Gaitema schreef::
De tekst die ik kreeg toen ik geloofsbelijdenis deed was
mattheüs 16:25
"Maar ieder, die zijn leven verloren heeft om Mijnent wil, die zal het vinden."
En nu wat het betekent ?
Het gaat in dit vers niet over daadwerkelijk lichamelijk sterven vanwege je geloof in Christus of welke andere reden dan ook.
Het wil zeggen dat je je lagere (ego) zelf opgeeft - onthechting aan aardse schatten - met als doel je hogere (christus) zelf naar buiten te brengen - verwerving van hemelse schatten. Je geeft je aardse leven op, en vindt het hemelse leven van de Christus die erop wacht te verschijnen. Dat betekent niet dat je lichamelijk sterft, maar dat je geestelijk opgeheven wordt en zodoende het leven vindt waarvan het God`s wil is dat je dat leeft. " Om Mijnentwil " , maw vanwege de Christus (in jezelf).
Een mens is zich bewust van zijn leven, omdat een mens een bewustzijn bezit. Omdat een mens een eigen wil heeft, is een mens in staat dat bewustzijn te vergroten, te verruimen, te verheffen. Offer zodoende je aardse menselijke natuur op om je hemelse goddelijke natuur ten volle te ontwikkelen.
Heeft degene die je die tekst gaf bij je geloofsbelijdenis dit er niet bij vertelt?
Ik doe het zonder voorbehoud en onvoorwaardelijk zonder verdere poeha.
En ja, ik kan ook mn mond houden , maar wat is daar het nut van? Gezien de lopende discussie leek het me alleszins zinvol. Ook is het niets nieuws, want die eer is werkelijk niet aan mij, voor alle duidelijkheid.