Zo kijk ik ertegen aan, waarbij ik tracht te geloven als een kind zoals Jezus ons opdraagt.
Voordat JHWH als Jezus op aarde in het vlees kwam (Je hebt me overtuigd

) schonk Hij ook al Genade aan mensen die op Hem vertrouwden, in Hem geloofden en zich inzetten volgens de Wet te leven.
Lukas 13 leert ons immers dat Abraham, Izak en Jakob en alle profeten in het Koninkrijk van God waren toen Jezus op aarde was.
28 Daar zal gejammer zijn en tandengeknars, wanneer u Abraham, Izak en Jakob en alle profeten in het Koninkrijk van God zult zien, maar u buitengeworpen.Dus JHWH bepaalde het wel of niet in Zijn Koninkrijk komen
individueelop basis van Zijn eerste en oude verbond, dat nooit is opgeheven. We zien dat er in de bijbel-verzen aangaande Opname nergens wordt gesproken over oordeel, maar juist van een verheugd en blij samen zijn met Christus en Zijn ware volgelingen.
Wanneer er gesproken wordt over Zijn Wederkomst en de opstanding van de doden (Christus Zijn volgelingen hebben door Hem immers eeuwig Leven!) dan spreekt de Schrift WEL over oordeel naar werken. Dit gebeurd ook
na het 1000 jarig vredesrijk wanneer satan voor korte tijd weer wordt vrijgelaten. Daarna zal JHWH Zijn eindoordeel doen, wederom op basis van werken.
Het verschil met de volgelingen van Jezus Christus is dat wij wel een beloning kunnen ontvangen, maar dat bij slechte werken, deze alleen verbranden zullen als hooi en stro. Niet wijzelf zullen door het vuur gaan, alleen onze werken, dankzij het Kruisoffer als we dat aannemen.
1 Korintiërs 314 Als iemands werk dat hij op het fundament gebouwd heeft, standhoudt, zal hij loon ontvangen.
15 Als iemands werk verbrandt, zal hij schade lijden. Hijzelf echter zal behouden worden, maar wel zo: als door vuur heen.2 Timoteüs 212 Als wij volharden, zullen wij ook met Hem regeren. Als wij Hem verloochenen, zal Hij ons ook verloochenen.
13 Als wij ontrouw zijn, blijft Hij getrouw. Hij kan Zichzelf niet verloochenen.Door Jezus Christus Zijn Kruisoffer is de individuele Genade dus
collectief geworden, voor een ieder die Zijn Uitgestoken hand aanneemt. Een soort
generaal pardon.... Uiteraard wil JHWH / Jezus het liefst alle mensen redden en alleen maar de oprechte wil tonen in je hart, waardoor je het Kruisoffer aanneemt, is voldoende. Dus oprecht willen deelnemen aan die wedstrijd is voldoende, of je nu talent hebt of niet, maakt niet uit, die geeft JHWH je toch zelfs.
Daarom ook heeft Jezus het evangelie aan de doden in het dodenrijk gebracht, omdat Hij iedereen de kans geeft, zelfs degenen die fysiek waren overleden zonder GOD voordat Hij Zijn kruisoffer bracht.
1 Petrus 46 Want daartoe is aan de doden het Evangelie verkondigd, opdat zij wel geoordeeld werden naar de mens in het vlees, maar ook zouden leven naar God in de geest.Daarom ook zal GOD alle doden van heel Israël opwekken uit de dood en leven inblazen, opdat ze alsnog Jezus als de Messias aan zullen nemen doordat JHWH hen ook de Geest geeft. Veel Christenen nemen de opstanding van Jezus uiteraard als waarheid aan maar gaan hier ineens vergeestelijken, met de meest vreemde verklaringen, terwijl het er allemaal duidelijk staat.
Ezechiël 37
1 De hand van de HEERE was op mij, en de HEERE bracht mij in de geest naar buiten en zette mij neer, midden in een vallei. Die lag vol beenderen.
2 Hij deed mij er aan alle kanten omheen gaan. En zie, er lagen er zeer veel op de grond van de vallei, en zie, ze waren zeer dor.
3 Hij zei tegen mij:
Mensenkind, zullen deze beenderen tot leven komen? En ik zei: Heere HEERE, Ú weet het!
4 Toen zei Hij tegen mij: Profeteer tegen deze beenderen en zeg tegen hen: Dorre beenderen, hoor het woord van de HEERE.
5
Zo zegt de Heere HEERE tegen deze beenderen: Zie, Ik ga geest in u brengen en u zult tot leven komen.6 Ik zal pezen op u leggen, vlees op u doen komen, een huid over u heen trekken,
en geest in u geven, zodat u tot leven komt. Dan zult u weten dat Ik de HEERE ben.7 Toen profeteerde ik zoals mij geboden was, en er ontstond een geluid zodra ik profeteerde, en zie, een gedruis! De beenderen kwamen bij elkaar, elk been bij het bijbehorende been.
8 En ik zag, en zie, er kwamen pezen op, er kwam vlees op en Hij trok er een huid overheen, maar er was geen geest in hen.
9 Hij zei tegen mij: Profeteer tegen de geest, profeteer, mensenkind! Zeg tegen de geest: Zo zegt de Heere HEERE: Geest, kom uit de vier windstreken en blaas in deze gedoden, zodat zij tot leven komen.
10 Ik profeteerde zoals Hij mij geboden had.
Toen kwam de geest in hen en zij kwamen tot leven. Zij gingen op hun voeten staan, een zeer, zeer groot leger.
11 Toen zei Hij tegen mij: Mensenkind,
deze beenderen zijn heel het huis van Israël. Zie, ze zeggen: Onze beenderen zijn verdord en onze hoop is vergaan, wij zijn afgesneden!
12 Profeteer daarom, en zeg tegen hen: Zo zegt de Heere HEERE: Zie,
Ik zal uw graven openen en Ik zal u uit uw graven doen oprijzen, Mijn volk, en Ik zal u brengen in het land van Israël.13
Dan zult u weten dat Ik de HEERE ben, als Ik uw graven open en als Ik u uit uw graven doe oprijzen, Mijn volk.14
Ik zal Mijn Geest in u geven, u zult tot leven komen en Ik zal u in uw land zetten. Dan zult u weten dat Ík, de HEERE, dit gesproken en gedaan heb, spreekt de HEERE.
Het is naar mijn mening dus het doel van JHWH zoveel mogelijk zielen te redden !