quote:
itsmetoo schreef op 18 juni 2012 om 18:40:Ik denk dat je dit te persoonlijk neemt gaitema,
Want mijn voorbeeld tussen protestanten en katholieken in Ierland was alleen maar om aan te tonen dat je dan echt een grens overschrijdt. Dat conflictreken ik uiteraard niet de protestanten of katholieken hier aan. Dat heb je mij ook helemaal niet zien schrijven.
Over dat voorbeeld had ik het nog niet, maar eerder wat je Thorgrem steeds probeerd in te wrijven. De paus en de misstanden in de kerk in een topic waar het over de doop gaat.
Als het nu een topic was over de paus of de misstanden in de kerk, dan was het wat anders. Maar laat maar.
quote:
Jij begon over ij zondig leven waar ik ronduit vooruit kom. Iemand die dat niet doet is schijnheilig. Of jij of wie dan ook zich hierdoor aangesproken voelt is zijn /haar keuze.
Ik heb hier niemand zien zeggen dat die zonder zonden is, maar jou wel herhaaldelijk over schijnheiligheid horen hebben. Het komt op mij ook hierin dan achterdochtig over.
Bovendien is het deel van het gereformeerde geloof om te beweren dat je een zondaar bent. Iets waar ik altijd al wat moeite mee heb om dat zo nadrukkelijk te benadrukken.