Auteur Topic: Kain en Abel Genesis 4  (gelezen 9148 keer)

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #15 Gepost op: juni 10, 2012, 01:23:37 pm »

quote:

Adinomis schreef op 10 juni 2012 om 13:16:
Klopt, hieraan heb ik ook gedacht. De zog. "zonen Gods" zijn gevallen engelen die in mensengedaante op aarde waren. De engelen worden ook in ander verband "zonen van God" genoemd (zie Job). Zoon van God wil zeggen dat zij rechtstreeks door God zijn verwekt of geschapen. Daarom wordt Adam ook een "zoon van God" genoemd in Luk. 3:38.

De zondvloed kwam niet voor niets. Satan stelde alles in het werk om de komst van Jezus te verhinderen.
Zoals satan nu ook alles in het werk stelt om de Wederkomst van Jezus Christus naar Jeruzalem als Koning der Joden te verhinderen, wetende dat het zijn einde zal zijn.
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Adinomis

• Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #16 Gepost op: juni 10, 2012, 01:26:15 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 10 juni 2012 om 13:23:
Zoals satan nu ook alles in het werk stelt om de Wederkomst van Jezus Christus naar Jeruzalem als Koning der Joden te verhinderen, wetende dat het zijn einde zal zijn.
Inderdaad. Eén van zijn taktieken is om de kerken hiervoor blind te laten zijn.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #17 Gepost op: juni 10, 2012, 01:35:41 pm »

quote:

Adinomis schreef op 10 juni 2012 om 13:26:

Inderdaad. Eén van zijn taktieken is om de kerken hiervoor blind te laten zijn.
Ik was deze woorden aan het afwegen, of ik ze erbij zou schrijven of niet. Om te voorkomen dat ik weer velen hier op mijn nek zou hebben zitten, zag ik ervan af. Maar je hebt helemaal gelijk.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #18 Gepost op: juni 10, 2012, 05:45:34 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 09 juni 2012 om 12:27:
[...]

Het probleem waar ik tegen aan denk te lopen is dit:
-1. Waarom is de zondeval van Alleen Adam en Eva dan op alle mensen overgebracht als al de andere geschapen mensen niet van de verboden vrucht hadden gegeten?
-2. Waarom is GOD juist met dit "zondige" stel verder gegaan en niet met een van de andere geschapen mensen?

Dat van die evolutie leer (die ik ook niet geloof) is dan wel weer een sterk argument. ;)
Vooral; waarom stopt god de aarde vol met dingen, die de evolutie bewijzen?  :+

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #19 Gepost op: juni 10, 2012, 06:18:22 pm »

quote:

vrolijke schreef op 10 juni 2012 om 17:45:

Vooral; waarom stopt god de aarde vol met dingen, die de evolutie bewijzen?  :+

Ook daarop geeft de visie van Adinomis een antwoord.
De satan doet dat, niet GOD. En de satan wordt herbij dan geholpen door de mensen (onkruid-afstammelingen) dat de satan heeft gezaaid?

Misschien toch zinvol om je stamboom eens na te pluizen vrolijke?  :*)

Baptizo

• Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #20 Gepost op: juni 10, 2012, 10:46:10 pm »
Itsmetoo, Adinomis,

Jullie zitten wat mij betreft op een heel goed spoor als het gaat om de uitleg van het onkruid en het tarwe.
Er zijn nog meer aanwijzingen te vinden voor deze uitleg en het beeld blijft consistent bij nader onderzoek weet ik.

Maar wat betreft de opmerkingen over 'Jezus de koning van de Joden' en Zijn terugkeer naar het letterlijke Jeruzalem... daarover zeg ik nu alleen: de misleiding van de satan en zijn kinderen gaat veel verder dan je wellicht voor mogelijk houd.

Goed is kwaad gemaakt. Licht donker. Recht krom. Waarheid leugen. Dat stopt niet bij de kerkmuur. Daar begint het vaak pas echt keihard met diverse foute uitleg en verdraaiingen. Verwarring alom. Welkom in het geestelijke Babylon.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2012, 11:34:45 pm »

quote:

Baptizo schreef op 10 juni 2012 om 22:46:
Itsmetoo, Adinomis,

Goed is kwaad gemaakt. Licht donker. Recht krom. Waarheid leugen. Dat stopt niet bij de kerkmuur. Daar begint het vaak pas echt keihard met diverse foute uitleg en verdraaiingen. Verwarring alom. Welkom in het geestelijke Babylon.
Inderdaad wordt in veel kerkgenootschappen de kerkleer boven de Schrift geplaatst, zoals we ook hier veel zien gebeuren op het forum.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #22 Gepost op: juni 11, 2012, 10:47:57 am »

quote:

itsmetoo schreef op 10 juni 2012 om 23:34:
[...]

Inderdaad wordt in veel kerkgenootschappen de kerkleer boven de Schrift geplaatst, zoals we ook hier veel zien gebeuren op het forum.

Jij hou je dus aan Exodus 35:2

Hoeveel heb je er al vermoord?

Thorgrem

• Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #23 Gepost op: juni 11, 2012, 11:00:21 am »
Edit: reactie maar weggehaald.
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2012, 11:00:59 am door Thorgrem »

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #24 Gepost op: juni 11, 2012, 04:59:40 pm »

quote:

vrolijke schreef op 11 juni 2012 om 10:47:
Jij hou je dus aan Exodus 35:2

Hoeveel heb je er al vermoord?

Wanneer JHWH net zo dichtbij ons zou wonen (zonder kruisoffer van Jezus als Bescherming) dan zou dat inderdaad moeten geschieden. Het volk Israël bevond zich op dat moment zo dicht bij de Heiligheid van JHWH, dat dergelijke strenge regels noodzakelijk waren. Het was de Wil van JHWH immers, net zoals Hij soms wilde om alles wat leefde uit te roeien tot kinderen en beesten toe, om te voorkomen dat Israël de afgoderij zou overnemen.

Niet voor niets stond in de 10 geboden als meest belangrijke gebod dat ze geen andere GOD mochten dienen dan JHWH, dat stond ver boven het verbod om een medemens te vermoorden.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #25 Gepost op: juni 11, 2012, 06:42:04 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 11 juni 2012 om 16:59:
[...]

Wanneer JHWH net zo dichtbij ons zou wonen (zonder kruisoffer van Jezus als Bescherming) dan zou dat inderdaad moeten geschieden. Het volk Israël bevond zich op dat moment zo dicht bij de Heiligheid van JHWH, dat dergelijke strenge regels noodzakelijk waren. Het was de Wil van JHWH immers, net zoals Hij soms wilde om alles wat leefde uit te roeien tot kinderen en beesten toe, om te voorkomen dat Israël de afgoderij zou overnemen.

Niet voor niets stond in de 10 geboden als meest belangrijke gebod dat ze geen andere GOD mochten dienen dan JHWH, dat stond ver boven het verbod om een medemens te vermoorden.

Staat dat ook zo in de bijbel?
Of hoe kom je erbij, dat die wetten niet meer gelden?

Hoe komt het eigenlijk, dat we niet meer zo "dicht bij JHWH" staan?

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #26 Gepost op: juni 11, 2012, 07:30:24 pm »

quote:

vrolijke schreef op 11 juni 2012 om 18:42:
[...]

Staat dat ook zo in de bijbel?
Of hoe kom je erbij, dat die wetten niet meer gelden?

Hoe komt het eigenlijk, dat we niet meer zo "dicht bij JHWH" staan?
Gewoon even het hoofdstuk ervoor doorlezen dan zul je zien dat JHWH aan Mozes verscheen,

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #27 Gepost op: juni 11, 2012, 08:13:04 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 11 juni 2012 om 19:30:
[...]

Gewoon even het hoofdstuk ervoor doorlezen dan zul je zien dat JHWH aan Mozes verscheen,
Mij gaat het nu om deze bemerking:

quote:

itsmetoo schreef op 10 juni 2012 om 23:34:
[...]

Ik begrijp pertang toch niet, waarom jij het beter zou weten, als de mensen die "kerkwetten" maken. Dat is toch eerder onwaarschijnlijk.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #28 Gepost op: juni 11, 2012, 08:31:27 pm »

quote:

vrolijke schreef op 11 juni 2012 om 20:13:
Ik begrijp pertang toch niet, waarom jij het beter zou weten, als de mensen die "kerkwetten" maken. Dat is toch eerder onwaarschijnlijk.

Gelukkig sta ik niet alleen in mijn standpunt,  :)
Misschien omdat ik geen belangen in deze behartig en de kerkleiders wel?

Misschien dat de HEER aan het werk is onder Zijn schaapjes om hen de ogen te laten openen? Opdat steeds meer broeders en zusters beginnen in te zien dat de kerk doctrines lang niet altijd stroken met de letterlijke tekst uit de Schrift.

Als iedere broeder/zuster letterlijk zou nemen wat er in de Schrift staat zonder eigen uitleg en verklaringen, dan zouden we allemaal met de neus in dezelfde richting naar Jezus Christus staan, is mijn mening. Misschien een mooi iets om voor te bidden allemaal hier op het forum? Dat de Heilige Geest ons allen onze ogen, hart en orden zal openen opdat we allemaal de Schrift lezen zoals de Heilige Geest het door vele mensen heeft laten schrijven?

Baptizo

• Bekijk profiel
Kain en Abel Genesis 4
« Reactie #29 Gepost op: juni 11, 2012, 09:42:02 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 11 juni 2012 om 20:31:

Misschien dat de HEER aan het werk is onder Zijn schaapjes om hen de ogen te laten openen? Opdat steeds meer broeders en zusters beginnen in te zien dat de kerk doctrines lang niet altijd stroken met de letterlijke tekst uit de Schrift.

Dat zou geweldig zijn! Misschien dat we dan eens goed de diverse vertalingen gaan bestuderen. Dan komen we vast nog aparte vertaal keuzen tegen. Zoals het gebruik van het woordje "Jood" terwijl er "Judeeër" had moeten staat. Of moordenaar terwjl er misdadiger had moeten staan. En misschien kunnen we dan het woordje dopen weer vertalen naar iets wat iedereen gelijk begrijpt zoals het woord onderdompelen.

Om maar wat te noemen.