Auteur Topic: Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?  (gelezen 12411 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #120 Gepost op: juni 01, 2012, 05:10:08 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 01 juni 2012 om 17:03:

Kruip uit je schulp en verbreedt je horizon eens  :)
Er is geen enkele reden waarom ik dmv een blad een omroep moet steunen die qua verkondiging niet aansluit bij mijn overtuiging en de opbrengsten / subsidies verkwanselt aan programma's waar de mens kromme tenen van krijgt. Puur persoonlijke overtuiging.
Er zijn wel betere bladen: De Reformatie, Nader Bekeken etc etc.
Mail me maar als je wat wilt weten

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: juni 01, 2012, 05:39:21 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 01 juni 2012 om 17:08:
[...]

RR is geen onderdeel van de Bijbel dus daar hoef ik niets mee. Het is een aardse rechter namelijk.
En je weet het: opmerkingen over mijn persoon mogen in een aparte draad of via email.
Afspraak is namelijk dat we niet op de man spelen op dit forum. Snap je?
Dit is niet op de man spelen, dit is melden waar het aan schort. Dus ik speel niet op de man maar ik vind dat je lange tenen hebt.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2012, 05:40:04 pm door itsmetoo »
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: juni 01, 2012, 05:42:23 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 01 juni 2012 om 17:10:
[...]
Er is geen enkele reden waarom ik dmv een blad een omroep moet steunen die qua verkondiging niet aansluit bij mijn overtuiging en de opbrengsten / subsidies verkwanselt aan programma's waar de mens kromme tenen van krijgt. Puur persoonlijke overtuiging.
Er zijn wel betere bladen: De Reformatie, Nader Bekeken etc etc.

Nou ! Om het even !
Heb jij dan nooit dat je iets leest in 1 van die bladen waarmee je een antwoord krijgt op een gebed?
Waarom zou de HEER dat dan alleen maar in die bladen doen? Heeft Hij een voorkeur voor die bladen boven die van de EO?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: juni 01, 2012, 06:24:10 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 01 juni 2012 om 16:52:
[...]

Het belangrijkste zie je mijns inziens over het hoofd, want wat zie je hier gebeuren Gaitema?
Jij legt je vertrouwen in de HEER. Wellicht niet (zover ik kan opmaken uit je tekst) Zijn Wil gevraagd, maar gevraagd of de HEER jou wens in vervulling wil laten gaan. Zelf bid ik zelden op die manier, maar dat is mijn keuze.

De HEER heeft de door jou verkeerd ingeslagen weg, de door jezelf geopende deur liefdevol gesloten. Jou en anderen weet ik hoeveel (ellende) bespaard hebbend? Als je in vertrouwen in Hem toch de verkeerde weg inslaat zal de HEER dat pad dood laten lopen.

Ja, dat zou kunnen. Het is in ieder geval deel van Gods plan met mijn leven. Hij heeft hier ook de regie in. Maar wat ik bedoel is dat het in sommige gevallen ook kan zijn dat iets ook gewoon zo kan vallen. Wat ik daarbij dacht was namelijk dat God mij in de gehandicaptenzorg wilde hebben. Ik dacht dat God dit met mij van plan was en had er een uitstekend goed gevoel over.
Achteraf gezien had ik het dus mis.
dus wat ik eerst nog als Gods wil zag en Gods letterlijke bedoeling met mijn leven als antwoord op mijn gebeden, bleek achteraf niet Gods visie met mijn leven te zijn, hoewel ik dat eerst wel dacht.
Zo kan je om iets bidden en iets in de bijbel lezen wat daarop een antwoord welliswaar is, maar toch wil God je op een andere manier gebruiken en is zijn antwoord achteraf gezien toch anders.

Soms kan je ook één vraag stellen en 5 keer op zoek gaan naar antwoorden in de bijbel en boeken. Al die antwoorden lijken wel aardig. Ben je een paar dagen verder en dan pas krijg je het echte antwoord. De eerste invulling bleek toch niet het juiste antwoord/antwoorden te zijn. Dat is min of meer wat ik begrijp uit zijn woorden. Hij vroeg iets aan God. Dacht een antwoord via een bijbeltekst te krijgen, maar achteraf gezien bleek het niet het antwoord te zijn.
Dat is zijn ervaring. Dan kan je wel zeggen: het moet wel goed voelen, maar je gevoel kan je bedriegen. Je kan in een luchtkasteel terecht komen.
Gods antwoorden zijn niet altijd duidelijk. We kijken in een wazige spiegel in ons leven. We moeten dikwels leren onze gebondenheden aan het vlees te leren kennen en los te laten. We moeten leren ons niet door zorgen en angst te laten leiden en op Hem vertrouwen.  Daar ben je heel je leven mee bezig. Die overduidelijke directe contact die Jezus met Zijn Vader heeft, die ervaren we nooit zo puur. Het ruist altijd wat in onze kabel. Zoals water van de Rijn troebel is, zo is onze contact met de Vader troebel.

quote:

Bij mijn vrouw gaat dat wel veel zo, zij "ziet" soms een bijbelhoofdstuk, die dan als we het lezen een antwoord is op iets wat in mijn gebed ter sprake kwam, maar zij niets van weet.

Voorbeeldje:
Voor het bedrijf dat mij inhuurde moest ik naar het buitenland voor een aantal weken om een klus te klaren. Tijdens het inlezen en de voorbereiding kwam ik erachter dat een collega naar Israël zou gaan.
Die avond zei ik in gebed tot de HEER of het Zijn Wil mag zijn om mij ook een keer iets voor Israël te mogen laten doen om Hem ermee te dienen.

De directeur van dat bedrijf, wil dat ik een klus aanneem in Gaza in plaats van mijn eigen project af te ronden. Ik in gebed, op de terugreis naar huis en s'avonds om te vragen of het de HEER is Die mij nu naar Gaza wil sturen?
Dat weekend ( de bedenktijd die ik had gevraagd) veel gebeden om Zijn Leiding. "Heer als ik geen antwoord krijg dan neem ik aan dat ik uw Wil doe" met het naar Gaza gaan.

Zondag middag krijg ik het inmiddels beschreven gevoel om te schudden met de schud-bijbel, kort na de kerkdienst. Dus ik schud en krijg Spreuken 4
14   Kom niet op het pad van goddelozen,
en begeef je niet op de weg van kwaaddoeners.
15 Verwerp die, ga die niet op,
wijk daarvan af en ga voorbij!
16 Zij slapen immers niet als zij geen kwaad hebben gedaan,
zij worden van hun slaap beroofd als zij niet iemandhebben laten struikelen.
17 Want zij eten brood van goddeloosheid
en drinken wijn van gewelddaden,

Voor mij duidelijke taal. Nu voorbereiden hoe ik dat deze directeur zou meedelen zonder dat deze mij nooit meer zou gaan inhuren, want ik zou niet meer gaan, wat het me ook zou gaan kosten of wat ik er ook mee zou verliezen.
Die maandag kom ik weer op kantoor en wordt ik gevraagd me te melden bij de directeur. Hij heeft een zuur gezicht en ik denk nog, hij kan toch nog niets weten?

De directeur deelt me mee:
De man die eigenlijk naar Israël zou gaan is op een ander project gezet, naar Australië, waar zijn specifieke kennis hard nodig is.
Nu moet iemand dus het gat opvullen dat in Israël valt en of ik dat zou willen doen? Is dat toeval? Of is de Leidende hand van de HEER hier bezig?

Ik hoefde niet naar Gaza en mocht in plaats daarvan naar het Beloofde Land  :-)

Dit is weer een prachtig voorbeeld. Ook hierin zie ik echter dat troebele water voorkomen. In het begin weet je immers niet wat je doen moet, immers zijn er bijvoorbeeld ook babtisten in Gaza te vinden. De kerk van Gaza die nog snel groeiende is ook! Je moet echt even wachten op het antwoord, zelfs na de bijbelgedeelte. Een toets van die bijbelgedeelte wordt in de praktijk getoetst. Je wordt beproeft op je vertrouwen in Jezus. Want wat zal de baas gaan doen? Je er uit werken? Je hart klopt. Je wordt zenuwachtig en klamt je vervolgens vast in vertrouwen op God. En zie, God geeft het verlossende woord!
Het is echter niet elke dag zo. God heeft de regie en het blijft voor ons een verrassing wat Hij nu weer gaat doen.
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2012, 06:25:31 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: juni 01, 2012, 06:33:19 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 01 juni 2012 om 17:42:
[...]

Nou ! Om het even !
Heb jij dan nooit dat je iets leest in 1 van die bladen waarmee je een antwoord krijgt op een gebed?
Waarom zou de HEER dat dan alleen maar in die bladen doen? Heeft Hij een voorkeur voor die bladen boven die van de EO?

Hij snapt het inderdaad niet en hij is niet de enige hier. Om de één of andere manier valt het kwartje gewoon niet.
Misschien komt dat omdat het kwartje is afgeschaft   :+

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: juni 01, 2012, 07:14:26 pm »

quote:

gaitema schreef op 01 juni 2012 om 18:24:
[...]

Ja, dat zou kunnen. Het is in ieder geval deel van Gods plan met mijn leven. Hij heeft hier ook de regie in. Maar wat ik bedoel is dat het in sommige gevallen ook kan zijn dat iets ook gewoon zo kan vallen. Wat ik daarbij dacht was namelijk dat God mij in de gehandicaptenzorg wilde hebben. Ik dacht dat God dit met mij van plan was en had er een uitstekend goed gevoel over.
Achteraf gezien had ik het dus mis.
dus wat ik eerst nog als Gods wil zag en Gods letterlijke bedoeling met mijn leven als antwoord op mijn gebeden, bleek achteraf niet Gods visie met mijn leven te zijn, hoewel ik dat eerst wel dacht.
Zo kan je om iets bidden en iets in de bijbel lezen wat daarop een antwoord welliswaar is, maar toch wil God je op een andere manier gebruiken en is zijn antwoord achteraf gezien toch anders.

Uiteraard kan de mens een antwoord van de HEER altijd verkeerd begrijpen. Wij mensen vinden het nu eenmaal erg moeilijk om het allemaal ECHT in Zijn Handen te geven. Maar zo snel we onszelf met de regie "bemoeien" lopen we de HEER voor de voeten. Abraham en Sarah zijn daarvan een duidelijk voorbeeld.

quote:

Soms kan je ook één vraag stellen en 5 keer op zoek gaan naar antwoorden in de bijbel en boeken. Al die antwoorden lijken wel aardig. Ben je een paar dagen verder en dan pas krijg je het echte antwoord. De eerste invulling bleek toch niet het juiste antwoord/antwoorden te zijn. Dat is min of meer wat ik begrijp uit zijn woorden. Hij vroeg iets aan God. Dacht een antwoord via een bijbeltekst te krijgen, maar achteraf gezien bleek het niet het antwoord te zijn.

Klopt, zo heb ik wel eens een tekst gekregen die ik niet kon plaatsen. Pas later bleek het een antwoord te zijn op gebed van mijn vouw waarvan ik niks wist.

Dit is weer een prachtig voorbeeld. Ook hierin zie ik echter dat troebele water voorkomen. In het begin weet je immers niet wat je doen moet, immers zijn er bijvoorbeeld ook babtisten in Gaza te vinden. De kerk van Gaza die nog snel groeiende is ook! [/quote]
Dan had ik wel een ander vers of onduidelijk vers ontvangen. Als het de bedoeling was geweest dat ik naar Gaza zou gaan dan had de HEER wel het vliegtuig verkeerd lataen landen in Gaza in plaats van Israël of zo :-) Maar bij belangrijke zaken zie je vaak dat elders ook een antwoord komt of er al is ingegrepen ook.
Wat betreft de "christelijke" kerk in Gaza, heel veel daarvan zitten vast in Sabeel. Sabeel dat helaas (nog) gesteund wordt door de PKN.

Regering wil verbod op Israël bassin en dus Sabeel
http://boinnk.nl/blog/tag/sabeel-nederland/

PKN luistert niet naar wens achterban en blijft Sabeel steunen
http://www.trouw.nl/tr/nl...an-Sabeel-verbreken.dhtml

Sabeel komt niet op voor bekeerde islamieten, maar wil alleen israel zwart maken !
http://www.refdag.nl/opin...ijnse_christenen_1_588126

Oproep aan PKN om steun aan Sabeel te stoppen
http://www.refdag.nl/kerk...abeel_te_stoppen_1_562809

Kort gezegd misbruikt Sabeel het evangelie om de "palestijnse" leugens in te verpakken en te verspreiden.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: juni 01, 2012, 08:27:35 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 01 juni 2012 om 17:42:
[...]

Nou ! Om het even !
Nee, niet in de autoweek en ook niet in de Donald Duck. Ook niet in de Reformatie of Nader bekeken en andere bladen.
Zou ook wel eens kunnen komen omdat mijn gebedsleven totaal anders van inhoud is dan dat van jou  :+

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: juni 01, 2012, 08:38:23 pm »
Conclusie: Ismetoo is gelukkig met de schudbijbel en anderen waken ervoor om die app te gebruiken.
We komen er niet uit.
Oftewel:
Ga uw weg, eet uw brood met blijdschap, drink uw wijn met een vrolijk hart, want God schept al behagen in uw werken.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: juni 01, 2012, 08:51:45 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 01 juni 2012 om 20:27:
[...]
Nee, niet in de autoweek en ook niet in de Donald Duck. Ook niet in de Reformatie of Nader bekeken en andere bladen.
Zou ook wel eens kunnen komen omdat mijn gebedsleven totaal anders van inhoud is dan dat van jou  :+

Heb je echt nog nooit iets gelezen dat voor jou een antwoord was op je gebed? (serieus nu!)
-Is dat omdat je dergelijke antwoorden niet accepteert als van GOD afkomstig dan?
-Of vraag je nooit iets in gebed?

Ik weet dat het erg persoonlijk kan aanvoelen om op een forum te delen, dus als je het niet wilt delen begrijp ik dat wel. Maar hoe anders bid jij dan? Je mag het ook per email delen als je dat liever hebt.

Is het werkelijk de manier van bidden die afwijkt of het geloof in de kracht van het gebed?
Nu begrijp ik ook waar de grote verschillen tussen onze visies inzitten.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: juni 01, 2012, 08:59:25 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 01 juni 2012 om 20:51:
[...]

Heb je echt nog nooit iets gelezen dat voor jou een antwoord was op je gebed? (serieus nu!)
Nee, niet in menselijke werken als eomagazines en autoweken.

quote:

-Is dat omdat je dergelijke antwoorden niet accepteert als van GOD afkomstig dan?
Je gaat er van uit dat ik "dergelijke vragen" (geen idee wat voor vragen dat dan zijn!) zou moeten hebben.

quote:

-Of vraag je nooit iets in gebed?
Wat denk je? Ik tel geen gebedsuren en als ik ze al zou tellen zou ik mijn gebedsleven niet uitgebreid om een forum gaan zetten.
Bekend is hier wel denk ik dat ik dagelijks stille tijd heb.
Vragen stellen in gebed is wat anders dan antwoorden zoeken in aardse zaken.

quote:

Ik weet dat het erg persoonlijk kan aanvoelen om op een forum te delen, dus als je het niet wilt delen begrijp ik dat wel. Maar hoe anders bid jij dan? Je mag het ook per email delen als je dat liever hebt.
Reeds beantwoord hierboven.

quote:

Is het werkelijk de manier van bidden die afwijkt of het geloof in de kracht van het gebed?
Ik vermoed de manier van bidden. Aangezien ik weet hoe krachtig genezing op gebed (dat woord is zo fout, het is genezing van God!) en rust etc  werkt zul je mij nimmer zien twijfelen aan de kracht van het gebed.

quote:

Nu begrijp ik ook waar de grote verschillen tussen onze visies inzitten.
Ik betwijfel dat nog steeds of jij dat begrijpt  O-) .
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2012, 09:09:01 pm door Riemer Lap »

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: juni 01, 2012, 09:10:32 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 01 juni 2012 om 20:59:
[...]
 Nee, niet in menselijke werken als eomagazines en autoweken.

Jammer, maar dus ook niet in de bladen en boeken die jij leest?

quote:

Wat denk je? Ik tel geen gebedsuren

Ik ook niet, ik reserveer gebedstijd voor de HEER, dat is iets anders. ;)

quote:

zou ik mijn gebedsleven niet uitgebreid om een forum gaan zetten.

Zoals ik al vermoedde.

quote:

Bekend is hier wel denk ik dat ik dagelijks stille tijd heb.

Welke oprekte christen niet?

quote:

Vragen stellen in gebed is wat anders dan antwoorden zoeken in aardse zaken.

GOD heeft de aarde geschapen, de mens erop geschapen, mijn ziel in een mensenlichaam geplaatst. Zoals Gaitema en ik ervaren zijn "aardse" zaken niet iets waar de HEER zijn orden voor toestopt. Zeker niet zolang Zijn kinderen in alle oprechtheid Zijn Wil willen doen en niet hun eigen wil.

quote:

quote:

Ik vermoed de manier van bidden. Aangezien ik weet hoe krachtig genezing op gebed (dat woord is zo fout, het is genezing van God!) en rust etc  werkt zul je mij nimmer zien twijfelen aan de kracht van het gebed.
Dus toch wel genezing door GOD in gebedsverhoring? :-)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: juni 01, 2012, 09:30:12 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 01 juni 2012 om 19:14:

Uiteraard kan de mens een antwoord van de HEER altijd verkeerd begrijpen. Wij mensen vinden het nu eenmaal erg moeilijk om het allemaal ECHT in Zijn Handen te geven. Maar zo snel we onszelf met de regie "bemoeien" lopen we de HEER voor de voeten. Abraham en Sarah zijn daarvan een duidelijk voorbeeld.  

Jouw voorbeeld is me wel duidelijk. Echter denk ik dat het niet alleen met het in de handen van de Heer leggen te maken heeft, maar ook met onze geestelijke enorme achterstand ten opzichte van de eerste christenen in de eerste christengemeentes.  Vooral als het gaat om "de eerste liefde" die we grotendeels kwijt zijn geraakt. Dat is echt heel ernstig te noemen over de huidige christenen.
Ik geloof zelfs dat ons geloof veel groter is dan onze liefde voor elkaar. Hoewel de liefde voor God er doorgaans wel is onder de christenen. Het is te veel een Eén voor allen en allen voor Eén.

quote:

:

Klopt, zo heb ik wel eens een tekst gekregen die ik niet kon plaatsen. Pas later bleek het een antwoord te zijn op gebed van mijn vouw waarvan ik niks wist.

Dit is weer een prachtig voorbeeld. Ook hierin zie ik echter dat troebele water voorkomen. In het begin weet je immers niet wat je doen moet, immers zijn er bijvoorbeeld ook babtisten in Gaza te vinden. De kerk van Gaza die nog snel groeiende is ook! [/quote]
Dan had ik wel een ander vers of onduidelijk vers ontvangen. Als het de bedoeling was geweest dat ik naar Gaza zou gaan dan had de HEER wel het vliegtuig verkeerd lataen landen in Gaza in plaats van Israël of zo :-) Maar bij belangrijke zaken zie je vaak dat elders ook een antwoord komt of er al is ingegrepen ook.
Wat betreft de "christelijke" kerk in Gaza, heel veel daarvan zitten vast in Sabeel. Sabeel dat helaas (nog) gesteund wordt door de PKN.

Regering wil verbod op Israël bassin en dus Sabeel
http://boinnk.nl/blog/tag/sabeel-nederland/

PKN luistert niet naar wens achterban en blijft Sabeel steunen
http://www.trouw.nl/tr/nl...an-Sabeel-verbreken.dhtml

Sabeel komt niet op voor bekeerde islamieten, maar wil alleen israel zwart maken !
http://www.refdag.nl/opin...ijnse_christenen_1_588126

Oproep aan PKN om steun aan Sabeel te stoppen
http://www.refdag.nl/kerk...abeel_te_stoppen_1_562809

Kort gezegd misbruikt Sabeel het evangelie om de "palestijnse" leugens in te verpakken en te verspreiden.

Als ik het zo lees, dan zijn de beweegredenen van de PKN niet zo verkeerd, maar zijn er vraagtekens over Sabeel en begrijpt men de steun door de PKN dan ook niet. Een aardig vraagstuk :)
Maar daar ging het mij niet om. Het ging me om een kleine babtistengemeente die contact heeft met Open Doors en een bijbelschop die ze hadden in Gaza. Hadden, want terroristen hebben het vernield. Of het weer opgebouwd is, weet ik niet. De palastijnse christenen zijn een verhaal appart. Ik heb er over gelezen in een boek van Anne van der Beijl over christelijke familie's die eeuwen lang grond hadden in Palestina, maar zonder tegenvergoeding hun grond onteigend is door Israël. Dat ging trouwens over palastijnse christenen op grondgebieden van huidige wijken van Jeruzalem. Maar ook aanslagen door Israëlische militairen op palestijnse christenen die daardoor de doodvonden. Andere christelijke palestijnen die telefonisch gestalkt werden door Israëliërs, net zolang tot ze verdwenen uit hun huizen op plekken waar Israëliërs willen wonen. Dergelijke verdrietige verhalen zijn er ook.
Vaak leven deze Palestijnse christenen tussen twee hete vuren. Gehaat door de Israëliërs en gehaat door de moslims. Daarom vluchten er veel naar het Westen.
Voor hen komt Open Doors ook op. Die staan echter ook achter Israël en zijn niet pro palestijns, maar steunen christenen, waar ook vervolgd.
Open Doors heeft meer de aanpak waar ik me goed bij kan vinden :)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: juni 01, 2012, 09:31:18 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 01 juni 2012 om 21:10:
[...]

Jammer, maar dus ook niet in de bladen en boeken die jij leest?
Nee.

quote:

Ik ook niet, ik reserveer gebedstijd voor de HEER, dat is iets anders. ;)
O-)

quote:

Welke oprekte christen niet?
Je bedoelt ws oprechte  :+

quote:

GOD heeft de aarde geschapen, de mens erop geschapen, mijn ziel in een mensenlichaam geplaatst. Zoals Gaitema en ik ervaren zijn "aardse" zaken niet iets waar de HEER zijn oren voor toestopt. Zeker niet zolang Zijn kinderen in alle oprechtheid Zijn Wil willen doen en niet hun eigen wil.
Jouw omgang met het aardse is gewoon anders dan het mijne.

quote:

Dus toch wel genezing door GOD in gebedsverhoring? :-)
Je hebt mij niet zien schrijven dat genezing na gebed niet kan.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: juni 01, 2012, 09:40:25 pm »
Ik moet zeggen: ik snap Riemer ook niet.
Hoe meer ik van hem lees, hoe minder ik er van begrijp.

Ik geloof het eigenlijk ook niet. Ik denk eerder dat hij de vraag niet snapt. Immers, waarom lees je de bijbel, als God erdoor niet tot je spreekt?

Dan kan je de bijbel net zo goed lezen als een geschiedenisboek.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: juni 01, 2012, 09:46:18 pm »

quote:

gaitema schreef op 01 juni 2012 om 21:40:
Ik moet zeggen: ik snap Riemer ook niet.
Hoe meer ik van hem lees, hoe minder ik er van begrijp.
Dat klinkt niet gezond. Gaat het goed met je?

quote:

Ik geloof het eigenlijk ook niet. Ik denk eerder dat hij de vraag niet snapt. Immers, waarom lees je de bijbel, als God erdoor niet tot je spreekt?
Ik zeg niet dat God niet via de Bijbel tot ons komt. Ik zeg wel dat God niet tot mij komt via de eo-gids, een schuddebeulkbijbelbuikspreekprogramma en andere zaken.

quote:

Dan kan je de bijbel net zo goed lezen als een geschiedenisboek.
Mag ik je er op wijzen dat de Bijbel ook (ook in de zin van "tevens" ) een geschiedenis boek is?