Auteur Topic: Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?  (gelezen 19585 keer)

Zolderworm

• Bekijk profiel
Mogen wij contact zoeken met God via onze telefoon?
« Reactie #150 Gepost op: juni 20, 2012, 08:34:38 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 juni 2012 om 19:37:
[...]

Je denkt dat God niet bestaat geeft enige twijfel aan?
Uiteraard. Twijfel dient, volgens mij, de basishouding van ieder mens te zijn. Niemand is zodanig helderziend dat hij kan waarnemen dat God bestaat of dat hij kan waarnemen dat God niet bestaat. De mens leeft wat dat betreft fundamenteel in onwetendheid. Wie denkt zeker te weten dat God bestaat of zeker te weten dat God niet bestaat, neemt zichzelf in de maling. Onze zintuigen zijn volstrekt onvoldoende om zekere uitspraken te doen over het bestaan van God. Je zou kunnen zeggen: “ik denk dus ik besta”. Maar dat is dan de enige zekerheid die je hebt.
Tato na vicikitsate

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: juni 20, 2012, 08:39:34 am »

quote:

gaitema schreef op 20 juni 2012 om 06:53:
Even zonder gekheid. Itsmetoo heeft een week de ban, dus kan er niet meer ontopic met hem erover gediscuseerd worden. Uit respect voor hem lijkt het me het beste deze topic dan maar even te laten voor wat het is.
Het is op zich natuurlijk het topic van Knalkaas, niet van Itsmetoo. Maar het is voor de discussie over het topic wel van belang wat Itsmetoo erover te zeggen heeft. Dus kom ik volgende week terug in dit topic.
Tato na vicikitsate

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: juni 20, 2012, 08:42:03 am »
Eigenlijk zou dit in een aparte draad moeten:

quote:

Zolderworm schreef op 20 juni 2012 om 08:34:
[...]

Uiteraard. Twijfel dient, volgens mij, de basishouding van ieder mens te zijn. Niemand is zodanig helderziend dat hij kan waarnemen dat God bestaat of dat hij kan waarnemen dat God niet bestaat. De mens leeft wat dat betreft fundamenteel in onwetendheid. Wie denkt zeker te weten dat God bestaat of zeker te weten dat God niet bestaat, neemt zichzelf in de maling. Onze zintuigen zijn volstrekt onvoldoende om zekere uitspraken te doen over het bestaan van God. Je zou kunnen zeggen: “ik denk dus ik besta”. Maar dat is dan de enige zekerheid die je hebt.
Mail me maar als je wat wilt weten

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: juni 20, 2012, 10:55:24 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 juni 2012 om 08:42:
Eigenlijk zou dit in een aparte draad moeten:

[...]
Ik heb al een nieuw topic geopend en dit bericht erin opgenomen!
Tato na vicikitsate

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: juni 20, 2012, 01:56:42 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 20 juni 2012 om 08:39:
[...]

Het is op zich natuurlijk het topic van Knalkaas, niet van Itsmetoo. Maar het is voor de discussie over het topic wel van belang wat Itsmetoo erover te zeggen heeft. Dus kom ik volgende week terug in dit topic.

O ja, van Knalkaas. Dat klopt.
Dan kan het aankomende week de rapen weer gezocht worden  :P
Een nieuwe start is een nieuw begin

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #155 Gepost op: juni 20, 2012, 07:14:50 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 juni 2012 om 13:56:
[...]

O ja, van Knalkaas. Dat klopt.
Dan kan het aankomende week de rapen weer gezocht worden  :P
Ja, Knalkaas zit vast en zeker, gelijk een spin in het web, op de terugkomst van Itsmetoo te wachten. Alleen heb ik net ergens gelezen dat hij niet meer terug wil komen. Wat heeft hij eigenlijk misdaan?
Tato na vicikitsate

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #156 Gepost op: juni 20, 2012, 07:48:07 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 20 juni 2012 om 19:14:
[...]

Ja, Knalkaas zit vast en zeker, gelijk een spin in het web, op de terugkomst van Itsmetoo te wachten. Alleen heb ik net ergens gelezen dat hij niet meer terug wil komen. Wat heeft hij eigenlijk misdaan?
edit:Pssst: vragen over slotjes en bans horen in FB of via de mail naar de moderatoren.
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #157 Gepost op: juni 21, 2012, 06:30:00 am »

quote:

Zolderworm schreef op 20 juni 2012 om 19:14:
[...]

Ik vermoed dat het te maken heeft met bepaalde vooroordelen die hij geuit heeft, waarbij er op de man gespeeld werd. Dat is hier strikt verboden, om toestanden uit het verleden die we hier hadden te voorkomen. Er is hier een tijd geweest dat een deel van de forumbezoekers het gevoel had, niet meer voor zijn geloof of mening uit te kunnen komen. Gelukkig is die vrijheid weer enigzins terug.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2012, 06:30:48 am door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin