Auteur Topic: Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?  (gelezen 10495 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #15 Gepost op: mei 24, 2012, 10:36:53 pm »
Van de website:
De Manna Shaker bevat meer dan 2000 verzen uit de Bijbel, die een hulp of troost of raad kunnen zijn. Door de iPhone of iPod te schudden verschijnt een van de Bijbelverzen in beeld.

Er worden dus 2000 verzen door de mens geselecteerd en die moeten het dan zijn?
Sorry, ik geloof daar dus niet in.
Mail me maar als je wat wilt weten

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: mei 24, 2012, 11:49:44 pm »
nee de link is alleen voor Iphone

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: mei 25, 2012, 12:08:41 am »

quote:

Peter68 schreef op 24 mei 2012 om 23:49:
nee de link is alleen voor Iphone
Dat betekent dat de iPhone niet anders kan zijn dan een goddelijk apparaat _O_

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: mei 25, 2012, 12:15:03 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 mei 2012 om 00:08:
[...]

Dat betekent dat de iPhone niet anders kan zijn dan een goddelijk apparaat _O_
Dan ben ik vast een heiden met mijn android phone!  8)7

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: mei 25, 2012, 12:18:02 am »

quote:

Peter68 schreef op 25 mei 2012 om 00:15:
[...]

Dan ben ik vast een heiden met mijn android phone!  8)7

Inderdaad! Zo ken ik je weer. Los van de Iphone heb ik een Ipad, twee Apple laptops en een macmini van Apple omdat je het heil dan veel beter binnenkrijgt.
Het schudden met de macmini is wel lastig, ik moet dan het hele kantoor uitbouwen om bij dat ding te komen maar dan heb je ook direct een zeer pakkende tekst als antwoord  O-)

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: mei 25, 2012, 12:23:58 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 mei 2012 om 00:18:
[...]

Inderdaad! Zo ken ik je weer. Los van de Iphone heb ik een Ipad, twee Apple laptops en een macmini van Apple omdat je het heil dan veel beter binnenkrijgt.
Het schudden met de macmini is wel lastig, ik moet dan het hele kantoor uitbouwen om bij dat ding te komen maar dan heb je ook direct een zeer pakkende tekst als antwoord  O-)

Even geheel off topic.
Ik hoor soms Apple adepten bijna religieus praten over hun hebbedingetjes en dat schrikt me dan weer af om ook Apple producten te kopen. Afvallig als ik ben gebruik in dan maar Android en Windows. Ik hoop dat je het me vergeeft! :ja:

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: mei 25, 2012, 12:26:30 am »
Elders schreef Ismetoo dit:

quote:

itsmetoo schreef op 24 mei 2012 om 22:18:

Ik voel dan als het ware een drang of beter aandringen om de schud-bijbel te schudden. Vaak zit er dan een antwoord bij op iets uit het gebed.

Ik reageerde met:
Waarbij je aan mag tekenen dat het om een selectie van teksten gaat en nadrukkelijk NIET om de GEHELE Schrift.
Even ter verduidelijking: Apocalyps 22 zegt:
 En als iemand afdoet van de woorden van het boek van deze profetie, zal God zijn deel afdoen van  het boek des levens, en van de heilige stad, van de dingen die in dit boek geschreven zijn.

Je kunt niet ontkennen dat de makers van deze "app" heel selectief teksten hebben genomen en teksten hebben genegeerd.
De app waar jij zo gek op bent is derhalve een vorm die meer dan iets afdoet aan het Woord van God.
Ik zou wel gek zijn om dat soort dingen toe te laten in mijn leven!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: mei 25, 2012, 12:28:41 am »

quote:

Peter68 schreef op 25 mei 2012 om 00:23:
[...]

Even geheel off topic.
Ik hoor soms Apple adepten bijna religieus praten over hun hebbedingetjes en dat schrikt me dan weer af om ook Apple producten te kopen. Afvallig als ik ben gebruik in dan maar Android en Windows. Ik hoop dat je het me vergeeft! :ja:

Geloof is baseren op ervaring vrees ik.
Mijn ervaring met Apple is dat we vergeleken met Windows een uitval van 0,2 procent hebben tegen over een uitval van bijna 45 % met windows.
Ik geloof derhalve dat Apple iets beter is dan windows voor bedrijsgebruik.
Mijn kids hangen overigens gewoon op een windowsapparaat, apple is privé niet echt betaalbaar (hoewel een macmini vanaf 399 te koop is...)

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: mei 25, 2012, 12:47:25 am »

quote:

Peter68 schreef op 25 mei 2012 om 00:23:
[...]
Even geheel off topic.
Dat anderen bijna religieus praten over Apple producten is een verwijt uit jaloezie. Eigenlijk iedereen die een Apple product koopt, wil NOOIT meer iets van MikkySoft gebruiken. Zo het gezegde is once a mac you'll never go back.

Op mijn werk is MikkySoft nog in gebruik. Maar men mag ook de eigen mac gebruiken, op eigen risico en zonder vergoeding. Toch doe ik dat. Een ipad en een macbook air.

Thuis staat een iMac 27" en nog een hele oude G4 die al 1o jaar continue draait als server op oude software, zonder 1 crash ! Die komen nauwelijks voor. Een laptop kan je dichtklappen en stand-by laten weken lang, maar wanneer je het opent heb je direct beeld en kan je werken.

Alles is gemaakt om de mens te dienen, waar bij MikkySoft de mens de PC moet dienen. Waar je met een mac de volle tijd kunt gebruiken met het werk, waar je bij Mikkysoft moet virus scannen, harddisk opschonen, back-uppen (die meestal toch niet werken). Bij de Mac gaat dat volautomatisch en je kunt tot op document level zaken terugzetten.. Dus ook een e-mailtje van vorig jaar.

Hetzelfde geld voor de iphone eigenlijk,
Het betaald zich dubbel en dwars terug omdat de basis op "unix" draait, een enorm stabiel platform, waar Bill Gates ooit MSDOS (Micro Soft Dirty Operating System).
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: mei 25, 2012, 12:56:17 am »
Laten we het gedoe over de merken even laten liggen en kan Ismetoo op de inhoud ingaan?

En kan hij dan ook uitleggen waarom zijn God van mening is dat er geen schudbijbel app hoeft te zijn voor mensen die geen Iphone of Ipad hebben?
Zijn apple users daarin bevoordeelt tegenover de Microsoft gebruikers en hen die veroordeelt zijn tot android?
Moet een waar gelovige derhalve dan niet minimaal een Iphone of Ipad hebben om het woord van God te ontvangen?
« Laatst bewerkt op: mei 25, 2012, 01:15:49 am door Riemer Lap »

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: mei 27, 2012, 11:28:53 pm »
De titel zou beter passen als deze luidde:

Mag de HEER van de kerk-doctrine(s) antwoorden op vragen in het gebed tot Hem via een app op een telefoon?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: mei 28, 2012, 12:41:20 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 mei 2012 om 00:56:
Laten we het gedoe over de merken even laten liggen en kan Ismetoo op de inhoud ingaan?

En kan hij dan ook uitleggen waarom zijn God van mening is dat er geen schudbijbel app hoeft te zijn voor mensen die geen Iphone of Ipad hebben?
Zijn apple users daarin bevoordeelt tegenover de Microsoft gebruikers en hen die veroordeelt zijn tot android?
Moet een waar gelovige derhalve dan niet minimaal een Iphone of Ipad hebben om het woord van God te ontvangen?
Ik zou zeggen: klets er nog eens omheen Ismetoo? ANTWOORDEN GEVEN MAG OOK!

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: mei 28, 2012, 01:16:07 pm »
De makers van de app hebben niet tot doelstelling gehad dat JHWH het als een methode zou kunnen gaan gebruiken voor antwoorden op vragen in gebed, in mijn geval, ongetwijfeld ook wel bij meer mensen.

De insteek van de app is om bijvoorbeeld zo willekeurig door de Schrift te lezen, door het bijbehorende hoofdstuk te lezen of zelf het hele bijbelboek als iemand dat wenst.

Het is de HEER Die er Zelf voor gekozen heeft om bij mij en wellicht ook andere kinderen van Hem, op deze manier incidenteel te antwoorden op vragen in gebed.

De HEER heeft vele manieren immers om Zijn Wil te tonen, of om te antwoorden, via boek titels, intens gevoel, horen, bijbelboek openklappen, zien, billboards met bijbelvers, dromen, lot werpen, internet, forums zoals het antwoord van Elle in een ander topic, in mijn geval de schud-bijbel. Het is aan Hem hoe de HEER ons leidt.

Is Elle nu ineens een medium dan?
Vermoedelijk niet, maar Hij heeft haar ingezet, al dan niet onbewust, om mij het enige voor mij acceptabele antwoord te geven, namelijk letterlijk in de Schrift.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: mei 28, 2012, 02:42:16 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 24 mei 2012 om 16:33:
[...]

Daarom mag het ook niet plaatsvinden zonder gebed. Men bidt gewoon om hulp, antwoorden op vragen en het is aan de HEER welke manier Hij daarvoor kiest. In mijn geval is dat vaak de "schudbijbel".

Ook de Schrift toont aan dat het in samenwerking met gebed gaat in vol vertrouwen op de HEER, het geen probleem is. De apostelen hebben het zelfs gedaan om een nieuwe apostel te kiezen.
23   En zij stelden er twee voor: Jozef, die Barsabas heette, die ook Justus genoemd werd, en Matthias.
24 En zij baden en zeiden: U Heere, Kenner van het hart van allen, wijs van deze twee er een aan, die U uitgekozen hebt
25 om deel te krijgen aan deze bediening, namelijk aan het apostelschap, waarvan Judas afgeweken is om naar zijn eigen plaats te gaan.
26 En zij wierpen hun loten en het lot viel op Matthias; en hij werd met instemming van allen aan de elf apostelen toegevoegd.
Niet eens zo bij stil gestaan eigenlijk. Dat was net als het lijstje aan mogelijke opvolgers voor het clubwerk dat ik opgesteld had. Toen bad ik wie het moest worden, waarop een meid van 18 dat op papier stond de reclamefolders aan mijn deur kwam bezorgen. Ik heb het haar promt direct gevraagd en nu is ze leider :)
Een nieuwe start is een nieuw begin

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: mei 28, 2012, 02:52:44 pm »

quote:

gaitema schreef op 28 mei 2012 om 14:42:
[...]
Niet eens zo bij stil gestaan eigenlijk. Dat was net als het lijstje aan mogelijke opvolgers voor het clubwerk dat ik opgesteld had. Toen bad ik wie het moest worden, waarop een meid van 18 dat op papier stond de reclamefolders aan mijn deur kwam bezorgen. Ik heb het haar promt direct gevraagd en nu is ze leider :)

Precies !
Wanneer Zijn kinderen Hem om raad vragen met als doel Zijn Wil te doen, Hem te volgen, dan zal Hij ons op welke manier dan ook antwoorden. Want de HEER wil juist graag dat wij in alles Zijn Wil doen.

Kijk maar naar Jezus Christus, Die alleen maar de Wil van de Vader deed.
(zie ook je email)
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2012, 02:53:08 pm door itsmetoo »