Auteur Topic: Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?  (gelezen 9969 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #30 Gepost op: mei 28, 2012, 03:05:14 pm »

quote:

itsmetoo: Dus als JHWH satan vernietigen wil, zal de satan terecht claimen dat alle mensen ook vernietigd dienen te worden, want wij zijn (net zo) zondig. Omdat JHWH Rechtvaardig is, kan Hij hier niet om heen. DAT is de reden waarom JHWH satan niet vernietigd, want dan zou Hij ook de wereld al moeten vernietigen.
Ik geloof dat er meer is. God heeft de satan als een engel geschapen die totaal het evenbeeld van Jezus leek te zijn. God gebruikt satan in zijn plan met de wereld.
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: mei 28, 2012, 03:07:49 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 28 mei 2012 om 14:52:
[...]

Precies !
Wanneer Zijn kinderen Hem om raad vragen met als doel Zijn Wil te doen, Hem te volgen, dan zal Hij ons op welke manier dan ook antwoorden. Want de HEER wil juist graag dat wij in alles Zijn Wil doen.

Kijk maar naar Jezus Christus, Die alleen maar de Wil van de Vader deed.
(zie ook je email)

Een mail! :)
Daar reageer ik even op. Contacten via de mail vind ik ook mooi van dit forum.
In een tijd dat ik even een tijdelijk ban hier had kwam er veel contact via de mail binnen. Dat vond ik heel mooi :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: mei 28, 2012, 04:24:17 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 24 mei 2012 om 22:36:
Van de website:
De Manna Shaker bevat meer dan 2000 verzen uit de Bijbel, die een hulp of troost of raad kunnen zijn. Door de iPhone of iPod te schudden verschijnt een van de Bijbelverzen in beeld.

Er worden dus 2000 verzen door de mens geselecteerd en die moeten het dan zijn?
Sorry, ik geloof daar dus niet in.

De Paus had toch ook zo iets geïntroduseerd? Zodat katholieke jongeren via de mobiel iets van de bijbel of katholieke geloof mee zouden krijgen?
Volgens mij moet je het zien als het lezen van een bijbelrooster. Het Nederlandsbijbelgenootschap geeft dat. Het kerkelijk jaar kent ook een bijbelleesrooster en als klein kind las ik een kalendertje met elke dag een tekst erop om uit je hoofd te leren. Die teksten heb je altijd wat aan. Soms komt het van pas en zo krijg je antwoorden op je gebeden.

Dat gedoe met de duivel in dit topic vind ik wat te veel eer aan de duivel. Je kan ook in een spookhuis zitten. Met de zelfde logica is de schriftlezing in de kerk net zo gevaarlijk.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2012, 04:25:35 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: mei 28, 2012, 04:32:50 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 25 mei 2012 om 00:26:
Elders schreef Ismetoo dit:

[...]

Ik reageerde met:
Waarbij je aan mag tekenen dat het om een selectie van teksten gaat en nadrukkelijk NIET om de GEHELE Schrift.
Even ter verduidelijking: Apocalyps 22 zegt:
 En als iemand afdoet van de woorden van het boek van deze profetie, zal God zijn deel afdoen van  het boek des levens, en van de heilige stad, van de dingen die in dit boek geschreven zijn.

Je kunt niet ontkennen dat de makers van deze "app" heel selectief teksten hebben genomen en teksten hebben genegeerd.
De app waar jij zo gek op bent is derhalve een vorm die meer dan iets afdoet aan het Woord van God.
Ik zou wel gek zijn om dat soort dingen toe te laten in mijn leven!

Maar dat is in de kerk dus net zo. Elk jaar komt het zelfde leesrooster voorbij. Veel teksten komen nooit aan bod.
Tenzij je het aanhaald in speciale diensten op bijvoorbeeld de avonden.
Hij geeft aan daarnaast elke dag de bijbel te lezen.
Ik zie jullie ook wel steeds hem om herhaling van zijn woorden vragen.
Dat is veel onnodig tijdverspilling en ook ik lees hierdoor onnodig veel herhalingen van zetten.
Kunnen jullie niet gewoon beter lezen wat hij schrijft? Hij moet nu alles 20 keer herhalen  |:(
Dat kost mij al een uur leeswerk als ik de discussie wil volgen.  }:|

Ik vind dat jullie de boel opblazen en van muggen olifanten maken.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: mei 28, 2012, 09:52:58 pm »

quote:

gaitema schreef op 28 mei 2012 om 16:32:
[...]

Maar dat is in de kerk dus net zo. Elk jaar komt het zelfde leesrooster voorbij. Veel teksten komen nooit aan bod.
Andere kerk bezoeken :)
Overigens is het leesrooster van de PKN elk jaar anders. Ook op hoogtijdagen!

quote:

Tenzij je het aanhaald in speciale diensten op bijvoorbeeld de avonden.
Hij geeft aan daarnaast elke dag de bijbel te lezen.
Yep.

quote:

Ik zie jullie ook wel steeds hem om herhaling van zijn woorden vragen.
Dat is veel onnodig tijdverspilling en ook ik lees hierdoor onnodig veel herhalingen van zetten.
Kunnen jullie niet gewoon beter lezen wat hij schrijft? Hij moet nu alles 20 keer herhalen  |:(
Ik neem aan dat jet het over Ismetoo hebt? Zou het ook zo kunnen zijn dat hij gewoon niet op de vragen ingaat?

quote:

Ik vind dat jullie de boel opblazen en van muggen olifanten maken.
Als jij kernzaken in de omgang met het Woord opgeblazen zaken vindt dan mag dat maar voor anderen geldt dat kennelijk niet.
Mail me maar als je wat wilt weten

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: mei 28, 2012, 10:35:24 pm »
Het opblazen wat met name riemen doet is juist niet mbt het Woord, was het dat maar. Daar doelt Gaitema dan ook op.

Verder geeft itsmetoo antwoord op vragen die duidelijk worden gesteld, zelfs meerdere malen als dat niet anders kan.

Vragen van Riemer worden voorlopig nog even niet geantwoord, zoals de HERE mij heeft laten zien dat zijn Wil is om twist te voorkomen. Twist die Riemer ook met deze reactie op Gaitema weer lijkt op te zoeken. Ik pas daarvoor voorloog..
Jesaja 40:1 Troost, troost Mijn volk, zal uw God zeggen,

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: mei 28, 2012, 11:41:26 pm »
laat maar.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 11:41:01 am door Riemer Lap »

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: mei 29, 2012, 10:58:46 am »
hallo Itsmetoo,

quote:

itsmetoo schreef op 24 mei 2012 om 20:27:
[...]
Nee hoor, kijk maar!
[...]
-Nee, want er zijn ook wel eens teksten die ik geheel niet kan plaatsen en dan betekent dat voor mij dat er geen antwoord is.
-Het gebeurd lang niet altijd altijd direct na gebed, daar kunnen rustig een paar weken tussen zitten. Niet elke gebeld wordt immers onmiddellijk verhoord. Sommigen ook helemaal niet, zoals kinderen krijgen en genezing ziekte van Miniere van mijn vrouw.
[...]
Nee hoor, antwoorden op gebeden komen ook op andere manieren, boeken, bijbelboek, Family 7 TV enz.
[...]
-Nee, want er zijn ook wel eens teksten die ik geheel niet kan plaatsen en dan betekent dat voor mij dat er geen antwoord is.
[...]
Door het af te keuren en te ontkennen creëer je juist beperkingen. Ik bepaal niets en ook niet dat en hoe er een antwoord komen moet. Niemand kan GOD dwingen of manipuleren. Ik bid gewoon en de HEER bepaald OF en wanneer Hij mij antwoorden geven wil. Bij mij nu eenmaal op de schudbijbel.

Bedankt voor je toelichting, het is me nu allemaal veel duidelijker.

Dat de Heer u op vele verschillende manieren, inclusief die welke we nu bespreken, moge leiden!
maar misschien zit ik er wel naast

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: mei 29, 2012, 11:46:28 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 28 mei 2012 om 23:41:
[...]
 Pling: ga je weer met modder gooien? Spel mijn naam dan minimaal goed.

Is dat verplicht?
[...]

quote:

Bewezen geen feit dus leugen? Meerdere mensen hebben hier vragen aan je gesteld maar je kletst er in de regel omheen met een scala aan (misplaatste en uit verband gerukte) teksten.

Dat is jou mening, die ik dan niet deel.

quote:

Ik zoek geen twist, jij kennelijk wel
Bewijs van je lange tenen, als je de tekst goed leest zie je dat er geen partij gekozen is met de tekst, ik had dat zelfs nog benadrukt

quote:

Ik echter verwacht alleen dat je gewoon de vragen ook domweg leest en antwoord geeft.

Je hebt niets te verwachten, helaas.

quote:

Ik heb jou naam nimmer genoemd, jij speelt op de man

Kijk gewoon even terug in je antwoorden

quote:

Mijn mening heb je nu: De middelen van de bedrieger zijn slecht;
híj beraamt schandelijke plannen

Schud je telefoon even en ontdek de tekst  :P

Dit soort uitingen zegt me genoeg Riemer !
Je ware aard komt boven drijven als je je zinnetje niet krijgt en dan ga je lopen huilen.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 11:46:41 am door itsmetoo »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: mei 29, 2012, 11:56:21 am »

quote:

gaitema schreef op 28 mei 2012 om 16:24:
[...]

De Paus had toch ook zo iets geïntroduseerd? Zodat katholieke jongeren via de mobiel iets van de bijbel of katholieke geloof mee zouden krijgen?
Volgens mij moet je het zien als het lezen van een bijbelrooster. Het Nederlandsbijbelgenootschap geeft dat. Het kerkelijk jaar kent ook een bijbelleesrooster en als klein kind las ik een kalendertje met elke dag een tekst erop om uit je hoofd te leren. Die teksten heb je altijd wat aan. Soms komt het van pas en zo krijg je antwoorden op je gebeden.

Dat gedoe met de duivel in dit topic vind ik wat te veel eer aan de duivel. Je kan ook in een spookhuis zitten. Met de zelfde logica is de schriftlezing in de kerk net zo gevaarlijk.

Als God ons zijn complete woord geeft waarom dan een app gebruiken die iets van 2000 teksten bevat?
Volgens mij beperk je dan gewoon het geschenk wat je hebt gekregen.
Voor wie de bijbel letterlijk wil lezen kan dat prima werken maar voor wie verder / anders kijkt niet.

Los daarvan begrijp ik nog steeds niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan dergelijke apparatuur. Je maakt God afhankelijk van je eigen methoden zeg maar.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 12:01:56 pm door Riemer Lap »

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: mei 29, 2012, 01:02:25 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 29 mei 2012 om 11:56:
[...]

Los daarvan begrijp ik nog steeds niet waarom mensen zoveel waarde hechten aan dergelijke apparatuur. Je maakt God afhankelijk van je eigen methoden zeg maar.
Dat gevaar kan inderdaad bestaan, maar uit de berichten van Ismetoo krijg ik niet de indruk dat hij zijn Iphone als een soort orakel beschouwd en er blindelings van uitgaat dat zijn Iphone de waarheid en niets dan de waarheid spreekt.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: mei 29, 2012, 01:04:35 pm »
Meer dan 2000 teksten:
In een bijbel-rooster staan slechts 365 verzen.
Dat is bijna 5 maal zoveel teksten dus.
Het is geen vervanger van bijbel lezen zoals ik vele malen heb aangegeven,

Of er een tekst komt of niet is aan de HEER,
Hij kiest de wijze waarop Hij antwoord en OF Hij antwoord.

Ook de Discipelen in Handelingen 1 konden de HEER niet dwingen te antwoorden via het lot. Maar zij vroegen Zijn Leiding en Raad. Betrokken Hem in hun leven en keuzes in het leven. In vertrouwen wierpen zij dus het lot en de HEER koos ermee.

Daaruit blijkt dat de HEER liever heeft dat we Hem op deze manier in onze levens betrekken, door Zijn Wil te volgen, dan zelf onze beslissingen te nemen zonder Zijn Wil te vragen.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: mei 29, 2012, 01:15:15 pm »

quote:

itsmetoo schreef op 29 mei 2012 om 13:04:
Meer dan 2000 teksten:
In een bijbel-rooster staan slechts 365 verzen.
Dat is bijna 5 maal zoveel teksten dus.
Het is geen vervanger van bijbel lezen zoals ik vele malen heb aangegeven,

Of er een tekst komt of niet is aan de HEER,
Hij kiest de wijze waarop Hij antwoord en OF Hij antwoord.

Ook de Discipelen in Handelingen 1 konden de HEER niet dwingen te antwoorden via het lot. Maar zij vroegen Zijn Leiding en Raad. Betrokken Hem in hun leven en keuzes in het leven. In vertrouwen wierpen zij dus het lot en de HEER koos ermee.

Daaruit blijkt dat de HEER liever heeft dat we Hem op deze manier in onze levens betrekken, door Zijn Wil te volgen, dan zelf onze beslissingen te nemen zonder Zijn Wil te vragen.
Wat het werpen van het lot betreft: bij die handeling waren volgens mij zo'n 120 mensen aanwezig, met andere woorden er zijn dus meerdere getuigen geweest die één en ander konden bevestigen. Ik ga ervan uit de het hele proces dan ook kritisch werd gevolgd door de groep aanwezigen. Het lot in je eentje werpen kan werken denk ik als je maar kritisch blijft en voortdurend toetst, het gevaar bestaat dat het allemaal een eigen leven gaat leiden en dat je daardoor afdwaalt van God.

itsmetoo

• Itsmetoo
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: mei 29, 2012, 02:06:19 pm »

quote:

Peter68 schreef op 29 mei 2012 om 13:15:
[...]
Wat het werpen van het lot betreft: bij die handeling waren volgens mij zo'n 120 mensen aanwezig, met andere woorden er zijn dus meerdere getuigen geweest die één en ander konden bevestigen. Ik ga ervan uit de het hele proces dan ook kritisch werd gevolgd door de groep aanwezigen. Het lot in je eentje werpen kan werken denk ik als je maar kritisch blijft en voortdurend toetst, het gevaar bestaat dat het allemaal een eigen leven gaat leiden en dat je daardoor afdwaalt van God.

Het zijn ook persoonlijke antwoorden op persoonlijk gebed die komen. Hooguit een bemoediging voor een derde, die dan ook gelijk super de spijker op zijn kop sloeg. (o.a. een keer voor mijn moeder)

Wanneer de HEER al zou besluiten om te antwoorden voor een grote groep op die manier, dan zou die groep er ook getuige van moeten zijn. Ik zou dat niet zo maar aan een groep "opleggen".

We dienen met alles voorzichtig te zijn, ook met dromen die men ontvangt, ingevingen door de Heilige Geest. De Schud-bijbel is hierop geen uitzondering. Daarom is et zaak om alles te toetsen aan de Schrift. Spreekt het de Schrift tegen, dan is het niet van de Heer afkomstig. Bij serieuze twijfel gewoon om een bevestiging vragen aan de HEER. Mijn ervaring is dat die dan ook wel komt, al dan niet via andere manieren.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: mei 29, 2012, 03:22:12 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 28 mei 2012 om 21:52:

Andere kerk bezoeken :)
Overigens is het leesrooster van de PKN elk jaar anders. Ook op hoogtijdagen!

Nooit geweten. In ieder geval geloof ik niet dat er kerken zijn die de bijbel van a tot z voorgelezen hebben in de kerken. Sommige verhalen zijn te lang. Je haalt ene stukje uit Romeinen, maar nooit heel Romeinen. Ik denk dat vaak het meest kernachtige stukje uitgekozen wordt en vele bladzijdes worden over geslaan.
Veel zaken moet je gewoon zelf persoonlijk bestuderen of met een Bijbelkring doorworstelen.

quote:

Yep.

Ja, dus slaat je redenering nergens op. Als je een gebedskalander leest waarin er 365 bijbelversen in het jaar behandeld worden, dan sla je nog redelijk wat over. Als je dan beweerd dat het niet goed is, omdat er afgedaan is aan Gods woord, zoals je suggereert, dan ben je naar mijn inziens bezig met inlegkunde Riemer.
Dan te denken aan hele volksstammen die niet de complete bijbel in hun eigen taal hebben, omdat slechts nog maar een klein deel vertaalt is. Die doen het voorals nog met dat beetje wat er is.
Daarom zouden christenen trouwens ook veel meer Bijbelvertaalprojecten moeten steunen, maar de meeste christenen geven liever wat aan het kinderfonds. Dat kan hen zelf namelijk ook treffen.
Zijn daarom dan die mensen die slechts dat beetje  van de Bijbel hebben daarom dan verkeerd bezig?

In China zijn er zo weinig Bijbels op sommige plaatsen dat sommigen delen van de bijbel uit hun hoofd leren en het doorvertellen aan andere christenen zonder bijbel op een bijeenkomst. zijn die dan fout bezig?
Wat dacht je van de eerste christengemeentes. Die hadden helemaal geen Bijbel!
Ze stuurden brieven en/of boekrollen in de ronde en veel gebeurde gewoon puur op mondelinge overleveringen. In Afrika luisteren ook analfabeten naar Bijbelstudies op cassettebandjes. Op zo'n bandje staat nooit heel de bijbel weer gegeven, daar is het bandje te klein voor. Zijn deze afrikanen dan verkeerd bezig als ze er naar luisteren?
Dacht het toch niet. Daarom slaat het naar mijn inziens nergens op, dat een bestand met 2000 Bijbelverzen daarom niet goed is. Puur omdat er een deel van de Bijbel er aan ontbreekt. Terwijl daarnaast gewoon nog de Bijbel gelezen wordt, iets wat die analfabeten, chinezen en de eerste christenen doorgaans aan luxe niet eens hebben/hadden.

quote:

Ik neem aan dat jet het over Ismetoo hebt? Zou het ook zo kunnen zijn dat hij gewoon niet op de vragen ingaat?

Ik heb het inderdaad over hem en ik zie jullie vragen stellen waarop hij heel vaak een antwoord heeft gegeven. Tot in den treure zelfs.
Ik denk eerder dat jullie hem niet begrijpen en niet willen begrijpen.

quote:

Als jij kernzaken in de omgang met het Woord opgeblazen zaken vindt dan mag dat maar voor anderen geldt dat kennelijk niet.

Ik vind de manier van Bijbellezen geen kernzaak om eerlijk te zijn.
Of iemand nu een programma via de mobiel met iedere keer een nieuwe tekst gebruikt of een gebedskalender, ik zie het verschil daarin niet. In beide gevallen kan je God vragen of Hij je zo ook wilt onderwijzen en daar lijkt me niets mis mee.

Ik kijk liever naar de vruchten. Maar de vruchten zijn hier niet besproken.
De vruchten zou ik wel over mee kunnen praten. Ik ken situaties in mijn leven waarin ik merk dat je Bijbelverzen misbruiken kan en er ook echt leidingen plaats vinden in je leven die niet van God komen. Van alles kan er van komen: verkeerde mensen die op je pad komen. New age invloeden. Stress, zelfs knallende ruzies. Gewoon door misbruik van Bijbelverzen die je zomaar treft en een geleiding erin zoals dat binnen New Age ook gebeurd. Echter ken ik ook situaties waarin je echt worstelt met bepaalde zaken of vragen hebt. Raadpleeg je dan de Bijbel op een zelfde manier, omdat je geen idee hebt waar je het zoeken moet, dan kan je zomaar mooie Bijbelteksten treffen die je verder helpen.
Geleidingen kunnen ook weer plaats vinden. Goede mensen die op je pad komen om je verder te helpen.  Je ziet opeens in tegengestelde richting, dat conflicten juist worden bijgelegd.  Ook contacten met mensen, waar je niet op bouwen kan, niet meer zo sterk de aandacht krijgen als voorheen. Dat scheelt veel stress en teleurstellingen. Je kunt het los laten.

Twee keer het zelfde. Je raadpleegt de Bijbel. Alleen de achterliggende intentie is anders. Wanneer je gericht bent op begeerte gaat het mis, maar wanneer je echt opzoek bent naar de waarheid, dan kan God je helpen.
Hij beloofde het ook: bid en het zal je gegeven worden. Zoekt en je zult het vinden. Klop aan de deur en er zal opengedaan worden.

Maar Itsmetoo heeft wel gelijk. Het heeft geen zin om je dit allemaal te vertellen, want je zal niet toegeven dat je eigenlijk misschoot met je kritiek. Dat het eigenlijk allemaal een hoop drukte om niets is.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2012, 03:49:22 pm door gaitema »