Auteur Topic: Jezus de Koning der Joden  (gelezen 13241 keer)

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Jezus de Koning der Joden
« Reactie #165 Gepost op: juni 19, 2012, 03:50:05 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 19 juni 2012 om 13:14:
[...]

Hier maakt je me toch nieuwsgierig:
welke 'oude kennis' heb je het over?
welke 'verschillende kanalen'?
welke kennis kan er nu niet voor 'de massa' bestemd zijn, maar enkel voor 'Gods overblijfsel'?
welke 'die andere Jezus' spreek je over?

Is dat dezelfde Jezus die zei: "Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb."
Of een andere Jezus???
Rond deze vragen is het dus ook nog steeds een en al aandacht...!
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Adinomis

• Bekijk profiel
Jezus de Koning der Joden
« Reactie #166 Gepost op: juni 21, 2012, 10:56:59 am »

quote:

Baptizo schreef op 18 juni 2012 om 22:19:

Ruth is een prachtig boek in diverse aspecten. Helaas wordt het zoals zoveel in de Bijbel misbruikt om Gods volk mee te vernietigen. Gods volk gaat verloren door een gebrek aan kennis en inzicht. En de priesters leren niet meer wat heilig en onheilig is maar zijn gezwicht voor een Bileamsloon.

Baptizo, ik heb de moeite genomen om te onderzoeken of hetgeen jij over Ruth zei waar was. Ik heb er ook voor gebeden. We moeten onze meningen niet stoelen op wat mensen beschrijven, maar de bijbel raadplegen. Het artikel wat je gaf leek steekhoudende argumenten te hebben. Maar ik vond het al vreemd dat de Moabieten en hun god Kemos later ook weer in de bijbel genoemd werden.

Vanmorgen las ik in de bijbel - en ik volg dan het bijbelrooster achter in de EO gids - en wat las ik daar in Numeri 32? De stammen Ruben en Gad zijn helemaal niet gaan wonen in het hun toegewezen gebied. Ze verkozen Gilead omdat daar betere weidegronden voor hun vee was. Gilead ligt boven de beek Jabbok en dus noordelijker dan Moab.

Het is dus begrijpelijk dat de verdreven Moabieten hun oude plek weer opzochten.

Vrouwen uit de heidenen die hun afgoden meebrachten en zo door satan gebruikt worden om Israël ten val te brengen, wilde God zeer zeker niet. Maar als iemand zich bij Israël voegt uit geloof in God en liefde tot Gods volk, dan liggen de zaken anders.

Ik geloof dat Ruth een beeld is van de gemeente die later op de olijfboom is geënt. Niet door afstamming, maar door het aanvaarden van de God van Israël en het volk Israël.

quote:

Rom.9:1 Broeders en zusters, ik wens uit de grond van mijn hart en bid tot God dat ze (de Joden) zullen worden gered. 2 Ik kan van hen getuigen dat ze God vol toewijding dienen, maar het ontbreekt hun aan inzicht.
Ik hoop Baptizo dat jij - net als Paulus - een voortdurend hartzeer kunt hebben voor de Joden die Jezus niet hebben aanvaard. Hij zou wel - omwille van zijn broeders - verbannen willen zijn. Dat is een andere houding die ik ook jou toebid.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2012, 11:06:01 am door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.