quote:
Riemer Lap schreef op 19 juni 2012 om 18:30:[...]
Vreemde gedachtengang maar als jij daar gelukkig mee bent
Ik zie net dat je ook het woord "ongecensureerd" wilt toepassen op deze draad.
Daarmee krijg je (niet "jij" maar het algemene "je") alle ruimte om antisemitische ongein te gaan verspreiden zonder dat er ingegrepen kan worden (althans, zo lees ik het!).
Dus zo noem jij censuur? Ingrijpen... jaja
Ga nou eerst maar eens bestuderen wat antisemitisch zoal kan betekenen. Want ik ben zeker niet tegen alle nakomelingen van Sem. Dat zou heel onlogisch zijn. Maar ik kan je verzekeren dat ik als Christen wel anti-joods ben op basis van hun anti Christelijke godsdienst zoals ik ook anti-islam ben of welke andere satanische misleiding dan ook.
quote:
Ow, je bedoelt gewoon "keiharde oordelen vellen zonder dat we een kenner naar de achtergrond vragen".
Dank u, daar doe ik niet aan mee.
Of jij een keihard oordeel wil vellen moet jij zelf bepalen. Als je daar eerst een rabbi voor wilt raadplegen moet je ook zelf weten. Want de waarschuwingen in de bijbel om niet te worden misleid door joodse fabels neem je duidelijk niet ernstig op.
"0 Want er zijn ook veel opstandigen, mensen die zinloos praten en misleiders, vooral die van de besnijdenis zijn.
11 Men moet hun de mond snoeren. Zij brengen hele huisgezinnen in verwarring, door te leren wat onbehoorlijk is, om schandelijke winst.
12 Een van hen, hun eigen profeet, heeft gezegd: Kretenzen zijn altijd leugenaars, kwade beesten, luie buiken.
13 Dit getuigenis is waar. Wijs hen daarom streng terecht, opdat zij gezond zullen zijn in het geloof,
14 en zich niet zullen bezighouden met Joodse verzinsels en geboden van mensen die zich van de waarheid afkeren. " (Tit. 1)
Hier zien we dan ook een censuur. Het verbieden van joodse verzinsels. Paulus wist als geen ander hoe schadelijk dat kan zijn. Zoals Jezus de leer v.d. rabbi's ook keihard veroordeelde.
"23 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u geeft tienden van de munt, de dille en de komijn, en u laat het belangrijkste van de Wet na: het recht, en de barmhartigheid en het geloof. Deze dingen zou men moeten doen en die andere dingen niet nalaten.
24 Blinde leiders, die de mug uitzift maar de kameel doorslikt.
25 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u reinigt de buitenkant van de drinkbeker en van de schotel, maar van binnen zijn ze vol van roofzucht en onmatigheid.
26 Blinde Farizeeër, reinig eerst de binnenkant van de drinkbeker en de schotel, zodat ook de buitenkant daarvan rein wordt.
27 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u bent als de witgepleisterde graven, die van buiten wel mooi lijken, maar van binnen zijn ze vol doodsbeenderen en allerlei onreinheid.
28 Zo lijkt u ook wel van buiten rechtvaardig voor de mensen, maar van binnen bent u vol huichelarij en wetteloosheid.
29 Wee u, schriftgeleerden en Farizeeën, huichelaars, want u bouwt de graven voor de profeten en versiert de grafmonumenten van de rechtvaardigen,
30 en u zegt: Als wij in de tijd van onze vaderen hadden geleefd, hadden wij niet met hen meegewerkt om het bloed van de profeten te vergieten.
31 Aldus getuigt u tegen uzelf, dat u kinderen bent van hen die de profeten gedood hebben.
32 Maakt ook u dan de maat van uw vaderen vol!
33 Slangen, adderengebroed, hoe zou u aan de veroordeling tot de hel ontkomen? " (Mat. 23)
Dat zijn de KENNERS die je waarschuwen voor het judaisme! Maar daar heb jij geen enkele boodschap aan of wel soms?