Auteur Topic: Bestaat God, en zo ja, wat is zijn aard?  (gelezen 16801 keer)

Zolderworm

• Bekijk profiel
Bestaat God, en zo ja, wat is zijn aard?
« Reactie #195 Gepost op: augustus 13, 2012, 07:20:31 am »
Help Ozombi, ik ben het helemaal met je eens.
Tato na vicikitsate

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #196 Gepost op: augustus 13, 2012, 02:51:17 pm »
@Zolderworm:: Das niet zo vreemd. We zijn bekend met dezelfde materie.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #197 Gepost op: augustus 13, 2012, 03:53:09 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 12 augustus 2012 om 19:41:
[...]

Wat moet ik met deze zin? Welke charlatannen hebben steeds volgelingen? De meeste paranormale begaafden, in het bijzonder van wie langs parapsychologische weg is aangetoond dat zij werkelijk talent hebben, zoals Gerard Croiset, hebben helemaal geen volgelingen. Dus dit slaat nergens op.

Gerard Croiset:

quote:

De Vereniging tegen de Kwakzalverij zette Croiset in haar "Top twintig van Kwakzalvers in de twintigste eeuw" op de elfde plaats.
Jij geloof maar wat je wil hoor.

Maar misschien werp je eerst hier een blik op:

http://www.skepsis.nl/croiset.html
Daar kun je lezen, hoe "bewijzen voor buitennatuurlijke dingen" in de wereld komen.

(H)
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2012, 04:52:08 pm door vrolijke »

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #198 Gepost op: augustus 14, 2012, 10:54:08 am »

quote:

vrolijke schreef op 13 augustus 2012 om 15:53:
[...]
Gerard Croiset:
[...]
 Jij geloof maar wat je wil hoor.
Maar misschien werp je eerst hier een blik op:

http://www.skepsis.nl/croiset.html
Daar kun je lezen, hoe "bewijzen voor buitennatuurlijke dingen" in de wereld komen.

(H)

Het is altijd aandoenlijk om te zien hoe ze zich bij scepsis uit de naad werken om elk klein kansje aan te grijpen om het paranormale weg te redeneren, terwijl er maar één wonderbaarlijk feit nodig is om aan te tonen dat er meer is dan stof alleen. En wonderbaarlijke feiten hebben zich genoeg in deze wereld afgespeeld. Het net alsof je een mierennest bestrijdt zonder mierenlokdoosje. Ze duiken telkens weer op. Het gaat er echter om: wat wil je zien en waarvoor sluit je je ogen?
Hoe zit het trouwens met Susan Blackmore en James Randy. Ik hoor je er niet meer over.
Tato na vicikitsate

Zolderworm

• Bekijk profiel
« Reactie #199 Gepost op: augustus 14, 2012, 10:56:46 am »

quote:

Ozombi schreef op 13 augustus 2012 om 14:51:
@Zolderworm:: Das niet zo vreemd. We zijn bekend met dezelfde materie.
Ja, we zijn vooral ook beiden oud-theosoof of althans geïnteresseerd in de theosofie. (Ik weet niet wat jouw geschiedenis is bij de Theosofische Vereniging. Maar ik ben een tijdje lid geweest.)
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2012, 10:57:30 am door Zolderworm »
Tato na vicikitsate

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #200 Gepost op: augustus 14, 2012, 03:24:59 pm »

quote:

Zolderworm schreef op 14 augustus 2012 om 10:54:
[...]

Het is altijd aandoenlijk om te zien hoe ze zich bij scepsis uit de naad werken om elk klein kansje aan te grijpen om het paranormale weg te redeneren, terwijl er maar één wonderbaarlijk feit nodig is om aan te tonen dat er meer is dan stof alleen. En wonderbaarlijke feiten hebben zich genoeg in deze wereld afgespeeld. Het net alsof je een mierennest bestrijdt zonder mierenlokdoosje. Ze duiken telkens weer op. Het gaat er echter om: wat wil je zien en waarvoor sluit je je ogen?
Hoe zit het trouwens met Susan Blackmore en James Randy. Ik hoor je er niet meer over.
Wat nutten kaars en bril...
http://de.wikipedia.org/wiki/Susan_Blackmore

quote:

Susan Blackmore promovierte mit einer Arbeit über "Extrasensory Perception as a Cognitive Process". Die Arbeit kommt zu dem Ergebnis, dass bisher keine empirisch bewährte Theorie solcher Phänomene gesichert ist.

Zo onder ons; het bericht van Piet Hein Hoebens heb je niet gelezen.

Sory, maar zo´n test met "waterzoekers" met James Randy heb ik zelf op de TV gezien.
Dat de test onder "testvoorwaarden" afloopt is wel normaal.

Anders zou zo´n "ziener" zeggen, kijk nou is effe niet, ik wil alleen maar snel iets uit mijn mouw trekken.

Er zijn duizende mensen die "bovennatuurlijke" zaken kunnen. De meeste zeggen dat het trukjes zijn. Om die andere te betrappen moet je de trukjes kennen. Das alles.

Houdini kende ook alle truks. Hij heeft zijn heel leven tegen charlatane gekampt.

Het leven is natuurlijk "mooier" als je in sprookjes geloofd.
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2012, 03:28:18 pm door vrolijke »

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: augustus 18, 2012, 01:00:31 am »
off-topic
Van Zolderworm, die ik ook buiten het forum om ken, hoorde ik dat hij een langdurige ban heeft en dat hij daardoor niet kan antwoorden.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: augustus 27, 2012, 03:31:22 pm »
Dit past hier ook nog goed in:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Project_Alpha

quote:

Twee mannen, Steve Shaw en Michael Edwards, deden zich voor als paranormaal begaafd en namen zo deel aan een project van de Washingtonuniversiteit in St. Louis (Missouri), waarin paranormale vaardigheden werden onderzocht. Shaw en Edwards wisten de onderzoekers te overtuigen van hun, niet-bestaande, paranormale krachten. Later maakten de mannen bekend dat ze deel uitmaakten van een hoax, om aan te tonen dat dergelijke onderzoeken feilbaar waren.

Bedriegers moet je door bedriegers laten blootstellen.
Eerlijke mensen zijn  te goedgelovig.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2012, 03:31:59 pm door vrolijke »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: augustus 28, 2012, 01:49:32 am »

quote:

Ozombi schreef op 12 augustus 2012 om 22:59:
De grootste zieners en wijzen leven anoniem onder de mensheid. Zij proberen ook geen geld te verdienen met hun vermogens. Zij helpen slechts, daar waar het nodig is en daar waar zij het tegenkomen. Er is namelijk een groot verschil tussen psychische helderziendheid en geestelijke helderziendheid. Eerstgenoemde wordt vaak verkeerd gebruikt en misbruikt, en faalt regelmatig. Laatstgenoemde is onfeilbaar en wordt enkel ten goede gebruikt.
Wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee?
Een nieuwe start is een nieuw begin

Advenda

• Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: augustus 28, 2012, 02:48:57 pm »

quote:

vrolijke schreef op 27 augustus 2012 om 15:31:
Dit past hier ook nog goed in:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Project_Alpha

[...]

Bedriegers moet je door bedriegers laten blootstellen.
Eerlijke mensen zijn  te goedgelovig.
Dit soort posts te plaatsen heeft eventjes geen zin, Vrolijke. Zolderworm is namelijk geband voorlopig, en kan je dus niet van repliek dienen. Ik denk overigens dat het voor het forum een regelrechte ramp is dat Zolderworm is geband. Er gebeurt nu echt vrijwel niets meer op het forum, en het stort echt volledig in. Maar dat even terzijde. Hij zal wel ondeugend zijn geweest en het verdienen. Maar het forum verdient deze rampzaligheid niet.

vrolijke

• bekennende pantheïst
    • Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: augustus 28, 2012, 03:44:56 pm »

quote:

Advenda schreef op 28 augustus 2012 om 14:48:
[...]

Dit soort posts te plaatsen heeft eventjes geen zin, Vrolijke. Zolderworm is namelijk geband voorlopig, en kan je dus niet van repliek dienen. Ik denk overigens dat het voor het forum een regelrechte ramp is dat Zolderworm is geband. Er gebeurt nu echt vrijwel niets meer op het forum, en het stort echt volledig in. Maar dat even terzijde. Hij zal wel ondeugend zijn geweest en het verdienen. Maar het forum verdient deze rampzaligheid niet.

Dat heb ik inmiddels al vernomen.

Eerstens schrijf ik niet alleen voor zolderworm, maar voor iedereen, die open voor mijn ideen is.

Tweedens, kan hij wel niet meer schrijven, maar wel nog lezen.

Derdens. als je de veelvoud niet toestaat, gaat he forum inderdaad sterven.
Een forum leefd, van tegengestelde ideen.

Elkaar wierook toewaaien, gaat snel vervelen.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: augustus 28, 2012, 04:24:10 pm »

quote:

vrolijke schreef op 28 augustus 2012 om 15:44:
[...]
Derdens. als je de veelvoud niet toestaat, gaat he forum inderdaad sterven.
Een forum leefd, van tegengestelde ideen.

Elkaar wierook toewaaien, gaat snel vervelen.
Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ikzelf ongewild "blokkeer" de laatste tijd... Ik begin het voluit Vrijgemaakte en Rooms-katholieke geluid hier wat te missen... Het in nuances "fel" oneens zijn is soms veel leerzamer dan het totaal oneens te zijn...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: augustus 28, 2012, 04:46:46 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 28 augustus 2012 om 16:24:
[...]

Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ikzelf ongewild "blokkeer" de laatste tijd... Ik begin het voluit Vrijgemaakte en Rooms-katholieke geluid hier wat te missen... Het in nuances "fel" oneens zijn is soms veel leerzamer dan het totaal oneens te zijn...

Ja, zit wat in. Wanneer het erg ver uiteen ligt is een gesprek moeilijk. Nou, misschien kun je eens een mooi topic openen, wat uitnodigt voor degenen die nu niet deelnemen omdat het te ver buiten de eigen opvattingen begint te liggen.
Het is wel eens anders geweest en er waren veel meer geregeld postende forummers. Dat zie ik wel als ik eens in oude topics zoek, maar het is al behoorlijk lang dat het aantal actieve forummers laag is.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: augustus 28, 2012, 08:14:25 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 28 augustus 2012 om 16:24:
[...]

bedoeld als droge opmerking...

of het voluit evangelische....maar die doen weer niet mee in de basisgedachte van "hé die mis ik ook....". Die houden namelijk ook liever hun mond (de wat meer overtuigde, onderbouwde wel te verstaan) wie weet wil willem ouweneel (nee, niet Frank) meedoen...
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2012, 08:21:49 pm door grondig christelijk »

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #209 Gepost op: augustus 28, 2012, 10:23:53 pm »
Het is natuurlijk vakantie-tijd geweest en het warme weer maakt (s)loom.
Maar ja, een forum waar enkel de vertrouwde (non)beginselen met elkaar mogen worden gewisseld , is niet bijster interessant. Als men er voor kiest zelf te stagneren dan is dat jammer maar weinig aan te doen. Als echter in een forum als dit enkel gestagneerde posters actief zijn, dan bloedt de zaak snel dood.

Ik bedoel dit laatste niet hatelijk. Ik wijs er alleen wel op dat er een bepaald moment komt dat men niet werkelijk meer iets leert en inzicht verkrijgt. Wie de kerkelijke leer op moment X aangereikt krijgt, zal 50 jaar later niet veel hebben geleerd als niet voorbij de horizon is gekeken. Daarom is juist een forum waar allerlei invalshoeken worden gemeld, zeer geschikt om verdere ontwikkeling te stimuleren. Vandaar ook mijn weerzin tegen die sub-forums waar enkel het bekende en geijkte welkom is. Ik houd me daar overigens niet aan, maar goed.....dat leverde dan ook al enkele bans op in het verleden. Het valt me mee dat het nu alweer een tijdje geleden is :P