Auteur Topic: Doopformulier  (gelezen 4825 keer)

Peter68

• Bekijk profiel
Doopformulier
« Reactie #15 Gepost op: mei 29, 2012, 12:49:26 pm »
@Ismetoo,
Je post is wellicht in het verkeerde topic terecht gekomen?

on- topic, Ik stelde de vraag over het doopformulier mede hierom: ik merk dat er binnen de GKv mensen zijn die hun vragen hebben bij het dopen van hun kinderen en dat dan ook niet doen. Uitgangspunt van het formulier is dat het verbond ook voor de kinderen van Christenen geldt en ze daarom gedoopt dienen te worden. Is het dan passend om als GKv lid je kind niet te laten dopen en afgeleid daaruit: horen ze (de niet gedoopte kinderen) dan dus niet bij het verbond?
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 12:50:19 pm door Peter68 »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Doopformulier
« Reactie #16 Gepost op: mei 29, 2012, 08:34:03 pm »
Modbreak:
Zoals eerder aangegeven: GL is de plek voor 'gereformeerde' discussies. Respecteer dat aub, en kaap een topic over de gereformeerde doop-leer niet om er een kinder- vs volwassendoopdiscussie van te maken, of één over verbondsleer, of één over onderdompelen vs besprenkelen.
Meer algemeen theologische vragen over doop kunnen hier besproken worden: Vragen en gedachten rondom het thema: dopen.
Voor andere beschouwingen kunnen nieuwe topics geopend worden. Neem daarbij de richtlijnen, zoals beschreven in de policies, in acht.

Voor de duidelijkheid: natuurlijk mag de gereformeerde leer -en dus ook de kinderdoop- bediscussieerd worden. Maar open daar dan een apart topic voor, in CL bijvoorbeeld.

Volgens mij is de vraag van de TS inmiddels beantwoord; ik sluit dit topic.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 08:36:48 pm door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]