Je hoeft ook niet thuis te zijn in andere theorien. God is een God die leeft, die dichtbij is gekomen voor ons door Jezus Cristus. Nader tot Hem en Hij zal tot u/jou naderen. En zijn woorden zijn trouw, want Hij ís trouw. Eerst sprak ik dat uit mn verstand, nu vanuit heel mn hart.
Was er ook maar iemand die op de Heer vertrouwde en werd teleurgesteld?
Was er ook maar iemand die volhardde in ontzag voor Hem en niet werd gehoord?
Was er ook maar iemand die Hem aanriep en onopgemerkt bleef?
De Heer heeft immers medelijden en ontfermt zich,
vergeeft zonden en redt in tijden van verdrukking.
Als jij je zou voorstellen dat Hij langs zou komen zoals Hij bij de discipelen langs kwam en zou zeggen: 'volg Mij'. En je hart is oprecht en je staat op en volgt Hem dan is dat een daad van geloof en vertrouwen. En dat is wat Hij wil, en je zal gezegend zijn en het levend water leren kennen waar hij over sprak tegen de vrouw in Joh 4.
Hijzelf zal mensen overtuigen dat ze net als Jezus niet hun eigen wil moeten volgen, maar Zijn wil, Hij zal overtuigen door Zijn Geest, zoals de discipelen na dit ontvangst alles begrepen en overal uitlegden. De Geest zal u alles te binnen brengen wat ik u heb gezegd, zei Jezus tegen de discipelen, en diezelfde Geest doet nog steeds hetzelfde.
En dat is precies wat de Geest bewerkt. Ik had 10 jaar lang gelogen tegen een aantal mensen, en God maakte gelijk schoon schip, want dat stond tussen mij en God in. Hij gaf me de kracht al deze mensen de waarheid te vertellen (wat ik nooit maar dan ook nooit zou hebben gedurfd zonder Hem) Toen dat weg was riep Hij mij het watergraf in, de volledige overgave. Ongeacht wie ik was, waar ik nog mee worstelde, welke kerk ik zat, ik herkende Hem, zoals een schaap zijn Herder. Ik denk niet dat je dat uit kan leggen, maar je herkent Hem.
En sindsdien viel alles op zn plek en weet ik dat er maar 1 Iemand vervuld en dat is de Heer.