die alleen God toekomt. Dit zijn de verzen (GNB vertaling):

1:8  ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, die is, die was en die komt, de Almachtige.

Toen ik hem zag, viel ik als dood aan zijn voeten. Maar hij legde zijn rechterhand op mij en zei: ‘Wees niet bang! Ik ben de eerste en de laatste. 18 Ik ben de levende! Ik was dood, maar nu leef ik voor altijd, voor eeuwig. Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk.

Weet: ik kom spoedig, en het loon heb ik bij me: ieder krijgt het loon voor zijn daden. 13 Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.

De onderstreepte delen zijn uitspraken van Jezus, over zichzelf, in een Goddelijke aanduiding, toch?

(Mijn excuses als ik iemand van jullie herhaal. Ik heb namelijk niet deze hele draad doorgelezen, maar wil gewoon iets wat ik gisteren heb geleerd met jullie delen. Wellicht draag ik water naar de zee?)
Aparte draad hiervoor lijkt me beter.
Je vragen zijn al interessant, de antwoorden kunnen alleen maar interessanter worden!
Mail me maar als je wat wilt weten

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: mei 24, 2012, 09:24:07 pm »

quote:

Peter68 schreef op 24 mei 2012 om 09:12:
De dingen die zegt kloppen wel maar zijn niet echt een antwoord op mijn vragen.
Ik snap niet hoe je Israel beleid en economische crises aan elkaar kunt koppelen, waarom gaat Amerika dan ook gebukt onder dit alles terwijl zij toch behoorlijk pro- Israel zijn en zelfs oorlog voeren in Islam landen. Dan zou het Amerika volgens jouw redenatie toch voor de wind moeten gaan?

Obama is een moslim en steunt Israël niet van harte, daarom gaat het ook bergafwaarts met USA. In thé end zijn er nog maar heel weinig echte Israël vrienden die van Israël houden omdat de HEER van Israël houdt.

Dus steun met achterliggende (bij)bedoelingen zal dan wel niet gelden lijkt het. De HEER kijkt immers in onze harten.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: mei 24, 2012, 09:25:49 pm »

quote:

Paul2 schreef op 24 mei 2012 om 12:31:

Inderdaad zegt mijn inziens Jezus Christus hier verhuld dat Hij GOD Zelf is.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: mei 24, 2012, 09:31:46 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 24 mei 2012 om 21:24:
[...]

Obama is een moslim en steunt Israël niet van harte, daarom gaat het ook bergafwaarts met USA. In thé end zijn er nog maar heel weinig echte Israël vrienden die van Israël houden omdat de HEER van Israël houdt.

Dus steun met achterliggende (bij)bedoelingen zal dan wel niet gelden lijkt het. De HEER kijkt immers in onze harten.
Sorry met dit soort complot theorieën kan ik echt helemaal niks.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: mei 24, 2012, 09:45:15 pm »

quote:

Peter68 schreef op 24 mei 2012 om 21:31:
[...]

Sorry met dit soort complot theorieën kan ik echt helemaal niks.

Geen probleem Peter, mijn advies is volg het nieuws.

Zie hoe de HEER Israël heeft gezegend met enorme hoeveelheden olie en gas en recent ook goud. Juist nu de islamitische landen willen stoppen met olie leverantie aan Israël, na de "revolutie". De HEER voorziet ! Prijs Hem.

Deze website is veel informatie te vinden over de gebeurtenissen in Israël om een vinger aan de pols te houden, daar de linkse Nederlandse media een totaal gekleurd beeld schetst.  www.irsaeltoday.nl

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: mei 24, 2012, 09:55:45 pm »
Je zou ook kunnen zeggen dat Israël veel van de problemen die ze nu hebben over zichzelf hebben afgeroepen toen ze in de tijd van Mozes het land innamen. God had hun duidelijke opdrachten meegegeven en daar hebben ze niet naar geluisterd met alle gevolgen van dien. Lees maar na in het boek Richteren.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: mei 24, 2012, 10:35:31 pm »

quote:

Peter68 schreef op 24 mei 2012 om 21:55:
Je zou ook kunnen zeggen dat Israël veel van de problemen die ze nu hebben over zichzelf hebben afgeroepen toen ze in de tijd van Mozes het land innamen. God had hun duidelijke opdrachten meegegeven en daar hebben ze niet naar geluisterd met alle gevolgen van dien. Lees maar na in het boek Richteren.

Ja maar het gaat erom dat er vele en vele Beloften in de Profetieën staan waarin JHWH belooft Israël te bevrijden uit de Grote Verdrukking waarin het zich zal bevinden. Het is de satan die JHWH Zijn oogappel wil vernietigen. Het is satan die wil voorkomen dat de tempel wordt herbouwd en daarom al zijn tempel daar gemaakt heeft.

2 Tessalonicenzen 2
4 de tegenstander, die zich ook verheft boven al wat God genoemd of als God vereerd wordt, zodat hij als God in de tempel van God gaat zitten  en zichzelf als God voordoet.

*1 Denk even aan de islam: er is geen god dan allah en zijn profeet Mohammed.!
*2 Denk even aan de gouden koepel moskee op de plak van de Tempelberg van JHWH, waar christenen het ten strengste verboden is om te bidden of de thora / bijbel bij zich te dragen. Satan=allah verdraagt dat niet !
* Denk even aan de opschrift in deze satans-moskee die luidt: GOD heeft zich geen Zoon genomen. Pure Godslastering dus.
http://us.123rf.com/400wm/400/400/avnerr/avnerr0704/avnerr070400187/886531-gouden-koepel-moskee-jeruzalem-israa-l.jpg

Deze satans-moskee staat precies waar zich ooit het Heilige der Heilge bevond van de Joodse tempel.

Denk maar eens aan dit:
Openbaringen 20
4 En ik zag tronen, en zij gingen daarop zitten,  en het oordeel werd hun gegeven. En ik zag  de zielen van hen die onthoofd waren om het getuigenis van Jezus en om het Woord van God, die het beest en  zijn beeld niet hadden aangebeden, die  het merkteken niet ontvangen hadden op hun voorhoofd en op hun hand.  En zij werden weer levend en gingen als koningen regeren met Christus, duizend jaar lang.

Welke religie onthoofd er nu nog anno 2012 Christenen en Joden?
Ik zal de gruwelijke beelden van Youtube hier maar niet posten.
Denk bij het beest en zijn beeld hier eens aan.
http://img1.loadtr.com/b-8387-mekke.jpg

Dit is wat er in die kubus zit en wat de moslims uiteindelijk aanbidden.
http://www.bismikaallahuma.org/wp-content/uploads/black_stone.jpg

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: mei 24, 2012, 11:55:13 pm »
Het onderste plaatje zegt me niks, wat is het precies?

Als ik het goed heb dan geloven de meeste Joden niet in Christus als messias, op grond waarvan zullen ze dan worden gered?